Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gisteren je allerlaatste gekregen en ik ben er blij mee. Maar ondanks dat het misschien niet heel zwaar in de papieren loopt ben je straks wel ettelijke tientallen stuks aan het produceren. Alleen al de moeite moeten we belonen. Laten wij je dus op zijn minst enigszins compenseren. Als we zoiets bij Tesla zouden moeten kopen hadden we denk ik 50 euro kunnen aftikken. Het gaat een beetje om het principe. Ik kan me voorstellen dat je nu enigszins schroomt om een bijdrage te vragen of een rekeningnummer te geven, maar een doos neerzetten bij een volgend event duurt nog zo lang. Hoe trekken we je over de streep?
Helemaal mee eens! Heb interesse in 2 stuks voor onze beide Tesla's en betaal er graag voor:biggrin:.

Denk dat je ff met LuckyLuke contact op moet nemen om ze via zijn webshop te gaan verkopen. Zal ook zeker interesse zijn buiten NL/B. Mocht het uit de klauwen lopen kan ik wellicht de productie voor je regelen. Misschien zelfs een leuke behuizing voor te ontwikkelen.
 
Heb tot nu één keer aan zo'n rally meegedaan, samen met zo'n 50 andere Fisker Karma-rijders. Ik kan niet zeggen dat het erg beviel, want ze reden soms als gekken over achterafweggetjes in het Brabantse land. Ik had geen navigator, dus ik moest andere auto's volgen om niet het spoor bijster te raken. En dan ging ik dus min of meer noodgedwongen mee in een stoet die soms 150 km/u reed over 80 km-wegen. Dat wil ik liever niet nog eens meemaken, dus ik ben ervoor als er wat regels zijn. De mensen die ik gisteren ontmoette geven me overigens hoop dat het wel goed zit.

Met dergelijke snelheden rijden is inderdaad niet de bedoeling, daar is het andere type rally voor bedoeld.

Start in Tilburg bij Tesla, dat is geen gek idee. Hoewel een start op een landgoed natuurlijk mooier is, maar ik betwijfel of de combinatie landgoed / snellader bestaat.

Ik dacht ook aan een ééndaags evenement, start rond 9:30 en finish rond 17.00 uur en daarna een diner met de prijsuitreiking.
 
Bedankt Jeroen, Wiebe en Peter voor de organisatie. Was helemaal geweldig.

Ook erg leuk om de mensen achter de forum nick's eens in het echt te speken. Ook al ging dat gesprek dan meestal over de OpenChargeport ;-)
Helaas moest ik vandaag enkele toekomstige model S eigenaren teleurstellen. Ik kon een week of wat geleden niet voorzien dat er zoveel belangstelling voor zou zijn. Ik heb toen onderdelen besteld voor 25 stuks, dat leek mij toen meer dan voldoende...

Maar voor de mensen die er naast hebben gegrepen, Ik heb nog ~20 printplaatjes liggen. De rest van de componenten zal ik volgende week in huis hebben.


Zet mij ook maar op de lijst! Wil er graag voor betalen
 
Na vanaf begin 2013 het forum regelmatig gevolgd te hebben wil ik eindelijk eens melden.
Heb een P85+ besteld met full options (excl. de rear seats) vermoedelijke levertijd eind nov.
Vind het tool voor Google Maps werkelijk subliem daar hierdoor een trip planning beduidend
eenvoudiger wordt. Bedankt voor deze tip (en de zovele die ik reeds gevonden heb in de
discussies.:smile:
deze is geoptimaliseerd voor op het Tesla scherm: EVTripPlanner
hij houdt rekening met stijgen en dalen, en je kan ook mee/tegenwind nog meecalculeren.
 
Goedemorgen allemaal,

Het was gisteren een erg leuke dag, leuk om gezichten te zien bij namen (en om mijn vrouw te kunnen laten zien dat het echt wel redelijk normale mensen zijn op het forum...)! Veel dank aan alle mensen die hebben bijgedragen aan ideevorming en organisatie!

