Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
@Soulopoulos en anderen...

Hartelijke dank..Maar mag ik vragen... wat is die "car plug"... Iets mobiel en dus meeneembaar??? Heb je een site / foto??? Ik kan moeilijk mijn info + foto's en mogelijke oplossingen nu al lanceren... (eerst 100% zekerheid) maar het is een kabel van +/- 4 meter met ene kant Schuko (of CEE) en andere kant type 2 met ertussen een gezwel (stuureenheid dus)... en zou maar de helft kosten ... (Tussen haakjes: stekker omdraaien gaan misschien niet in BE.. maar ik deed m'n automatenkast open en draaide gewoon de draden om... doch te vergeefs...)

Wordt vervolgd...
 
Ik 10.000 met 220 Wh/km. Daar zitten een aantal lange ritten bij met noodgedwongen standje oud wijf voor de rechtervoet. Maar ook wedstrijdjes met Porsches.... :)

Onder het motto 'meten is weten', even volgende mededeling.

Ik verzamel telemetrie gegevens van de model S (zie andere draadjes op deze website ivm 'REST interface' of hjespers/teslams · GitHub voor voorbeelden..).
Reeds 2 forumleden draaien mee in deze oefening; ikzelf moet nog even wachten op de levering van de wagen, maar dan zijn we al met 3.
De telemetriegegevens laten toe de laad-en rijprestaties in kaart te brengen op historische basis.

Personen de interesse hebben voor dit verhaal kunnen me (vrijblijvend) even PM-en.
(Ik heb wel je inloggegevens nodig van de 'mytesla' omgeving om de historische gegevens te kunnen verzamelen, dus je kan je daar al psychologisch op voorbereiden...)

De 'wedstrijdjes' van 'Rsvarthur' zouden dan duidelijk moeten opvallen tussen de 'standje oud wijf voor de rechtervoet'...
 
ik doe hier niet aan mee! ik schaam me soms voor mijn verbruik als ik dat hier allemaal lees!

:scared::rolleyes::biggrin:

wat een lol het gaat nog niet vervelen om hem zo nu en dan een beetje dwars te zetten! ik heb een service abo en mijn remmen moeten wel slijten anders betaal ik teveel :)
verder is een snelweg om snel te rijden en zijn bochten om lekker doorheen te rijden mijn verbruik abnormaal hoog als ik het hier zo lees zelfs over 5000 km gezien
maar ja wat maakt het uit zoals ergens in post 100 of zo fiscaal 1, uiterlijk 2, prestaties 3

succes en veel plezier allemaal (ps ben mijn rode stekker al 3 weken aan het uitlenen van nieuwe eigenaar naar weer een ander moet er 300 euro voor gaan vragen!)
 
ik doe hier niet aan mee! ik schaam me soms voor mijn verbruik als ik dat hier allemaal lees!

:scared::rolleyes::biggrin:

wat een lol het gaat nog niet vervelen om hem zo nu en dan een beetje dwars te zetten! ik heb een service abo en mijn remmen moeten wel slijten anders betaal ik teveel :)
verder is een snelweg om snel te rijden en zijn bochten om lekker doorheen te rijden mijn verbruik abnormaal hoog als ik het hier zo lees zelfs over 5000 km gezien
maar ja wat maakt het uit zoals ergens in post 100 of zo fiscaal 1, uiterlijk 2, prestaties 3

succes en veel plezier allemaal (ps ben mijn rode stekker al 3 weken aan het uitlenen van nieuwe eigenaar naar weer een ander moet er 300 euro voor gaan vragen!)

Nou, ik ben wel benieuwd eigenlijk :)
 
Onder het motto 'meten is weten', even volgende mededeling.

Ik verzamel telemetrie gegevens van de model S (zie andere draadjes op deze website ivm 'REST interface' of hjespers/teslams · GitHub voor voorbeelden..).
Reeds 2 forumleden draaien mee in deze oefening; ikzelf moet nog even wachten op de levering van de wagen, maar dan zijn we al met 3.
De telemetriegegevens laten toe de laad-en rijprestaties in kaart te brengen op historische basis.

Personen de interesse hebben voor dit verhaal kunnen me (vrijblijvend) even PM-en.
(Ik heb wel je inloggegevens nodig van de 'mytesla' omgeving om de historische gegevens te kunnen verzamelen, dus je kan je daar al psychologisch op voorbereiden...)

De 'wedstrijdjes' van 'Rsvarthur' zouden dan duidelijk moeten opvallen tussen de 'standje oud wijf voor de rechtervoet'...
ik wil zelf wel die gegevens verzamelen van mijn eigen rijgedrag, hoe doe ik dat?
 
vandaag toch nog eens contact opgenomen voor de stand van zaken.
Levering was voorzien 15-22 december maar my-tesla zoekt nog onderdelen...
De leverdatum lijkt nog steeds te kloppen.
Een ander programma meldt wel dat productie voorzien is in de laatste week van december :scared:

Ben wel super vriendelijk te woord gestaan dus... reactie kan enkel in dezelfde stijl.

Oplossing besproken, levering schuift naar tweede helft februari :redface:
En ik hang een nieuwe meter op.
Elke dag dus een centimetertje afknippen tot em op is... :tongue:
 
Heeft iemand de link naar het laadpalenoverzicht en het wachtwoord voor mij, bvd.
Heb mijn S van vorige week donderdag, 500 km gereden gemiddeld 275 wh/km dus ca 250 km op een lading, voor de rest rijdt ie als een trein, wel problemen met internet loopt elke keer vast, ook na diverse resets, weet iemand hier een oplossing voor.
 
Heeft iemand de link naar het laadpalenoverzicht en het wachtwoord voor mij, bvd.
Heb mijn S van vorige week donderdag, 500 km gereden gemiddeld 275 wh/km dus ca 250 km op een lading, voor de rest rijdt ie als een trein, wel problemen met internet loopt elke keer vast, ook na diverse resets, weet iemand hier een oplossing voor.


hier : Relevante lijstjes

PM Gelden voor paswoord.
 
Wat ik me vanavond bedacht tijdens het naar huis rijden: het zou leuk en handig zijn als de navigatie niet alleen laat zien hoeveel km er nog resteren totaan je bestemming maar ook zou berekenen hoeveel kWh je nog nodig hebt op basis van je huidige rijstijl.
Wordt aan gewerkt meen ik. De Nav gaat oa temperatuur en hoogte verschil mee nemen in berekenen van de route en of je het haalt.
 
Wat ik me vanavond bedacht tijdens het naar huis rijden: het zou leuk en handig zijn als de navigatie niet alleen laat zien hoeveel km er nog resteren totaan je bestemming maar ook zou berekenen hoeveel kWh je nog nodig hebt op basis van je huidige rijstijl.

Je kunt toch zie wat je bereik in km nog is obv je rijstijl de laatste 10, 25 en 50 km? Als je dat vergelijkt met je navi afstand... Snap overigens niet waarom die bereikindicatie steeds default op Instant staat. Heb je geen reet aan, alleen Average is relevant. Ideetje voor V5.9: instant disabelen.