Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
de auto gaat nog wel naar de laagste stand op de snelweg! je moet alleen harder dan 140 gaan of dat nou legaal is weet ik niet :)
verder kun je je ruitenwissers wisselen (jippie)
en je kunt je tpms set opnieuw instellen

iets anders nieuws zoals ik verwacht had in de navigatie zoals snelste/kortste route of zo kan ik nergens vinden! weinig echt nieuws dus
 
Net een berichtje uit Amsterdam:
Er werd alleen een klein probleem gevonden bij de 220 V oplader, waarschijnlijk toch door gebruik verlengsnoer.
Na reset werden er geen afwijkingen meer gevonden! Nu had ik ook al de auto maar ook de oplader gereset, maar dat maakt mij verder niet uit. Morgen tussen 2 en 3 wordt mijn P85 opgeladen en wel door een vrachtwagen afgeleverd in het mooie Makkum.
(Het is wel een wat omslachtige manier van opladen...)
Zeer tevreden over de service van Tesla.
 
Eindelijk het verlossende telefoontje vanmiddag: 4 dec 10:00.
Mijn week kan al niet meer stuk :smile:

- - - Updated - - -

Yesssss net telefoontje gehad van Wouter. Woensdag 4 december om 10:00 uur ben ik aan de beurt en wordt mijn zilverkleurige S85 in Tilburg uitgeleverd.

Moet het weekend erna van Weert naar Almelo en van Almelo door naar Harnes (Frankrijk). Ik kan eventueel in Weert een tussenstop maken en bijladen. Echter is de rode stekker dan nog niet leverbaar volgens Wouter en kan ik dus thuis niet op krachtstroom opladen.

Dan begint mijn eerste zoektocht nu dus naar publieke laadstations op de route. Moet natuurlijk in Harnes ook weer opladen om weer naar huis te rijden.

Als er iemand tips heeft dan graag. Zal wel alvast een Mennekes kabel bestellen.

Hoi Marketeer, blijkbaar gaan we hem op dezelfde tijd ophalen.

Als je nog een laadpunt in Weert nodig hebt en de mijne is operationeel, dan mag je gerust mijn keba gebruiken (16A).
Ik had hem nog even niet op de tesla map gezet, aangezien ik nog niet weet of alles goed werkt (heeft nog geen auto aangehangen).
Stuur me even een pm als je nog interesse hebt.
 
1,5 week geleden nog contact gehad met Tesla en toen gaven ze aan begin december, maar ik heb nog geen telefoontje gehad! Wordt er een beetje gek van als ik dan hier die verhalen lees. Geduld is een schone zaak… Iemand hier die via Athlon zijn auto krijgt?
 
Geen rode verloopplug dan geen Model S
Vandaag Tesla aan de lijn gehad. Geen rode verloopplug te verwachten. Met de UMC op een gewoon stopcontact komt er maar 1 tot 2 km per uur in de accu. Komt doordat wij op een eiland wonen en het voltage maar 210 tot 212 Volt is. Betekent dat ik de auto niet kan opladen.
Dan de Keba importeur gebeld. Blijkt dat de Keba met vaste kabel die op 32A kan laden een levertijd van twee maanden heeft. Wel is er de 32A versie met losse kabel.
Daarvoor heb ik niet de krachtstroomaansluiting en de mooie kabelhouder van Frank laten aanleggen.
Dit alles heb ik Tesla laten weten en zij 'maken een aantekening'.
Ik overweeg sterk om de Model S bij Tesla te laten tot er een rode stekker is.
 
Geen rode verloopplug dan geen Model S
Vandaag Tesla aan de lijn gehad. Geen rode verloopplug te verwachten. Met de UMC op een gewoon stopcontact komt er maar 1 tot 2 km per uur in de accu. Komt doordat wij op een eiland wonen en het voltage maar 210 tot 212 Volt is. Betekent dat ik de auto niet kan opladen.
Dan de Keba importeur gebeld. Blijkt dat de Keba met vaste kabel die op 32A kan laden een levertijd van twee maanden heeft. Wel is er de 32A versie met losse kabel.
Daarvoor heb ik niet de krachtstroomaansluiting en de mooie kabelhouder van Frank laten aanleggen.
Dit alles heb ik Tesla laten weten en zij 'maken een aantekening'.
Ik overweeg sterk om de Model S bij Tesla te laten tot er een rode stekker is.
Op 210 Volt moet je 10km/h laden. Pas op dat je niet kijkt als de verwarming aan staat, want dan gaat het 1 a 2km/h.
 
