Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Op de Tesla Motors website, in de Photo's and Video's section, zie je een korte video met de titel "Superchager Announcement". In deze korte video zegt Elon Musk heel duidelijk:

"Something that's unique about the Supercharger is that it's free, it's not just free now, it's free forever."

en

"By buying aTesla you essentially have free long distance travel throughout the country for ever."

Het daadwerkelijke gebruik van de Supercharger zal dus altijd kosteloos zijn (dat is het unieke daaraan). Je zult dus niet na het laden op de een of andere manier moeten gaan afrekenen ofzo.

En in zijn tweede zin heeft hij het niet specifiek over de Model S. Oftewel, het geldt voor alle Tesla EV's met Supercharger capabiliteit.

Even voor de duidelijkheid, het gaat er mijn persoonlijk niet om dat het gratis moet zijn hoor.

Het gaat er mij om dat ik wil weten hoe nou de vork in de steel zit, als je begrijpt wat ik bedoel, en daar is op zich niets mis mee, lijkt mij?

Ik snap dat je wilt weten hoe de vork in de steel zit, maar ik denk niet dat je het antwoord bij andere forumleden zult vinden. Je zult bij Tesla moeten zijn, en die weten het waarschijnlijk ook nog niet. Die zijn veel te druk met auto's bouwen en uitleveren om zich nu bezig te houden met de vraag of supercharging ook gratis wordt op toekomstige auto's, zeker auto's die pas in 2017 op de weg gaan verschijnen. En als ze het antwoord wel weten, dan houden ze het voorlopig vast nog even voor zich.
 
De EU-superchargerkaart is iets bijgewerkt. Er zijn een paar routes bijgekomen (niets voor mij interessants) en er zijn nu cirkeltjes ingetekend. Nog geen locaties.

Goed gezien. Handig om nu ongeveer te zien hoe ver je moet kunnen komen als je een supercharger-route verlaat. En als die cirkels kloppen, dan kun je ongeveer inschatten waar ze een supercharger neer gaan zetten (volgens deze kaart onder meer in München zelf, want dat is het middelpunt van een cirkel). Ik zie overigens geen nieuwe routes, wel hebben ze op een paar plekken wat routes met elkaar verbonden (wat ook wel logisch was).
 
Goed gezien. Handig om nu ongeveer te zien hoe ver je moet kunnen komen als je een supercharger-route verlaat. En als die cirkels kloppen, dan kun je ongeveer inschatten waar ze een supercharger neer gaan zetten (volgens deze kaart onder meer in München zelf, want dat is het middelpunt van een cirkel). Ik zie overigens geen nieuwe routes, wel hebben ze op een paar plekken wat routes met elkaar verbonden (wat ook wel logisch was).
Volgens mij o.a. in Denemarken wat nieuwe routes, en verder inderdaad een aantal met elkaar verbonden.
De cirkels zouden inderdaad o.a. Munchen en Geneve aangeven. Maar die liggen aan het eind van de routes. En als je kijkt naar de Noorse routes, die lopen nu na de laatste supercharger nog een stuk door (logisch).
Blij dat we nu een EU-kaart hebben met tijdsbalk, het wachten (klinkt bekend) is nu tot er stipjes verschijnen.

-- edit --
En als de cirkels inderdaad de locaties goed zouden duiden, komt er ook 1 bij Zurich. En dan konden de 2 routes met elkaar verbonden worden (Zurich - Stuttgart). Dus het blijft, vrees ik, nog een tijdje speculeren.
 
Last edited:
De EU-superchargerkaart is iets bijgewerkt. Er zijn een paar routes bijgekomen (niets voor mij interessants) en er zijn nu cirkeltjes ingetekend. Nog geen locaties.

Met name de cirkeltjes van Nederland naar Munchen zijn interessant. Iemand met een beetje gevoel voor precisie, zou aan de curves kunnen bepalen waar de middelpunten (dus de chargers) liggen.
Het lijkt erop dat het er 4 zijn van a'dam naar munchen.
Wie weet het te berekenen/tekenen?
 
