Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt Jeroen, Wiebe en Peter voor de organisatie. Was helemaal geweldig.

Ook erg leuk om de mensen achter de forum nick's eens in het echt te speken. Ook al ging dat gesprek dan meestal over de OpenChargeport ;-)
Helaas moest ik vandaag enkele toekomstige model S eigenaren teleurstellen. Ik kon een week of wat geleden niet voorzien dat er zoveel belangstelling voor zou zijn. Ik heb toen onderdelen besteld voor 25 stuks, dat leek mij toen meer dan voldoende...

Maar voor de mensen die er naast hebben gegrepen, Ik heb nog ~20 printplaatjes liggen. De rest van de componenten zal ik volgende week in huis hebben.
Voor mij ook graag 1 Fuzzy.
 
jammer dat de "pussy magnet" bij GKr zijn multicoat beauty verkeerd was ingesteld... of is dit ook een bug?:wink:

pussy magnet.jpg
 
Goedemorgen allemaal,

Het was gisteren een erg leuke dag, leuk om gezichten te zien bij namen (en om mijn vrouw te kunnen laten zien dat het echt wel redelijk normale mensen zijn op het forum...)! Veel dank aan alle mensen die hebben bijgedragen aan ideevorming en organisatie!

De succesvolle meeting heeft bij mij de gedachte doen ontstaan om in het voorjaar een rally te organiseren specifiek voor de model s. Gelet op de aantallen uitgeleverde model s'en tegen die tijd zou er wellicht voldoende belangstelling voor moeten kunnen zijn. Mijn idee zou zijn om ergens in april op een zaterdag de rally te laten plaatsvinden, start en finish ergens rondom Utrecht (landgoed, kasteel o.i.d.). De organisatie van de rally zelf (dus het uitzetten van een route, routeboek opstellen, bemensing controleposten) zou in handen moeten worden gelegd van een professionele organisator.

Zouden jullie dit idee zien zitten?

Met vriendelijke groet,

Daniel

P.S. Voor diegenen die nooit eerder aan een tourrally hebben deelgenomen, zie bijvoorbeeld de websites van de mr. rally (een rally voor advocaten, www.mr-rally.nl) en de RCCR (een rally voor klassieke auto's, www.rccr.nl).

Wij hebben voorheen heel veel historische rallyes gedaan (Tulpenrallye, SLS, Marathon etc) en ik weet wel wat mensen die het kunnen uitzetten - mogelijk zelf een goede kennis die in ruil voor een zeer bescheiden onkostenvergoeding en een gezellig diner het kan regelen.

Meedoen lijkt ons zeker een mooi plan.

Laat maar horen als ik mijn licht moet opsteken.

gr

PJH
 
Goedemorgen allemaal,

Het was gisteren een erg leuke dag, leuk om gezichten te zien bij namen (en om mijn vrouw te kunnen laten zien dat het echt wel redelijk normale mensen zijn op het forum...)! Veel dank aan alle mensen die hebben bijgedragen aan ideevorming en organisatie!

De succesvolle meeting heeft bij mij de gedachte doen ontstaan om in het voorjaar een rally te organiseren specifiek voor de model s. Gelet op de aantallen uitgeleverde model s'en tegen die tijd zou er wellicht voldoende belangstelling voor moeten kunnen zijn. Mijn idee zou zijn om ergens in april op een zaterdag de rally te laten plaatsvinden, start en finish ergens rondom Utrecht (landgoed, kasteel o.i.d.). De organisatie van de rally zelf (dus het uitzetten van een route, routeboek opstellen, bemensing controleposten) zou in handen moeten worden gelegd van een professionele organisator.

Zouden jullie dit idee zien zitten?

Met vriendelijke groet,

Daniel

P.S. Voor diegenen die nooit eerder aan een tourrally hebben deelgenomen, zie bijvoorbeeld de websites van de mr. rally (een rally voor advocaten, www.mr-rally.nl) en de RCCR (een rally voor klassieke auto's, www.rccr.nl).

Dit lijkt me prima te combineren met de voorjaars-meeting!
Count me in!

- Daniel => organisator 'bolletje-pijltje' :biggrin:
 
Zie mijn post een klein stukje terug: Belgium and the Netherlands (Dutch) - Page 852

Je kan EV-Box vragen dit opbouwen van vermogen uit te zetten en direct op 32A te beginnen.

