Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook direct bij Tesla besteld op 22-mei. Daarna heeft Athlon via lage landen de lease overgenomen. Na R#3952 en VIN19155 is mijn leverdatum (info 4weken geleden) begin december. Dus het wordt echt krapaan. Ik ben er ook van overtuigt dat ze me naar achter geschoven hebben ivm nieuwe bestellingen. Maar wat doe je eraan?

Ik kan trouwens wel inloggen. Waarschijnlijk omdat ik het hele bestel traject zelf heb gedaan.
 
Last edited:
Ik heb ook direct bij Tesla besteld op 22-mei. Daarna heeft Athlon via lage landen de lease overgenomen. Na R#3952 en VIN19155 is mijn leverdatum (info 4weken geleden) begin december. Dus het wordt echt krapaan. Ik ben er ook van overtuigt dat ze me naar achter geschoven hebben ivm nieuwe bestellingen. Maar wat doe je eraan?

Ik kan trouwens wel inloggen. Waarschijnlijk omdat ik het hele bestel traject zelf heb gedaan.

Begin december en info van vier weken oud? Ik zit met P852 op midden november.
Zou maar 'ns even bellen als ik jou was of je 'm nog onder kerstboom kan parkeren :wink:
 
Is er al iemand gebeld vandaag die gisteren Production Complete heeft gekregen door Tesla. Meestal werd je de andere dag gebeld voor het maken van een ophaalafspraak. Zal wel te maken hebben met het feit dat de boot in eens een week langer onderweg is. En we wachten, en wachten, en wachten....
 
Is er al iemand gebeld vandaag die gisteren Production Complete heeft gekregen door Tesla. Meestal werd je de andere dag gebeld voor het maken van een ophaalafspraak. Zal wel te maken hebben met het feit dat de boot in eens een week langer onderweg is. En we wachten, en wachten, en wachten....
Ja, ik. Gisterochtend "production complete". Ben ook nog niet gebeld of gemaild. Probeer er niet over na te denken....maar dat lukt bepaald niet.
 
Trage parkeersensoren? Dat heb ik bij nog geen enkele auto gemerkt. Een keer heb ik zelfs schade kunnen vermijden, toen ik nogal impulsief achteruit reed (straat geblokkeerd) en niet doorhad dat degene achter me al aan het omkeren was geslagen, dus dwars op de weg stond. Toen de eerste piep klonk, dacht ik WTF? en ging voluit op de rem. Ik stond stil op minder dan een millimeter van een portier, dat anders aardig in de kreukels had gelegen. :redface::smile:

Maar die van Model S zijn dus traag? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Als je te snel beweegt? Nadat je de achteruit hebt ingeschakeld?

De klacht was niet van mij, ik reageerde alleen maar. Ik vind ze niet traag (aan de achterzijde).
 
Ik heb net bevestiging gekregen van mijn levering, maar hij schijnt niet via Tilburg te gaan maar via Spanje??

Dear mr. van der Meer,

We are happy to let you know,
that your car will be on the boat,
arriving december the fifth,
we hope you like the gift.
Because of the heavy rain,
the boat will leave from Spain.

Yours Truly,
Nicolas Saint
Delivery Specialist Tesla Madrid (Since 1283 AD)
 
Last edited:
Ik heb net bevestiging gekregen van mijn levering, maar hij schijnt niet via Tilburg te gaan maar via Spanje??

Dear mr. van der Meer,

We are happy to let you know,
that your car will be on the boat,
arriving december the fifth,
we hope you like the gift.
Because of the heavy rain,
the boat will leave from Spain.

Yours Truly,
Nicolas Saint
Delivery Specialist Tesla Madrid (Since 1283 AD)

:). Ik heb het toch 2 keer moeten lezen voor ik het doorhad hoor
 
Ere wie ere toekomt:

1) Allereerst Widodh natuurlijk. In Widodh we trust, all others pay cash...
2) Een vriendelijke man van Tesla die mij belde vandaag (geen naam ivm privacy). Hij belde mij om te zeggen dat er nogal wat zaken missen aan mijn auto maar "dat Tesla mij niet vergeten was". Punt. Ofschoon de goede man er niets aan kon doen heb ik hem wel vriendelijk verteld dat ik dit telefoontje toch wel bizar vond, geen enkele toezegging, data waarop dingen worden rechtgezet. Alleen dat men mij niet vergeten is. Duh.

Vervolgens ontspon zich een gesprek over het e.e.a. en dat ik toch wel enigszins pissig ben omdat de mensen op 20 september wegreden zonder rode verloopstekker maar de mensen die er voor en erna afgeleverd kregen, b.v. de vrienden van 21 september, wél zo'n stekker hadden. Voor mij persoonlijk betekent dit lopen in de regen naar een publieke laadpaal omdat ik een rode 380 aansluiting heb. Hij ging kijken wat hij kon regelen.

5 minuten later belde hij terug dat er een rode stekker naar mij onderweg is. Dat is dan toch wel weer goede persoonlijke service waarmee je een hoop goed maakt. Nu de rest nog, maar dit wilde ik even melden.

P.S: Wie bestuurde de rode MS die ik tegenkwam op de A4/A10 bij Amsterdam vanmiddag?
 
