Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nog nooit met Tesla gebeld en reken mezelf nog niet tot de kennissenkring van Lester. Ik wacht geduldig af en probeer qua levering iets af te leiden uit jullie berichten. Met P1079, al enkele weken een VIN en minstens net zo lang het welbekende 'We are sourcing parts...' word ik voorlopig niet veel wijzer dan dat ik ergens tussen half oktober en half december aan de beurt ben. Door de start van de leveringen begint het wel te kriebelen en dat zal na de 21e wel ondraaglijk gaan worden. Ondertussen moet ik maar eens werk gaan maken van de verkoop van mijn huidige auto en ik betrap me er op dat ik me elke ochtend bij het inrijden van de Q-park parkeergarage bij mijn werk afvraag hoe ik daar straks in godsnaam die Model S naar binnen ga krijgen, want met mijn 5 serie is het nu al millimeterwerk. En daarmee kom ik op de vraag die ik eigenlijk wilde stellen: Fuzzylogic, hoe is het met je band en je velg afgelopen? Of heb ik een post gemist (het is niet bij te houden hier!).
 
Ik had alleen de 28e niet gekund vanwege onze Open Datacenterdag: Open datacenter dag 2013 | PCextreme.nl

Ik heb mijn levering één dagje vooruit kunnen schuiven. 26 September 12:00 haal ik samen met mijn collega onze Model S'en op!
Grappig, dat is hier om de hoek. Volgende bijeenkomst kunnen we hier wel gezamenlijk organiseren dan. Oplaadpunten en parkeerruimte genoeg. Plus de afterparty in het centrum :smile:.

Mijn auto kon dus echt geen dag eerder anders zou hij er nog niet zijn :confused:. Blijkbaar heeft het geklaag op het forum er toe geleid dat ze mijn leverdatum extra scherp hebben gezet ten opzichte van de productie. Ik zal er rekening mee houden als ik de hoogte van de claim ga bepalen :wink:.

- - - Updated - - -

Ik heb bij Tesla alloygators op zijn auto gezien en meteen besteld! Als het goed is en ik heb die week tijd dan zitten ze er de 21e op!

Over een week later of 2, dat is niet handig ik heb geen laadpunten voor 20 auto's of we moeten echt Waalwijk plat willen leggen wat betreft stroom! Niet iedereen hoeft met een model s te laden op zo'n moment maar wel als er gereden word.
Mijn voorkeur een 2e kerst of nieuwjaars party

Ben wel benieuwd. Wie laat je ze er op zetten, of doe je dat zelf?

Dat is het voordeel van Amsterdam. Stikt hier van de oplaadpunten :smile:.
 
Apart, heb een RN nummer; RN800931, nooit een Roadster gehad. Bestelling via Leasemaatschappij. Vin 19233. Verwachte levering 1 / 2 e week november. Kan niet zelf bij 'My Tesla' pagina. Misschien maar beter ook want anders zou ik dagelijks kijken en gefustreerd raken vlgs mij.

RN nummers is nog iets anders. Dat zijn reservatienummers. Die heb ik ook (RN316435).

Die R, P en S nummers stammen nog uit de tijd dat de productie voor Europa nog niet op gang was. Ik heb de indruk dat de nieuwe reservaties alleen maar RN nummers krijgen.
 
ik ga de alloygators er zelf op zetten! heb dus met texla gepraat en die heeft ze was een half uurtje werk dus dat moet lukken! maar ja

maandag leveren dinsdag en woensdag voor xpel folie op de bumpers en instapdorpels woensdag middag allygators er op donderdag rijden vrijdag voor een lakverzegelaar bij de poetser!! dan heb ik dus 1 dag gereden als ik zaterdag hier het feestje heb :0
 
ik ga de alloygators er zelf op zetten! heb dus met texla gepraat en die heeft ze was een half uurtje werk dus dat moet lukken! maar ja

maandag leveren dinsdag en woensdag voor xpel folie op de bumpers en instapdorpels woensdag middag allygators er op donderdag rijden vrijdag voor een lakverzegelaar bij de poetser!! dan heb ik dus 1 dag gereden als ik zaterdag hier het feestje heb :0
Wel mooi dat dat dan zaterdag allemaal te bezichtigen is. Welke lakverzegelaar heb je gekozen?
 
Wie is de gelukkige die de linkedin groep beheert (NL/BE) ?
Ik heb al een aantal verzoeken gedaan via de App. Daarbij kan ik geen bericht kwijt met P#.
Ofwel het is een selectief gezelschap, ofwel ben niet welkom. :tongue:
Ik ben nog nooit zoveel keer achtereenvolgens afgewezen. Weer een ervaring rijker.
Als het mag/kan sluit ik mij daarbij graag aan, kan ik even scannen om de gelijkgestemden MS eigenaren te zien welke achter de briljante forum namen schuilen.
Wel handig voor de 21ste. En anders is dat gewoon een aangename verrassing.
 