Dit probleem zit hem in de Model S en niet in het laadpunt.

De Roadster had hier ook problemen mee in een andere vorm. EV-Box wilde vroeger bij 6A beginnen, maar de Roadster wil minimaal 8A. Effectief kon de Roadster nooit laden, maar EV-Box begint tegenwoordig inderdaad bij 10 of 12A en bouwt dan op naar het maximale vermogen.

Dank voor de tip. Ik ga ze morgen meteen even bellen.
 
Dat is nog een bug in de Model S.

Een Lolo (maar ook EV-Box) wil het laadvermogen langzaam opbouwen vanaf 6A naar boven toe, echter accepteert de Model S dat niet.

Blue Corner had hetzelfde probleem in België met de Roadster. Maar na een firmware update van de laadpaal was het probleem opgelost en kon er ook met de roadster opgeladen worden. Dus even aan EV-Box vragen om hun protocol aan te passen.
 
Ik ben heel erg voor een rally.
Tot nu toe worden mogelijke rally's (Morgan of Jaguar) altijd getorpedeerd door activiteiten met kinderen. Zou er een enigzins kindvriendelijke optie kunnen zijn. Lijkt me reuze leuk om de rally te doen met 1-2 kinderen. Hoeft niet ingewikkeld te zijn. Ze slapen overal en eten alles, alleen een paar extra stops zijn wenselijk.
Maar misschien moet ik wel gewoon wachten tot ze alle 4 het huis uit zijn en mijn vrouw en ik echt grijs zijn...
 
Daniel, je vertelde mij dit gisteren toen je op het punt stond om weg te gaan. Ik noemde je jurist i.p.v. advocaat (dom, dom,dom). Anyway, ik zei toen al dat me dit een leuk idee lijkt, dus count me in! Zelfs mijn vrouw zei daarnet dat ze dan heel misschien eventueel wie weet in principe wel overweegt om mee te gaan. En dat zegt heel wat.

Leuk! Wel een waarschuwing: navigeren is bij een tourrally de belangrijkste vaardigheid. In het pré tom-tom tijdperk was (verkeerd) navigeren in de auto een grote oorzaak van echtelijke ruzies. Tel dus één en één bij elkaar op als je gaat meedoen aan een rally met je echtgenoot/echtgenote!
 
De succesvolle meeting heeft bij mij de gedachte doen ontstaan om in het voorjaar een rally te organiseren specifiek voor de model s.

Dat was precies mijn idee gisteren! Lijkt me zeker leuk. Wij doen mee.

Misschien is het een idee om Tesla Tilburg als eindpunt te nemen. Dan zouden we allemaal aan de 22kW kunnen, en dan zijn ze na bijvoorbeeld een afsluitend etentje in Tilburg weer opgeladen... Meteen goede PR voor Tesla. (Ik heb het nog niet gevraagd, maar ga ervan uit dat ze daaraan mee zouden willen werken). (startpunt kan ook natuurlijk)
 
Ik ben heel erg voor een rally.
Tot nu toe worden mogelijke rally's (Morgan of Jaguar) altijd getorpedeerd door activiteiten met kinderen. Zou er een enigzins kindvriendelijke optie kunnen zijn. Lijkt me reuze leuk om de rally te doen met 1-2 kinderen. Hoeft niet ingewikkeld te zijn. Ze slapen overal en eten alles, alleen een paar extra stops zijn wenselijk.
Maar misschien moet ik wel gewoon wachten tot ze alle 4 het huis uit zijn en mijn vrouw en ik echt grijs zijn...

Gewoonlijk rijd in een rally in een oude Engelse tweezitter. Geen gordels en onbetrouwbare Engelse techniek: dat gaat niet goed samen met kinderen. Dat zou in een MS anders moeten zijn, nu de hele familie mee kan en de auto nog veilig is ook.
 
Wij hebben voorheen heel veel historische rallyes gedaan (Tulpenrallye, SLS, Marathon etc) en ik weet wel wat mensen die het kunnen uitzetten - mogelijk zelf een goede kennis die in ruil voor een zeer bescheiden onkostenvergoeding en een gezellig diner het kan regelen.

Meedoen lijkt ons zeker een mooi plan.

