Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dit weekend door mijn tien jarige dochter op een nadeel van de Model S gewezen.
" je kan niet eens in je neus peuteren want iedereen kijkt naar je"'

Zojuist weer een aantal automobilisten achter mij gehad die tijdens het rijden foto's maken, zwaaien, duimpjes. Als we maar niet naast onze schoenen gaan lopen.

Weet iemand of je bij Disneyland Parijs kan opladen met type 2?
 
Ik blijf een weekendje slapen dus de snelheid van opladen is geen probleem. Is er iemand die met zekerheid een oplaadpunt weet in de omgeving Gent. Bijvoorkeur 3x32A met koffie.
Voor de zekerheid een flink verlengsnoer mee?
Je kan ook over Brussel gaan, daar moeten 10 Total-station met alle laadfaciliteiten staan http://total.link.be/be/PlugToDrive/PlugToDrive_NL.pdf
Onze geachte Zuiderburen alhier kunnen ongetwijfeld bevestigen welke er inderdaad zijn.
 
mij is verteld dat het Vodafone / telefonica is.... en laat ik nu net zakelijk in een dikke strijd zitten om bewijslast te verzamelen dat het 3g, laat staan meer, van Vodafone dramatisch is.... constante switch terug naar gprs, zal dus ongetwijfeld ook voor onze voitures gelden...
Ik wil wel getuigen. Ben net over van jarenlang KPN naar Vodafone... wat een drama dat 3g (4g helemaal, ondanks hun belofte dat het op een iphone 5 met ios7 moet werken, werkt het dus niet). Ik denk dat die simkaart wel eruit te vissen is, als je weet waar hij zit. Ik heb uit een oude Amazon Kindle ook de Simkaart gesloopt en in een ipad gestopt. Hun roaming deal is lekker goedkoop ;)

- - - Updated - - -

Bij mij zei hij de eerste week van oktober. Voor mij begint die morgen, maar ik gok op volgende week.
Bij mij zei Lester hetzelfde, eerste week oktober.... Ik hoop toch zo dat het klopt.....
 
heb begrepen dat ze overzetbaar zijn bij bandenwissel... maar what about winterbanden? heb de P+ 245 en 265 zomerbanden, maar 19" winterbanden bested.... dat betekent tweesets alloys niet? of alleen op de zomerbanden omdat de wangen van de winterbanden wat hoger zijn?

- - - Updated - - -

Ik heb ergens gelezen dat de 21 inch velgen met banden exact dezelfde omtrek hebben als de 19 inch wielen met banden. De diameter van het gehele wiel (incl band) in ongeveer 27 inch, dat betekent dus dat de wangen van de 19 inch banden 2,5 cm dikker zijn aan elke kant. Ik denk dus niet dat je nog alloygators nodig hebt voor je winterwielen.
 
Wat me al dikwijls - en ook nu weer - opvalt, is dat het leder van de zetels al snel een niet zo strak uitzicht geeft. Komt dit vanwege een overdreven soepelheid van het leder of is het misschien simpelweg te dun ? Als zo'n zetel na enkele weken al dergelijke sporen vertoont, dan vrees ik toch wel een beetje voor het uitzicht na enkele jaren !

Optie 3: je bent te zwaar :wink:

Bij mij ziet het leer er na 1000 km overigens nog strak uit (en ik weeg 90+ kg). Wat niet gezegd kan worden van de lak. Ik was zo suf om met een doekje wat vlekjes weg te wrijven voordat ik de auto aan iemand ging laten zien. Resultaat: haarfijne krasjes in de lak; mijn maag draaide zich om toen ik het zag in de zon. Maar het wordt over drie dagen opgelost door een detailing bedrijf bij mij in de buurt: ze gaan het extreem fijn 'polijsten' waardoor je er niets meer van ziet en zetten de hele auto daarna gelijk in een beschermende coating.
 
Ervaringen - eerste week met de Model S - een nep-auto !

