Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heb dat niet op mail, heb wel mails van lester 29-07 was het mid nov(productie eind september); 03-09 was het begin december en 15-10 werd het jan 2014 (denk dat ik het maar niet meer ga vragen)
Volgens stond hier op de website van Tesla steeds dat wanneer men voor juli bestelde, dit jaar geleverd werd. Het is voor ons misschien financiëel minder belangrijk of hij nog net voor 1 jan wordt geleverd, of net erna, maar ik vind het toch vreemd dat ik december 2012 besteld heb, en niet meer in 2013 zou geleverd krijgen.
Begin hier een beetje 'sig116-gevoel' te krijgen.
Gisteren van Lester een e-mail gekregen dat de wagen als sinds 7 oktober gereed was. Vandaag staat hij op:

Production Complete
Your Model S is being prepared for pickup or delivery. VIN 21319
Levering was beloofd laatste of voorlaatste week november. Ik kan alleen maar zeggen dat dit alles excact is naar wat mij ca 5 mnd geleden was toegezegd
 
Delivery Window : Je krijgt er 1 bij de finalizatie, maar naarmate de tijd vordert wordt dit window concreter. Bij Byron staat het nu blijkbaar al vast in welke week hij geleverd gaat worden. Deze informatie krijg je alleen maar via e-mail of telefoon van Tesla.

Op de website bij "mijn tesla staat: Your Model S is being prepared for pickup or delivery.

Per email heb ik gehoord dat levering waarschijnlijk zal plaatsvinden medio november.
Jouw delevery window stond zo precies dat ik dacht dat je dat ergen op een website kon volgen.
Bedankt voor de info
 
Eind dit jaar ga ik naar Winterberg in Duitsland en wil daar mijn MS opladen. Ik heb begrepen dat de afstand van mijn vakantiewoning tot de dichtstbijzijnde plaats waar ik mijn auto kan parkeren meer dan 6 meter is. Ik heb een laadpaal gevonden van Essent op 4 km afstand maar ik heb nu een gratis pas van Essent (soms) en hiermee kun je niet laden in het buitenland. Volgens essent moet ik de pas dan omzetten in vaak maar dan betaal je weer een abonnement. Heeft iemand een oplossing want op en neer (500 km) ga ik niet halen denk ik :redface:
Een goed verlengsnoer.
Vwb die laadpaal, ik neem aan dat je deze hebt gevonden: Am Kurpark 4, 59955 Winterberg
Die es van RWE, waar je idd met voor buitenland geactiveerde Essent-pas kan laden. Maar je zou ook met SMS aanmelding moeten kunnen laden eMobility Produkte | RWE ePower SMS
Heeft er al iemand met SMS succesvol in Duitsland kunnen laden?
 
Kost mij trouwens ook behoorlijk wat indien MS niet dit jaar geleverd wordt :
Als ik hem na 31-12-2013 krijg, kan ik dit jaar niet meer afschrijven, wanneer ik hem ervoor krijg, kan ik dit jaar nog volledig jaar afschrijven.
Bovendien rij ik nog steeds in een ICE die mij privé veel te veel bijtelling kost, elke maand dat ik langer moet wachten op de MS, kost dat privé veel geld.
 
Kost mij trouwens ook behoorlijk wat indien MS niet dit jaar geleverd wordt :
Als ik hem na 31-12-2013 krijg, kan ik dit jaar niet meer afschrijven, wanneer ik hem ervoor krijg, kan ik dit jaar nog volledig jaar afschrijven.
Bovendien rij ik nog steeds in een ICE die mij privé veel te veel bijtelling kost, elke maand dat ik langer moet wachten op de MS, kost dat privé veel geld.
Niet alleen dat: levering in 2013 = 0% bijtelling gedurende 5 jaar. Levering in 2014 = 4% bijtelling in 2014 maar (volgens mij) geen zekerheid over de bijtelling in de jaren erna. Zou zomaar kunnen dat de bijtelling in de komende jaren flink gaat stijgen....
 
Een goed verlengsnoer.
Vwb die laadpaal, ik neem aan dat je deze hebt gevonden: Am Kurpark 4, 59955 Winterberg
Die es van RWE, waar je idd met voor buitenland geactiveerde Essent-pas kan laden. Maar je zou ook met SMS aanmelding moeten kunnen laden eMobility Produkte | RWE ePower SMS
Heeft er al iemand met SMS succesvol in Duitsland kunnen laden?

Ik begrepen van Tesla dat je geen verlengkabel mag gebruiken? Mag dat wel dan?
 
Ik begrepen van Tesla dat je geen verlengkabel mag gebruiken? Mag dat wel dan?
Zolang de mobile connector het niet merkt, kan het altijd proberen. Zorg dan wal dat de verleng kabel niet meer op rol zit.
De Mobile Connector meet eerst de spanning zonder belasting en daarna met belasting en als die teveel van elkaar verschilt besluit deze dat er een verlengkabel tussen zit. Dit zou bv ook kunnen gebeuren als de vaste bedrading te zwak is (bv een stopcontact op 1.5mm² in plaats van 2.5mm²). Kijk bij aankoop van een verlengkabel dan ook steeds na welke kabel er gebruikt word. Dit is helaas in de meeste gevallen een 1.5mm² kabel.
 
