Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Laatste kans voor de mensen die nog gadgets of andere spullen uit de Tesla shop willen hebben. Ik ga vandaag (donderdag) langs in Fremont. Met 9 uur tijdverschil heb je dus nog bijna de hele dag om te reageren.
Ik kom vrijwel zeker de 21ste langs in Waalwijk (ja ik zal me nog even inschrijven) als je daar niet bent kan ik het altijd opsturen.
Je kunt het natuurlijk ook bij mij afhalen (Veluwe). Heb je gelijk weer een mooi excuus voor een extra ritje met je S zodra je hem hebt.
 
Laatste kans voor de mensen die nog gadgets of andere spullen uit de Tesla shop willen hebben. Ik ga vandaag (donderdag) langs in Fremont. Met 9 uur tijdverschil heb je dus nog bijna de hele dag om te reageren.
Ik kom vrijwel zeker de 21ste langs in Waalwijk (ja ik zal me nog even inschrijven) als je daar niet bent kan ik het altijd opsturen.
Je kunt het natuurlijk ook bij mij afhalen (Veluwe). Heb je gelijk weer een mooi excuus voor een extra ritje met je S zodra je hem hebt.
Dank je, ik ben erg benieuwd of je alles mee kan krijgen, matten wordt de uitdaging! Zie je in Waalwijk.
 
Zou misschien wel een shirtje willen maar twijfel over de maat. Heeft iemand ervaring met de maten van die Tesla t-shirts? Ik heb hier meestal L aan maar dat is dan meestal slim fit of italiaans, kan me voorstellen dat ik dan misschien beter een USA M kan nemen want een te los floddershirt vind ik niks ;)

Ik zou in dat geval op "M" gokken; merchandise shirts vallen meestal eerder ruim dan smal.
 
Laatste kans voor de mensen die nog gadgets of andere spullen uit de Tesla shop willen hebben. Ik ga vandaag (donderdag) langs in Fremont. Met 9 uur tijdverschil heb je dus nog bijna de hele dag om te reageren.

Zou graag een Jacket heben, maar op de website staat "sold out". Ik veronderstel dat ze in Fremont dan ook uitverkocht zijn?

PS: Al snap ik niet hoe zoiets uitverkocht kan raken. Zo'n merchandisingspullen laat je toch gewoon bijdrukken wanneer ze uit voorraad geraken/zijn?
 
Zou misschien wel een shirtje willen maar twijfel over de maat. Heeft iemand ervaring met de maten van die Tesla t-shirts? Ik heb hier meestal L aan maar dat is dan meestal slim fit of italiaans, kan me voorstellen dat ik dan misschien beter een USA M kan nemen want een te los floddershirt vind ik niks ;)


Ik denk inderdaad een een M goed is.
Ik heb zelf een S maar ben ook niet de grootste (ben ook nog maar 18 jaar oud)

Met het jack heb ik wel een M
 
Zou misschien wel een shirtje willen maar twijfel over de maat. Heeft iemand ervaring met de maten van die Tesla t-shirts? Ik heb hier meestal L aan maar dat is dan meestal slim fit of italiaans, kan me voorstellen dat ik dan misschien beter een USA M kan nemen want een te los floddershirt vind ik niks ;)

Ik zou voor de M gaan.
Normaal heb ik L, heb een keer een t-shirt gekregen van een Amerikaanse vriend in L en het ding zat alsof ik een tent droeg.
Op een of andere rede zijn de t-shirts in US 2 keer zo breed als de shirts hier bij ons.
 
Beste Nederlands sprekende Tesla liefhebbers,

Ik zou graag even voor de duidelijkheid iets in de groep willen gooien, met jullie goedvinden overigens.

Het betreft het kosteloos gebruik maken van de Superchargers. We hebben allemaal kunnen vernemen: "Free forever, on pure sunlight....etc".

Dat kosteloos heeft betrekking op eigenaren van een Tesla Model S, maar ook de Tesla Model X, en alle toekomstige EV's die Tesla Motors nog zal gaan uitbrengen (Generatie3, etc ..). Of zie ik dat verkeerd?

Ik vind dat dit toch wel even helder gesteld moet worden, lijkt me toch wel een vrij belangrijk onderdeel van de filosofie van Elon Musk.

Ik verneem graag jullie mening hierover.

Bedankt
 
Bedankt voor het advies, ik houd het maar op M, heb lastnlsig al een berichtje gestuurd.

Jetje kun jij het daar bewaren na de 21e dan kom ik het na mijn vakantie even ophalen en kwijlen over je auto? ;)

Heb ook nog wel wat leuks in te brengen voor de 21e (ondanks dat ik er zelf niet kan zijn, snif), maar daar mail ik je nog over.

@benz: persoonlijk zou ik het niet erg vinden in de toekomst de supercharger kWh'tjes af te tikken tegen een redelijk tarief, heb liever dat Tesla er wat aan verdient en investeert in extra locaties etc. Maar ik ga er wel van uit dan het voorlopig gratis blijft, zeker tot aan gen3.
 
Last edited:
Beste Nederlands sprekende Tesla liefhebbers,

Ik zou graag even voor de duidelijkheid iets in de groep willen gooien, met jullie goedvinden overigens.

