Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ivm de app in Belgische of NL AppStore, een heel eerlijk 'daar zijn we nu niet echt mee bezig'... Verwachting is dat de app er eind augustus zal zijn.

Levering voor mij zou ergens eind augustus zijn...

Dank je Bagu, App dus keurig op tijd wanneer auto's geleverd gaan worden in BE en NL.
Wow, met eind augustus zit je erg vooraan wat betreft leveringen en past keurig in de informatie tot dusver hierover. Zelf houd ik rekening met medio september.
 
Hoe graag ik ook informatie wil, ik ga niet bellen :) Ik hoop met mijn R nummers nog op halverwege danwel eind September, maar zeker toch voor de 30e. Ik wil namelijk niet 3 maanden de BTW voor twee auto's voor schieten.

Ook denk ik dat ze druk genoeg zijn met van alles. Belde nog wel vorige week om te vragen of ik de rubberen matten alvast kon bestellen zodat die er op tijd zijn. Aan het einde werd me nog gevraagd: "Kan ik u ergens mee helpen?"

Mijn antwoord: "Als je die auto niet nu op mijn oprit kan zetten niet! ;)"

Hij kon er wel om lachen en snapte de grap. Afijn, nu gewoon weer verder wachten en dan maar met de Roadster rondjes rijden in dit lekkere weer.
 
Hoe graag ik ook informatie wil, ik ga niet bellen :) Ik hoop met mijn R nummers nog op halverwege danwel eind September, maar zeker toch voor de 30e. Ik wil namelijk niet 3 maanden de BTW voor twee auto's voor schieten.

Ook denk ik dat ze druk genoeg zijn met van alles. Belde nog wel vorige week om te vragen of ik de rubberen matten alvast kon bestellen zodat die er op tijd zijn. Aan het einde werd me nog gevraagd: "Kan ik u ergens mee helpen?"

Mijn antwoord: "Als je die auto niet nu op mijn oprit kan zetten niet! ;)"

Hij kon er wel om lachen en snapte de grap. Afijn, nu gewoon weer verder wachten en dan maar met de Roadster rondjes rijden in dit lekkere weer.
Haha, gelukzak!!

Ik ga mij er vooral niet druk in maken. Binnenkort 3 weken verlof en dus 3 weken minimaal aan forum en updates checken. Benieuwd hoe hard ik het ga volhouden.
En of die wagen in oktober, november of december komt, maakt me eigenlijk niet zo hard uit.

En over communicatie klaag ik eigenlijk ook niet. Als ik een mail stuur krijg ik redelijk snel een goed antwoord. Het is ook duidelijk dat ze op niet elke vraag een antwoord kunnen geven. En ik heb er begrip voor dat ze de hele puzzel (fabricage, logistiek, aflevering) voor Europa nog niet helemaal in orde hebben. Het is tenslotte ook de eerste keer dat ze dit op zulke grote schaal gaan doen.

Soit, verder over tot de taken van de dag en volgende week een klein festivalletje mee opzetten. Jullie zijn er allemaal welkom trouwens : Crisis Festival - 27 JULI 2013
 
Soit, verder over tot de taken van de dag en volgende week een klein festivalletje mee opzetten. Jullie zijn er allemaal welkom trouwens : Crisis Festival - 27 JULI 2013

WARNING : OFF-TOPIC !!

ah, crisis-festival.... nog eentje die met zijn S in Erps gaat rondtoeren... Allez, sorry Soulopoulos, in Kwerps voor jou....
Als ik dan nog eens naar 'mijn' dorp kom, zijn we met drie.
Nog eentje en we kunnen kaarten.

- - - Updated - - -

Ik hoop met mijn R nummers nog op halverwege danwel eind September, maar zeker toch voor de 30e.

Tja, dat trouwfeest zal dan toch nog eens uitgesteld moeten worden :wink:...
 
Ook denk ik dat ze druk genoeg zijn met van alles. Belde nog wel vorige week om te vragen of ik de rubberen matten alvast kon bestellen zodat die er op tijd zijn. Aan het einde werd me nog gevraagd: "Kan ik u ergens mee helpen?"

Komt hij dan echt zonder matten? Ik lees van wat Amerikanen dat ze bij service visits nieuwe matten voor en achter kregen. Weet wel niet of er front en rear trunk matten bijzitten, iemand?
 
elke keer als ik de status "We have begun sourcing parts for your Model S" lees, spoken volgende beelden door mijn hoofd!
:redface:
auto-delen-op-rek.jpg

auto-onderdelen-op-rek.jpg

auto-kerkhof.jpg

auto.jpg
 
Hoe graag ik ook informatie wil, ik ga niet bellen :) Ik hoop met mijn R nummers nog op halverwege danwel eind September, maar zeker toch voor de 30e. Ik wil namelijk niet 3 maanden de BTW voor twee auto's voor schieten.

