Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
@ Energykart:

Ik wil de Lugano 19" ook graag aanschaffen, dus zeker geïnteresseerd in een group buy.
Zelf weinig technische kennis, en nog geen ingangen (velgen of bandenspecialisten), dus ik lift graag mee op de expertise van anderen :smile:

Wellicht ook interessant om te kijken tot welke breedte daar op kan (ivm evt. bredere achterbanden?)

Evt. Group Buy uitbreiden met optie voor banden?
Evt. al de nodige Tesla Sensoren bij regelen?
Evt. Tesla logo's (maat lijkt af te wijken van die van Tesla, dus is er een handyman op het forum?)
Evt. bij veelvoud van 4 deelnemers; extra set(s) om 1 velg met band als reserve te houden; of is dit overkill omdat 1 van de std set al in de frunk gelegd kan worden?

@ Loek,

Ik zie je comment mbt velgendraadje, maar weet niet hoe de eerdere berichten uit dit draadje te halen.
Maar ik vind het prima als de moderator dat alsnog doet!

Ook interesse voor Group Buy. Wordt al snel kouder';-)
 
Vandaag met het hele gezin naar Den Haag voor wat we dachten een middagje shoppen. Maar er bleek een demonstratie te zijn van allemaal elektrische voertuigen van fiets tot aan verhuiswagen. De grootste magneet van de bijeenkomst was een rode tesla model s (amerikaanse uitvoering begreep ik van de Tesla medewerker). Veel verbaasde mensen gesproken, een grappige Marokkaan dacht dat ik hem in de maling nam.

Hee Fouk, ik was er ook. mooie kleur hè? Mijn dochters hebben er al ingezeten.
pic.twitter.com/IW2841axS4
 
Heb bij Tesla medewerker in de logboek van mijn auto mogen kijken. Die van mij is geboren op 27 september, maar heeft sindsdien vele werkzaamheden aan chassis ondergaan. Wisselen accupack met chassis 1 naar chassis 2, iets met TRIM, enzo. Waarschijnlijk de werkzaamheden om de auto weer te demonteren. Je kan op dagbasis zien wat er gebeurd is, maar zelf snap ik de autotaal niet.

wacht nog steeds op telefoontje en toewijzing van sales en delivery.
 
Het is redelijk normaal dat je remmen in moeten lopen en de eerste tijd minder goed remmen. Dit zou na enige tijd minder moeten worden.
Ja snap ik. Maar ben toch benieuwd naar hoe anderen dit ervaren bij hun MS. Met een auto met deze bloedstollende acceleratie (en ik heb niet eens de P uitvoering) verwacht je toch ook een bijbehorende "anker in het asfalt"-achtige sensatie als je stevig remt. Als ik de huidige 1500km extrapoleer zie ik dat, eerlijk gezegd, niet gebeuren.
 
Hee vaag, ik zag vandaag een foto van een 60Kwh Tesla in de USA met lederen bekleding en carbon interieur delen. Heel vreemd aangezien in Europa de carbon interieurdelen alleen mogelijk zijn icm de performance uitvoering?!?!?! Iemand enig idee waarom er deze subtiele verschillen in de configurator zitten?
 
Heb bij Tesla medewerker in de logboek van mijn auto mogen kijken. Die van mij is geboren op 27 september, maar heeft sindsdien vele werkzaamheden aan chassis ondergaan. Wisselen accupack met chassis 1 naar chassis 2, iets met TRIM, enzo. Waarschijnlijk de werkzaamheden om de auto weer te demonteren. Je kan op dagbasis zien wat er gebeurd is, maar zelf snap ik de autotaal niet.

wacht nog steeds op telefoontje en toewijzing van sales en delivery.

En komt dit dan overeen met statussen op de website? Is hij op 27 september bijvoorbeeld ook in productie gegaan op de website?
 
Ja snap ik. Maar ben toch benieuwd naar hoe anderen dit ervaren bij hun MS. Met een auto met deze bloedstollende acceleratie (en ik heb niet eens de P uitvoering) verwacht je toch ook een bijbehorende "anker in het asfalt"-achtige sensatie als je stevig remt. Als ik de huidige 1500km extrapoleer zie ik dat, eerlijk gezegd, niet gebeuren.

Zou het ook niet te maken kunnen hebben met het hoge gewicht van de auto?
 
