Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Net ook aan luck gevraagd maar heeft hier iemand een idee of je met de type2 stekker het laadklepje open krijgt! Dit lukt natuurlijk niet met iedere type 2 stekker want er moet een Tesla handvat op zitten! Kan dit met de sleutel of moet dit dan altijd via het scherm?
 
Last edited:
Dat kan alleen met de Mobile Connector (de kabel die je bij de auto krijgt) daar zit een knop op die als een soort afstandsbediening werkt. Daarmee open je dan de laadklep.
Er is wel een topic op TMC van iemand die het heeft proberen te reverse engineeren, maar dat is dacht ik nog niet gelukt.
 
Dat kan alleen met de Mobile Connector (de kabel die je bij de auto krijgt) daar zit een knop op die als een soort afstandsbediening werkt. Daarmee open je dan de laadklep.
Er is wel een topic op TMC van iemand die het heeft proberen te reverse engineeren, maar dat is dacht ik nog niet gelukt.

Maar de mobile connector komt er niet in type 2 volgens de sheet? En geloof me met die knop op het handvat is het juist fijn werken beter als via dat grote scherm. Zal het morgen eens navragen binnen tesla
 
Hi Michael, heb zelf 2 laadpalen laten plaatsen via Cohere. Zij regelen verder alles incl. subsidie-aanvraag, coordinatie van plaatsing en ook het regelen van aanpassingen in de stroomvoorziening op kantoor (aanpassingen meterkast, versterken aansluiting naar het pand, etc.) Kortom volledig ontzorgd, enige opmerking is dat dit helaas niet in het weekend gepland kon worden, dus kantoor halve dag zonder stroom...

Bedankt voor jouw reactie!! Zo te horen is Cohere dus een prima optie! Denk dat ik snel een offerte laat maken daar!
 
Zien jullie trouwens hoe ze het in Europa oplossen met de leds die de laadstatus aangeven:
View attachment 25368
drie ledjes in de sidelights.
Een stuk minder mooi dan de ring in US. Maar beter dan geen leds....

Die mooie ring in de VS is volgens mij alleen zichtbaar zolang de auto niet afgesloten is. Doe je hem op slot: leds uit. Is ook wel logisch, anders is het de hele nacht zo'n kerstboom.
 
Toch nog even een vraag over charging en alle mogelijkheden hierover.
Zeker al vaker gesteld, dus bij voorbaat de nederige excuses.

Ik heb bij de Model S de Twin-chargers NIET bijbesteld. Is dat iets wat ik nog moet proberen te veranderen, ivm het laden bij chademo chargers etc?
Thuis heb ik 3x16, dus dan wordt het max 10kwh/uur, ik dacht dat ik daarom de twin charger niet nodig had, maar zijn er argumenten om dat nog wel te doen?
thanx!
 
Ok, duidelijk.
Maar waarvoor is die twin-charger dan nuttig? Als je thuis boven de 3x16A wilt gaan, of heb je er onderweg ook iets aan?

Ik ben geen expert maar volgens mij is het zo dat igv snelladers / Superchargers je de lader van de paal gebruikt. Als je "gewoon" stroom tapt en de lader van de de auto gebruikt ben je gelimiteerd tot 11kW met een single en 22kw met een duo
 
Ik ben geen expert maar volgens mij is het zo dat igv snelladers / Superchargers je de lader van de paal gebruikt. Als je "gewoon" stroom tapt en de lader van de de auto gebruikt ben je gelimiteerd tot 11kW met een single en 22kw met een duo

Wat ik er van begrijp is dat DC charging direct op de batterij gebeurt (supercharger) en AC via de single of duo charger van de MS
 
Volgens mij had ik dit artikel hier nog niet gezien:

NRC_NEXT_09072013.jpg
 
Maar waarvoor is die twin-charger dan nuttig? Als je thuis boven de 3x16A wilt gaan, of heb je er onderweg ook iets aan?

De twin charger heeft pas zin als je ofwel:
1) Thuis meer dan 3x16A (AC) ter beschikking hebt, ofwel
2) Onderweg met meer dan 3x16A (AC) wil opladen.

Snelladen (DC) via Chademo of Supercharger gaat rechtstreeks naar de accu, maakt dan dus niet uit of je single of twin chargers hebt want de onboard chargers worden met DC laden bypassed.
 
Wat ik er van begrijp is dat DC charging direct op de batterij gebeurt (supercharger) en AC via de single of duo charger van de MS

Staat mooi uitgelegd in het document in de link hierboven.

Twin chargers kan je enkel gebruiken wanneer je via een type2 laadpaal aan het laden gaat en boven de 11kW aan vermogen toekrijgt van de laadpaal. Dat kan eender welke publieke paal of de Tesla HPWC zijn.

Superchargers zijn DC en gaan niet langs de ingebouwde chargers.

Direct laden via de geleverde verloop kabel of het nu mono of 3-phase is zal nooit de tweede charger gebruiken en is dus beperkt tot 11kW.
 
Staat mooi uitgelegd in het document in de link hierboven.

Twin chargers kan je enkel gebruiken wanneer je via een type2 laadpaal aan het laden gaat en boven de 11kW aan vermogen toekrijgt van de laadpaal. Dat kan eender welke publieke paal of de Tesla HPWC zijn.

Superchargers zijn DC en gaan niet langs de ingebouwde chargers.

Direct laden via de geleverde verloop kabel of het nu mono of 3-phase is zal nooit de tweede charger gebruiken en is dus beperkt tot 11kW.

Kun je de link posten? Wij buigen ons net over deze vraag bij bestelling van nog meer MS-en.