Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zo, vanochtend de mijne opgehaald. Korte samenvatting:
Maar dan het rijden. Wat een wagen. Ik had het stuur gelijk in de sportstand gezet. Dat voelt het meest naar wat ik gewend was bij mijn BMW, maar is tegelijkertijd een beetje zwaar sturen bij lagere snelheden. Ook de regen keuze low of standard is even een kwestie van proberen. Op standard moet je echt gas blijven geven, anders voelt het gewoon als remmen. Maar dat is niks nieuws voor iedereen. Amper een kilometer bij Tesla vandaan dacht ik bij een invoegstrookje het 'gas' eens te beproeven, en ja hoor, daar ging ik Wiebelen. De traction control greep keurig in en ik zat te schaterlachen achter het stuur, maar het is wel even een waarschuwinkje. En voor de duidelijkheid, ik heb een non-performance 85. Daarna op de A10 en en A8 heb ik me zelden zo machtig gevoeld. Als een bijenkoningin die over haar zwerm heerst vloog ik achteloos langs de nietige autootjes om me heen. Accelereren van 110 naar 170? Je hebt geen tijd om met je ogen te knipperen. Wat een bak zeg. Ben ook blij dat ik geen performance heb genomen, ik vind dit méér dan genoeg. Het enige is, na nog wat sjezen op de A9 begon het geluid bij hogere snelheid op te vallen. En het leek dat dat bij mijn eerste kilometers niet zo was. Toch echt wel een goed hoorbaar geluid, vergelijkbaar met mijn ICE bij die snelheid....de vermaledijde brom? Echt hinderlijk is het niet, maar stil is anders. Even in de gaten houden.

Hmm, ik leer mijzelf met deze afleververhalen wel kennen. Confronterend vooral, ik ben jaloers! Wanneer krijg ik dat bevrijdende belletje om een afleverafspraak in te plannen?

Ik heb gelukkig nog maar één keer heeeel vluchtig (uit de tegenovergestelde richting) een MS in het wild gezien. Ik ben blij dat ik er niet meer heb gezien ;-)
 
Van harte Seth!!

Wanneer had je gefinaliseerd? Ik ben nog wachtende, en op 1 december jarig :) Zou toch wel een heel mooi cadeautje zijn...
Ik kijk even op het NL en B reserveringsinfo lijstje en zie dat ik 17/05 gefinaliseerd heb . ruim 2 maanden voor jou, dus jij zal hem ergens 27 januari krijgen? ;-) Ik denk dat die finalisering niet geheel bepalend is.
 
Hmm, ik leer mijzelf met deze afleververhalen wel kennen. Confronterend vooral, ik ben jaloers! Wanneer krijg ik dat bevrijdende belletje om een afleverafspraak in te plannen?

Ik heb gelukkig nog maar één keer heeeel vluchtig (uit de tegenovergestelde richting) een MS in het wild gezien. Ik ben blij dat ik er niet meer heb gezien ;-)
Tip: doe als ik, rij even langs in Amsterdam of Tilburg en informeer even. Daar hoorde ik 27 November als eerst mogelijke datum en 30 minuten later belde de DS mij voor een afspraak ;-)
 
Ik heb een andere vraag in dit verband: zou Tesla ook in staat zijn om via die monitoring van op afstand je wagen tot stilstand te brengen? Het is maar: in al mijn wagens liet ik tot nog toe een anti-carjackingsysteem monteren, dat via gprs & gps je wagen volgt, en waarbij een alarmcentrale in staat is om - op jouw vraag - je voertuig uit te schakelen (eventueel in coördinatie met de politie, die ergens in hinderlaag klaar ligt).
Maar als Tesla dit al standaard zou kunnen, dan is zo'n investering (pakweg 1500 EUR installatie + 350 EUR/jaar abonnement) eventueel niet langer noodzakelijk.

In de MS Owner Safety Informationbundel staat op p 23 onder hoofding Vehicle Telematics/Data Recorders onder meer deze paragraaf
Tesla’s telematics system wirelessly transmits vehicle information to Tesla
on a periodic basis. The data is used as described above and helps ensure
the proper maintenance of your vehicle. Additional Model S features
may use your vehicle’s telematics system and the information provided,
including features such as charging reminders, software updates, and
remote access to, and control of, various systems of your vehicle.
Tesla does not disclose the data recorded in your vehicle to any third party
except when:
• An agreement or consent from the vehicle’s owner (or the leasing
company for a leased vehicle) is obtained.
• Officially requested by the police or other authorities.

Het lijkt er dus op dat men inderdaad de controle kan overnemen. Maar inderdaad erg veel is er niet over geweten. Toen ik met oogmerk voor onderhandeling verzekeringsdossier informeerde welke dienst/telefoon of emall we dienden te gebruiken bij gebeurlijke diefstal bleef het erg lang stil aan de Westkust. Uiteindelijk kreeg ik vorige week alleen volgend emailadres door [email protected] en suggestie om dadelijk Roadsite Assistance te bellen in geval van diefstal.
Nadiefstalsysteem lijkt dan ook overbodig en mogelijk ook niet evident in te bouwen (hoe meer elektronica hoe meer kans dat systemen elkaar in de weg zitten?). Maar of dit allemaal werkt? The proof of the pudding is in the eating. Iemand zou eens proefdier moeten zijn.

