Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wordt toch zo flauw van mijn VVE. Nu wordt er ook nog eens tegengehouden om een tijdelijk krachtstroom punt aan te leggen op mijn parkeerplaats :mad:. Er zijn zogenaamd vergaderingen nodig van zowel de ALV als de hoofdsplitsing, en laten deze pas ergens in 2014 plaatsvinden! Nu maar hopen dat er genoeg oplaadpunten rond het centrum van Groningen zijn, komen hier trouwens nog mensen uit Groningen stad? Heb het idee dat het noorden hier maar slecht vertegenwoordigd is!
VVE's zijn vaak een drama, ik hoor er niets anders over dan gezeur.

Levert dat laadpunt iets op voor de VVE? Zit er voordeel voor ze in? Nee? Nou, dan gaan ze ook niets doen.

De meeste VVE's doen niets anders dan geld achterover drukken in plaats van er voor de bewoners te zijn.
 
Eindelijk even wat goed nieuws (maar ik wacht ook nog op een antwoord van Mennekes)!

Toch voor de mensen die met hun S (zoals ik) ook al eens naar afgelegen gebieden trekken (chaletjes in de Ardennen... / B&B's / kleine hotelletjes / gewoon bij familie)... en hun S wat willen bijladen op een gewoon huishoudelijk stopcontact dat in orde is... (of een 32A - CEE - blauw - dat veel bij b.v. campers gebruikt wordt)!


Deze portable laders werken inderdaad op de Tesla Model S. (Artikel 31320 of 31323)
Let wel op dat de portable lader met Schuko maar t/m 10A laadt, de portable met blauwe CEE steker kan t/m 16A laden.

Karl, dank voor de info. Is dit (de 31320) nu een definitieve oplossing voor het Belgische Schuko probleem, met andere woorden, gaat dit werken op alle varianten van aarding, Neutre's etc?

Ten tweede: over wat voor prijzen hebben we het? Ik zit zelf met enige regelmaat aan de Belgische kust (Nieuwpoort) en overweeg daarom aanschaf van iets dergelijks.

- - - Updated - - -

Ik wordt toch zo flauw van mijn VVE. Nu wordt er ook nog eens tegengehouden om een tijdelijk krachtstroom punt aan te leggen op mijn parkeerplaats :mad:. Er zijn zogenaamd vergaderingen nodig van zowel de ALV als de hoofdsplitsing, en laten deze pas ergens in 2014 plaatsvinden! Nu maar hopen dat er genoeg oplaadpunten rond het centrum van Groningen zijn, komen hier trouwens nog mensen uit Groningen stad? Heb het idee dat het noorden hier maar slecht vertegenwoordigd is!

Ik had een soortgelijk issue bij een golfclub, dat heb ik via de NGF (overkoepelende vereniging) gespeeld en die hadden een paar goede suggesties. Het doorslaggevende argument bleek de groene uitstraling te zijn, plus het feit dat ik nog een aantal mensen kon vinden die op een Outlander zaten te wachten. Dus, er was vraag en EN er zat een groene bonus aan vast. Bingo.

Je zou in jouw situatie kunnen overwegen om eens contact op te nemen met VVE Belang http://www.vvebelang.nl/ Dat is een adviesorgaan voor VVE's, zij leveren veel expertise.
VVE's zijn vaak huiverig voor veranderingen, de kans is groot dat deze organisatie al precies kan zeggen hoe je zo iets moet aanpakken. Dat maakt het dan voor jouw VVE mogelijk wat dragelijker. Je weet maar nooit.

René
 
Eindelijk even wat goed nieuws (maar ik wacht ook nog op een antwoord van Mennekes)!

Toch voor de mensen die met hun S (zoals ik) ook al eens naar afgelegen gebieden trekken (chaletjes in de Ardennen... / B&B's / kleine hotelletjes / gewoon bij familie)... en hun S wat willen bijladen op een gewoon huishoudelijk stopcontact dat in orde is... (of een 32A - CEE - blauw - dat veel bij b.v. campers gebruikt wordt)!

Power Cords, PDUs and Shore Power Connections

Mobiele laders (Schuko en blauwe 32A CEE stekker)
Power Cords, PDUs and Shore Power Connections
Power Cords, PDUs and Shore Power Connections

Deze portable laders werken inderdaad op de Tesla Model S. (Artikel 31320 of 31323)
Let wel op dat de portable lader met Schuko maar t/m 10A laadt, de portable met blauwe CEE steker kan t/m 16A laden.
U kunt ze gewoon via eNovates bestellen uiteraard.

Met vriendelijke groet / Best regards / mit freundlichen Grüssen/ Saludos cordiales,
Faber Snaak
Ratio Electric B.V.
Ambachtsstraat 12
3861 RH Nijkerk
The Netherlands
Tel: +31 33 245 23 60
Fax: +31 33 245 31 54
Power Cords, PDUs and Shore Power Connections
KvK Amersfoort 31050275


M'n die blauwe CEE lijkt me handig, maar ik zie geen prijzen?
 
Karl, dank voor de info. Is dit (de 31320) nu een definitieve oplossing voor het Belgische Schuko probleem, met andere woorden, gaat dit werken op alle varianten van aarding, Neutre's etc?

Ten tweede: over wat voor prijzen hebben we het? Ik zit zelf met enige regelmaat aan de Belgische kust (Nieuwpoort) en overweeg daarom aanschaf van iets dergelijks.

- - - Updated - - -



Ik had een soortgelijk issue bij een golfclub, dat heb ik via de NGF (overkoepelende vereniging) gespeeld en die hadden een paar goede suggesties. Het doorslaggevende argument bleek de groene uitstraling te zijn, plus het feit dat ik nog een aantal mensen kon vinden die op een Outlander zaten te wachten. Dus, er was vraag en EN er zat een groene bonus aan vast. Bingo.

Je zou in jouw situatie kunnen overwegen om eens contact op te nemen met VVE Belang http://www.vvebelang.nl/ Dat is een adviesorgaan voor VVE's, zij leveren veel expertise.
VVE's zijn vaak huiverig voor veranderingen, de kans is groot dat deze organisatie al precies kan zeggen hoe je zo iets moet aanpakken. Dat maakt het dan voor jouw VVE mogelijk wat dragelijker. Je weet maar nooit.

René

Ik ga zeker contact met VVE Belang opnemen! Dankjewel voor de tip!! Ik snap ook niet goed waarom ze zo moeilijk doen, de gemeente Groningen subsidieert tot maar liefst 1000 euro per laadpunt, en dan ben ik ook nog eens bereid om nog eens 1000 euro te doneren aan een gemeenschappelijk oplaadpunt!! Maar ook dit helpt niets. En jammer genoeg ben ik de enige met een elektrische auto, zelfs geen plug-in hybrides.
 
Ik wordt toch zo flauw van mijn VVE. Nu wordt er ook nog eens tegengehouden om een tijdelijk krachtstroom punt aan te leggen op mijn parkeerplaats :mad:. Er zijn zogenaamd vergaderingen nodig van zowel de ALV als de hoofdsplitsing, en laten deze pas ergens in 2014 plaatsvinden! Nu maar hopen dat er genoeg oplaadpunten rond het centrum van Groningen zijn, komen hier trouwens nog mensen uit Groningen stad? Heb het idee dat het noorden hier maar slecht vertegenwoordigd is!

Ik woon 15km ten noorden van Groningen, Ten Post, en 'mijn' Model S (eerst nog meer van de bank dan van mij) kan ik over 2 weken ophalen.
Toch al wel behoorlijk ervaring met elektrisch rijden, stad Groningen liep eigenlijk fors achter maar er zou sinds een half jaar een kentering zijn bij de gemeente. Eigenlijk hebben ze de eerste E-Laad-invasie dus gemist en ik verwacht dat ze nog wel een tijdje achter zullen blijven. Even snel gekeken op oplaadpalen.nl, vanuit nationale kaart laat die in Amsterdam 778 laadpalen zien, en in stad Groningen 20...:crying:
 
Jongens en Meisjes,

The deed is done. Misschien komt het door mijn getrol op dit fenomenale forum (dat hoop ik niet) maar Tesla heeft zonder mankeren mijn mistlampen én... parkeersensoren er in geschroefd! Het ging zelfs een beetje vreemd. Ik had een afspraak gemaakt omdat 3G en FM ontvangst echt waardeloos was, FM viel in open veld zomaar weg en kwam daarna weer terug. 3G kennen we. Omdat ik van Jetje wist dat hier iets aan te doen was met medeweten van Athlon Tesla gebeld en een afspraak gemaakt. Keurig netjes teruggebeld.

