Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou toch wel graag even zeker weten dat we ook zonder het onderhoudscontract de "updates" en "nieuwe functies" krijgen.

Op Service | Tesla Motors zou je haast de indruk krijgen dat dit deel uitmaakt van het onderhoudscontract.
Vooral de tekst onder "meer dan jaarlijkse controle" waar expliciet verwezen wordt naar 'nieuwe functies' zou je zo kunnen interpreteren. Heeft iemand daar een hard statement over dat we hoe dan ook die nieuwe functies krijgen onder de standaard garantie ?

Ik heb Tesla hier nu toch maar eens over gebeld, en werd netjes teruggebeld:

- Ze houden vast aan de grens van 20.000 km. Rijd je dus veel kilometers dan ben je snel door je Service Pack heen, zelfs als je de auto maar één keer per jaar brengt. Na 80.000 km is het Service Pack verlopen.
- Voor software-updates en nieuwe functies heb je geen Service Pack nodig. Die krijg je via de lucht of bij een reguliere servicebeurt.
- Over hardware-upgrades, zoals de inklapbare spegels, zijn ze nog ze nog aan het nadenken. Het is dus op dit moment niet zo dat als je een Service Pack neemt je ook die upgrades krijgt.
 
Ik heb vandaag gebeld naar ds thomas.

Het volgende.

Wanneer je niet 1 maal per jaar onderhoud laat uitvoeren vervalt de garantie.
Software updates komen er altijd. Ook zonder onderhoudscontract.
Hij wist niet of de aanpassingen ( bv spiegels) erbij zaten.

Ook al rijd je maar 4000 km per jaar is een beurt van 700 euros dus verplicht als je garantie wilt claimen. Op zich logisch...

- - - Updated - - -

Ik heb Tesla hier nu toch maar eens over gebeld, en werd netjes teruggebeld:

- Ze houden vast aan de grens van 20.000 km. Rijd je dus veel kilometers dan ben je snel door je Service Pack heen, zelfs als je de auto maar één keer per jaar brengt. Na 80.000 km is het Service Pack verlopen.
- Voor software-updates en nieuwe functies heb je geen Service Pack nodig. Die krijg je via de lucht of bij een reguliere servicebeurt.
- Over hardware-upgrades, zoals de inklapbare spegels, zijn ze nog ze nog aan het nadenken. Het is dus op dit moment niet zo dat als je een Service Pack neemt je ook die upgrades krijgt.

Je was me voor...
 
Ik heb Tesla hier nu toch maar eens over gebeld, en werd netjes teruggebeld:

- Ze houden vast aan de grens van 20.000 km. Rijd je dus veel kilometers dan ben je snel door je Service Pack heen, zelfs als je de auto maar één keer per jaar brengt. Na 80.000 km is het Service Pack verlopen.
- Voor software-updates en nieuwe functies heb je geen Service Pack nodig. Die krijg je via de lucht of bij een reguliere servicebeurt.
- Over hardware-upgrades, zoals de inklapbare spegels, zijn ze nog ze nog aan het nadenken. Het is dus op dit moment niet zo dat als je een Service Pack neemt je ook die upgrades krijgt.

Tja wel duidelijk nu.
Dan is het voor mij dus gewoon 700 euro per jaar en geen kilometer limitatie, wordt dus een beetje genaaid als je 2200 voor 4 jaar betaald en je rijdt 30000 per jaar.
 
Tja wel duidelijk nu.
Dan is het voor mij dus gewoon 700 euro per jaar en geen kilometer limitatie, wordt dus een beetje genaaid als je 2200 voor 4 jaar betaald en je rijdt 30000 per jaar.

Inderdaad. Ik kom zelf op 35.000 km per jaar en ga onder deze voorwaarden dus gewoon na één jaar langs. Met dat Service Pack heb je alleen maar jezelf als je een beetje kilometers maakt (en ik denk dat de meeste eigenaren van een Model S in Nederland en België, en sowieso in Europa, dat doen). Tesla had er beter aan gedaan de voorwaarden van het Service Pack wat meer af te stemmen op de relatief veel kilometers die eigenaren in Nederland en België - vaak ondernemers! - maken. Hopelijk komt men ook tot dat inzicht en worden de voorwaarden verbeterd.
 
Ik heb vandaag gebeld naar ds thomas.


Ook al rijd je maar 4000 km per jaar is een beurt van 700 euros dus verplicht als je garantie wilt claimen. Op zich logisch...

- - - Updated - - -



Je was me voor...

This is contrary to what Elon Musk said earlier in the year, in public. He stated that the guarantee was NOT linked to an annual service. See this link: http://www.teslamotors.com/blog/creating-world’s-best-service-and-warranty-program-0

It says: "As such, we are comfortable making the annual checkup entirely optional. There is still value to having Tesla look at the car once a year for things like tire alignment, to address a few things here & there and perform any hardware upgrades – our goal is not just to fix things, but to make the car better than it was. However, even if you never bring in the car, your warranty is still valid."