Er zijn bij mijn weten nog geen diefstallen gebeurd. Bij de aanvraag tot goedkeuring van het antidiefstalsysteem van de Model S bij NHTSA verwijst Tesla naar het diefstalpercentage van BMW 5 en MB E-klasse en voegt er fijntjes aan toe dat over de periode 2008-2011 dankzij het antidiefstalsysteem op de Roadster "an average of the most current theft rata data available is 0.0000". Deed me onwillekeurig denken aan de onfortuinlijke Alberto Contador :)
 
Vraagje: Ik heb dus wel de 19" winterbanden erbij besteld. Die komen met Aero wheels. Is daar ergens een plaatje van te vinden? (ik vermoed lelijkheid, maakt me niet echt uit, maar wil ze graag eens zien)

EDIT
Zijn dit ze:
IMG_0938.JPG
 

Attachments

  • aeros_by_yobigd20_gators.jpg
    aeros_by_yobigd20_gators.jpg
    105.9 KB · Views: 342
Last edited:
Ook ik was een van de gelukkigen vandaag. In mijn geval ben ik wel overladen met koffie, maar eigenlijk had ik helemaal geen tijd om dat te drinken :). Deel van het probleem was dat de Nespresso defect was, en dat de koffie die van bovenkwam uit een automaat kwam waar je er echt maar een van wilt drinken. Verder werd de uitleg gedaan door een uitzendkracht die sinds maandag in dienst was en hij gaf zelf al aan dat hij nog niet alles wist. Maar voor een eerste intro was het prima, Forum-verslaafden weten ongetwijfeld meer dan hij. Overigens gaf hij aan tussen de regels door aan dat er wel degelijk wordt meegelezen op dit forum door de mensen uit Tilburg ;)

Gisteren zijn er alleen al in Tilburg 11 afgeleverd, vandaag 17, morgen weer een heleboel, die stonden al klaar. Verder staat er een indrukwekkende hoeveelheid containers en auto's te wachten om geprocessed te worden.

De auto, een zilvergrijze, was in prima staat. De rechterdeur sluit wat moeizaam, maar verder (nog) helemaal geen op- of aanmerkingen.

En dan het rijden. Ik zal de superlatieven hier niet herhalen, maar die rondweg bij Tilburg is wel heel erg leuk als je net vertrekt :). De ervaring is mega-spectaculair! Wel kreeg ik het advies van mijn vrouw om een paar kotszakjes klaar te leggen. Het in één streep doortrekken naar 150 uit stilstand is een echte achtbaanervaring. Had nog wel harder gekund, maar er doemde een stoplicht op. Die re-gen slaat dan wel behoorlijk hard aan.

Thuis had ik wel een probleem dat de EV-box maar maximaal op 6A begon te laden, één telefoontje naar de technische mannen van EV-box loste dat meteen op, nu is het 13 AMP (ik heb een 11KW aansluiting). Wat ik ook niet wist is de ontkoppelprocedure. Als je klaar bent met laden, dan haal je het pasje nog eens langs de ev-box. Op dat moment ontkoppelt de kabel ook in de ev-box. Echter, om de kabel uit de auto te halen, moet je apart nog een eer dubbelklikken op de keyfob. Da's even wennen.

Het lastigste vind ik nog het openen van de laadpoort als je thuiskomt. Ik meende ergens gelezen te hebben dat dit ook via de keyfob kon, maar dat is me niet gelukt. Je moet dat dan via de het console doen. Vind ik niet zo handig.

Zo, nu ben ik weer verdwenen van dit forum. Ik moet dringen weer een stukje rijden.....

René
 
Nog steeds geen telefoontje gehad... Ik ben benieuwd of de trip die ik met de kerstdagen in gedachte had wel gaat lukken.

Voor de geïnteresseerden: Idee is om in Hoek van Holland de ferry te nemen naar Harwich. Van Harwich naar Portsmouth in de tesla (drie dagen). In Porstmouth de ferry nemen naar Bilbao (ruim 24 uur!) en van Bilbao rijden naar Asturië.

Als je voor dat je de ferry naar harwich nog even bij moet laden mag je altijd even langs komen, hoewel je geloof ik op de ferry ook kan laden:cool:
 
Ben gisteren gebeld. Op 6 december - ja, Sinterklaas! - cadeautje ophalen in Amsterdam! Begrijp dat er niet direct een rode 400 Volt contactdoos/adapter meegeleverd wordt. Die wordt pas in Januari nagestuurd. Vervelend! Werd daarom aangeraden een Mennekes kabel (naar type 2 of iets dergelijks) aan te schaffen om in Amsterdam snel te kunnen laden. New Motion zou die hebben maar ik begrijp dat zo'n kabeltje - me dunkt - bijna 900 Euro kost. Is het voorgaande een beetje in lijn met de ervaringen van andere forumgebruikers? Reacties worden gewaardeerd!

