Mark de Raaij
Model S Sig #411 EU
Die van mijn collega staat wel bij ons kantoor in een open parkeergarage. Ik ben inmiddels halverwege het land even 11kW aan het slurpen tijdens de lunch.
Wat is de tussenstand wat betreft DAB+?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Die van mijn collega staat wel bij ons kantoor in een open parkeergarage. Ik ben inmiddels halverwege het land even 11kW aan het slurpen tijdens de lunch.
Die van mijn collega staat wel bij ons kantoor in een open parkeergarage. Ik ben inmiddels halverwege het land even 11kW aan het slurpen tijdens de lunch.
Mijn conclusie na extrapolatie van 200 km rustige rit: 420 km haal je als je 90-100 km/h rijdt.
Mijn conclusie na extrapolatie van 200 km rustige rit: 420 km haal je als je 90-100 km/h rijdt.
Heeft er iemand al "stadsverbruik" opgevolgd? ben daar wel in geinteresseerd, daar ik het merendeel van mijn km niet op de autosnelweg doe... (en vooral veel in de stad stil sta/aanschuif)
Ik heb wel geen exacte gegevens, maar ik merk dat wanneer ik vooruitziend in stadsverkeer ergens tussen dertig en vijftig verder 'tuf'... het verbruik netjes naar beneden duikt op de energie-app. Tegengesteld dus aan een ICE, yes !
Dat kan ik bevestigen, als je bvb in een file staat of stadverkeer doet, zakt het verbruik naar 180/185 wh/km. Hoe trager, hoe minder je verbruikt, en hoe groter je range word.
Mijn woon-werk is slechts 7km, maar voor familie rijden we regelmatig 2x192km. Laten we zeggen 400km. Ik probeer in te schatten hoe lang ik op 1x16A moet bijtanken om terug naar huis te kunnen zonder 90km/h te hoeven rijden Uitgangspunt is maximumsnelheid+5km/h.
Gisteren heeft Tesla mijn motor en inverter vervangen. Een (hoofd)monteur was vorige week meegereden en bevestigde toen dat de 'ICE-brom' die ik hoorde vanaf 115 km/u (en sterker wordend bij hogere snelheden) niet normaal was. En ik kan bevestigen dat dat inderdaad zo is. Want bij dezelfde snelheden rijd ik nu vrijwel geruisloos (afgezien van eventueel banden- en windgeluid). Ik ben nu helemaal happy met de auto.
De fluittoon van het panodak is er nog wel, maar daarvoor is een nieuw onderdeel besteld dus dat gaat ook goed komen. Enige dingetje dat niet kan worden verholpen zijn de remmen die bij het volledig tot stilstand komen wat piepen, maar dat schijnt inherent te zijn aan de high performance remmen in combinatie met regen (ik rijd trouwens wel standaard low regen, want ik merkte dat bij normal regen op de snelweg bij gas loslaten altijd de remlichten aangaan). Maar dat geluid van die remmen vind ik niet onoverkomelijk. Op mijn Fisker was het véééél erger, dat ging soms door merg en been en dan keken mensen verschrikt mijn kant op.
Ik heb de indruk dat de leveringen momenteel precies een beetje stilvallen?
Of is mijn gevoel verkeerd?
@right_Said_Fred
Als ik het dus goed begrijp mankeren veel afgeleverde MS-en wel veel maar wordt dit door Tesla goed opgepakt en kosteloos vervangen?
Ik zit na 4500 km op gemiddeld 219 Wh/km. Rijstijl is gevarieerd. Meestal netjes in de buurt van legale snelheid. Soms duidelijk eronder om op laatste Wh's thuis te komen. En af en toe lekker plankgas om acceleratie te proeven. Paar keer tot 180+ doorgetrokken.
- - - Updated - - -
als je stevig, maar niet al te onbenullig doorrijdt, moet je m.i. 350 km op een full charge kunnen halen. Dan moet je dus nog 50 km, dus ruim 10 kWh bijladen om de 400 vol te maken. Op 3x16 gaat dat in een uur, op 1x16 dus in 3 uur. Met de bijgeleverde normale stekker adapter laadt je trouwens maar 1 x 13A, dus dat duurt nog iets langer.
en die 7 km woonwerk zou ik lekker gaan fietsen ;-)
Tja mijne staat komende week op parkeerplaats zonder zonder lader en zou liever nu niet geïnstalleerd hebben maar lijkt geen optie. Toch raar gevoel, als 'IT-er' wil je zelf bepalen wanneer er geupgrade wordt en in een gecontroleerde omgeving. Als er nu iets mis zou gaan en mij batterij draint dan kan ik er niks aan/tegen doen…Die van mij heb ik ingesteld op aankomende nacht.