Ik ga er ook een probleem van maken als er geen rode stekker is. Ik wil namelijk in de eerste periode met de rode stekker opladen totdat ze hier bij de VVE een mening hebben gevormd over oplaadpalen. Het is toch belachelijk dat dit probleem er nog steeds is? Duurt al maanden…
 
Last edited:
Vandaag de winterbanden op de 20" Corniche gemonteerd - ziet er mi goed uit en rijdt uitstekend.

Verder kan ik alleen maar lovend zijn over de klantgerichtheid en het reactievermogen van Tesla. Gisteren de 5.8 firmware ontvangen, vannacht geüpdate en vanmiddag zonder problemen de andere sensoren van de winterwielen ingesteld. Super dat ze dat zo snel en voor mij speciaal zo hebben geregeld, helemaal fijn dat de DAB ontvangst nu ook zoveel beter is.
 
Geen rode verloopplug dan geen Model S
Vandaag Tesla aan de lijn gehad. Geen rode verloopplug te verwachten. Met de UMC op een gewoon stopcontact komt er maar 1 tot 2 km per uur in de accu. Komt doordat wij op een eiland wonen en het voltage maar 210 tot 212 Volt is. Betekent dat ik de auto niet kan opladen.
Dan de Keba importeur gebeld. Blijkt dat de Keba met vaste kabel die op 32A kan laden een levertijd van twee maanden heeft. Wel is er de 32A versie met losse kabel.
Daarvoor heb ik niet de krachtstroomaansluiting en de mooie kabelhouder van Frank laten aanleggen.
Dit alles heb ik Tesla laten weten en zij 'maken een aantekening'.
Ik overweeg sterk om de Model S bij Tesla te laten tot er een rode stekker is.
Dat kan dan nog eens een duur stekkertje worden als ze pas in januari beschikbaar komen:crying:
 
Vandaag de winterbanden op de 20" Corniche gemonteerd - ziet er mi goed uit en rijdt uitstekend.

Verder kan ik alleen maar lovend zijn over de klantgerichtheid en het reactievermogen van Tesla. Gisteren de 5.8 firmware ontvangen, vannacht geüpdate en vanmiddag zonder problemen de andere sensoren van de winterwielen ingesteld. Super dat ze dat zo snel en voor mij speciaal zo hebben geregeld, helemaal fijn dat de DAB ontvangst nu ook zoveel beter is.

@pjhartog

Nav jouw post inzake winterbanden en velgen ook contact gezocht met Ber. Heb bij hem ook 4 velgen (7 spaaks) en winterbanden 20 inch besteld. Goede profile vestiging en dito personeel. Hij heeft inmiddels aardig wat kennis opgedaan van Tesla.

Bedankt voor het delen van de info :biggrin:
 
1,5 week geleden nog contact gehad met Tesla en toen gaven ze aan begin december, maar ik heb nog geen telefoontje gehad! Wordt er een beetje gek van als ik dan hier die verhalen lees. Geduld is een schone zaak… Iemand hier die via Athlon zijn auto krijgt?

Zeker. Ook ik krijg de auto via Athlon. (Financial lease). Van Athlon wordt ik niet echt op de hoogte gehouden (mijn aanspreekpunt willemijne doet haar best) dus ik hou via het eindelijk afgegeven Vin nummer bij Tesla zelf in de gaten wanneer ik hem krijg. Laatste schatting is 19/20 december. Wordt krap aan.
 
Nog 20 uur….. en dan is het zover. Zijn er nog mensen met aandachtspunten waarop ik zeker moet letten morgen? Ik neem de checklist mee, maar nog andere zaken.

Kenteken vandaag gekregen 6-SPK-42 (ik zeg een spooky van een auto :smile::biggrin:), andere suggestie van mij vrouw is Silvia (naam van mijn vrouw) pikt kar, hmmmmm :scared::scared::scared::scared::scared::scared::scared::scared::scared::scared:

- - - Updated - - -

Vandaag de winterbanden op de 20" Corniche gemonteerd - ziet er mi goed uit en rijdt uitstekend.