Wie is de gelukkige die de linkedin groep beheert (NL/BE) ?
Ik heb al een aantal verzoeken gedaan via de App. Daarbij kan ik geen bericht kwijt met P#.
Ofwel het is een selectief gezelschap, ofwel ben niet welkom. :tongue:
Ik ben nog nooit zoveel keer achtereenvolgens afgewezen. Weer een ervaring rijker.
Als het mag/kan sluit ik mij daarbij graag aan, kan ik even scannen om de gelijkgestemden MS eigenaren te zien welke achter de briljante forum namen schuilen.
Wel handig voor de 21ste. En anders is dat gewoon een aangename verrassing.
Ik ben de beheerder van die groep. Maar er staat geen enkele request open voor zover ik kan zien. En ik heb niemand afgewezen....
Stuur me even je emailadres via pm, dan kan ik je volgens mij ook toevoegen.
 
jm71 said:
Fuzzylogic, hoe is het met je band en je velg afgelopen? Of heb ik een post gemist (het is niet bij te houden hier!).

Maandag contact gehad met Tesla, ze stuurden een ranger aan het einde van de dag, helaas was er iets in de communicatie verkeerd gegaan, want hij had een PLUS velg+band bij zich (265mm ipv 245mm, en ook de velg is breder).
Dus dat ging niet werken, dinsdag ochtend was hij er weer met de juiste combi.
Prijs van de velg is EUR 1200, band EUR 600, TPMS sensor Eur 130 meen ik.. factuur moet ik nog krijgen.
Oh ja ik had ook geen ranger service er bij genomen, dus dat is nog eens Eur 100.

Dus wees gewaarschuwd ;-)

Pluspuntje, mijn velg laat ik repareren, is maar licht beschadigd zo te zien. Nieuwe band is ook besteld. komt a.s. vrijdag bij de bandenboer binnnen.

Mocht iemand in het weekend zijn band lek rijden, dan heb ik er hier nog een liggen :smile:
 
Maandag contact gehad met Tesla, ze stuurden een ranger aan het einde van de dag, helaas was er iets in de communicatie verkeerd gegaan, want hij had een PLUS velg+band bij zich (265mm ipv 245mm, en ook de velg is breder).
Dus dat ging niet werken, dinsdag ochtend was hij er weer met de juiste combi.
Prijs van de velg is EUR 1200, band EUR 600, TPMS sensor Eur 130 meen ik.. factuur moet ik nog krijgen.
Oh ja ik had ook geen ranger service er bij genomen, dus dat is nog eens Eur 100.

Dus wees gewaarschuwd ;-)

Pluspuntje, mijn velg laat ik repareren, is maar licht beschadigd zo te zien. Nieuwe band is ook besteld. komt a.s. vrijdag bij de bandenboer binnnen.

Mocht iemand in het weekend zijn band lek rijden, dan heb ik er hier nog een liggen :smile:

Pff hoeveel ribben heb je nog over ? :scared:
 
Prijs van de velg is EUR 1200, band EUR 600, TPMS sensor Eur 130 meen ik.. factuur moet ik nog krijgen.
Oh ja ik had ook geen ranger service er bij genomen, dus dat is nog eens Eur 100.
600 euro voor een band... AUW. Dat is heftig veel geld. Om over de velg maar te zwijgen. Tijd om snel naar alternatieven te zoeken van andere leveranciers die wat gunstiger geprijsd zijn. Nu heb ik zelf voor de 19" gekozen, maar ook daarvan vrees ik dat ze niet echt goedkoop gaan zijn.

- - - Updated - - -

Ik wist niet eens dat er banden van 600 euro bestonden buiten de formule 1 !?!
En dan zullen die van de performance nog wel duurder zijn.
Ik heb een performance met 19" besteld. Krijg ik dan ook bredere banden?
Nee, alleen bij de Plus krijg je achter bredere banden dan voor.
 
Auw... Mijn setje winterbanden voor een 3-serie was 1200 euro, met lichtmetalen velgen en banden, vier stuks that is... Bij Tesla 1 velg dus...
19inch is 2600 euro voor een set compleet meen ik, dat zou neerkomen op 650 euro voor een band + velg. Da's al stukken beter dan 1800.

- - - Updated - - -

Zojuist door Tesla gebeld - heb ook een datum ! 23/09 om 10 uur ..
VIN 17770, P85 met bijna alle toeters en bellen - pas in juni besteld via leasemij, vandaar "snelle" levering..
Gaat nu inderdaad hard geloof ik.

Gefeliciteerd! Geen Signature? En wat is de status in je dashboard?
 
600 euro voor een band... AUW. Dat is heftig veel geld. Om over de velg maar te zwijgen. Tijd om snel naar alternatieven te zoeken van andere leveranciers die wat gunstiger geprijsd zijn. Nu heb ik zelf voor de 19" gekozen, maar ook daarvan vrees ik dat ze niet echt goedkoop gaan zijn.
Had iemand al eens uitgezocht (Widodh?)
Knipsel.JPG