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met het hoge gewicht van de auto?
Een zwaardere auto moet inderdaad bredere banden en zwaarder uitgevoerde remmen hebben om binnen dezelfde afstand stil te staan. De Tesla is een zware auto, maar zo heel veel zwaarder dan, bijvoorbeeld, een 535d is hij nou ook weer niet - en als je daar op de remmen trapt kan moet je je mond goed dichthouden anders vliegen je tanden eruit, zogezegd (weet ik uit eigen ervaring).

Ik heb (net als jullie allemaal) een jaar lang de verhalen op de forums, en de reviews in bladen en op YouTube gevolgd. Toen ik eindelijk mijn auto kreeg werden al mijn hooggespannen verwachtingen ruimschoots overtroffen - behalve die mbt het remmen. Zelfs de recente review van een autoblad in de UK, waar de MS head-to-head met een Aston Martin Rapide S werd getest, werd gezegd "And it stops properly too!!". En dan hebben we het dus over "properly" in de wereld van supercars, met de oversized remsystemen die daar standaard zijn.

Kortom, ik ben nog steeds heel benieuwd naar hoe andere MS eigenaren vinden dat hun auto remt. Misschien moeten mijn remmen gewoon even gesteld worden - en misschien zegt iedereen wel "Mwaahh.. het remt wel maar niet super", en dan waren wat dit puntje betreft mijn verwachtingen gewoon wat te hoog gespannen..
 
Ik heb een vraag uitstaan richting DS over prijs van 19" velgen+winterbanden. Afhankelijk van antwoord heb ik ook interesse in een group buy. tpms niet belangrijk.

kan ik je al geven. prijs is verhoogd, nog niet definitief vastgesteld, maar ws rond de 4k euro... :(

- - - Updated - - -

Ook interesse voor Group Buy. Wordt al snel kouder';-)

is het misschien een idee om nog een tweetal anders opties te zoeken? Ben erg in voor een group buy, maar de spaken van deze velgen zijn gekromd wat inhoudt dat ze aan een kant van de auto visueel achteruit gaan draaien. Plus de aluminium look en feel is een beetje glimmerig niet? Kan me indenken dat er echt wel een bandenboer in NL is die soortgelijke velgen als de 21"biedt in 19"...
 
1,CH01,HP00,PA00,LP01,SP01,PS01,AD02,YF00,X024,X019,X001,X003,X007,X009,X011,X027,X031,X013,BS00.jpg

Model S
**********21319

In Production
The Tesla Factory is building your Model S.
Eindelijk ook hier zoals aangegeven door Lester. Als ook de laatste belofte klopt zal ook ik eind november toetreden tot het illustere gezelschap "0" CO2 rijders :biggrin:
 
Het lijkt erop dat veel nederlandse auto's nu gebouwd gaan worden. Athlon gaf eerst half december als levering aan, maar vandaag hoorde ik van hun dat mijn auto al in november verwacht wordt. Op mijn vraag of dit betekent dat mijn auto nou in productie is gegaan heb ik nog geen antwoord…
 
Een zwaardere auto moet inderdaad bredere banden en zwaarder uitgevoerde remmen hebben om binnen dezelfde afstand stil te staan. De Tesla is een zware auto, maar zo heel veel zwaarder dan, bijvoorbeeld, een 535d is hij nou ook weer niet - en als je daar op de remmen trapt kan moet je je mond goed dichthouden anders vliegen je tanden eruit, zogezegd (weet ik uit eigen ervaring).

Ik heb (net als jullie allemaal) een jaar lang de verhalen op de forums, en de reviews in bladen en op YouTube gevolgd. Toen ik eindelijk mijn auto kreeg werden al mijn hooggespannen verwachtingen ruimschoots overtroffen - behalve die mbt het remmen. Zelfs de recente review van een autoblad in de UK, waar de MS head-to-head met een Aston Martin Rapide S werd getest, werd gezegd "And it stops properly too!!". En dan hebben we het dus over "properly" in de wereld van supercars, met de oversized remsystemen die daar standaard zijn.

Kortom, ik ben nog steeds heel benieuwd naar hoe andere MS eigenaren vinden dat hun auto remt. Misschien moeten mijn remmen gewoon even gesteld worden - en misschien zegt iedereen wel "Mwaahh.. het remt wel maar niet super", en dan waren wat dit puntje betreft mijn verwachtingen gewoon wat te hoog gespannen..

Ik deel deze mening. Ik vind de remafstand echt te groot, ofwel moet ik harder leren stampen erop.