View attachment 32841View attachment 32842

Vandaag 3x16A geïnstalleerd klaar om te gebruiken. Ik zal de lokatie in het bestand zetten.

Cool, ik was ook aan het zoeken wat ik nou precies aan moeten latten leggen. Ik zie dat je een 'eenvoudig' stopcontact hebt. Weet iemand toevallig ook wat het verschil is tussen een wandcontactdoos en zo'n blitse doos met een knipperled erop?
 
Helmond E-drive 30 oktober 2013.

Op 30 oktober 2013 wordt de eerste editie van Helmond E-drive gehouden. Een netwerkevenement voor ondernemers dat volledig in het teken staat van speeddating in combinatie met elektrisch rijden. Wat is er mooier dan een onverwachte ontmoeting in een onverwachte omgeving. De speeddates zullen namelijk worden gehouden in elektrische auto’s. Een breed palet aan auto’s is hiervoor beschikbaar, van Volt’s tot Zoe’s en van Kangoo’s tot Tesla’s. Dat dit al lang geen trage en lelijke voertuigen meer zijn, bewijst de Tesla model S als geen ander.

Hoe trendsettend elektrische auto’s zijn, kan eigenlijk alleen de bezitter zelf het beste vertellen. Daarom willen wij zo veel mogelijk rijders van een Tesla model S bijeen brengen. Niet alleen om hun enthousiasme over te brengen op anderen, maar ook om elkaar te ontmoeten. Daarom nodigen wij ook u uit om langs te komen. Te komen netwerken en mede-ondernemers te leren kennen tijdens een rit. Of onder het genot van een hapje en een drankje tijdens de netwerkborrel. Kortom, een mooie kans om uw netwerk te verbreden.

We zouden het op prijs stellen als u via het inschrijfformulier op de website www.helmond-edrive.nl laat weten of wij op uw komst mogen rekenen.

Praktische informatie Helmond E-drive
Wanneer: 30 oktober 2013
Waar: binnen- en buitenterrein AutomotiveCampusNL| Steenovenweg 1 | 5708 HN Helmond
Programma: 13.00 – 14.00 Ondernemerslunch
14.00 – 17.00 Meet & Drive experience met onderstaande workshops:

14.30 IMC – Duurzame mobiliteit loont! Uitleg over financiële en fiscale aspecten van elektrisch rijden
15.15 TNO – Een blik vooruit, hoe rijden we in 2030
16.00 Brabant Mobiliteitsnetwerk – De vele redenen om uzelf druk te maken om de mobiliteit van uw werknemers! Waarom en hoe?

17.00 – 19.00 Netwerkborrel & Meet the S meeting
 
Aan alle mede Athlon forumleden.

Ik heb dan eindelijk mijn VIN nummer welke in relatie staat tot mijn reseveringsnummer ontvangen. Eindelijk. Alleen jammer dat ik ook nu weet dat de melding welke bij mijn VIN nummer hoort luidt: We have gegun sourcing parts for your model S. Verwachte levering zal volgens Athlon zijn eind november/begin december.

Heb je een VIN Nummer of een RN nummer? Ik heb ook de status 'we have begun sourcing your parts' maar daarbij staat bij mij een RN nummer.
 
Cool, ik was ook aan het zoeken wat ik nou precies aan moeten latten leggen. Ik zie dat je een 'eenvoudig' stopcontact hebt. Weet iemand toevallig ook wat het verschil is tussen een wandcontactdoos en zo'n blitse doos met een knipperled erop?
Ik denk dat er achter dit eenvoudige stopcontact (aan de andere kant van de muur) alsnog een blitse doos met ledjes hangt....
 
ook hier is het zover :
ScreenShot064.jpg


Mijn S is eerder in productie gegaan dan die van Frank, maar Frank is mij voorbijgereden tijdens productie.
Oke, ik (nr 1422) had eigenlijk een valse start genomen. (Frank is nr 1332)

Vraag is nu : waarom is mijn wagen enkele dagen langer in productie gebleven dan die van Frank ?

Is aan mijn wagen meer aandacht besteed dan aan die van Frank ? Of waren er problemen die ze moeten 'bijwerken' hebben ?

Wat een cliffhanger ... Come and see at delivery !
 
Vindt het lastig om uit te vinden wat nou echt nodig is. Wat is nou echt de toegevoegde waarde van een blitse box?
Dat is hier vast al ergens beschreven. Maar dit is wat ik ervan onthouden heb:
- als je de mobile charger ook onderweg wilt gebruiken, zul je deze dagelijks uit het 380V stopcontact moeten halen. Dat schijnt niet heel goed te zijn voor de aansluitingen;
- Bovendien meer werk dan alleen de stekker uit de auto trekken (en de laadkabel in je garage achterlaten, extra type2 kabel voor onderweg aanschaffen);
- Veiligheid: een laadstation zet pas stroom op de pinnen nadat de auto is aangesloten. Op zo'n stopcontact staat altijd (veel) stroom;
- mogelijkheden: een laadstation kan soms meer vermogen leveren dan een 380v stopcontact (ligt aan je hoofdaansluiting);
- Ledjes en een display: altijd goed ;)

Groet,
Maurice.