Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Iedereen gefeliciteerd die gebeld is/wordt.

Dit houdt dus wel in dat de auto's dus aan boord van het schip zijn. Hopelijk blijft het rustig op zee. Ik zal de weg in de gaten houden of ik de lading toevallig aan zie komen in Rotterdam. Over drie weken de eerste auto in NL, spannend.
 
Allen,

Ofschoon het langverwachte schot er eindelijk inkomt, heb ik inmiddels keurig (en snel) antwoord gekregen van Tesla op mijn brief. Zie hier:

Dear Wiebe,

Thank you very much for the support that you and all the Dutch and Belgian reservations holders have provided Tesla over the past several months and years.

Thank you very much for reaching out to us. I apologize for the limited communications so far, and I hope that we address your concerns with this message.

We are very close to the start of deliveries for our European customers; in fact the first shipments of cars are arriving at our logistics hubs in The Netherlands, Norway, and Switzerland in this coming week. As of last week our delivery team began to contact customers and schedule their deliveries. I am sending you a picture of the first customer cars being charged in our plant in Tilburg. Please note that we still have to install the nose cone.

In relation to your questions:
• We will begin deliveries in The Netherlands and Belgium in August.
• Signature Model S will be delivered before General Production Model S in each country.
• The production schedule is driven the sequence in which orders have been received, naturally, there is the possibility that some minor operational factors may influence the exact order in which the cars are built and shipped.
• Once the cars are built at the Fremont Factory, it takes approximately six weeks for the cars to be shipped to Europe and prepared for delivery.

As you can imagine, we are all eagerly looking forward to seeing our European customers receiving their Model S.

Please contact me directly if you have any questions or feedback. Many thanks again for your continued patience and support!

Best regards,


Het geeft in ieder geval een beter beeld, m.i. Helaas geen hard afleverschema maar we zien nu dat het gaat lopen. Maar dat hadden we al een beetje in de gaten.

Vanuit een zonovergoten Portugal warme groeten!

P.s: PeterSZ plaatst de foto waar aan gerefereerd wordt hierna. Dat lukt me niet op een iPad.
 
Allen,

Ofschoon het langverwachte schot er eindelijk inkomt, heb ik inmiddels keurig (en snel) antwoord gekregen van Tesla op mijn brief. Zie hier:

Dear Wiebe,

Thank you very much for the support that you and all the Dutch and Belgian reservations holders have provided Tesla over the past several months and years.

Thank you very much for reaching out to us. I apologize for the limited communications so far, and I hope that we address your concerns with this message.

We are very close to the start of deliveries for our European customers; in fact the first shipments of cars are arriving at our logistics hubs in The Netherlands, Norway, and Switzerland in this coming week. As of last week our delivery team began to contact customers and schedule their deliveries. I am sending you a picture of the first customer cars being charged in our plant in Tilburg. Please note that we still have to install the nose cone.

In relation to your questions:
• We will begin deliveries in The Netherlands and Belgium in August.
• Signature Model S will be delivered before General Production Model S in each country.
• The production schedule is driven the sequence in which orders have been received, naturally, there is the possibility that some minor operational factors may influence the exact order in which the cars are built and shipped.
• Once the cars are built at the Fremont Factory, it takes approximately six weeks for the cars to be shipped to Europe and prepared for delivery.

As you can imagine, we are all eagerly looking forward to seeing our European customers receiving their Model S.

Please contact me directly if you have any questions or feedback. Many thanks again for your continued patience and support!

Best regards,


Het geeft in ieder geval een beter beeld, m.i. Helaas geen hard afleverschema maar we zien nu dat het gaat lopen. Maar dat hadden we al een beetje in de gaten.

Vanuit een zonovergoten Portugal warme groeten!

P.s: PeterSZ plaatst de foto waar aan gerefereerd wordt hierna. Dat lukt me niet op een iPad.

Zal vanavond de foto plaatsen - kan niet uploaden vanaf mijn werk, haha.

Besteldatum bepalend voor productievolgorde?? Ik merk er niks van.
Hoe kan ik een WEEK EERDER bestellen dan Luckyluke en vervolgens mijn auto ruim een MAAND LATER krijgen??
Dan zijn de 'minor operational factors' waar hij over spreekt die evt. de productievolgorde kunnen wijzigen niet meer zo 'minor'.
 
Ik heb net mijn vin nummer te zien gekregen: 17969 en ik ben P360 in België, En vermits bv Luke een hoger P nummer heeft en toch een lager Vin nummer is het wel duidelijk dat de problemen in België ons zo een dikke duizend plaatsen heeft achteruit doen schuiven.
Okay... Nog 51 reserveringen te gaan voor mijn P411 in België.
Ik heb in mijn leven nog nooit zo vaak op de "Reload this Page" knop gedrukt voor een bijna statische pagina ;-)
Tesla is er wel in geslaagd door zo weinig te communiceren (zoals Apple al jaren doet) een hele hechte Tesla Community te creëren. Zonder een euro uit te geven aan Marketing...
 
