Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ook hier is het zover : View attachment 32871

Mijn S is eerder in productie gegaan dan die van Frank, maar Frank is mij voorbijgereden tijdens productie.
Oke, ik (nr 1422) had eigenlijk een valse start genomen. (Frank is nr 1332)

Vraag is nu : waarom is mijn wagen enkele dagen langer in productie gebleven dan die van Frank ?

Is aan mijn wagen meer aandacht besteed dan aan die van Frank ? Of waren er problemen die ze moeten 'bijwerken' hebben ?

Wat een cliffhanger ... Come and see at delivery !

De mijne kon bijna recht door de productielijn zonder al te veel te stoppen voor optie's. Bij u moesten ze ook nog een koe slachten voor het leder interieur.:wink:
 
Ja, doet de mijne ook als het koud is.

- - - Updated - - -

image.jpg

Zoek de verschillen!
 
limited regen

reed net naar huis, met nog 280km op de range. zag dat de gele regen lijn aanstond ??? effe googlen voor het stoplicht; wellicht heeft het iets te maken met een koude batterij (8C buiten hiero)? komt dit bekend voor?

Die gele lijn zag ik vanochtend ook voor het eerst. Bij 7 graden celcius en regen. Het zal misschien een limiter zijn om te voorkomen dat de auto gaat slippen op glad wegdek bij te hard afremmen?

Even een algemene vraag over de 'rode verloopstekker' waar Wiebe het over heeft. Bij mijn aflevering werd er ook gezegd dat ik nog een stekker of adapter of zoiets zou krijgen, al wist ik niet wat ik me daar precies bij moest voorstellen (ik laad niet publiek). Toen ik vorige week terug was voor de nieuwe inverter (wat een stil zoeven sindsdien!) werd me verteld dat ik alsnog de ontbrekende stekker of adapter had gekregen. Maar ik heb niets kunnen vinden. Weet iemand hoe dat ding eruit ziet en waar in de auto die zich zou kunnen bevinden?
 
Hoop dat er nog S een update komt waarbij je een aantal regen standen zelf kunt kiezen ipv aan/uit. Reed vd week even in de Outlander PHEV op de Ecomobiel, deze heeft 5 standen voor de regen.

Ik zou vooral blij worden van een adaptieve regen, die zich aanpast aan de snelheid. Nu zit ik te switchen tussen standaard regen in de stad en light regen op de snelweg (om te voorkomen dat steeds het remlicht oplicht als ik gas loslaat). Met een adaptieve regen, waarbij minder hard wordt afgeremd op hoge snelheid, is dit te ondervangen. Zou mooi zijn als Tesla dat via een software-update zou regelen. Maar nu ze dat na een jaar nog niet hebben gedaan, zal het er wel niet van komen.
 
Hoop dat er nog S een update komt waarbij je een aantal regen standen zelf kunt kiezen ipv aan/uit. Reed vd week even in de Outlander PHEV op de Ecomobiel, deze heeft 5 standen voor de regen.

De Model S heeft nu al 3 standen hoor, normal, light en uit.

- - - Updated - - -

Dat is hier vast al ergens beschreven. Maar dit is wat ik ervan onthouden heb:
- als je de mobile charger ook onderweg wilt gebruiken, zul je deze dagelijks uit het 380V stopcontact moeten halen. Dat schijnt niet heel goed te zijn voor de aansluitingen;
- Bovendien meer werk dan alleen de stekker uit de auto trekken (en de laadkabel in je garage achterlaten, extra type2 kabel voor onderweg aanschaffen);
- Veiligheid: een laadstation zet pas stroom op de pinnen nadat de auto is aangesloten. Op zo'n stopcontact staat altijd (veel) stroom;
- mogelijkheden: een laadstation kan soms meer vermogen leveren dan een 380v stopcontact (ligt aan je hoofdaansluiting);
- Ledjes en een display: altijd goed ;)

Groet,
Maurice.

Oftewel een extreem duur stopcontact van 800+ euro.

Gewoon een normale 400v 3x16A krachtstroom stekker is prima. Zo'n rode:
78082.jpg


Kost je 8 euro en werkt prima, is bestand tegen regen en kan tegen een stootje :)

Voor iets meer heb je een uitvoering met aan/uit schakelaar erop.
 
Oftewel een extreem duur stopcontact van 800+ euro.
Gewoon een normale 400v 3x16A krachtstroom stekker is prima. Zo'n rode:
View attachment 32885

Kost je 8 euro en werkt prima, is bestand tegen regen en kan tegen een stootje :)

Voor iets meer heb je een uitvoering met aan/uit schakelaar erop.

Daar ga ja de Tesla adapter echt niet in krijgen

3f16A adapter.png


@ Fred, deze zou je gekregen moeten hebben
 
Even een algemene vraag over de 'rode verloopstekker' waar Wiebe het over heeft. Bij mijn aflevering werd er ook gezegd dat ik nog een stekker of adapter of zoiets zou krijgen, al wist ik niet wat ik me daar precies bij moest voorstellen (ik laad niet publiek). Toen ik vorige week terug was voor de nieuwe inverter (wat een stil zoeven sindsdien!) werd me verteld dat ik alsnog de ontbrekende stekker of adapter had gekregen. Maar ik heb niets kunnen vinden. Weet iemand hoe dat ding eruit ziet en waar in de auto die zich zou kunnen bevinden?

Ik heb hetzelfde, ook geen rode stekker bij levering van de auto gekregen. Levering was 21 september. Ik heb ook de blauwe extra erbij besteld. Tot op heden nog niets gehoord. Heb al een e-mail gestuurd begin van de week, maar nog geen reactie...

Heb geen bewijs dat hij er niet bij zat. Vraag me af hoeveel mensen al wel een rode en/of blauwe adapter hebben?