De succesvolle meeting heeft bij mij de gedachte doen ontstaan om in het voorjaar een rally te organiseren specifiek voor de model s. Gelet op de aantallen uitgeleverde model s'en tegen die tijd zou er wellicht voldoende belangstelling voor moeten kunnen zijn. Mijn idee zou zijn om ergens in april op een zaterdag de rally te laten plaatsvinden, start en finish ergens rondom Utrecht (landgoed, kasteel o.i.d.). De organisatie van de rally zelf (dus het uitzetten van een route, routeboek opstellen, bemensing controleposten) zou in handen moeten worden gelegd van een professionele organisator.

Zouden jullie dit idee zien zitten?

Met vriendelijke groet,

Daniel

P.S. Voor diegenen die nooit eerder aan een tourrally hebben deelgenomen, zie bijvoorbeeld de websites van de mr. rally (een rally voor advocaten, www.mr-rally.nl) en de RCCR (een rally voor klassieke auto's, www.rccr.nl).

Cool idee! Count me in!
 
Heeft iemand al ervaring opgedaan met de Alloygators? Zijn ze er makkelijk zelf op te leggen? Of door wie laten doen?
Aangezien deze deels gelijmd worden vraag ik me ook af je ze wel kunt hergebruiken als de banden aan vervanging toe zijn. Een nieuwe set Alloygators bij elke nieuwe set banden wordt anders ook een dure hobby.
 
Forummers, alle eer naar Jeroen die er de meeste tijd en moeite in heeft gestoken. Wiebe en ik zijn slechts medeplichtig in de zin dat we destijds een ideetje hadden voor een bijeenkomst voor een mannetje of 15, 20 hooguit.

Wat ontzettend leuk jullie ontmoet te hebben. En nog niet eens iedereen gesproken, bij lange na niet.
Maar wel voldoende om voor de volgende keer een hernieuwde rolverdeling voor me te zien :biggrin:
- Jeroen => locatie & catering
- Wiebe => spreekstalmeester
- Egbert => fotografische verslaglegging
- Maarten => geschreven verslaglegging
- Michael => techniek & gadgets
- Arthur & Loek => stroomvoorziening & kabels
- Maurice => ICE technische ondersteuning
- Frank=> visuele uitingen & stickers
:biggrin::biggrin:

Zonder gekheid, ergens in het voorjaar een vloot Model s'en bij elkaar zetten en we halen de landelijke pers.
:biggrin: Mijn vrouw suggereert smalend de groepsfoto aan het begin van de rally te maken:redface:
 
OK.

Heb de laatste 10+ pagina's +PM doorgespit, voor mensen die gisteren de Open Chargeport hebben gemist.
Dit is de lijst tot nu toe:

Open Chargeport 2e batch

Jeroens
LuckyLuke
gelden
HWS
Dww
Edi99
fmda
JanMW
duBois
Z1970
Gerardf
Billy
RCH1708
tuvow
Martijn S
Wallien
Xfrank
SIG116
fauktsang
Rhoon-NL

Ik heb toch maar besloten er iets voor te vragen, Eur 10,- per stuk, max 1 per persoon, inclusief verzenden.
Dit omdat ik ze handmatig moet solderen, ze komen niet kant en klaar geassembleerd uit een fabriek.

Het is ook niet bedoeld als een kant en klaar produkt, zie het meer als ruwe beta versie, die snel in elkaar geknutseld is.

Ik denk er wel over, om op basis van de chip die Tesla zelf gebruikt in zijn laadkabel, een meer professionelere versie te maken.
Die kan dan eventueel wel in grotere aantallen geproduceerd worden.
 
OK.

Heb de laatste 10+ pagina's +PM doorgespit, voor mensen die gisteren de Open Chargeport hebben gemist.
Dit is de lijst tot nu toe:

Open Chargeport 2e batch

Jeroens
LuckyLuke
gelden
HWS
Dww
Edi99
fmda
JanMW
duBois
Z1970
Gerardf
Billy
RCH1708
tuvow
Martijn S
Wallien
Xfrank
SIG116
fauktsang
Rhoon-NL

Fuzz, goed man.
Doe mij er ook maar eentje.
Thanx.
 