Ook denk ik dat ze druk genoeg zijn met van alles. Belde nog wel vorige week om te vragen of ik de rubberen matten alvast kon bestellen zodat die er op tijd zijn. Aan het einde werd me nog gevraagd: "Kan ik u ergens mee helpen?"

Mijn antwoord: "Als je die auto niet nu op mijn oprit kan zetten niet! ;)"

Hij kon er wel om lachen en snapte de grap. Afijn, nu gewoon weer verder wachten en dan maar met de Roadster rondjes rijden in dit lekkere weer.

Widodh, ik begrijp dat je bij de belastingdienst een verzoek kan doen voor tussentijdse teruggave van de btw. Administratief niet altijd even handig denk ik, maar cashflowtechnisch weer wel.
 
Komt hij dan echt zonder matten? Ik lees van wat Amerikanen dat ze bij service visits nieuwe matten voor en achter kregen. Weet wel niet of er front en rear trunk matten bijzitten, iemand?

En kon dat?

Wil zelf ook wel WeatherTech Rubbermat in de Trunk.
Ik wilde de rubberen matten voor in de Frunk en Trunk zoals in de shop staan:
* Shop Tesla Gear All-Weather Model S Trunk Set
* Shop Tesla Gear All-Weather Model S Front Trunk Mat

Mij werd verteld dat als ik dit 4 weken voor de levering aangeef dat ze er bij levering dan zijn. Je wordt 4 weken voor de levering gebeld en daar kan je die extra's dan nog aan geven.

Ik twijfel nog over volledig rubberen matten in de S. Mijn vriendin doet veel met paarden en ik paintball veel, dus dat is veel modder altijd in de auto.

Widodh, ik begrijp dat je bij de belastingdienst een verzoek kan doen voor tussentijdse teruggave van de btw. Administratief niet altijd even handig denk ik, maar cashflowtechnisch weer wel.
Ah, dat zal ik eens bekijken :)
 
Widodh, ik begrijp dat je bij de belastingdienst een verzoek kan doen voor tussentijdse teruggave van de btw. Administratief niet altijd even handig denk ik, maar cashflowtechnisch weer wel.
Heb je daar meer informatie over (link?). Volgens mijn boekhouder kan dat namelijk niet (tenzij je overstapt op maandelijks omzetbelasting teruggave, maar dat is dan voor langere tijd).

- - - Updated - - -

ik vond wel een tip om het reguliere proces (eens per kwartaal) niet onnodig te vertragen:
http://www.result.nl/regel-snelle-btw-teruggave-bij-forse-investering/

Maar ik las op Higherlevel dat een extra 'tussentijdse' teruggaaf niet meer mogelijk is (was ooit wel zo).
 
Heb je daar meer informatie over (link?). Volgens mijn boekhouder kan dat namelijk niet (tenzij je overstapt op maandelijks omzetbelasting teruggave, maar dat is dan voor langere tijd).

- - - Updated - - -

ik vond wel een tip om het reguliere proces (eens per kwartaal) niet onnodig te vertragen:
http://www.result.nl/regel-snelle-btw-teruggave-bij-forse-investering/

Maar ik las op Higherlevel dat een extra 'tussentijdse' teruggaaf niet meer mogelijk is (was ooit wel zo).

Ben het ook nog aan het uitzoeken, maar hoorde zoiets een keertje.
 
Ik heb net even gekeken in Google Doc naar de EUDeliveryStatus en daar staat inmiddels een afwijkende tekst in opgenomen bij S225 namelijk; "Mid SEP, 5 aug rolls off production line, than 45 days to ship to Tilburg and deliver". Ik denk dat het verstandig is om dit document - door de beheerder - uit te (laten) breiden met deze informatie(kolommen). Daarna wordt het volgens mij een soort van invuloefening voor de ontbrekende reservatiehouders als er delivery statussen gevuld worden. Dat zag je ook met de factuurnummers en de uitgifte van VIN-nummers.

En hop, Tesla heeft er weer twee weekjes bijgesmokkeld. Begin september is nu midden september geworden. En zo blijft het, zoals een wijs forumlid pas geleden al vaststelde, steeds twee maanden tot de daadwerkelijke aflevering. Hoe hard je ook loopt, die oase komt maar niet dichterbij. Als het dan maar geen fata morgana blijkt te zijn.

Een grapjas had trouwens in het Google doc van de EU-reserveringen de status van mijn auto veranderd in 'the factory is building your model s'. Flauwe grap, want als ik inlog zie ik nog steeds staan dat een arme drommel de fabriek aan het rondrennen (kruipen?) is om de onderdelen voor mijn auto te verzamelen.
 