Vandaag van Lester begrepen dat mijn auto inmiddels klaar is (S95). Mijn status is nog steeds " we verzamelen de onderdelen" ook de app op mijn telefoon kan nog geen auto vinden. Wel heb ik begrepen dat mijn auto begin sept geleverd gaat worden.

Kortom, er komt flink schot in de zaak, gaat heel snel nu maar de exacte status van je order is nogal moeilijk te achterhalen. Ik verwacht dat ze nu als een gek de geproduceerde auto's over de muren gaan flikkeren....benieuwd of alles direct compleet is.
 
Mmh... ik kan de bal natuurlijk helemaal verkeerd slaan in deze, maar ik heb de indruk dat er nog niet heel veel Model S verkocht zijn EU. De tally thread heeft het over een goeie 3000 stuks ergens eind feb 2013. Pak dat dat er nu 5000 of zo zijn (De Store in Bxl vertelde me dat zelf nog maar "een paar" hadden verkocht sinds opening). Aan een produktie rate van minimaal 400/week (dixit Elon), of pakweg 500, aan rato 70% voor EU, is dat 350 stuks per week. of een backlog van een 14 tal weken, pakgweg een 3 maand. De Order module op de website geeft levering in December aan. Mijn kleine teen zegt me dat in het 1e kwartaal de levertijden enorm gaan teruglopen, en dat er dan misschien tijd zal zijn voor een eerste revision/"facelift" van Model S (e.g. de inklapbare spiegels en dergelijke). Wachten of niet om te bestellen? ;-)
 
Zal vanavond de foto plaatsen - kan niet uploaden vanaf mijn werk, haha.

Besteldatum bepalend voor productievolgorde?? Ik merk er niks van.
Hoe kan ik een WEEK EERDER bestellen dan Luckyluke en vervolgens mijn auto ruim een MAAND LATER krijgen??
Dan zijn de 'minor operational factors' waar hij over spreekt die evt. de productievolgorde kunnen wijzigen niet meer zo 'minor'.

Misschien kunnen ze je plusje niet vinden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2
 
Net maar even gemaild en kreeg binnen 20 minuten al een reply
Leveringsindicatie tussen 21 sep-5 okt :)

Dit vind ik toch wel opmerkelijk. Je krijgt eind-sept/begin-okt op als leverdatum voor P653 (!) en ik krijg eind sept/begin-okt op als leverdatum voor S283. Wat is er aan de hand?

Waar hebben ze dan S284 tot S500 en P001 tot P652 gelaten?
 
Last edited:
Mmh... ik kan de bal natuurlijk helemaal verkeerd slaan in deze, maar ik heb de indruk dat er nog niet heel veel Model S verkocht zijn EU. De tally thread heeft het over een goeie 3000 stuks ergens eind feb 2013. Pak dat dat er nu 5000 of zo zijn (De Store in Bxl vertelde me dat zelf nog maar "een paar" hadden verkocht sinds opening). Aan een produktie rate van minimaal 400/week (dixit Elon), of pakweg 500, aan rato 70% voor EU, is dat 350 stuks per week. of een backlog van een 14 tal weken, pakgweg een 3 maand. De Order module op de website geeft levering in December aan. Mijn kleine teen zegt me dat in het 1e kwartaal de levertijden enorm gaan teruglopen, en dat er dan misschien tijd zal zijn voor een eerste revision/"facelift" van Model S (e.g. de inklapbare spiegels en dergelijke). Wachten of niet om te bestellen? ;-)

Afgaand op de factuurnummers zijn er in Europa nu zo'n 3500-4000 firm orders (op ruim 5000 reserveringen, dus zo'n 20-25% cancellation rate; wat te verwachten was omdat er nogal wat oudere reserveringen bij zaten). Als ze die wegwerken tegen 300-350 per week zijn we inderdaad binnen drie à vier maanden klaar. Maar vergeet niet dat ondertussen de levertijd voor de Amerikanen flink gaat oplopen. Dat heeft Tesla ook al aangekondigd. Zodra het stuwmeer aan Europese orders is weggewerkt zal de levertijd voor de Amerikanen weer terugzakken naar 1 maand of zo en die voor de Europeanen naar 2 maanden (incl. 6 weken voor het levertraject). Maar dat wil niet zeggen dat ze meteen om orders verlegen zitten, want dan komen de Aziaten erbij. En er zullen orders blijven binnenkomen vanuit de VS en Europa samen.

Ik vermoed dat we dan nog geen duidelijke facelift kunnen verwachten. Dat is te vroeg. Wel wordt de auto steeds wat beter en komen er ook opties bij. Dat hebben we ook het afgelopen jaar gezien waardoor wij Europeanen betere en completere auto's krijgen dan de Amerikanen tot nu toe. Dat proces zal nog wel even doorgaan, maar niet met grote stappen. De designafdeling heeft momenteel de handen vol aan de Model X, die voor eind 2014 is gepland. Een echt grote facelift van de Model S is dan misschien voor 2015 te verwachten. Dat is drie jaar na de introductie en dat is in de auto-industrie een gebruikelijke periode voor een facelift.