Heeft iemand al ervaring opgedaan met de Alloygators? Zijn ze er makkelijk zelf op te leggen? Of door wie laten doen?
Aangezien deze deels gelijmd worden vraag ik me ook af je ze wel kunt hergebruiken als de banden aan vervanging toe zijn. Een nieuwe set Alloygators bij elke nieuwe set banden wordt anders ook een dure hobby.
Jetje, jij hebt ze er toch op zitten? Kun je misschien een foto plaatsen?
 
OK.

Heb de laatste 10+ pagina's +PM doorgespit, voor mensen die gisteren de Open Chargeport hebben gemist.
Dit is de lijst tot nu toe:

Open Chargeport 2e batch

Ik heb toch maar besloten er iets voor te vragen, Eur 10,- per stuk, max 1 per persoon, inclusief verzenden.
Dit omdat ik ze handmatig moet solderen, ze komen niet kant en klaar geassembleerd uit een fabriek.

Het is ook niet bedoeld als een kant en klaar produkt, zie het meer als ruwe beta versie, die snel in elkaar geknutseld is.

Ik denk er wel over, om op basis van de chip die Tesla zelf gebruikt in zijn laadkabel, een meer professionelere versie te maken.
Die kan dan eventueel wel in grotere aantallen geproduceerd worden.

Goed idee. Ik hoor wel hoe/wanneer we het regelen. Komt bij mij in de kast waar de Mennekes Comfort 22C2 hangt. Heel handig - bedankt !
 
OK.

Heb de laatste 10+ pagina's +PM doorgespit, voor mensen die gisteren de Open Chargeport hebben gemist.
Dit is de lijst tot nu toe:

Open Chargeport 2e batch

Jeroens
LuckyLuke
gelden
HWS
Dww
Edi99
fmda
JanMW
duBois
Z1970
Gerardf
Billy
RCH1708
tuvow
Martijn S
Wallien
Xfrank
SIG116
fauktsang
Rhoon-NL

Ik heb toch maar besloten er iets voor te vragen, Eur 10,- per stuk, max 1 per persoon, inclusief verzenden.
Dit omdat ik ze handmatig moet solderen, ze komen niet kant en klaar geassembleerd uit een fabriek.

Het is ook niet bedoeld als een kant en klaar produkt, zie het meer als ruwe beta versie, die snel in elkaar geknutseld is.

Ik denk er wel over, om op basis van de chip die Tesla zelf gebruikt in zijn laadkabel, een meer professionelere versie te maken.
Die kan dan eventueel wel in grotere aantallen geproduceerd worden.

Ik wil er ook wel 1. Alvast bedankt.
 
Ik kon er helaas niet bij zijn, zakelijke verhuizing liep tot 23.00h door bleek. Leuk om alle verhalen te lezen. Ik doe wel graag mee met een rally/puzzeltocht komend voorjaar. Als je iedereen na afloop wil laten laden, lijkt me dat een uitdaging... Misschien eindigen in Tilburg voor een drankje bij Tesla, daar hebben ze redelijk wat stroom begrijp ik.

Prakische vraag, ik wil een Brodit telefoonhouder bestellen, oa voor Spotify. Heeft iemand al een houder geinstalleerd, en hoe bevalt ie?
 
Last edited:
Dat is nog een bug in de Model S.

Een Lolo (maar ook EV-Box) wil het laadvermogen langzaam opbouwen vanaf 6A naar boven toe, echter accepteert de Model S dat niet.

FuzzyLogic was hier al achter gekomen en heeft dit al gemeld aan Tesla.

Bedankt voor de info. Voorlopig dus even handmatig instellen, wanneer sneller dan 6A laden noodzakelijk is. Ik zal eens contact leggen met The New Motion over de instelling van de Lolo Smart en anders hoop ik dat Tesla met een oplossing komt.

- - - Updated - - -

@ Right Said Fred: Gebrom van de motor vanaf 120 heb ik ook.

Ik ga er binnenkort Tesla eens naar laten luisteren. Het zijn de enige minpuntjes van de auto tot nu toe. Dus overall pretty happy :biggrin: