Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit in Tilburg te wachten op de service medewerkers. Onder mijn auto viel gisteren een kastje aan een draad vandaan. Heb nu een melding van de bandenspanning. Wel netjes, ik belde na 18.00 gisteravond, werd meteen geholpen en kon direct langskomen vanochtend.

Het parkeerterrein staat hier overigens zó vol, dat mijn auto er niet meer bijpaste. Volgens een medewerker zijn de meeste van Hèze auto's voor de Nederlandse markt. Impressive....
 
Voor drempels geen enkel probleem. Hij gaat automatisch hoger en lager aan de hand van de snelheid. Nu denk ik wel dat als je tegen 90 km/u een drempel neemt hij misschien te laag kan hangen. Maar nog niet uitgetest.

Ik heb nog niet ontdekt bij welke snelheid welke stand gebruikt wordt, maar als ik het goed begrijp wordt dit allemaal configureerbaar bij een nieuwe update ergens volgend jaar.
De "Very High" stand moet ik wel forceren (als ik door de werkzaamheden in mijn straat wil rijden).
Ik was afgelopen weekend mijn het hockeyteam van mijn dochter bij een club in Mijnsheerenland, met veel drempels op het parkeerterrein. Hier raakte ik de grond bij één van de drempels bij een snelheid van nog geen 10km/u.

- - - Updated - - -

Ik zit in Tilburg te wachten op de service medewerkers. Onder mijn auto viel gisteren een kastje aan een draad vandaan. Heb nu een melding van de bandenspanning. Wel netjes, ik belde na 18.00 gisteravond, werd meteen geholpen en kon direct langskomen vanochtend.

Het parkeerterrein staat hier overigens zó vol, dat mijn auto er niet meer bijpaste. Volgens een medewerker zijn de meeste van Hèze auto's voor de Nederlandse markt. Impressive....
Ik heb nog wel aangeboden om vandaag een plekje vrij te maken door mijn auto alvast op te halen. Wordt helaas toch morgen.
 
Merk nu wel dat de app niet altijd de binnentemperatuur aangeeft, vraag me af hoe dat kan, dat was bij vorige versie wel zo toch?
Verder is het wel fijn dat hij nu range als typical aangeeft, rekent toch net wat fijner dan ideal.

Ik zie de binnentemperatuur in elk geval nog wel als ik 'turn on' heb geklikt om de auto op te warmen. Ik weet niet meer of je het met de vorige versie al kon zien voordat je de klimaatbeheersing aanzette.
 
Pffff kenteken is bekend. Gelukkig geen SRV maar SRB geworden. probeer Boudewijn al de hele week aan de lijn te krijgen, maar dat lukt niet. Man wat zal hij iedere dag moe van zijn werk thuis komen ;-) Als je toch iedere dag zo druk bent. Ben blij als de levering a.s. woensdag a) door gaat en b) er geen noemenswaardige gebreken blijken te zijn en c) mijn rode stekker er snel is.

Mijn trip van Weert --> Almelo --> Weert --> Harnes --> Weert van 7 en 8 december gaat toch weer door. Dus maar weer op zoek naar de juiste laadpunten en info over welke pasjes ik nodig heb. heb er nog geen aangevraagd. Vandaag maar ff doen dan. Gaat dat nog lukken voor de 7e? Anders toch maar met de A4 gaan en gewoon op diesel rijden? Liever niet. . . .
 
Kan iemand me vertellen hoe het zit met roadside assistence? Is dat inbegrepen bij de auto? Ik heb nu bij Centraal beheer gekozen voor pechhulp Europa. Is dat wel of niet zinvol?

Had ik ook, maar pechhulp Europa strepen ze zelf weer door omdat je Tesla roadside assistence hebt.

- - - Updated - - -

Ik zie de binnentemperatuur in elk geval nog wel als ik 'turn on' heb geklikt om de auto op te warmen. Ik weet niet meer of je het met de vorige versie al kon zien voordat je de klimaatbeheersing aanzette.

Binnentemp wordt soms wel en soms niet getoond(android), onafhankelijk van turn on/off v/d climate control heb ik gemerkt.
De functie location doet het vaker niet(alleen bovenste 10% van het scherm) dan wel. Maar ik volgens mij is de nieuwe versie nog niet verspreidt voor Android.