Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Na een ontzettend lange tijd de forums te hebben doorgespit ook maar even een account gemaakt, maar wat blijft het lastig..

Op dit moment in het bezit van een Audi en wil graag de overstap maken naar een Model S, echter blijft de S85/P85/P85+ toch een lastig iets.. Ik heb nu zelf tweemaal proefgereden in een P85+, maar helaas hebben zowel Amsterdam als Eindhoven geen S85 auto's om even in te proefrijden. De P85+ is natuurlijk prachtig en heeft dus een betere wegligging dan de S85, alleen ik zie verschillende threads dat de banden na 20.000km toch wel af zijn. Als je dan 50.000km per jaar rijdt gaat het natuurlijk hard..

Daarnaast gemerkt dat de auto's voor 2013 al een lange tijd op zijn, helaas! Dat is maar even de sites als autoscout in de gaten houden. Of zijn er mensen die met importeren toevallig ervaring hebben?
 
Net gebeld de mijne, T2, staat de 29e voor me klaar:biggrin::biggrin::biggrin:
Da's mooi! duurt niet lang meer.
Dat is op de laatste dag van het voorspelde timeframe? Jij hebt eerder gereserveerd, maar ik heb op dezelfde dag definitief besteld. Ik kreeg vandaag te horen dat mijn auto nog onderweg is (richting oostkust) en dat levering dus waarschijnlijk pas begin december wordt ipv eind november :( Hopelijk nog wel voor 6 december zoals eerder aangekondigd.
 
Na een ontzettend lange tijd de forums te hebben doorgespit ook maar even een account gemaakt, maar wat blijft het lastig..

Op dit moment in het bezit van een Audi en wil graag de overstap maken naar een Model S, echter blijft de S85/P85/P85+ toch een lastig iets.. Ik heb nu zelf tweemaal proefgereden in een P85+, maar helaas hebben zowel Amsterdam als Eindhoven geen S85 auto's om even in te proefrijden. De P85+ is natuurlijk prachtig en heeft dus een betere wegligging dan de S85, alleen ik zie verschillende threads dat de banden na 20.000km toch wel af zijn. Als je dan 50.000km per jaar rijdt gaat het natuurlijk hard..

Daarnaast gemerkt dat de auto's voor 2013 al een lange tijd op zijn, helaas! Dat is maar even de sites als autoscout in de gaten houden. Of zijn er mensen die met importeren toevallig ervaring hebben?

Hi, had dezelfde keuze te maken, kwam uit een sportief rijdende 5 serie. Heb veel gereden in de p 85 en p85+, zelfs nog een keer bij fuzzy gaan rijden zonder sportonderstel. Ik merkte dat de gewone p85 wat meer zoekende was bij het opzoeken van de grenzen, vond daarnaast de p85+ comfortabel genoeg. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Rijd zelf ook ruim 50k per jaar, bij de bmw kwam de slijtage toch echt ook door het vermogen icm met lomp rijgedrag. Zal hier niet anders zijn, op de problemen met de uitlijnen na. Als je het geld hebt, lekker voor de plus gaan. Doe je her niet, dan is het nogsteedstop en mis je jet niet...
 
Last edited:
Daarnaast gemerkt dat de auto's voor 2013 al een lange tijd op zijn, helaas! Dat is maar even de sites als autoscout in de gaten houden. Of zijn er mensen die met importeren toevallig ervaring hebben?

Het bedrijf waar ik werk importeert veel auto's per jaar. Een Tesla importeren vanuit de VS is niet handig. Deze auto kan namelijk niet drie fasen laden. Daarnaast krijg je te maken met importheffingen. Importeren uit een ander land in de EU kan wel aantrekkelijk zijn. Als de auto al op naam van iemand heeft gestaan en al kilometers heeft gemaakt, dan is hij voor de belastingdienst niet nieuw meer en heb je geen recht op MIA, VAMIL en KIA. Je hebt wel 0% bijtelling voor 5 jaar vanaf de eerste tenaamstelling in het buitenland. Import vanuit de EU is niet lastig, PM maar als je meer wil
weten.

Als je de S nog bestelt in 2013, dan kan je nog aanspraak maken op de regelingen, ondanks dat je de auto pas in 2014 betaald. Je hebt dan alleen wel 4% bijtelling.
 
Na een ontzettend lange tijd de forums te hebben doorgespit ook maar even een account gemaakt, maar wat blijft het lastig..

Op dit moment in het bezit van een Audi en wil graag de overstap maken naar een Model S, echter blijft de S85/P85/P85+ toch een lastig iets.. Ik heb nu zelf tweemaal proefgereden in een P85+, maar helaas hebben zowel Amsterdam als Eindhoven geen S85 auto's om even in te proefrijden. De P85+ is natuurlijk prachtig en heeft dus een betere wegligging dan de S85, alleen ik zie verschillende threads dat de banden na 20.000km toch wel af zijn. Als je dan 50.000km per jaar rijdt gaat het natuurlijk hard..

Daarnaast gemerkt dat de auto's voor 2013 al een lange tijd op zijn, helaas! Dat is maar even de sites als autoscout in de gaten houden. Of zijn er mensen die met importeren toevallig ervaring hebben?
Ik heb ook proef gereden in de P85...... Daarna de S85 bestelt en wekelijks een mail getypt (nog verzonden) naar Tesla om bestelling te wijzigen in de P85......
Ik heb rondje gereden in de S85 van Widoh (wederom dank nog....) --> concept mailtjes nooit meer gemaakt. De S85 is meer dan voldoende (en ja meer is altijd leuk!!!!!!).

Ik krijg de S85 ergens in december als je nog steeds keuze wilt maken.... kom een keer langs
 
Klopt, je maakt gewoon geen slechte keus. Krijg hem ook in december, steken we een keer de koppen bij elkaar, kun je beiden vlak na elkaar testen...

Ik heb ook proef gereden in de P85...... Daarna de S85 bestelt en wekelijks een mail getypt (nog verzonden) naar Tesla om bestelling te wijzigen in de P85......
Ik heb rondje gereden in de S85 van Widoh (wederom dank nog....) --> concept mailtjes nooit meer gemaakt. De S85 is meer dan voldoende (en ja meer is altijd leuk!!!!!!).

Ik krijg de S85 ergens in december als je nog steeds keuze wilt maken.... kom een keer langs
 
Het bedrijf waar ik werk importeert veel auto's per jaar. Een Tesla importeren vanuit de VS is niet handig. Deze auto kan namelijk niet drie fasen laden. Daarnaast krijg je te maken met importheffingen. Importeren uit een ander land in de EU kan wel aantrekkelijk zijn. Als de auto al op naam van iemand heeft gestaan en al kilometers heeft gemaakt, dan is hij voor de belastingdienst niet nieuw meer en heb je geen recht op MIA, VAMIL en KIA. Je hebt wel 0% bijtelling voor 5 jaar vanaf de eerste tenaamstelling in het buitenland. Import vanuit de EU is niet lastig, PM maar als je meer wil
weten.

Als je de S nog bestelt in 2013, dan kan je nog aanspraak maken op de regelingen, ondanks dat je de auto pas in 2014 betaald. Je hebt dan alleen wel 4% bijtelling.

Mbt de MIA heb je gelijk, maar voor zover ik weet geldt de voorwaarde dat de auto voor het eerst te naam gesteld moet zijn niet voor de KIA.
Overigens zou de KIA volgend jaar voor personenautos vervallen, en de MIA wordt aan max gebonden, dus dit jaar verplichting aangaan, aanbetalen (minimaal MIA + KIA bedrag opgeteld) en regelingen al in 2013 toepassen icm accepteren 4% lijkt me idd de beste strategie.

Ik hoef me daar gelukkig geen zorgen om te maken. Heb net mijn P85 opgehaald :biggrin:.
 
