Zie mijn post 10588 :smile:Voor de motorliefhebbers onder de Tesla rijders is meer moois te koop binnenkort, Mission Motorcycles. Lijkt verdomd veel op Tesla maar dan een motorfiets, een racer welteverstaan. Alvast muntjes tellen!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zie mijn post 10588 :smile:Voor de motorliefhebbers onder de Tesla rijders is meer moois te koop binnenkort, Mission Motorcycles. Lijkt verdomd veel op Tesla maar dan een motorfiets, een racer welteverstaan. Alvast muntjes tellen!
@daan: mijn charger probleem is vlak voor de update naar 5.6 gerepareerd. Heeft heel even weer 3 x 32 kunnen laden. Na de update doet hij 3x16 op 3x16 palen, en 3 x 26 op 3x32 palen. Mij is verzekerd dat het laatste bij de volgende firmware update weer normaal wordt. Heb vandaag aan een EV box niet verder gekund dan 3 x 13, maar daarna aan andere paal weer 3 x 16. Op 11 kW lijkt dus alles normaal te werken
Dank allemaal voor de reacties. Ik stel vast:
- er is iets met de update en laden. Tesla geeft aan dat dit teruggezet zal worden in de volgende update
- ik hoor niemand over een foutmelding op het dashboard. Dus dat geeft aan dat er bij mij meer aan de hand is
- ik was bij Arthur om mijn lader te testen toen zijn auto voor reparatie weg was, dus voor de software upgrade (als die van mij gelijktijdig is geupdate).
Geloof dus sterk dat er bij mij meer aan de hand is. Op sommige palen laad die van mij maar 5A. Als ik dan max terugzet van 16 naar 13 gaat de stroom omhoog naar 9A (leg het maar uit...)
Goede vraag wat ik nu denk te gaan doen. Ik heb nog niet echt een idee. Wil eigenlijk heel boos worden maar daar gaat de auto ook niet beter van worden.
Over 2 weken zit ik in de Bay Area. Zou graag eens langsgaan bij een van de hoge heren (VP Quality) om te vragen hoe mijn auto de fabriek heeft kunnen verlaten. En verder om ze wat feedback te geven over het algemene gevoel bij Tesla klanten in NL/EU.
To be continued...
Je zou eigenlijk moeten proberen om tot Elon door te dringen. Alle anderen zijn slechts Yes-men, vrees ik. Lezen alleen voor wat er in hun instructies staat. Lester zal dan wel de uitzondering zijn die de regel bevestigt.
Dank allemaal voor de reacties. Ik stel vast:
- er is iets met de update en laden. Tesla geeft aan dat dit teruggezet zal worden in de volgende update
- ik hoor niemand over een foutmelding op het dashboard. Dus dat geeft aan dat er bij mij meer aan de hand is
- ik was bij Arthur om mijn lader te testen toen zijn auto voor reparatie weg was, dus voor de software upgrade (als die van mij gelijktijdig is geupdate).
Geloof dus sterk dat er bij mij meer aan de hand is. Op sommige palen laad die van mij maar 5A. Als ik dan max terugzet van 16 naar 13 gaat de stroom omhoog naar 9A (leg het maar uit...)
Goede vraag wat ik nu denk te gaan doen. Ik heb nog niet echt een idee. Wil eigenlijk heel boos worden maar daar gaat de auto ook niet beter van worden.
Over 2 weken zit ik in de Bay Area. Zou graag eens langsgaan bij een van de hoge heren (VP Quality) om te vragen hoe mijn auto de fabriek heeft kunnen verlaten. En verder om ze wat feedback te geven over het algemene gevoel bij Tesla klanten in NL/EU.
To be continued...
Fok! Fok! Fok!
(levert dit ook sterretjes op?)
Ik heb net een update gehad over het werk aan mijn MS nav mijn 16 punten lijstje.
Ze hebben het ding 1,5 week. Effectief hebben ze tot nu toe:
- Remschijven gewisseld (max 1 uur werk)
- Schuifdak vervangen (max 1 dag werk)
- Mistlampen ingebouwd (2 a 3 uur werk max)
- Achterbank wat versteld (2 uur?)
- De rest bekeken/testritje gemaakt (1 uur)
Hier is heel veel over te zeggen (ga ik later nog doen). Maar voor nu heb ik eerst een vraag.
Het probleem met mijn lader wordt geschoven op de software update (5.6?). Maar als dat zo is dan zou iedereen die de update gehad heeft nu maar max 13A kunnen aan 16A aansluiting. Bovendien zou die willikeurig van het oplaadpunt varieren tussen 5-9-11-13A. Daar bovenop zou iedereen met een foutmelding bij het laden geconfronteerd moeten worden.
Het lijkt me dat het forum er bol van zou staan als dit daadwerkelijk het geval zou zijn geweest.
Helaas kan ik mij niet herinneren of ik dit probleem voor of na de update heb gekregen (Arthur, weet jij het nog?).
Dus als er hier anderen zijn die sind de upgrade problemen hebben met laden dan hoor ik het graag.
Bij Arthur werd (voor dezelfde symptomen) de lader vervangen...
Overigens wordt er ook nog gewacht op een nieuwe motor die nodig is om de brom weg te krijgen. Ook dat verbaasd omdat bij anderen de inverter is vervangen.
Later meer details en meer van mijn frustratie. Maar ik begin de hoop te verliezen dat het goed gaat komen met mijn MS.
Vraagje voor Tessy: bij jou was toch de bumper overgespoten vanwege kleurverschil? Bij mij wordt nu beweerd dat het nooit goed te krijgen is...
Het verbaast mij ook dat er niet meer over geklaagd wordt, maar ik heb inderdaad een tijdje geleden hier aangegeven dat ik niet meer op 3x16A kon laden. Het viel samen met het krijgen van mijn eigen laadpaal (ICU Tulip), dus eerst gaf ik dat ding de schuld, maar later bleek het ook bij laadpalen te zijn waar ik al eerder wel 3x16A op had geladen. Tijdens een toevallig bezoekje bij Tesla in Eindhoven hoorde ik dat dit zonder twijfel aan de 5.6 update lag.Fok! Fok! Fok!
(levert dit ook sterretjes op?)
Ik heb net een update gehad over het werk aan mijn MS nav mijn 16 punten lijstje.
Ze hebben het ding 1,5 week. Effectief hebben ze tot nu toe:
- Remschijven gewisseld (max 1 uur werk)
- Schuifdak vervangen (max 1 dag werk)
- Mistlampen ingebouwd (2 a 3 uur werk max)
- Achterbank wat versteld (2 uur?)
- De rest bekeken/testritje gemaakt (1 uur)
Hier is heel veel over te zeggen (ga ik later nog doen). Maar voor nu heb ik eerst een vraag.
Het probleem met mijn lader wordt geschoven op de software update (5.6?). Maar als dat zo is dan zou iedereen die de update gehad heeft nu maar max 13A kunnen aan 16A aansluiting. Bovendien zou die willikeurig van het oplaadpunt varieren tussen 5-9-11-13A. Daar bovenop zou iedereen met een foutmelding bij het laden geconfronteerd moeten worden.
Het lijkt me dat het forum er bol van zou staan als dit daadwerkelijk het geval zou zijn geweest.
Helaas kan ik mij niet herinneren of ik dit probleem voor of na de update heb gekregen (Arthur, weet jij het nog?).
Dus als er hier anderen zijn die sind de upgrade problemen hebben met laden dan hoor ik het graag.
Bij Arthur werd (voor dezelfde symptomen) de lader vervangen...
Overigens wordt er ook nog gewacht op een nieuwe motor die nodig is om de brom weg te krijgen. Ook dat verbaasd omdat bij anderen de inverter is vervangen.
Later meer details en meer van mijn frustratie. Maar ik begin de hoop te verliezen dat het goed gaat komen met mijn MS.
Vraagje voor Tessy: bij jou was toch de bumper overgespoten vanwege kleurverschil? Bij mij wordt nu beweerd dat het nooit goed te krijgen is...
Vraagje voor Tessy: bij jou was toch de bumper overgespoten vanwege kleurverschil? Bij mij wordt nu beweerd dat het nooit goed te krijgen is...
Tjongejonge gaat lekker zeg. Zachte lak, laad-ellende, niet-werkende apps, tochtgaten, suizende daken, brommende electromotoren, slechte communicatie, etc.etc. Waarom kopen wij dan toch allemaal dit inferieure product?
Mijne heren een auto is emotie. Zo ook een Model S. Als ik een lijstje zou maken van de Fiat met de kleine puntjes zou het minstens zo lang zijn. Voor alle duidelijkheid, met kleine puntjes bedoel ik alles waardoor je niet stil staat. Lampjes gaan aan en lampjes gaan uit, zeg maar. Het principe: 'have you tried turning it off and on again' werkt in de Fiat vrijwel altijd :biggrin:
But do I give a sh*t? Hell, no!
Tjongejonge gaat lekker zeg. Zachte lak, laad-ellende, niet-werkende apps, tochtgaten, suizende daken, brommende electromotoren, slechte communicatie, etc.etc. Waarom kopen wij dan toch allemaal dit inferieure product?
Mijne heren een auto is emotie. Zo ook een Model S. Als ik een lijstje zou maken van de Fiat met de kleine puntjes zou het minstens zo lang zijn. Voor alle duidelijkheid, met kleine puntjes bedoel ik alles waardoor je niet stil staat. Lampjes gaan aan en lampjes gaan uit, zeg maar. Het principe: 'have you tried turning it off and on again' werkt in de Fiat vrijwel altijd :biggrin:
But do I give a sh*t? Hell, no!
Heeft iemand hier een nummer van een DS (in Amsterdam)? Ik kreeg van Lester 10 dagen geleden te horen dat mijn auto begin november geleverd zou worden, maar kan nu Lester of geen enkele van de Tesla nummers op de site telefonisch bereiken (allemaal voicemail). Gaat lekker daar...
Naar aanleiding van de problemen die ik hier lees die door velen onder jullie bij de aflevering al vastgesteld werden, heb ik de volgende vraag : wanneer moet eigenlijk het eindsaldo voldaan worden ? Is dit nadat je bij de aflevering alles OK hebt bevonden en de auto in eigendom neemt of vraagt Tesla dat de betaling al van tevoren uitgevoerd is ? Maakt uiteindelijk wel het verschil tussen een stok achter de deur te hebben of voor voldongen feiten te staan.