Toen Tesla's Golden Question: "kunnen we nog meer voor u doen?". Eeeuh ja, maar dat valt m.i. buiten de scope van deze service call. "Wat kunnen we nog meer doen dan?" Nou, parkeersensoren, mistlampen, maar dat zal wel niet gaan. "Jawel hoor, geen probleem". Ik viel stil. Afspraak gemaakt. Gedacht dat ik misschien onduidelijk had gesproken door de telefoon. Eerst zien, dan geloven, dat idee.

Afgelopen vrijdag mijn auto ingeleverd in A'dam ZO. Vriendelijke mannen, kopje koffie, nog voor openingstijd. Bevlogen, enthousiast, je bent welkom. Nogmaals de bevestiging: komt helemaal goed. 3G was al recent al opgelost door de update opgelost en DAB+ deed het sindsdien ook top. Dus de parkeersensoren, FM en mistlampen bleven over. Vrijdagmiddag gebeld: klaar.

Zaterdagmorgen de auto opgehaald waarbij Tesla A'dam ZO ook weer voor openingstijd open was. Druk. Ongetwijfeld afleveringen. Toch een vriendelijk woord en opnieuw de vraag "Wat kunnen we nog meer doen?" Even meelopen naar je auto. Handje hier, handje daar. Deze gasten zijn gaaf! Gaan voor de klant. Toen ik er was waren er ook telefoontjes met wat problemen maar die bieden ze het hoofd naar beste kunnen. Op die manier win je klanten voor je - zo ook yours truly.

Chapeau Tesla, zo kan het ook! En, eerlijk is eerlijk, daar moet ik dan ook van getuigen. Onderstaand een foto van de PDC, die is echt top! Note voor de freaks: de sensoren worden in de bestaande bumpers en grill gemonteerd waarna de sensoren worden overgespoten. "sorry meneer, we konden uw auto niet wassen omdat mogelijk de lak op de sensoren nog niet droog is". Dan laat je me smelten.

Het ziet er prachtig uit en ik kan het niet van fabrieks-af onderscheiden. Vakwerk.

Ik ga m'n handtekening op dit forum aanpassen. Dat is dan ook wel zo eerlijk.

View attachment 36531

GozerT!
Ik wist 't en we weten het nu zeker:
Alles Sal Regkom!!
:cool:

- - - Updated - - -

Net langs ac zevenaar gereden. 8 superchargers in aanbouw. Opzichter wist te vertellen dat hij eerst deze afmaakt en dan oosterhout. Mijn dag kan niet meer kapot 95% van de ritten kom ik hierlangs.

Da's heel mooi. Kan ik daar nog ff helemaal volstampen voordat ik Deutschland inblaas.

Vandaag bij klant Siemens aan de Siemens laadpaal, eindelijk kon dat ding gebruiken - pal voor de deur parkeren: "vehicle not recognized" …...
 
Chapeau Tesla, zo kan het ook! En, eerlijk is eerlijk, daar moet ik dan ook van getuigen. Onderstaand een foto van de PDC, die is echt top! Note voor de freaks: de sensoren worden in de bestaande bumpers en grill gemonteerd waarna de sensoren worden overgespoten. "sorry meneer, we konden uw auto niet wassen omdat mogelijk de lak op de sensoren nog niet droog is". Dan laat je me smelten.

Het ziet er prachtig uit en ik kan het niet van fabrieks-af onderscheiden. Vakwerk.

Ik ga m'n handtekening op dit forum aanpassen. Dat is dan ook wel zo eerlijk.
Wiebe, écht goed nieuws, man! Enjoy!