Is trouwens iedereen hier gebeld door The New Motion? Ik ben 'not amused' om het zo te stellen. Bij het bestellen heb ik aangegeven dat er niemand contact met mij op hoefde te nemen en ineens zijn al mijn gegevens vanuit Tesla zonder pardon aan The New Motion door gespeeld?

Ik ben daar nogal happig op. Mijn gegevens hoeven niet door naar een andere partij als ik daar geen toestemming voor geef. Nu heeft The New Motion dus de contact gegevens van elke Model S rijder in Nederland (en België?)

Toegegeven, het is alweer zo'n 900 posts geleden (wat gaat het hard). Maar botste zonet tegen een mail aan die ik destijds kreeg van een van de Product Specialists die ik jullie niet wou onthouden. Ik had bij het ondertekenen van de overeenkomst nog een aantal vragen, en het doorgeven van onze gegevens was daar ook een specifieke vraag in. Hieronder het antwoord:

Wij zullen uiterst discreet omgaan met uw persoonlijke gegevens en deze zullen op geen enkele manier worden doorgespeeld aan private derde partijen. Enkel wanneer wij de transport van uw Model S op uw verzoek moeten organiseren, zullen wij u vragen om de juiste gegevens, die dan gebruikt zullen worden voor logestieke doeleinde.

Met vriendelijke groeten,

Wouter Wildbret | HQ Product Specialist
 
Last edited:
Wohoo, hier ook eindelijk een VIN: 22864 :tongue:

Lijkt alsof ze vandaag een heel grote groep VIN nummers hebben uitgedeeld.
Nou, nu wachten op de volgende fase (een produktiedatum).

Mijn F5 toets begint trouwens wel slijtage te tonen.
1306533304206.jpg
 
Met name de cirkeltjes van Nederland naar Munchen zijn interessant. Iemand met een beetje gevoel voor precisie, zou aan de curves kunnen bepalen waar de middelpunten (dus de chargers) liggen.
Het lijkt erop dat het er 4 zijn van a'dam naar munchen.
Wie weet het te berekenen/tekenen?

Het ziet ernaar uit dat de cirkels zijn getrokken rondom Amsterdam, Keulen (260 km), Frankfurt (190 km) en München (390 km). Tussen de laatste twee plaatsen zou er dan nog een moeten komen om de max 320 km waar te maken.
 
Met name de cirkeltjes van Nederland naar Munchen zijn interessant. Iemand met een beetje gevoel voor precisie, zou aan de curves kunnen bepalen waar de middelpunten (dus de chargers) liggen.
Het lijkt erop dat het er 4 zijn van a'dam naar munchen.
Wie weet het te berekenen/tekenen?
Wat natte vingerwerk.
Amsterdam (geen SC) - Dusseldorf - Frankfurt - Stuttgart (die cirkel valt weg in de andere) - München (SC deze winter vind ik twijfelachtig). Allemaal afstanden van ± 225 km.
De andere route denk ik in de buurt van Bern (tenzij de cirkels kloppen, dan Geneve en Zurich).
 
Het ziet ernaar uit dat de cirkels zijn getrokken rondom Amsterdam, Keulen (260 km), Frankfurt (190 km) en München (390 km). Tussen de laatste twee plaatsen zou er dan nog een moeten komen om de max 320 km waar te maken.

Sorry, maar wat bedoel je precies met Amsterdam m.b.t. de cirkels?
Amsterdam zit juist aan de buitenkant van het stelsel van blauwe lijntjes.
Frankfurt zit daarentegen weer wel midden in het stesel van blauwe lijntjes met daaromheen blauwe "cirkels".

Of zit ik er nu weer helemaal naast?
Ik heb nu eigenlijk niet echt het idee dat ik er veel van snap, om eerlijk te zijn.
Maar ik wil het daarentegen wel graag begrijpen.
Enig hulp daarbij is welkom.
Bedankt alvast.