So it sounds like your informant is wrong, according to Musk himself.

Rob.
 
Sinds vanmiddag eindelijk klaar.
image.jpg
 
Huh, die van mij is zojuist ook veranderd. maar terug naar 'onderdelen kopen' (dat is blijkbaar de NL vertaling van sourcing parts). Vanmorgen was ie nog in productie.
Is dat een normaal verloop? Iets uit af te leiden?
Ja, als bij de inspectie blijkt dat er wat schroefjes ontbreken, gaan ze die alsnog kopen :)

Nee, ik heb gelezen dat die status updates soms nogal willekeurig zijn. Globaal lijkt het te kloppen, maar er zijn flink wat afwijkingen ten opzichte de echte status.
 
Huh, die van mij is zojuist ook veranderd. maar terug naar 'onderdelen kopen' (dat is blijkbaar de NL vertaling van sourcing parts). Vanmorgen was ie nog in productie.
Is dat een normaal verloop? Iets uit af te leiden?

Hoi Maurice, bij mij precies hetzelfde. Ik denk dat ze speciaal voor ons wat leuke extraatjes aan het bestellen zijn: cupholders, folding mirrors en dat soort dingen. Allemaal omdat wij de auto op 5 december geleverd krijgen...
 
De garantie koppelen aan het onderhoud?
Dit kan niet in Europa volgens mij, of toch in België niet.

Niet letterlijk denk ik, maar het lijkt me ook wel logisch dat je het risico loopt op het verlopen van de garantie als je veel kilometers rijdt en in vier jaar tijd nooit iets aan onderhoud hebt laten doen. Dat zou nalatig zijn...

- - - Updated - - -

Overigens irriteert het me behoorlijk dat Tesla zo vaag is over de voorwaarden van het service pakket en medewerkers elkaar hierover zo tegenspreken.
 
Tja wel duidelijk nu.
Dan is het voor mij dus gewoon 700 euro per jaar en geen kilometer limitatie, wordt dus een beetje genaaid als je 2200 voor 4 jaar betaald en je rijdt 30000 per jaar.

Ik houd nog vertrouwen in Eindhoven. Alles wat Kim tot nu toe heeft verteld is uitgekomen. Zij gaf aan dat de kilometerlimiet eraf gaat. Ik vind het niet vreemd dat de ds dat niet zegt, wat nu als hij zegt dat hij heeft gehoord dat dat gaat gebeuren, maar nog niet wanneer, en je moet laten tekenen dat je het nu accepteert met de limiet erin. Zou een drama zijn....

Ik heb inmiddels uit eerste hand ervaren dat de delivery specialisten geen idee hebben waar ze het over hebben. De spreken elkaar tegen vwb leverdata, prijsstelling, winterbanden, en nog meer. Ik houd vast aan wat men in de store zegt...

- - - Updated - - -

Niet letterlijk denk ik, maar het lijkt me ook wel logisch dat je het risico loopt op het verlopen van de garantie als je veel kilometers rijdt en in vier jaar tijd nooit iets aan onderhoud hebt laten doen. Dat zou nalatig zijn...

Onderhoud kan ook door een ander gebeuren, het gaat erom dat koppelverkoop (onderhoud en garantie bij tesla tegen absurde tarieven) bij wet verboden is....
 
Bij mij is de status ook veranderd. vanaf de 18e waren ze aan het bouwen. Nu blijkbaar weer ff wat onderdelen zoeken of kopen ;-)

Levering zou december zijn. Eerste melding was 30-11 (toen ik met Tilburg belde). Ik wacht wel ff de mail of een telefoontje af.
 
Ik houd nog vertrouwen in Eindhoven. Alles wat Kim tot nu toe heeft verteld is uitgekomen. Zij gaf aan dat de kilometerlimiet eraf gaat. Ik vind het niet vreemd dat de ds dat niet zegt, wat nu als hij zegt dat hij heeft gehoord dat dat gaat gebeuren, maar nog niet wanneer, en je moet laten tekenen dat je het nu accepteert met de limiet erin. Zou een drama zijn....

Ik heb inmiddels uit eerste hand ervaren dat de delivery specialisten geen idee hebben waar ze het over hebben. De spreken elkaar tegen vwb leverdata, prijsstelling, winterbanden, en nog meer. Ik houd vast aan wat men in de store zegt..

Heeft Kim ook wat verteld over de levertijden van winterbanden? :)
 
Bij mij is de status ook veranderd. vanaf de 18e waren ze aan het bouwen. Nu blijkbaar weer ff wat onderdelen zoeken of kopen ;-)

Levering zou december zijn. Eerste melding was 30-11 (toen ik met Tilburg belde). Ik wacht wel ff de mail of een telefoontje af.

Ik heb vandaag te horen gekregen dat de verwachte leverdatum half december wordt. Dit was eerst eind november/begin december. Zij zijn de auto nog niet eens aan het bouwen. Wordt allemaal krap aan. Betreft overigens een Athlon Tesla.