P.S. Mijn auto hadden ze niet gewassen omdat de lijm van het pano dak nog moest drogen. Verzinnen ze bij iedereen een smoesje? ;-D

- - - Updated - - -

Ik woon 15km ten noorden van Groningen, Ten Post, en 'mijn' Model S (eerst nog meer van de bank dan van mij) kan ik over 2 weken ophalen.
Toch al wel behoorlijk ervaring met elektrisch rijden, stad Groningen liep eigenlijk fors achter maar er zou sinds een half jaar een kentering zijn bij de gemeente. Eigenlijk hebben ze de eerste E-Laad-invasie dus gemist en ik verwacht dat ze nog wel een tijdje achter zullen blijven. Even snel gekeken op oplaadpalen.nl, vanuit nationale kaart laat die in Amsterdam 778 laadpalen zien, en in stad Groningen 20...:crying:
Sta je al op de zeemap? Het viel ons al op dat het vooralsnog erg leeg bleef daar in het hoge noorden :)
 
Ik wordt toch zo flauw van mijn VVE. Nu wordt er ook nog eens tegengehouden om een tijdelijk krachtstroom punt aan te leggen op mijn parkeerplaats :mad:. Er zijn zogenaamd vergaderingen nodig van zowel de ALV als de hoofdsplitsing, en laten deze pas ergens in 2014 plaatsvinden! Nu maar hopen dat er genoeg oplaadpunten rond het centrum van Groningen zijn, komen hier trouwens nog mensen uit Groningen stad? Heb het idee dat het noorden hier maar slecht vertegenwoordigd is!

Ik zit as-we-speak in de Mediacentrale te werken. We hebben hier een vestiging sinds kort, en vanaf 13 december kom ik ook met de Tesla hier. Ik sta nu met de Ampera te laden in de Euroborg, gratis. De hoeveelheid palen is niet overweldigend hier in de buurt, er staan er een paar aangegeven onder het kantoor van de belasting, maar mag ik niet in, alhoewel ik een grote klant van ze ben :)
 
15 km ten zuiden van Groningen, net in Drenthe. Hier meer ruimte en eigen paaltje (greenflux) staat op oprijpad. Echter, kan auto pas 10/12 halen zodat ik tnt nog niet zo veel te melden heb. Wel veel info van forum aan het opzuigen: forumleden, bedankt voor alle info zover.
nb openstelling laadpaal volgt zodra ik weet dat hij goed werkt.
 
Lijkt erop dat ik mijn auto eerder mag ophalen, as vrijdag om 12 uur is het zo ver. Moest last minute nog wel een en ander geregeld worden door Athlon/Lage Landen maar lijkt vooralsnog goed te komen. Contact met DS Melroy ook erg prettig. Spannend!
Kenteken gelukkig geen SRV maar 2-SRL-30

Gelden: hoe laat ben jij aan de beurt?
 
Lijkt erop dat ik mijn auto eerder mag ophalen, as vrijdag om 12 uur is het zo ver. Moest last minute nog wel een en ander geregeld worden door Athlon/Lage Landen maar lijkt vooralsnog goed te komen. Contact met DS Melroy ook erg prettig. Spannend!
Kenteken gelukkig geen SRV maar 2-SRL-30

Gelden: hoe laat ben jij aan de beurt?

Ook vrijdag om 12.00 uur. Ik zie je daar!
 
Als hij vandaag op kenteken wordt gezet, heb je SRV te pakken. Kenteken.TV - RDW laatst uitgegeven kenteken :biggrin:
Niet helemaal waar. Tesla (en andere dealers) krijgen 'bulk' kentekens aangeleverd op datum A, en op datum A+n zetten ze de auto's pas op naam. De reeks die die dag wordt uitgegeven is dan al weer verder. Dwz dat als jouw auto midden december uitgeleverd worden en dan op datum gezet wordt, dat de kentekenreeks dan van even daarvoor is. Met andere woorden we lopen allemaal nog een SRV risico :)

- - - Updated - - -

Ik moest met m'n staart tussen de benen afdruipen... M'n Tesla kabel wilde ook hier weer niet.. (steeds dezelfde rode foutmelding - op kabelgezwel grrrrrr)...
Een jammerlijke afknapper....
:scared:
Je hebt nu toch wel zo'n Schuko 7/7 naar Schuko 7/7 verloopje gemaakt?