Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Na het spetterende disco feest van gisteren, had mijn dochter nog een ongelooflijke verrassing.
Ze heeft het klaar gekregen via diverse emails, om een geschenkbox met originele boodschap los te krijgen van Tesla. BEDANKT SHARI! BEDANKT TESLA.

Frank alvast gefeliciteerd, en toch een mooi kado van Tesla door je dochter. Je moet wel een trotse papa zijn :biggrin:
 
Dit is niks nieuws, deze beveiligingsfout is al gekend sinds de API reverse-engineered werd. Tesla maakt hier een grote fout, de reporter niet. Integendeel, een beetje media hier rond kan enkel leiden tot een veiliger auto. En het is niet zozeer de claxon of het dak bedienen dat het risico is, het is de informatie van de locatie, snelheid en tijdstip dat een privacy risico is.

Ps: excuses als dit al vermeld werd, met het verlof en het tempo aan posts hier kan ik niet meer volgen. :D
Sent from my 7 Mozart T8698 using Board Express

En ook, potentieel, de mogelijkheid om vanop afstand bvb deuren te openen... Recent werd ook een analoog probleem werd getoond voor de VW groep. Wat ik bedoelde is wel dat Tesla in staat moet gesteld worden om eerst het probleem te verhelpen. Pas dan, ook indien ze er niets aan doen (wat ik van een dynamisch softwarebedrijf als Tesla niet zou verwachten) mag de vulnerability gepubliceerd worden. De onprofessionele manier waarop ze dit probleem hier meteen gepubliceerd hebben, geeft geen kans om te reageren - tenminste niet voordat hackers er misbruik van maken - wat in elk geval wel, eerder vroeg dan laat, gebeurt. In het geval van Tesla is het praktisch risico wel beperkt, maar in het geval van de VW groep, zal het niet lang duren voor sommigen proberen misbruik te maken van dit probleem...

- - - Updated - - -

Wat kan mij het nu schelen dat iemand weet waar ik wanneer ben, hoe hard ik rij...
Alsof men dat vandaag niet weet.....
Kan weten.
Er is toch nog wel een verschil tussen informatie dat men zo maar kan bekomen, en informatie dat via gerechterlijke weg enkel na voldoende controle kan vrijgegeven worden. Daarom de terechte heisa rond de NSA, omdat er precies geen enkele controle meer is.
Het is wel waar dat die informatie kan gelogd worden, maar persoonlijk vind ik dat echt geen plus (maar iedereen heeft zijn eigen gevoelens over privacy).


@XFrank Wow! Iedereen een beetje jaloers, denk ik! Je koffie zal anders smaken in een Tesla tas van dochterlief!
 
Last edited:
leuke meetgegevens van Tesla Model S na 1,1 miljoen km (741k miles), van USA gebruikers; gem 350 Wh/mi=220Wh/km http://www.teslamotorsclub.com/show...-Average-Wh-mi?p=427961&viewfull=1#post427961

Als ik de cijfers goed lees, is het zelfs 340 Wh/mi. Bij de percentiele verdeling verbruikt namelijk 50% minder dan 340 Wh en 50% meer dan 340 Wh.

Dat zou 212 Wh/km opleveren, oftewel een bereik van 377 km (wanneer 80 van 85 kWh wordt gebruikt). Het is wel zo dat er in Nederland gemiddeld harder wordt gereden dan in Amerika, zo is mijn indruk. Het zou mooi zijn als we als forumleden ook onze gemiddelden gaan bijhouden en zo tot een Nederlands-Belgisch gemiddeld verbruik kunnen komen.
 
Het is wel zo dat er in Nederland gemiddeld harder wordt gereden dan in Amerika, zo is mijn indruk.

