Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Het is heel simpel, de auto en motor waarschijnlijk ook zijn al in Amerika bij de bouw van de auto aan elkaar gekoppeld en de douane houdt nog wel eens een containertje in de haven tegen van Tesla met daarin de accu en de motor. Dit gebeurd vaker in het vervelend al eerder bij andere kopers en geduld is dan toch echt enige oplossing. Ik zou rustig weekje wachten totdat container is vrijgegeven waarin jou accu en motor dan helaas zitten en wees niet verrast je zit dan wasrschijnlijk in hetzelfde schuitje met anderen die in dezelfde container hun accu vervoerd hebben gekregen.
Niet echt verwijtbaar aan Tesla !

Ik ben het niet met je eens, ik doe zaken met hun, mijn klanten denk daar ook zo over... en ja dat kan gebeuren maar waarom zo laat bellen en niet meedenken over de ontstane situatie. Dit is te gemakkelijk, als ze meedenken en betalen voor de huurauto dan leren ze ervan om bijvoorbeeld niet de goedkoopste vervoerder te kiezen maar 1 met kwaliteit. Ik sta niet op mijn strepen om dat ik dat zo graag wil maar om de Tesla organisatie te laten voelen wat nodig is om van ontwerp tot aan service alles goed te hebben. En het is hier op het forum al eens geschreven over andere zaken, maar communicatie is alles, als ze netjes op tijd communiceren dan kan een hoop geregeld worden, maar ik sta in de wasstraat moet morgen mijn huurauto inleveren en nu moet ik het maar weer even regelen dat ik een week een representatieve auto heb. Dit gaat Tesla oplossen!!! ik wete het zeker.

- - - Updated - - -

@wk: Bij ons zeggen ze 'Vliegen vangt ge met siroop, niet met azijn".

Ik heb zelf al mogen ondervinden dat Tesla heel veel begrip heeft voor eigen onvolkomenheden, en daar achteraf ver in gaat om je als klant een goed gevoel te geven. Geef de mensen bij Tesla even wat krediet, en je zult daar achteraf rijpe vruchten van plukken. Ben ervaringsdeskundige ;-)

Tuurlijk dat is ook zo van die stroop, maar wil wel graag in 2 richtingen goed met elkaar omgaan, en niet op deze manier. Ze hadden ook gelijk kunnen zeggen het is niet goed gegaan, wij betalel uw huurauto en sorry, maar nee, wij kunnen er niets aan doen en u regelt het maar zelf.... dat is geen goede start...
 
OK.... eerder vandaag had ik een post gedaan met "Even lachen voor het weekend" over ERG dure stroom bij een hotel in Bonn.....

Nu wat anders, even NIET meer lachen zo voor het weekend!!!! Kreeg om 17:30 een telefoontje van mijn DS, ik zal zijn naam (nog) niet noemen die de vervelende taak had om mij te vertellen dat mijn auto niet compleet is en dat de aflevering as maandagmorgen om 10:00 uur niet door kan gaan!!! Ze hebben de motor en accu niet.....

Nou je begrijpt dit is NIET normaal, dit heeft niets meer met customer satisfaction the maken als je zo met je klant omgaat. Ik begrijp best dat er wat mis kan gaan maar vertel mij nou niet dat er geen spare motors en accu's zijn.... Nu zou de aflevering volgende weke zaterdag moeten gebeuren... dus een week maar de huurauto waarin ik rij kost 1000 euro per week (die moet ik morgen inleveren, ik stond in de wasstraat toen de DS mijn belde).... sorry, ik rij altijd al dure auto's deze Telsa kost ongeveer de helft van auto waar ik normaal in rij...

Dus ik zeg ik vind het heel slecht dat ik dit nu pas hoor, ik vind het slecht dat Tesla geen oplossing heeft (alles kan als ze het maar willen) en toen gaf ik aan, oké onder protest wil ik dan wel een week wachten maar dan moeten jullie mijn huurauto betalen.

Na overleg belde mijn DS op dat ze daar niet aan gaan beginnen, nou dus hier komt de echte aap uit de mouw, Tesla heeft customer satisfaction NIET hoog op hun prio lijst en ik zal er ALLES aan doen om dit uit te dragen en ik ga IEDEREEN binnen Tesla op de hoogte stellen dat dit niet kan. Zo ga je niet met klanten om, ik wil vanavond nog de manager speken van de DS en dat gaat hopelijk gebeuren.... ik ben in afwachting en heb al een logboek aangemaakt van alles wat er gebeurd is en wat er nog gaat gebeuren want ik als het moet ga ik heeeeeel ver om dit duidelijk te maken en dan is het wel handig om een log te hebben..!!! Ik ben ondernemer en soms maken klanten het mij ook heel moeilijk maar ja, ik zeg altijd dat klanten tevredenheid het belangrijkst is in zaken doen en dus ga ik ook heeeel ver voor mijn klanten.
Heel vervelend voor je, maar ja, het is jouw keuze om in een huurauto te rijden. Er kan van alles misgaan, dat blijkt wel weer. Ze zouden wel met een tegemoetkoming kunnen komen in de trant van: huurauto via hun, gratis service erbij ter compensatie, maar eisen kun je het niet. Ik was ook wel wat verbolgen toen ik vanmiddag hoorde dat de prijs voor de winterbanden afgelopen weekend van 2600 naar 3500 is gegaan en dat hij daar niks aan kon doen....Er is duidelijk nog een leercurve nodig.
 
