Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand ervaring met de Tesla app? Ik zie in andere topics posts van Noren en Zwitsers die aan de app kunnen zien dat hun auto al bestaat. Maar als ik zelf zoek in de app store kan ik niets vinden (Android; daar zou hij ook voor moeten bestaan).
Die mensen hebben hun store allemaal even naar USA gezet, app geïnstalleerd en daarna weer terug naar NL.
 
Als groot liefhebber van auto's ben ik ook groot liefhebber van Topgear. Ondanks dat ze Tesla wel eens de grond ingestampt hebben. Was dan ook positief verrast een positief artikel van ze te vinden over de BMW i3 http://www.topgear.com/uk/car-news/bmw-i3-first-drive-2013-09-10
Hopelijk komt er ook een keer een mooi artikel over de Model S van ze.

Ik zou er niet te veel op rekenen, het lijkt er op dat ze na de rechtzaak besloten hebben Tesla dood te zwijgen
 
Seeking Alpha bericht:
10:38 AM Tesla Motors (TSLA +0.8%) CEO Elon Musk says current production of the Model S is over 400 per week and expressed confidence it would reach a level of 800 by late week. On future plans, Musk also exuded optimism: "We going to have every kind of car you could possibly imagine."
 
Als groot liefhebber van auto's ben ik ook groot liefhebber van Topgear. Ondanks dat ze Tesla wel eens de grond ingestampt hebben. Was dan ook positief verrast een positief artikel van ze te vinden over de BMW i3 http://www.topgear.com/uk/car-news/bmw-i3-first-drive-2013-09-10
Hopelijk komt er ook een keer een mooi artikel over de Model S van ze.
Op de burelen van Top Gear heet Tesla dan ook: "The car that may not be named"
Ik denk dat het eigenlijk wel stoer is dat Tesla gewoon genegeerd wordt door Top Gear. Dat toont aan hoe kinderachtig eigenwijs en zelfzuchtig deze mannetjes zijn. Het zijn geen auto journalisten (eh, serieus, dat bestaat natuurlijk niet, maar goed), het zijn acteurs met een liefde voor (foute) auto's. Nu Tesla de auto met de hoogste score ooit van Motor Trends heeft gehaald, zien ze in dat ze er naast zaten. En dat zullen ze natuurlijk niet toegeven.
ON TOPIC: de i3 krijgt echt veel goede recensies. Ik ben blij dat ik op de wachtlijst sta (nou ja, mijn vrouw).
 
Toch nog even een vraag over charging en alle mogelijkheden hierover.
Zeker al vaker gesteld, dus bij voorbaat de nederige excuses.

Ik heb bij de Model S de Twin-chargers NIET bijbesteld. Is dat iets wat ik nog moet proberen te veranderen, ivm het laden bij chademo chargers etc?
Thuis heb ik 3x16, dus dan wordt het max 10kwh/uur, ik dacht dat ik daarom de twin charger niet nodig had, maar zijn er argumenten om dat nog wel te doen?
thanx!


tja, ik zit in hetzelfde schuitje.... ik ben ook aan het twijfelen geslagen, en had vanmiddag mijn bestelling aangepast. Met Twin nu dus.

Waarom ?

Omdat ik 'op verplaatsing' toch liever sneller wil laden.
Thuis zal geen probleem zijn, overnacht zal ie telkens een volle batterij halen (nadat ik de aansluiting heb aangepast).
(toch een leuk vooruitzicht, elke morgen met een volle bak starten)

Maar 'bijtanken' in de loop van de dag kan toch beter aan hogere snelheid.
Chademo en SuperChargers zullen niet altijd of overal in de buurt zijn. Maar al mijn klanten hebben wel 3*380. En daar zal ik wel kunnen bijladen in geval van 'PlatteBatterij'
 
tja, ik zit in hetzelfde schuitje.... ik ben ook aan het twijfelen geslagen, en had vanmiddag mijn bestelling aangepast. Met Twin nu dus.

Waarom ?