Boys & Girls,

Die brief gaat eruit, ik ben op 3/4. Moet even troll-mode uitzetten.

Misschien moet ik voortaan ook met "Sukkels" aanheffen, wat een respons. Maar om op de Sukkels-post te reageren: wat een LULKOEK ARIE!

Nattrulijk zijn we early adaptors. Natuurlijk lopen dingen anders dan verwacht. Kan gebeuren. De kritiek op Tesla nu is een delivery window dat inmiddels gegeven zou kunnen worden m.i.

Dit heeft niets met early adapting te maken, dat is een keuze die - zie de posts op dit forum - met liefde gedragen wordt door diezelfde sukkels. Keuze. De meeste sukkels hier, vrijwel allemaal, zijn zulke paupers dat ze een Model S van +/- 100K hebben besteld. Met weloverwogen beslissingen, ik heb niet de illusie dat iemand hier een ton zonder blikken of blozen over de balk flikkert.
Dat heeft met geloof, visie, overtuiging of, in mijn geval te maken met het feit dat dit de meest gave kar is die tot dusver is gemaakt.

Ik bespeur toch niet een lichte frustratie?
 
Boys & Girls,

Die brief gaat eruit, ik ben op 3/4. Moet even troll-mode uitzetten.

Misschien moet ik voortaan ook met "Sukkels" aanheffen, wat een respons. Maar om op de Sukkels-post te reageren: wat een LULKOEK ARIE!

Nattrulijk zijn we early adaptors. Natuurlijk lopen dingen anders dan verwacht. Kan gebeuren. De kritiek op Tesla nu is een delivery window dat inmiddels gegeven zou kunnen worden m.i.

Dit heeft niets met early adapting te maken, dat is een keuze die - zie de posts op dit forum - met liefde gedragen wordt door diezelfde sukkels. Keuze. De meeste sukkels hier, vrijwel allemaal, zijn zulke paupers dat ze een Model S van +/- 100K hebben besteld. Met weloverwogen beslissingen, ik heb niet de illusie dat iemand hier een ton zonder blikken of blozen over de balk flikkert.
Dat heeft met geloof, visie, overtuiging of, in mijn geval te maken met het feit dat dit de meest gave kar is die tot dusver is gemaakt.

Ik bespeur toch niet een lichte frustratie?

Wiebe, +1
 
Boys & Girls,

Die brief gaat eruit, ik ben op 3/4. Moet even troll-mode uitzetten.

Misschien moet ik voortaan ook met "Sukkels" aanheffen, wat een respons. Maar om op de Sukkels-post te reageren: wat een LULKOEK ARIE!

Nattrulijk zijn we early adaptors. Natuurlijk lopen dingen anders dan verwacht. Kan gebeuren. De kritiek op Tesla nu is een delivery window dat inmiddels gegeven zou kunnen worden m.i.

Dit heeft niets met early adapting te maken, dat is een keuze die - zie de posts op dit forum - met liefde gedragen wordt door diezelfde sukkels. Keuze. De meeste sukkels hier, vrijwel allemaal, zijn zulke paupers dat ze een Model S van +/- 100K hebben besteld. Met weloverwogen beslissingen, ik heb niet de illusie dat iemand hier een ton zonder blikken of blozen over de balk flikkert.
Dat heeft met geloof, visie, overtuiging of, in mijn geval te maken met het feit dat dit de meest gave kar is die tot dusver is gemaakt.

Ik bespeur toch niet een lichte frustratie?

Ik heb het forum steeds op de achtergrond gevolgd, maar hier moest ik toch ook even op reageren. Mijn mond viel open van verbazing het woord "sukkels" te lezen van een voormalige reserveringshouder.

Het is wel door ons "believers" dat dergelijke zaken eindelijk van de grond komen. Of je zou kunnen zeggen; dat het de sukkels zijn die niet een paar 1000Euro extra over hebben onze kinderen binnenkort met de miserie laten zitten en geen voorbeeld voor hen kunnen zijn hoe je een leuke levensstijl ook kan combineren met ecologisch verantwoord gedrag. Dat zijn in mijn ogen de echte sukkels!
Temeer daar Teslarijders (waarschijnlijk op een paar uitzonderingen na) meestal al iets bereikt of gepresteerd hebben in hun leven om dergelijke auto te kunnen kopen, we zouden dus de redenering kunnen omdraaien: "het zijn de sukkels die niet met een Tesla rijden". Maar als Teslarijder ben ik niet haatdragend en laat ik de fossielen dus rustig in hun waan.