PS I Enthousiaste medewerkers daar bij Tesla!
PS II Heb de auto vlot en snel verzekerd bij CB voor de prijs van 750 Euro. Begrijp dat dat het merendeel van de Tesla eigenaren hetzelfde doet.
 
Ben gisteren gebeld. Op 6 december - ja, Sinterklaas! - cadeautje ophalen in Amsterdam! Begrijp dat er niet direct een rode 400 Volt contactdoos/adapter meegeleverd wordt. Die wordt pas in Januari nagestuurd. Vervelend! Werd daarom aangeraden een Mennekes kabel (naar type 2 of iets dergelijks) aan te schaffen om in Amsterdam snel te kunnen laden. New Motion zou die hebben maar ik begrijp dat zo'n kabeltje - me dunkt - bijna 900 Euro kost. Is het voorgaande een beetje in lijn met de ervaringen van andere forumgebruikers? Reacties worden gewaardeerd!

PS I Enthousiaste medewerkers daar bij Tesla!
PS II Heb de auto vlot en snel verzekerd bij CB voor de prijs van 750 Euro. Begrijp dat dat het merendeel van de Tesla eigenaren hetzelfde doet.

Laadkabelwinkel!
 
OK.... eerder vandaag had ik een post gedaan met "Even lachen voor het weekend" over ERG dure stroom bij een hotel in Bonn.....

Nu wat anders, even NIET meer lachen zo voor het weekend!!!! Kreeg om 17:30 een telefoontje van mijn DS, ik zal zijn naam (nog) niet noemen die de vervelende taak had om mij te vertellen dat mijn auto niet compleet is en dat de aflevering as maandagmorgen om 10:00 uur niet door kan gaan!!! Ze hebben de motor en accu niet.....

Nou je begrijpt dit is NIET normaal, dit heeft niets meer met customer satisfaction the maken als je zo met je klant omgaat. Ik begrijp best dat er wat mis kan gaan maar vertel mij nou niet dat er geen spare motors en accu's zijn.... Nu zou de aflevering volgende weke zaterdag moeten gebeuren... dus een week maar de huurauto waarin ik rij kost 1000 euro per week (die moet ik morgen inleveren, ik stond in de wasstraat toen de DS mijn belde).... sorry, ik rij altijd al dure auto's deze Telsa kost ongeveer de helft van auto waar ik normaal in rij...

Dus ik zeg ik vind het heel slecht dat ik dit nu pas hoor, ik vind het slecht dat Tesla geen oplossing heeft (alles kan als ze het maar willen) en toen gaf ik aan, oké onder protest wil ik dan wel een week wachten maar dan moeten jullie mijn huurauto betalen.

Na overleg belde mijn DS op dat ze daar niet aan gaan beginnen, nou dus hier komt de echte aap uit de mouw, Tesla heeft customer satisfaction NIET hoog op hun prio lijst en ik zal er ALLES aan doen om dit uit te dragen en ik ga IEDEREEN binnen Tesla op de hoogte stellen dat dit niet kan. Zo ga je niet met klanten om, ik wil vanavond nog de manager speken van de DS en dat gaat hopelijk gebeuren.... ik ben in afwachting en heb al een logboek aangemaakt van alles wat er gebeurd is en wat er nog gaat gebeuren want ik als het moet ga ik heeeeeel ver om dit duidelijk te maken en dan is het wel handig om een log te hebben..!!! Ik ben ondernemer en soms maken klanten het mij ook heel moeilijk maar ja, ik zeg altijd dat klanten tevredenheid het belangrijkst is in zaken doen en dus ga ik ook heeeel ver voor mijn klanten.
 
@wk: Bij ons zeggen ze 'Vliegen vangt ge met siroop, niet met azijn".

Ik heb zelf al mogen ondervinden dat Tesla heel veel begrip heeft voor eigen onvolkomenheden, en daar achteraf ver in gaat om je als klant een goed gevoel te geven. Geef de mensen bij Tesla even wat krediet, en je zult daar achteraf rijpe vruchten van plukken. Ben ervaringsdeskundige ;-)
 
Het is heel simpel, de auto en motor waarschijnlijk ook zijn al in Amerika bij de bouw van de auto aan elkaar gekoppeld en de douane houdt nog wel eens een containertje in de haven tegen van Tesla met daarin de accu en de motor. Dit gebeurd vaker in het vervelend al eerder bij andere kopers en geduld is dan toch echt enige oplossing. Ik zou rustig weekje wachten totdat container is vrijgegeven waarin jou accu en motor dan helaas zitten en wees niet verrast je zit dan wasrschijnlijk in hetzelfde schuitje met anderen die in dezelfde container hun accu vervoerd hebben gekregen.
Niet echt verwijtbaar aan Tesla !