Het betreft het kosteloos gebruik maken van de Superchargers. We hebben allemaal kunnen vernemen: "Free forever, on pure sunlight....etc".

Dat kosteloos heeft betrekking op eigenaren van een Tesla Model S, maar ook de Tesla Model X, en alle toekomstige EV's die Tesla Motors nog zal gaan uitbrengen (Generatie3, etc ..). Of zie ik dat verkeerd?

Ik vind dat dit toch wel even helder gesteld moet worden, lijkt me toch wel een vrij belangrijk onderdeel van de filosofie van Elon Musk.

Ik verneem graag jullie mening hierover.

Bedankt
Volgens mij is dat niet juist. Model S 60kW eigenaren moeten nu al voor optie betalen. Mogelijk Gen3 ook?
 
@benz: persoonlijk zou ik het niet erg vinden in de toekomst de supercharger kWh'tjes af te tikken tegen een redelijk tarief, heb liever dat Tesla er wat aan verdient en investeert in extra locaties etc. Maar ik ga er wel van uit dan het voorlopig gratis blijft, zeker tot aan gen3.

Dat vind ik ook niet erg, en daarover ben ik het helemaal met je eens, laat dat duidelijk zijn. Want hoe dan ook, het zal altijd minder kosten dan benzine of diesel, nietwaar? En daar zouden we eigenlijk al heel blij mee moeten zijn. We zitten wat dat betreft op dezelfde lijn.

Maar het gaat er mij om wat Elon Musk gezegd heeft, en wat dus zijn visie is omtrent het kosteloos gebruik maken van de Superchargers, wat dus zijn plan is met betrekking tot de Superchargers. Dat er daar dus complete duidelijkheid over bestaat.
 
Lucky ik heb een groot magazijn en een m of s past mij echt niet! Ik zal hm bewaren!
Verder hoeft supercharging niet gratis te zijn! Sterker nog ik zou het normaal vinden om hiervoor gewoon een kWh prijs te moten betalen! Wat denk je van onderhoud aan die dingen en schoonhouden etc ik betaal liever als dat (net als fisker) de boel bijna klapt of naar Chinezen gaat!!!

Maar voorlopig gratis!
 
Ik kocht me onlangs een Tesla T-shirt in de winkel in Brussel: Men's Tesla Racing Stripe Red - M
Normaal heb ik een medium (soms S)....
het T shirt past prima... niet te los en niet te vast...
Ik zou dus zeggen M = M / L = L

N.B.: ik geraak maar niet aan een Tesla Track Jacket - red - Medium aan...
grrrrr
Shop Tesla Gear Tesla Track Jacket - Red
:scared:
Wachten zoals op m'n auto....
:smile:

- - - Updated - - -
 
Volgens mij is dat niet juist. Model S 60kW eigenaren moeten nu al voor optie betalen. Mogelijk Gen3 ook?

Het klopt wel dat eigenaren van een Model S 60 kWh EENMALIG een bedrag moeten betalen voor het activeren van de Supercharger optie. Dat is duidelijk en daar heb je gelijk in. En dan kun je dus al concluderen dat het NIET helemaal kosteloos is. Dat klopt ook wel, maar daar doelde ik niet op.

Maar mijn vraagstelling betreft puur het PERIODIEK laden bij de Superchargers, dus elke keer dat je daar bent en ook daadwerkelijk gebruik maakt van de Supercharger om je Tesla EV (ongeacht welk model) dat je DAARVOOR dan NIET hoeft te betalen (ongeacht hoe vaak je een Supercharger bezoekt).

Even voor de duidelijkheid (en om verdere discussie over dit aspect te vermijden), ik bedoel niet de eigenaren van een Tesla Roadster, aangezien die technisch gezien (nog) niet kunnen laden bij een Supercharger, maar dat wisten jullie natuurlijk al.
 
Dat vind ik ook niet erg, en daarover ben ik het helemaal met je eens, laat dat duidelijk zijn. Want hoe dan ook, het zal altijd minder kosten dan benzine of diesel, nietwaar? En daar zouden we eigenlijk al heel blij mee moeten zijn. We zitten wat dat betreft op dezelfde lijn.

Maar het gaat er mij om wat Elon Musk gezegd heeft, en wat dus zijn visie is omtrent het kosteloos gebruik maken van de Superchargers, wat dus zijn plan is met betrekking tot de Superchargers. Dat er daar dus complete duidelijkheid over bestaat.

Ik denk niet dat het gratis is, maar afgekocht. Je kunt het inderdaad al bijkopen bij de 60kW, en het zit dus bij de prijs van een 85kW. Zeg 2.000 euro, dat is 8.700 kWh, en dat is 144 tankbeurten uitgaande van 60kWh bijladen gemiddeld en 23 cent per kWh. Een supercharger wordt bij roadtrips gebruikt, zeg dat je per roadtrip 5 keer laadt, dan kan je 29 keer gemiddeld een trip doen. Ik ga per jaar drie keer met de auto naar het buitenland, dus de komende tien jaar heb ik vooruit betaald. Grandioos model.

Ik denk niet dat de vraag is of superchargen gratis is of blijft, meer de vraag of je die ook bij andere modellen kunt afkopen bij aanschaf van de auto.