Afgelopen weekend wat intensief met de auto gereden - gewoon om de ervaring op te doen. De eerste 1.000 km zit er nu op. Ook hartje Amsterdam mee in geweest op zaterdagmiddag spitsuur. Vanaf de Elandsgracht vrijwel in rechte lijn richting Singel. Afgeslagen op de Herengracht richting CS. Ook gewoon om eens te zien of de omvang van de auto lastig is. De bekijks is inderdaad enorm - mijn passagiers merkten dat nog veel beter..Grappig om je te realiseren dat voor een groot deel van de toeschouwers het voor het eerst is dat ze "de Tesla" in het echt zien...Niet iedereen herkent direct dat het een Tesla is - maar de uitstraling van het design is al genoeg. De mooiste reactie was van een jongen hangend uit het raam van zijn auto: "Waarom rij jij in een nep-auto ? Koop dan een Porsche" Had er overduidelijk zelf nog niet in gereden.. Wildvreemde mensen die je aanspreken: mag ik een paar foto's maken.. Een ouder echtpaar dat gewoon even wil laten weten dat ze de lijn zo mooi vinden. Vond de grootte overigens geen issue - in de nauwe straatjes met alle fietsers, lopende mensen etc is elke auto te groot, of niet.. Juist daar valt iedereen het geruisloos rijden overigens zo goed op..de auto heeft overigens ook wel een zekere agressieve uitstraling, dat roept ook wel reacties op van niet-liefhebbers die ik nog niet eerder heb ervaren...Was zondag even in Noordwijk aan Zee - op de boulevard...Alsof je een BN'er bent, inderdaad de een na de ander die foto's van de auto maakt... Ik kon helaas nergens parkeren -altijd leuk om de reacties te zien van voorbijgangers -;). Mijn lokale bloemenverkoopster zag de auto en vroeg zich af of ik me tegenwoordig een Maserati kon veroorloven ..

De rijervaring is in zoveel opzichten geweldig.. stil en smooth als je dat wilt, een beest als je je adrenaline even weg moet werken...Het blijft zo leuk bij een stoplicht als je even de ruimte hebt. Je zit al op 100 als de auto naast je net de streep over gaat...Ik moet me echt inhouden. De Tesla Grin is nog niet van m'n gezicht - het voelt ook zo veel minder vermoeiend zonder herrie. Elke dag simpelweg gewoon een "volLe tank", nooit meer naar Shell cs. Op de A2 met CC aan op 100, relaxed...Je gaat zo makkelijk snel rijden... En ook onderweg zijn de reacties legio, mn van de grote bakken.. Heb overigens twijfels over de juistheid van de km-teller. Op 104 km rij ik nog steeds iedereen voorbij op de A2.

Zijn er dingen die tegenvallen of die ik anders zou willen zien ? Natuurlijk - de navigatie wil ik nog kunnen instellen op snel/kort etc, geen/wel highway etc. En er zijn wel wat meer dingen bij de navigatie. Voice command werkt technisch, maar praktisch niet.. Radio-verbindingen zijn zo-zo..Spotify rechtstreeks in de auto...je schuift inderdaad snel heen en weer op de stoelen.. De app werkt nog niet... Ik vond de hele auto vies-vettig bij aflevering - dus hij gaat binnenkort naar de detailer.. Voor een gedeelte is dat gewenning, andere zaken zullen zeker worden opgelost (GPS bijvoorbeeld..).Maar al deze punten vallen in het niet bij het totale concept dat de Model S vertegenwoordigd en het genot van elektrisch rijden in een serieuze auto..

Samenvattend - ik geniet nog elke dag.. ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat het gewoon wordt, je niet iedereen hoeft uit te leggen wat het is en wat het kan... Maar al na de eerste rit weet je niet beter dan dat dit het is..ik ervaar het echt als een game-changer, een paradigma shift...

Voor de liefhebbers nog een link naar een zeer aansprekend artikel in de Huffington Post - Is the New Tesla Model S Right for You? A Review From a New Owner

"Mental block after block is falling, in some cases threatening to disrupt entire industries, including car dealerships and corner gas stations, and that's why the Tesla Model S is such a game changer, and why Tesla stock is the best performing stock of the year. (..). (Because) the biggest payoff for me is the way the car is challenging the thinking of everyone, and I mean everyone , from the stock analysts to the executives at the big old automakers who are suddenly scrambling to catch up to Tesla, to policymakers and drivers who can now see a brighter future where transportation is not a major cause of climate change and getting from point A to point B does not have to harm the environment.That's priceless, and I will support it any way I can. And so far, I'm having a hell of a fun time doing it."

ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.​
 
.Was zondag even in Noordwijk aan Zee - op de boulevard...Alsof je een BN'er bent, inderdaad de een na de ander die foto's van de auto maakt... Ik kon helaas nergens parkeren

Mijn adres, vlak bij de boulevard, staat op de 'vrienden van Tesla - laadstationlijst' en de oprit is groot genoeg voor een 'nood' parkeerplaats... Niet allemaal tegelijk :)

En goed verhaal natuurlijk...ik tel de dagen af.
 
Ik denk dat ik opknipt mag klagen

Geen geurtjes ( komt misschien door de friet die voorin lag de eerste avond)
Geen gefluit bij 120 of gebrom
Geen gefluit van het dak
Geen rare lak problemen
Spot on aflevering

Kort om niks mis behalven die klote 3G verbinding!

En ik heb voor mij 1 heel groot voordeel ontdekt! Ik koop voortaan gratis een Efteling abonnement!
Gratis stroom (nu nog) ik ga er bijna ieder weekeind heen en laad de avond ervoor niet dat doe ik bij de Efteling! Is 7 euro x 36 x per jaar hoppa :biggrin:

Kwa aandacht word ik veel aangesproken! Maar vooral positief! Ik zal van de week eens bij Tesla langs gaan om te kijken wat er nu nog staat? Hoor dat het ver leeg is
 
Heb overigens twijfels over de juistheid van de km-teller. Op 104 km rij ik nog steeds iedereen voorbij op de A2.

Ja, iedereen opgelet: de Model S heeft geen noemenswaardige tellerafwijking! Staat er 125 op de teller dan rijd je ook echt 125 of 124. Dus wie gewend is op een 100 km-weg met flitskasten of trajectcontrole veilig 107 te kunnen rijden, omdat het in werkelijkheid toch 103 of 104 is en de correctie van de meetapparatuur er ook nog af moet, moet die gewoonte afleren. Anders loop je snel tegen bonnen aan.
 
Ja, iedereen opgelet: de Model S heeft geen noemenswaardige tellerafwijking! Staat er 125 op de teller dan rijd je ook echt 125 of 124. Dus wie gewend is op een 100 km-weg met flitskasten of trajectcontrole veilig 107 te kunnen rijden, omdat het in werkelijkheid toch 103 of 104 is en de correctie van de meetapparatuur er ook nog af moet, moet die gewoonte afleren. Anders loop je snel tegen bonnen aan.

Klopt als een bus. Heb Coyote in de wagen staan, en deze km/h komen quasi exact overeen met de teller op de auto.
 
Nog geen Model S, maar wel de Open Chargeport. Bedankt Fuzzylogic! Morgen maar eens stiekem uitproberen op de S van Rsvarthur :)
9abe6ade.jpg
 

Attachments

  • uploadfromtaptalk1380568590663.jpg
    uploadfromtaptalk1380568590663.jpg
    158.7 KB · Views: 340
een vraag die ik heb binnengekregen, wie weet wat over die HomeLink?:
"Vanmorgen meegewerkt met onze dochter om haar Tesla S af te halen op een voor haar zeer speciale dag. Met stijgende verbazing de instructie meegekregen met ongekende mogelijkheden, zeker ook in vergelijking met de Fisker. Het grote scherm geeft enorme mogelijkheden en zelfs meer dan de uitstekende instructeur allemaal kon vertellen. Zag bv de mogelijkheid dat de auto garagedeuren opent maar dat zou in Nederland(Europa)
meestal niet werken. Mij interesseert natuurlijk welke systemen aangestuurd kunnen worden. Zelf heb ik een ZWave Domotica systeem als 1e in Nederland waarover we zeer tevreden zijn. En wat we hier graag demonstreren. Van jullie zou ik graag vernemen of jullie iets meer weten over dat garagedeuren cq hek open systeem en of jullie nog meer spectaculaire nieuwe mogelijkheden hebben ontdekt."