Superbak. Meer info later.
20131115_130750.jpg
 
Heel vervelend voor je, maar ja, het is jouw keuze om in een huurauto te rijden. Er kan van alles misgaan, dat blijkt wel weer. Ze zouden wel met een tegemoetkoming kunnen komen in de trant van: huurauto via hun, gratis service erbij ter compensatie, maar eisen kun je het niet. Ik was ook wel wat verbolgen toen ik vanmiddag hoorde dat de prijs voor de winterbanden afgelopen weekend van 2600 naar 3500 is gegaan en dat hij daar niks aan kon doen....Er is duidelijk nog een leercurve nodig.

Eens, als ze gelijk hadden aangeboden dat ze een huurauto hebben of iets, maar niks dat is niet goed!! en op vrijdagmiddag 17:30 bellen als ik maandag 10:00 de levering heb staan is ook wel een beetje gek. Was hij van de vrachtwagen afgevallen oke dan begrijp ik het maar geen motor en accu, kom op zeg die hebben ze zeker wel spare maar zal wel teveel administratief gedoe zijn... en daar ben ik het niet mee eens, gewoon die extra mile gaan voor je klant en op tijd communiceren, Had ik dit woensdag geweten was het akkoord geweest, ivm mijn planning, auto en zakenreis van volgende week.
 
Wouter, lees ergens 2000 pagina's terug dat er van de signaturen houders heel veel waren waaronder ikzelf die op het laatste moment te horen kregen dat hun auto ivm duane een weekje naar achtergeschoven werden! Op het laatste moment!! Ook dit zonder vervanging/vergoeding!maar ja er was ooit wel meer beloofd!

De rede dat er geen andere motor en/of accu in kan is simpel uit te leggen!

De auto word in USA gebouwd,getest en zelfs alles ingelezen! Dan gaat hij naar Ali! Die haalt de bank,motor en accu er onderuit! Accu motor in 1 container,bank in een andere, rest in weer een andere! Containers komen in Tilburg aan! Daar zit Mohamed ( de broer van Ali ) die zet alles er weer in en hij gaat nog even aan een extra testkabeltje of alles werkt! Dit alles om te zorgen dat auto niet te duur word!

Dus nee ze kunnen er niet een andere motor en accu onder zetten!

Communicatie is bij Tesla altijd moeizaam verlopen, ze doen in Nederland hun best maar worden niet van alles op de hoogte gebracht door Amerika,dit is de tol die je betaald als je de hiellikkende kontekruipende dealer over wilt slaan!

Succes met wachten ik begrijp de frustratie zeker ( sterker nog ik zou het zelfde reageren en heb ook zo gereageerd)

Ps. ik heb nog een Suzuki alto of vw. transporteren bus met dubbele cabine waar je wel een weekje in mag rijden mijn Tesla leen ik niet uit.wil gerust voor een mooi bedrag best 5 dagen chauffeurtje spelen tussen 8.00en 17.00 uur
 
Last edited:
L

Wat een onderschrift Wiebe, is t echt so erg? Hopen dat het Bij Ons Mee gaat vallen...

Wij gelukkigen (...) behoorden tot de eersten die in NL uitgeleverd kregen. Daar zaten veel kinderziekten in die ik accepteer. Mijn opmerking over Tesla in mijn handtekening komt voort uit de wijze waarop Tesla niet communiceert of de waarheid verdraaid of simpelweg liegt. Daarmee maak je bij mij dingen stuk die niet hoeven als je eerlijk en fair communiceert. Les 1 PR trouwens.

Voor de rest heeft LastSigNL gelijk dat er early adaptors zijn, dat heb ik ook altijd beleden. Dat accepteer ik en heb ik zelfs lief. Maar men moet ons niet beduvelen en dat is althans in mijn geval vaak gebeurd.

Ik hoop dat er sinds 20 september een hoop verbeterd is en jullie gewoon de kar krijgen zoals besteld zonder kinderziektes, dat stelt mijn beeld ook weer bij.

Geniet vooral!
 
Last edited:
Wouter, lees ergens 2000 pagina's terug dat er van de signaturen houders heel veel waren waaronder ikzelf die op het laatste moment te horen kregen dat hun auto ivm duane een weekje naar achtergeschoven werden! Op het laatste moment!! Ook dit zonder vervanging/vergoeding!maar ja er was ooit wel meer beloofd!

De rede dat er geen andere motor en/of accu in kan is simpel uit te leggen!

De auto word in USA gebouwd,getest en zelfs alles ingelezen! Dan gaat hij naar Ali! Die haalt de bank,motor en accu er onderuit! Accu motor in 1 container,bank in een andere, rest in weer een andere! Containers komen in Tilburg aan! Daar zit Mohamed ( de broer van Ali ) die zet alles er weer in en hij gaat nog even aan een extra testkabeltje of alles werkt! Dit alles om te zorgen dat auto niet te duur word!

Dus nee ze kunnen er niet een andere motor en accu onder zetten!

Communicatie is bij Tesla altijd moeizaam verlopen, ze doen in Nederland hun best maar worden niet van alles op de hoogte gebracht door Amerika,dit is de tol die je betaald als je de hiellikkende kontekruipende dealer over wilt slaan!

Succes met wachten ik begrijp de frustratie zeker ( sterker nog ik zou het zelfde reageren en heb ook zo gereageerd)

Ik ga maandagmorgen gewoon naar Tilburg, ze hebben een andere auto voor me, dus fijn dat ze begrijpen dat dit niet kan, heel laat bellen en verwachten dat de klant dit slikt. Ik kan niet anders zeggen als probleem kunnen ontstaan, de vraag is hoe los je het op, deze keer dus GOED!