Omdat ik 'op verplaatsing' toch liever sneller wil laden.
Thuis zal geen probleem zijn, overnacht zal ie telkens een volle batterij halen (nadat ik de aansluiting heb aangepast).
(toch een leuk vooruitzicht, elke morgen met een volle bak starten)

Maar 'bijtanken' in de loop van de dag kan toch beter aan hogere snelheid.
Chademo en SuperChargers zullen niet altijd of overal in de buurt zijn. Maar al mijn klanten hebben wel 3*380. En daar zal ik wel kunnen bijladen in geval van 'PlatteBatterij'

Dat heb je volgens mij wel een portable laadpunt nodig om snel te kunnen laden, bijvoorbeeld deze:

Mobile Ladebox crOhm EVSE1M40


crOhm_EVSE1M40_Ladebox_3.jpg


DanZei Mobile Ladebox crOhm EVSE1M40
 
Stel dat de infrastructuur in mijn huis het toelaat om met meer dan 11Kwh te laden, dan heb ik niks aan de mobile charger, en heb ik dus een laadpaal nodig.
Zou het dan sowieso niet beter zijn om maar een mobiele lader zoals de crOhm box te kopen? Kost ongeveer hetzelfde als een normale laadpaal, je kunt hem thuis gebruiken, maar eventueel ook meenemen op vakantie om daar extra laadmogelijkheden te creëren (bijvoorbeeld op een camping of industrieterrein). Lijkt me dus altijd beter dan hetzelfde geld besteden aan een vaste laadpaal thuis. Toch?

- - - Updated - - -

ook interessant: hier beweert 'likeitgreen' dat hij met een betere oplossing dan de crOhm box komt...
(en in de tabel lijkt het alsof de EVSE1M40 fr MS zelfs op 28Kw kan laden?)

Wido: kijk jij daar eens naar aub...

- - - Updated - - -

http://www.crohm.ch/index.php/software-download/download-unserer-supports.html

http://www.crohm.ch/index.php/softw...ien/6-evse1h32-technical-specification/0.html
 
Last edited:
Elon Musk: Tesla Model S Output Speeds Past 400 a Week - YouTube
op 1.33 " de europese auto's zitten nu op het water.

Second-hand info (uitgesproken door een journalist): dat biedt helaas geen houvast :frown:

Maar inmiddels is - uit berichten van mensen die een tour door de fabriek kregen en van Noorse, Zwitserse en Duitse reserveringshouders die contact hadden met Tesla - dat er al flink wat auto's voor Europa gebouwd zijn. Of die dan al op een trein of boot staan, is dan de grote vraag.
 
Last edited:
Hallo allemaal,

Na al enige tijd te hebben meegelezen toch ook maar even de registratie gedaan. Mijn complimenten voor de hoeveelheid informatie op het forum, veel van opgestoken. Voor mij is het wachten nu echt begonnen, de lader (KEBA KeContact P20 met vaste kabel) hangt inmiddels aan de muur.

Groetjes,
Martijn
 
tja, ik zit in hetzelfde schuitje.... ik ben ook aan het twijfelen geslagen, en had vanmiddag mijn bestelling aangepast. Met Twin nu dus.

Waarom ?

Omdat ik 'op verplaatsing' toch liever sneller wil laden.
Thuis zal geen probleem zijn, overnacht zal ie telkens een volle batterij halen (nadat ik de aansluiting heb aangepast).
(toch een leuk vooruitzicht, elke morgen met een volle bak starten)

Maar 'bijtanken' in de loop van de dag kan toch beter aan hogere snelheid.
Chademo en SuperChargers zullen niet altijd of overal in de buurt zijn. Maar al mijn klanten hebben wel 3*380. En daar zal ik wel kunnen bijladen in geval van 'PlatteBatterij'

Ik zou echt even de comments en uitleg van Widodh lezen! Je hebt GEEN Twincharger nodig voor de Superchargers en/of CHAdeMO.
 
Goedemorgen allemaal!

Ik lees net de laatste bladzijde van de Autoweek van deze week, waar de artikelen van de volgende editie worden aangekondigd, een dubbeltest met de MS!

Revolutie en evolutie: Tesla Model S vs. Mercedes-Benz CLS 500 Shooting Brake

Ik ben benieuwd! (vanaf woensdag 17 juli in de winkel)