Beetje off topic (sorry). Vandaag telefoontje dat mijn gestolen Lexus na een half jaar terug is in Nederland. Na een "logeerpartijtje" in Litouwen. Of ik nog even wilde kijken. Buitenkant weinig schade maar binnen een grote chaos heel veel kapot. Ze hadden wel nieuwe pidplates erop gemaakt met Litouwen erop. Afscheid genomen hij is nu van de verzekeringsmaatschappij. Ik hoop dat niemand van jullie dit ooit met zijn tesla gaat meemaken. Nu weer aftellen voor de Tesla.
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalkHD1384371841.141133.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1384371841.141133.jpg
    51.1 KB · Views: 357
Beetje off topic (sorry). Vandaag telefoontje dat mijn gestolen Lexus na een half jaar terug is in Nederland. Na een "logeerpartijtje" in Litouwen. Of ik nog even wilde kijken. Buitenkant weinig schade maar binnen een grote chaos heel veel kapot. Ze hadden wel nieuwe pidplates erop gemaakt met Litouwen erop. Afscheid genomen hij is nu van de verzekeringsmaatschappij. Ik hoop dat niemand van jullie dit ooit met zijn tesla gaat meemaken. Nu weer aftellen voor de Tesla.
Bijzonder. En hoe komt ie terug? door de verzekeraar opgespoord?
 
Hi, had dezelfde keuze te maken, kwam uit een sportief rijdende 5 serie. Heb veel gereden in de p 85 en p85+, zelfs nog een keer bij fuzzy gaan rijden zonder sportonderstel. Ik merkte dat de gewone p85 wat meer zoekende was bij het opzoeken van de grenzen, vond daarnaast de p85+ comfortabel genoeg. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Rijd zelf ook ruim 50k per jaar, bij de bmw kwam de slijtage toch echt ook door het vermogen icm met lomp rijgedrag. Zal hier niet anders zijn, op de problemen met de uitlijnen na. Als je het geld hebt, lekker voor de plus gaan. Doe je her niet, dan is het nogsteedstop en mis je jet niet...

Bedankt voor je reply, dit stelt me wel enigzins gerust wat betreft de banden ook. Anders is het natuurlijk altijd een optie om aftermarket 19" te nemen.

Het bedrijf waar ik werk importeert veel auto's per jaar. Een Tesla importeren vanuit de VS is niet handig. Deze auto kan namelijk niet drie fasen laden. Daarnaast krijg je te maken met importheffingen. Importeren uit een ander land in de EU kan wel aantrekkelijk zijn. Als de auto al op naam van iemand heeft gestaan en al kilometers heeft gemaakt, dan is hij voor de belastingdienst niet nieuw meer en heb je geen recht op MIA, VAMIL en KIA. Je hebt wel 0% bijtelling voor 5 jaar vanaf de eerste tenaamstelling in het buitenland. Import vanuit de EU is niet lastig, PM maar als je meer wil
weten.

Als je de S nog bestelt in 2013, dan kan je nog aanspraak maken op de regelingen, ondanks dat je de auto pas in 2014 betaald. Je hebt dan alleen wel 4% bijtelling.

Ik heb je even een PM gestuurd. :)

Ik heb ook proef gereden in de P85...... Daarna de S85 bestelt en wekelijks een mail getypt (nog verzonden) naar Tesla om bestelling te wijzigen in de P85......
Ik heb rondje gereden in de S85 van Widoh (wederom dank nog....) --> concept mailtjes nooit meer gemaakt. De S85 is meer dan voldoende (en ja meer is altijd leuk!!!!!!).

Ik krijg de S85 ergens in december als je nog steeds keuze wilt maken.... kom een keer langs

Top! Bedankt voor 't aanbod, ik heb echter van Tesla gehoord dat de subsidiepot voor 2013 eind November leeg zal zijn. Er komen nog 5.000 Outlanders aan die allemaal aanspraak maken op deze pot..
Om dus van de KIA/MIA gebruik te kunnen maken moet ik dus een definitieve beslissing binnen twee week gaan maken ivm factuur datum...