Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nadat ik hier op TMC las over een set winterbanden voor €2500 heb ik DS Thomas maar eens een mailtje gestuurd. Ik had er eigenlijk weinig over nagedacht... all weather banden, niet waar? Volgens Thomas krijg je voor dat bedrag de banden gemonteerd om dezelfde velgen incl tpms sensoren. Best een hoop geld zo zonder extra velgen. Op internet kosten de banden rond de 340 per stuk, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel die tpms sensoren moetrn kosten (geen zin om steeds naar een boodschap op het scherm te staren).
De standaard banden zijn goedgekeurd voor onze en Duitse winters.

My bad. Ik had Thomas verkeerd begrepen. Die prijs is compleet met standaard velgen. Thomas merkte op dat i.v.m. levertijden ook de Aero velgen waarschijnlijk leverbaar worden.
 
Als er sprake is van een autootje dat zonder verlichting reed en na het ongeluk er vandoor ging, dan neem ik toch maar aan dat de Tesla-bestuurder geen blaam trof (of in elk geval niet in eerste instantie).
Zal echte verhaal binnenkort eens aanhoren, eigenaar/bestuurder is zwager van een van mijn medewerkers die samen met compagnon twee Model S heeft geleasd bij Athlon. Het is trouwens niet eerste crash van Model S in Nederland, nog geen week na levering is zilvergrijze Model S in Lansingerland 'weiland' in gereden. Er loopt daar een weg ineens 'dood' in weiland waar hij eens even de snelheid van zijn nieuwe aanwinst wilde testen. Laat zich raden, snelheid was in orde alleen hield de weg ineens op, hij vond het al zo rustig op die bewuste weg. Heb de auto laatste week september achter schot in Tilburg zien staan.
Moraal van het verhaal, wees zuinig op je Model S het ongeluk zit in klein hoekje.
gr Arnold
 
zijn dit nieuwe mistlampen?
Screenshot_2013-11-06-20-50-31.jpg
Screenshot_2013-11-06-20-50-31.jpg
 
Ok! laat ik ook maar is een keer iets posten dan, misschien helpt dat weer wat tijd te doden :)

Ik heb begin augustus een blauwe model s non p 85 besteld die (hopelijk) ook halverwege december geleverd gaat worden. Mijn auto was een dag of 4 geleden in productie gegaan en is nu weer terug naar sourcing parts status maar ik heb er vertrouwen in dat ie binnenkort weer naar 'in transit' mag verschuiven. Ik woon in Amsterdam en ben van plan om alleen van publieke oplaadpunten gebruik te gaan maken aangezien ik hier helaas geen oprit heb :) Heb wel een mogelijkheid om een garage te huren maar ik denk niet dat ik daar snel een goed laadpunt geplaatst krijg. Zijn er hier veel mensen die op openbare laadpunten aangewezen zijn?

Ik heb al 3 verschillende tesla's gespot en ze zijn zo verschikkelijk veel mooier dan m'n huidige volkswagen fox... ik kan niet wachten :)
 
Ok! laat ik ook maar is een keer iets posten dan, misschien helpt dat weer wat tijd te doden :)

Ik heb begin augustus een blauwe model s non p 85 besteld die (hopelijk) ook halverwege december geleverd gaat worden. Mijn auto was een dag of 4 geleden in productie gegaan en is nu weer terug naar sourcing parts status maar ik heb er vertrouwen in dat ie binnenkort weer naar 'in transit' mag verschuiven. Ik woon in Amsterdam en ben van plan om alleen van publieke oplaadpunten gebruik te gaan maken aangezien ik hier helaas geen oprit heb :) Heb wel een mogelijkheid om een garage te huren maar ik denk niet dat ik daar snel een goed laadpunt geplaatst krijg. Zijn er hier veel mensen die op openbare laadpunten aangewezen zijn?

Ik heb al 3 verschillende tesla's gespot en ze zijn zo verschikkelijk veel mooier dan m'n huidige volkswagen fox... ik kan niet wachten :)

Welkom.
Ga zelf ook alleen openbaar laden (centrum Den Haag). Van een medewerker van de gemeente Den Haag heb ik onlangs gehoord dat er komende maanden in Den Haag 24 Model S'en gebruik gaan maken van een openbare laadpaal van de gemeente. Verder veel aanvragen voor laadpalen van BMW i3's, Outlanders en Volvo V60's.
 
Verder veel aanvragen voor laadpalen van BMW i3's, Outlanders en Volvo V60's.

Ik maak me een klein beetje zorgen om al die plugin hybrides. Waar ik woon zijn nu toch al vaak car2go's of ampera's aan het laden bij de oplaadpunten. Ben echt benieuwd hoe zich dat verder gaat ontwikkelen. Ook met vakanties weet ik nog niet precies wat ik ga doen met m'n auto... waarschijnlijk gaat ie dan uitgeleend worden want ik denk dat het niet gewaardeerd wordt als ik die auto weken lang op een laadplek laat staan. Maargoed het zal allemaal wel los lopen :)
 
Bijzonder; hier al beide plekken gereserveerd. Mogen ze bij een hoop andere favoriete plekken in Den Haag dan ook wel doen

Wat bedoel je met gereserveerd? Ik kreeg te horen dat de laadpalen openbaar zijn dus niet te reserveren op kenteken.
Gaat misschien nog wel een probleem worden hier, want de plek is nu al vaak bezet, vooral door hybrides (wat ik overigens juist positief vind, want hoe meer geladen wordt hoe beter).
 
Beste Noorderburen,
Aangezien ik een halve Nederlander ben, mijn moeder komt uit Utrecht, ga ik wel eens mijn familie in NL bezoeken.
Met welke laadpas kan ik op de meeste plaatsen laden in Nederland? Of kan ik met The New Motion pas op alle NL laadpalen laden?
En op welke website kan ik die andere laadpas bestellen?
In België kom je het verst met een combinatie Blue Corner, The PlugIn Company, Green Point, Plug-to-Drive (Total)
 
Beste Noorderburen,
Aangezien ik een halve Nederlander ben, mijn moeder komt uit Utrecht, ga ik wel eens mijn familie in NL bezoeken.
Met welke laadpas kan ik op de meeste plaatsen laden in Nederland? Of kan ik met The New Motion pas op alle NL laadpalen laden?
En op welke website kan ik die andere laadpas bestellen?
In België kom je het verst met een combinatie Blue Corner, The PlugIn Company, Green Point, Plug-to-Drive (Total)

Beste zuiderbuur,

Je kunt met alle Nederlandse passen bij alle openbare laadpalen in Nederland terecht. Ik heb bij mijn ampera een laadpas van the new motion gekregen en die heeft mij tot nu toe nooit in de steek gelaten (sinds maart 2012). Ik krijg sinds eind vorig jaar iedere maand een btw factuur waarop alle laadsessies keurig zijn vermeld (daarvoor werden nog geen kosten in rekening gebracht voor het laden bij openbare laadpalen).

Overigens zal ik het als een groot voordeel ervaren dat ik met de tesla niet meer na iedere rit een laadpaal zal moeten vinden. Vooral in plaatsen met weinig laadpalen ervaar ik met te grote regelmaat dat laadplekken door ICE's worden bezet. Dat zal wel de onbekendheid zijn met laadpalen in combinatie met onvoldoende handhavend beleid.

Met vriendelijke groet,

Daniel