Kon het niet laten, toch maar eens Tesla gebeld: Zelfde antwoord : levering toch 1 maand achteruit. Reden : gebrek aan accupaketten :confused:. Kleine kans dat het nog net 2013 wordt, maar waarschijnlijk 2014. Waarom dan Europese early adoptors achteruit worden geschoven, en niet de Amerikanen die nu pas bestellen?
Terwijl ik dit zat te typen belde Lester ook terug : geen beter nieuws, wel antwoord op mijn vraag : Europese auto's worden op andere lijn gebouwd dan amerikaanse, men kan dus (volgens Lester) niet tijdelijk stoppen met Amerikaanse en inhaalbeweging maken voor Europese, omdat deze qua hardware teveel verschillend zijn.
 
Hallo Widodh, ik heb je denk ik zien rijden zondag, in de buurt van de IKEA Breda.
Wat was de reden dat je niet harder kon dan 100 km/uur, ik zat ook in de auto (Touareg) en 130 was niet echt een probleem, moet me toch geen zorgen gaan maken over de wegligging???

Op het gevaar af Wido het gras voor de voeten weg te maaien: ik denk niet dat hij snelheid heeft geminderd omdat hij zich zorgen maakte over de wegligging. De Model S ligt als een blok op de weg en heeft met zijn lage zwaartepunt een heel wat betere wegligging dan een SUV op hoge poten met banden met hoge wangen. Je rijdt met een Model S lachend door zware windvlagen.
 
Niet alleen dat: levering in 2013 = 0% bijtelling gedurende 5 jaar. Levering in 2014 = 4% bijtelling in 2014 maar (volgens mij) geen zekerheid over de bijtelling in de jaren erna. Zou zomaar kunnen dat de bijtelling in de komende jaren flink gaat stijgen....

Maurice,
ter info : wij Belgen kennen die voordelen van 0% bijtelling, MIA's etc etc... niet.
Wij moeten nu al per maand betalen voor gebruik van een bedijfsauto, maar het VAA (voordeel van alle aard) is wel gekoppeld aan de CO2 uitstoot.
Hoogte van de VAA wordt jaar na jaar bepaald, zoals afgelopen jaren zelfs nadat het jaar al begonnen is !
 
Op het gevaar af Wido het gras voor de voeten weg te maaien: ik denk niet dat hij snelheid heeft geminderd omdat hij zich zorgen maakte over de wegligging. De Model S ligt als een blok op de weg en heeft met zijn lage zwaartepunt een heel wat betere wegligging dan een SUV op hoge poten met banden met hoge wangen. Je rijdt met een Model S lachend door zware windvlagen.


Ik vermoed dat Wido even wat langzamer zou rijden om iets meer range over te houden. Wind (veel wind) maakt dat de wagen ook meer energie verbruikt. Zonder enige wiskundige correctheid zou je kunnen stellen dat:
snelheid auto: 100km/h
snelheid wind: 20km/h

verbruik snelheid: 120km/h

Nu kan de windsnelheid veel hoger geweest zijn natuurlijk, want die zal niet recht op de auto blazen, dus je moet de hoek tussen de auto en de wind mee in rekening brengen en de Cx waarde zal ook wel ergens in rekening moeten gebracht worden om de impact te berekenen.
 
Deze middag een update gekregen over mijn delivery window.
Tesla Model S 85kWh
Sequence Number: #P411
Reservation Number: RN073576
VIN: 22999
Ordered: 18/07/11
Finalized: 14/05/13
VIN number: 13/9/13
Fremont Production: 23/9/13
Delivery window: 17-24 november 2013

Ik heb 1 dag later besteld.... hopelijk bij mij morgen goed nieuws... ik ga er zo ook weeeeer eens een email sturen ;-)
 
Maurice,
ter info : wij Belgen kennen die voordelen van 0% bijtelling, MIA's etc etc... niet.
Wij moeten nu al per maand betalen voor gebruik van een bedijfsauto, maar het VAA (voordeel van alle aard) is wel gekoppeld aan de CO2 uitstoot.
Hoogte van de VAA wordt jaar na jaar bepaald, zoals afgelopen jaren zelfs nadat het jaar al begonnen is !

VAA wordt wel pro-rata berekend, ik heb er indertijd wel iets over gelezen (denk SDWorx site). Dus de dag dat je van wagen wisselt, wisselt ook het VAA. En idd misschien komen ze na de verkiezingen van volgend jaar met weer een hoop aanpassingen zodat de Tesla ook weer duurder wordt.
Natuurlijk is het pas beginnen afschrijven in 2014 wel een serieuze domper op de hele zaak.