Laat maar horen als ik mijn licht moet opsteken.

gr

PJH

Heb tot nu één keer aan zo'n rally meegedaan, samen met zo'n 50 andere Fisker Karma-rijders. Ik kan niet zeggen dat het erg beviel, want ze reden soms als gekken over achterafweggetjes in het Brabantse land. Ik had geen navigator, dus ik moest andere auto's volgen om niet het spoor bijster te raken. En dan ging ik dus min of meer noodgedwongen mee in een stoet die soms 150 km/u reed over 80 km-wegen. Dat wil ik liever niet nog eens meemaken, dus ik ben ervoor als er wat regels zijn. De mensen die ik gisteren ontmoette geven me overigens hoop dat het wel goed zit.

Mijn site: Glucosamine.com
 
Last edited:
Wij hebben voorheen heel veel historische rallyes gedaan (Tulpenrallye, SLS, Marathon etc) en ik weet wel wat mensen die het kunnen uitzetten - mogelijk zelf een goede kennis die in ruil voor een zeer bescheiden onkostenvergoeding en een gezellig diner het kan regelen.

Meedoen lijkt ons zeker een mooi plan.

Laat maar horen als ik mijn licht moet opsteken.

gr

PJH

Graag! Voor wat betreft het startpunt: het zou handig zijn om te starten en/of finishen in de buurt van een (nu nog te bouwen) supercharger, zodat degenen die van ver komen (>100 km van startpunt) kunnen bijladen. Zou deze in april volgend jaar al in de lucht zijn?
 
Bij die historische ritten wordt wel redelijk geboenderd maar is uiteindelijk tijd en plaats van controle het belangrijkste. Te vroeg passeren is kostbaarder nog dan te laat - en ook controles op het volgen van de verkeersregels (in het belang van de organisatie, want anders krijg je de volgende keer geen vergunningen meer).

En aardige navigatiegrapjes kunnen de aanwezigheid van het navigatiesysteem aardig teniet doen zodat het nog steeds op alert navigeren en alert rijden aankomt.

Kinderen kunnen in een S natuurlijk makkelijker mee dan in een open 2-zitter - en kunnen trouwens ook een apart klassement opleveren als ze zelf navigeren.

Ik zou aan een 1-daags evenement de voorkeur geven - dus daar hoeven niet al te veel overnachtingen in te zitten....
 
Leuk idee zo'n rally, maar denk idd wel aan een geschikt begin/eindpunt want is wel zo fijn als je kunt toeren met een beetje volle accu.
Ik heb ook wel eens meegedaan aan een bedrijfsrally door de Ardennen, daar kreeg je zelfs strafpunten als je een etappe in minder dan x minuten had afgelegd. Gevolg was dus dat er niemand echt te hard reed behalve een enkele kneus die het een sport vond zo veel mogelijk strafpunten te verzamelen ;)
 
Echt een leuke middag gehad.
Dank voor de gastvrijheid en de super verzorging.
We moesten vroeg weg maar was nog niet in Tilburg geweest!
Aldaar flinke bedrijvigheid en eindelijk een Tesla S in bruin live gezien. OOooooo wat is ie mooi
Tjemig wat staan daar veel S'n!!!
Het leek plots even alsof dat de norm was, totdat er eentje wegreed :) .
Nog zoveel nachtjes slapen dat ik het niet eens wil tellen.
Maar ja zolang een voorpret, dat maakt de hype er zeker groter van. Getuige de meeting van gisteren.

Tesla SMILE

groet

Lex
 
Radius Around a Point on a Map

Kwam net deze tool tegen, erg handig als je een roadtrip in Europa wilt maken en je vanuit range wilt kijken hoe ver je komt en welke plaatsen in je bereik liggen. Zou mooi zijn om een dergelijke Google Maps benadering verder uit te breiden met de laadstations, hotels met oplaadpunten, etc. Misschien dat ik nog een keer zon tool in elkaar hack als er animo voor is.

Radius Around a Point on a Map

Na vanaf begin 2013 het forum regelmatig gevolgd te hebben wil ik eindelijk eens melden.
Heb een P85+ besteld met full options (excl. de rear seats) vermoedelijke levertijd eind nov.
Vind het tool voor Google Maps werkelijk subliem daar hierdoor een trip planning beduidend
eenvoudiger wordt. Bedankt voor deze tip (en de zovele die ik reeds gevonden heb in de
discussies.:smile: