Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik neem aan via de API. Ik wil daar graag ook snel meer over weten.
Misschien kan kwenix onze kennis van deze API snel bijscholen.

hjespers/teslams · GitHub
deze site bevat naast de technische uitleg ook een hoofdstuk 'installation'.
Zij hebben de communicatie tussen de iphone/android app en tesla uitmekaar gehaald en een app gebouwd die dezelfde 'vragen' stelt aan tesla.
Door de antwoorden van deze vragen op te slaan in een database, krijg je een historisch overzicht en kan je bv ritten 'naspelen' op google maps (best indrukwekkend).
Zelf ben ik meer geïnteresseerd in de analyse van de (rit)gegevens, omdat dit meer mijn dagelijkse ding is...
Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.
 
Zie liever een update met een keuzemogelijkheid voor de kortste of snelste route.
Ook dat komt er aan :)
Je kunt toch zie wat je bereik in km nog is obv je rijstijl de laatste 10, 25 en 50 km? Als je dat vergelijkt met je navi afstand... Snap overigens niet waarom die bereikindicatie steeds default op Instant staat. Heb je geen reet aan, alleen Average is relevant. Ideetje voor V5.9: instant disabelen.
Eens, dat vind ik ook vreselijk irritant!
 
ik wil zelf wel die gegevens verzamelen van mijn eigen rijgedrag, hoe doe ik dat?

Maarten,

hjespers/teslams · GitHub

bekijk het 'installation' hoofdstuk.

De voorgestelde oplossing is java-based en draait op windows/mac/linux platformen.
De 'teslams' package pompt constant gegevens van je wagen in een (mongo) database.
de 'visualise' package draait een kleine webtoepassing die je toelaat in een browser deze database gegevens voor te stellen.
Ik draai dit thuis op een mac en werk aan een eigen windows oplossing.

Als je specifieke vragen hebt... weet je me wel te vinden.

- - - Updated - - -

phoe, das ingewikkeld.....

Wel mooi om te volgen, maar kan iemand dit in gewone taal en stappen uitleggen ?

Is er nog iemand meer die dit al heeft draaien ?

daarom mijn voorstel om dit in je plaats te doen.
er is trouwens reeds een vergelijkbare oplossing die de gemiddelde ritlengte in kaart brengt:

http://tripography.com/
 
hier : Relevante lijstjes

PM Gelden voor paswoord.

Bedankt, jij ook Gelden, 2 laadpunten erbij in Zeeland, het noordoosten is nog erg leeg qua laadpalen... Moet morgen naar Delfzijl ga dit nog maar even met mijn Touareg doen, heb mijn S nog maar een paar dagen en heb nog niet aan een openbare laadpaal geladen, weet dus niet of mijn pasjes werken, waren er meer palen in het NO dan had ik ws wel aangedurfd
 
Vanavond rond 19:30 was ik even bij Tesla Amsterdam om naar mijn leverdatum te informeren. Er stonden een hele serie auto's klaar die allemaal morgen uitgeleverd zouden worden. Ook buiten stonden er nog een stuk of 8. Er kwam ook een pizzakoerier 6 pizza's afleveren dus er wordt echt hard doorgewerkt.

dube8anu.jpg


Mijn auto komt 'waarschijnlijk' rond de 13e aan en kan rond de 20e worden uitgeleverd.
 
- - - Updated - - -

Je kunt toch zie wat je bereik in km nog is obv je rijstijl de laatste 10, 25 en 50 km? Als je dat vergelijkt met je navi afstand... Snap overigens niet waarom die bereikindicatie steeds default op Instant staat. Heb je geen reet aan, alleen Average is relevant. Ideetje voor V5.9: instant disabelen.

Kun je dat uitleggen waarom alleen average relevant is?
Ik moest laatst nog een heel eind en op basis van m'n average gebruik zag ik dat ik dat niet zou halen.
Ben toen veel langzamer gaan rijden (80km/u) en gebruikte de combinatie van instant en de rijstijl over de laatste 10km om te bepalen of ik thuis zou komen.
Het laatste stukje ging met 70 en ik kwam met 0 thuis :)
 
- - - Updated - - -



Kun je dat uitleggen waarom alleen average relevant is?
Ik moest laatst nog een heel eind en op basis van m'n average gebruik zag ik dat ik dat niet zou halen.
Ben toen veel langzamer gaan rijden (80km/u) en gebruikte de combinatie van instant en de rijstijl over de laatste 10km om te bepalen of ik thuis zou komen.
Het laatste stukje ging met 70 en ik kwam met 0 thuis :)

omdat instant een indicatie geeft over een dusdanig kleine datasample dat het me te weinig info verschaft over wat ik wel of niet ga halen obv m'n rijstijl. Laat het gas vanaf een flinke snelheid maar eens los en laat hem ff regennen. Dan is je instant bereik al gauw de max indicatie van 999 km. En omgekeerd natuurlijk. Ff flink op het gas en je haalt volgens instant het einde van de straat niet meer... Ik gebruik juist de combi Average en rijstijl voor een inschatting van m'n resterende bereik. En dan kun je 100 km vantevoren vrij nauwkeurig inschatten of je thuis komt.
 
hjespers/teslams · GitHub
deze site bevat naast de technische uitleg ook een hoofdstuk 'installation'.
Zij hebben de communicatie tussen de iphone/android app en tesla uitmekaar gehaald en een app gebouwd die dezelfde 'vragen' stelt aan tesla.
Door de antwoorden van deze vragen op te slaan in een database, krijg je een historisch overzicht en kan je bv ritten 'naspelen' op google maps (best indrukwekkend).
Zelf ben ik meer geïnteresseerd in de analyse van de (rit)gegevens, omdat dit meer mijn dagelijkse ding is...
Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Ik zie geen mogelijkheid om de laadstroom aan te passen. Iemand deze mogelijkheid al gezien in de Tesla API.
 
Life With Tesla Model S: Even After Update, Vampire Draw Remains

Weet aub iemand hoe men een S voor een tijdje in winterslaap kan dompelen (voor een paar daagjes b.v.) - zo danig dat ook b.v. de batterij niet verwarmd wordt en het "vampire" verbruik minimaal is ???
Voor zover ik weet zit het onder de instellingen voor de display. Als je die besparingsmode aanzet verbruikt hij minder in sleepmode. Inloggen met de app is dan echter ook redelijk kansloos. Ik heb het dus uitstaan...
 
Voor zover ik weet zit het onder de instellingen voor de display. Als je die besparingsmode aanzet verbruikt hij minder in sleepmode. Inloggen met de app is dan echter ook redelijk kansloos. Ik heb het dus uitstaan...

weet je nog waar precies deze functie te vinden is ? Bij mij staat ze duidelijk aan, inloggen met de app lukt niet na een tijdje...

bedankt !
 
Ik heb energy save aan staan, en de (iPhone) app werkt wel maar ik merk wel dat hij soms de eerste keer er zo lang over doet dat hij een time out krijgt, als ik dan na een minuutje nog een keer de app start dan pakt hij hem uiteindelijk wel. Maar al met al ben je dan inderdaad een paar minuutjes aan het "wachten" of in de tussentijd wat anders aan het doen. Geen reden voor mij om die energy save mode uit te zetten iig, zonde van de kWh'tjes ;)