Aan de andere kant is Nederland vlak. En qua snelheid weet ik het nog niet zo. Op sommige snelwegen (bijvoorbeeld A6) kan vlot worden gereden, maar mijn dagelijkse praktijk is toch ook veel A1/A10/A2/A4 in de randstad, ik vraag me af of het gemiddeld zo veel harder gaat dan in de US. Het is vaak een lange optocht en iets van rond de 100. Goed plan om het bij te houden, ik doe mee. Nog wel even een S nodig.

Edit: even wat anders, verandert er bij niemand de status meer de afgelopen tijd? Je zou toch zeggen dat met 70% van de productie naar Europa afgelopen maand er elke dag mensen zouden zijn met een status 'in productie'. Met een transporttijd van zes weken gaan nu de auto's voor levering half oktober in productie, na de siggen hebben de meeste forumleden een productieindicatie van okt/nov is mijn idee.
 
Last edited:
Bij mij staat er nog steeds "sourcing parts" terwijl Lester eind juli meldde dat mijn auto "eind augustus" in productie zou gaan. Dus ofwel de status in mytesla klopt niet ofwel de productie van mijn auto is vertraagd...
Ik hoop het eerste, maar levering laatste week september/1e van oktober kan ik waarschijnlijk vergeten.

Ik heb overigens begin vorige week Gert-Jan en vorige donderdag customerEU gemaild met deze vraag en nog geen antwoord, ze zullen het wel druk hebben ofzo?
 
Lester mailde mij dat er maar een zeer beperkte relatie is tussen wat er staat op my tesla en de daadwerkelijke status van de auto.
Geef die info op my tesla dan niet zou ik zeggen. Lester zij wel dat de beoogde aflevertijden nog steeds gehaald werden. Is blijft dus hoop...
 
Edit: even wat anders, verandert er bij niemand de status meer de afgelopen tijd? Je zou toch zeggen dat met 70% van de productie naar Europa afgelopen maand er elke dag mensen zouden zijn met een status 'in productie'. Met een transporttijd van zes weken gaan nu de auto's voor levering half oktober in productie, na de siggen hebben de meeste forumleden een productieindicatie van okt/nov is mijn idee.

Ik controleer het iedere dag ongeveer 1x per uur ;-) Mijn status is op dit moment "Order Confirmed - We have begun sourcing parts for your Model S.". Ik heb ook nog geen VIN, maar dat is wat mij betreft volgens verwachting. Auto zou midden oktober van de band moeten rollen en in de tweede helft van november geleverd moeten worden. Eerder heb ik gelezen dat je het VIN 3 tot 6 weken voor productie krijgt. In het beste geval zou ik het VIN dus deze week moeten krijgen.

Ben wel érg benieuwd hoe het bij de rest verloopt, als indicator of ze een beetje op schema blijven lopen.

edit: In de Google spreadsheet zie ik nu t/m P2774 van de Nederlandse auto's VIN's, zat vorige week ergens rond de 2000. Kan dus niet lang meer duren nu :)
 
Dat is goed voor je profile views zeg, zo'n Linkedin group:
linkedin.JPG

Het lijkt TSLA wel...
 
Volgens Tesla (Lester) komen er 2 superchargers ergen in NL officiele aankondiging binnen 2 weken. Tevens volledige dekking in Europa van Noord naar Zuid en tot in Oost Europa. Er zullen dit jaar ruim 1100 MS voor de NL markt worden afgeleverd. Sterkte met wachten en veel plezier voor de gelukkigen die hem al hebben.

ps. XFrank fantastische dochter die zo iets moois voor haar vader heeft geregeld van harte, u bent zo fier als een Pauw zeker :)
 
Volgens Tesla (Lester) komen er 2 superchargers ergen in NL officiele aankondiging binnen 2 weken. Tevens volledige dekking in Europa van Noord naar Zuid en tot in Oost Europa. Er zullen dit jaar ruim 1100 MS voor de NL markt worden afgeleverd. Sterkte met wachten en veel plezier voor de gelukkigen die hem al hebben.
Gokje?

1. Tilburg bij distributiecentrum
2. Utrecht