Verder kan ik alleen maar lovend zijn over de klantgerichtheid en het reactievermogen van Tesla. Gisteren de 5.8 firmware ontvangen, vannacht geüpdate en vanmiddag zonder problemen de andere sensoren van de winterwielen ingesteld. Super dat ze dat zo snel en voor mij speciaal zo hebben geregeld, helemaal fijn dat de DAB ontvangst nu ook zoveel beter is.

Wat zijn de kosten van deze set (mag ook via PM als het niet op het forum mag), of heb ik die gemist in een eerder bericht. Ik heb nog geen winterbanden, maar voor het geval dat het niet gaat met de banden die er nu omheen komen wellicht een goede optie.

Vond via Google nog deze site Website
 
Last edited:
Ik heb gistermiddag ge-update naar 5.8, maar vanmorgen stond er weer een nieuwe update klaar. Ik heb deze nog niet geïnstalleerd, maar zou dat deze extra update kunnen zijn?

Deze update is inmiddels klaar, duurde minder lang (pas na 2,5 uur gekeken) dan die van gisteren (bijna 3,5 uur). Het is nog steeds 5.8, maar nu build 1.49.24. Waarschijnlijk is gisteren build 1.49.22 geïnstalleerd en daar meteen een fix overheen gekomen. Dit zou het verlagen van de auto bij 100 km/u moeten herstellen. Zie ook Model S Firmware 5.x Bug Tracker - Tesla Motors Club - Enthusiasts & Owners Forum
 
1,5 week geleden nog contact gehad met Tesla en toen gaven ze aan begin december, maar ik heb nog geen telefoontje gehad! Wordt er een beetje gek van als ik dan hier die verhalen lees. Geduld is een schone zaak… Iemand hier die via Athlon zijn auto krijgt?

Hier precies hetzelfde verhaal, begin december als indicatie doorgekregen van Athlon (was eerst mid november) Tot dusver radiostilte omtrent de levering... Succes met wachten :)
 
Vandaag om 16:00 uur auto opgehaald in Amsterdam:

image.jpg


Ja, we hadden eigenlijk naast de auto moeten gaan staan... ;-)

Weet iemand hoe lang het duurt voordat de app verbinding maakt?
 
Heb net nog met de ICE een tripje richting Duitsland gedaan, heen en weer 440 km.
een goed moment om nog ens te kijken hoever ze staan met Superchargers in B/NL/D.

Wat zie ik op de Tesla site:
"Tesla Superchargers vertegenwoordigen de meest geavanceerde oplaadtechnologie in de wereld, geschikt voor het 20x sneller laden van Model S dan de meeste openbare oplaadpunten. We zullen binnenkort 120 kW Superchargers uitrollen, die 33% sneller zijn dan onze huidige versie en een halve lading ins 20 minuten gratis kunnen vullen. Het werkt door het leveren van gelijkstroom direct op de batterij met behulp van speciale kabels die laadapparatuur aan boord omzeilen."

Betekend dit dat we slechts 20 min gratis superchargen???
 
Vandaag mijn Tesla Model S multicoat red 85 opgehaald. Meteen naar huis gereden, daarna direct door naar Aken, duitsland. Moest onderweg eea doen in Zuid Limburg. Uiteindelijk in Aken naar laadpaal gereden die 22kw type 2 zou moeten hebben, helaas werkte mijn laadpas van Essent niet. Kon geen 22kw type 2 laadpaal vinden in Limburg, ben daarom gereden naar een 11kw type 2 laadpunt van E-laad in heerlen. Een paar keer gaf de model s de melding 'geen netspanning', en begon de led ring van de laadpaal knipperen. Paar keer unplugged en op nieuw aan het laden gezet, helaas hielp het weinig aangezien het nog eens gebeurd. Daarna opnieuw unplugged en op nieuw en even blijven wachten en hij ging niet meer knipperen deze keer.

ben daarna weggegaan naar een cafe in de buurt, en hoop dat als ik straks terug ga hij niet opnieuw is gestopt met laden.

Iemand anders dit meegemaakt dat laden opeens stopt..?

na joeveel dagen begint de app met werken?