Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
- - - Updated - - -

- Wel hoogseverstelling voor koplampen, maar alleen als je geen luchtvering hebt besteld:
If your Model S is equipped with a coil
suspension system, you can adjust the
angle of the headlights to accommodate
the load you are carrying. You may need to
lower the angle of the headlights to avoid
blinding oncoming drivers in situations
when you are carrying a significant amount
of weight in the rear trunk. After touching
LEVEL, drag the slider to the desired
position

- - - Updated - - -

Hoe gaan ze dat dan combineren met de xenon lichten ? Daarvoor heb je toch een automatische afstelling nodig ?!?!
 
Al met al kost een kilowatt bij grootafname rond de 10 cent per kilowatt en waarschijnlijk nog minder.

Plus 11 ct energiebelasting (als je aan consumenten wilt verkopen)? Als iedereen zomaar energie aan elkaar mag verkopen dan leg ik morgen een kabel naar het bedrijf van m'n buurman. Ik betaal hem 10 ct/kWh en pomp die energie bij mij terug het net in voor 21 ct/kWh. Dat doe ik natuurlijk alleen nog voor 2013 tot m'n saldo op 0 staat. Daarna neem ik al m'n energie bij m'n buurman af.

Ik denk (maar weet niet zeker) dat er voor energie afgenomen van laadpalen ook 11 ct/kWh moet worden afgedragen aan Jeroen. Wie weet daar mee over?

(Dijsselbloem)
 
Geen elektrisch inklappende spiegels dus.
Is dat nieuw, auto-dim?

Nee, dat is al zo lang ik naar de Model S kijk onderdeel van het Tech Package. Alleen de Nederlandse vertaling klopte niet, daar stond iets als "elektrisch verstelbare buitenspiegels". Dat is recent gewijzigd naar "Elektrochromatische buitenspiegels" (automatisch dimmend, net als je binnenspiegel).

- geen mistlampen voor (dat was toch echt toegezegd tijdens de proefrit in Eindhoven). Wel cornering lights die aan gaan als je langzaam door een bocht rijdt (tech package).

Tesla heeft ervoor gekozen de mistlampen te laten vervallen, omdat ze niet goed zouden werken. Zie An open letter To Mr. Elon Musk regarding fog lights | Forums | Tesla Motors

Laatste puntje uit de handleiding: ik lees dat de in car computer allerlei gegevens registreert en opslaat. En dat deze soms naar Tesla worden verstuurd.

Die gegevens worden alleen naar Tesla verstuurd als je er zelf expliciet toestemming voor geeft.
 
Last edited:
Volgens pre-delivery MVPA is het in feite omgekeerd. Zie p 3 van dit contract. Dus: Opt Out en niet Opt In is standaard.

pagina 140 van de MODEL S OWNERS MANUAL:

Tesla does not disclose the data recorded in
your vehicle to any third party except when:
• An agreement or consent from the vehicle’s
owner (or the leasing company for a leased
vehicle) is obtained.
• Officially requested by the police or other
authorities.
• Used as a defense for Tesla in a lawsuit.
• Ordered by a court of law.
 
Good luck Martijn ik heb window 10-17 november...
Wel, in de lijst Welcome to Google Docs staat P1524 (NL) op 3-7 nov.
Vandaar.

- - - Updated - - -

En ik zit bijna 200 auto's achter je en de mijne komt eind september van de band???
Ohhh, dan kunnen de verwachtingen meteen weer overboord.
Of jouw info/window is al weer achterhaald door recentere bij anderen.
Wel, dan moet ik misschien ook maar Lester verblijden met een mailtje waarop hij het antwoord ook niet zeker weet
 
Wel, in de lijst Welcome to Google Docs staat P1524 (NL) op 3-7 nov.
Vandaar.

- - - Updated - - -


Ohhh, dan kunnen de verwachtingen meteen weer overboord.
Of jouw info/window is al weer achterhaald door recentere bij anderen.
Wel, dan moet ik misschien ook maar Lester verblijden met een mailtje waarop hij het antwoord ook niet zeker weet

Hoe recent wil je het hebben. Zijn mailtje is van vandaag.