Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De oude idd eraf geschroefd maar zat ook vast met enorm plakkende dubbelzijdig tape. Heb de fohn erop gezet zodat ik hem wat voorzichtiger los kon maken. De nieuwe plaathouder had alleen de openingen niet op de goede plek, moest ik dus ook nog met stanleymes bewerken en de schroeven door van de vergroot ringetjes zodat het goed vast zat. Tape plakte nog dus opnieuw gebruikt. Heb nu plaathouder maar zonder zon onderrand. Schuren zou ik zelf nooit doen, krijg je nooit strak, veel risico op lakbeschadiging en zit je uiteindelijk nog met dikke plastic onderrand.

Wanneer krijg je de jouwe?

Nuttige info, thanks!
Vooralsnog staat de mijne gepland op 11 december. 1,5 Week door zien te komen dus nog... :)
 
Kom to pappa. Fantastisch die app. Kan zien dat de detailer onderweg is naar me.:biggrin:
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    243.2 KB · Views: 329
Lekker dan, 12v batterij probleem en dat voor een 2 dagen oude auto met slechts 200 km op de teller. Ik dacht dat ze deze problemen reeds verholpen hadden.
Kan de auto ook niet meer aan de oplader leggen... Roadside Assistance (logix of zo) komt haar zo ophalen.
Vervangend vervoer zou niet inbegrepen zijn, dus moeten we zo weer de Clio in, grrrr. Dit is heel slecht voor mijn humeur!
 
Lekker dan, 12v batterij probleem en dat voor een 2 dagen oude auto met slechts 200 km op de teller. Ik dacht dat ze deze problemen reeds verholpen hadden.
Kan de auto ook niet meer aan de oplader leggen... Roadside Assistance (logix of zo) komt haar zo ophalen.
Vervangend vervoer zou niet inbegrepen zijn, dus moeten we zo weer de Clio in, grrrr. Dit is heel slecht voor mijn humeur!

Balen! Weigert alles nu dienst?
 
Lekker dan, 12v batterij probleem en dat voor een 2 dagen oude auto met slechts 200 km op de teller. Ik dacht dat ze deze problemen reeds verholpen hadden.
Kan de auto ook niet meer aan de oplader leggen... Roadside Assistance (logix of zo) komt haar zo ophalen.
Vervangend vervoer zou niet inbegrepen zijn, dus moeten we zo weer de Clio in, grrrr. Dit is heel slecht voor mijn humeur!


een storing kan natuurlijk altijd optreden, daarvoor alle begrip.

Maar : Tesla zou wel voor een vervangwagen moeten zorgen, imho !
 
een storing kan natuurlijk altijd optreden, daarvoor alle begrip.

Maar : Tesla zou wel voor een vervangwagen moeten zorgen, imho !

Heb begrip voor de storing, maar het is gewoon erg jammer dat dit gebeurd als je de auto net hebt. Heb (nog) geen service contract (was niet eens aan de orde gekomen tijdens oplevering). Waarschijnlijk dan wel vervangend vervoer. Zal maandag eens vragen...
 
Ah, nog een forumlid die op 11 december een verlaat Sinterklaascadeau in ontvangst mag nemen.
Ik mag om 14.00 uur volgens planning, en jij?

11 December, 16:00, in Amsterdam. Kom ik je daar wellicht nog even tegen op de valreep, als je niet allang heel snel vol gas op de wegen zit om je nieuwe liefde te leren kennen (hetgeen ik je niet kwalijk zou nemen, keus tussen scheuren met je gloednieuwe bolide waar je vermoedelijk minstens een half jaar op gewacht hebt en perfect aansluit bij je jongensdroom.. Of, nog even wachten op een forummember die je in real life nog nooit gezien hebt)? :)
 
11 December, 16:00, in Amsterdam. Kom ik je daar wellicht nog even tegen op de valreep, als je niet allang heel snel vol gas op de wegen zit om je nieuwe liefde te leren kennen (hetgeen ik je niet kwalijk zou nemen, keus tussen scheuren met je gloednieuwe bolide waar je vermoedelijk minstens een half jaar op gewacht hebt en perfect aansluit bij je jongensdroom.. Of, nog even wachten op een forummember die je in real life nog nooit gezien hebt)? :)
Sorry, vergeten te vermelden, maar ondanks mijn woonplaats in het hoge noorden kom ik de Tesla ophalen uit Tilburg :redface: een collega van mij die daar in de buurt woont krijgt de primeur (inclusief z'n gezin) van 'mijn' MS...
 
Deze week 19" winterbanden laten wisselen bij Tesla in Zaventem (door mijn vrouw).
Bleek bij wisseling dat er een nagel in bestaande banden stak. Dat verklaart ook de bandendrukwaarschuwing die er al vanaf dag 2 opzat. Nagel stak niet op een cruciale plaats en ze hebben dit onmiddellijk (kosteloos!) hersteld. Prima service.

Ik had ook nog volgende opmerkingen meegegegeven.

300€ voucher nog niet ontvangen wegens ontbreken van rode stekker
Tesla: Geen probleem, dit wordt verminderd via uw factuur van de winterbanden. Ze doen hier echt niet moeilijk over

Brom vanaf 120 km/u
Tesla: Dat lag waarschijnlijk aan de nagel in uw banden. Zal nu wel verdwennen zijn. Resultaat nog steeds dezelfde brom. Ik ben heel benieuwd naar reacties van andere leden die dit met Tesla opnemen. Ik meen mij te herinneren dat er iets met de Inverter moest aangepast worden en de brom dan volledig weg zou zijn?

Onmogelijk om bluetooth te pairen met Samsung Galaxy S Mini
Tesla: ligt aan probleem met Samsung. Hopelijk met een volgende Android/Samsung update opgelost. Weet iemand hier iets meer over? Help.

Naleveren mistlichten
Ik heb begin juni het order gefinaliseerd (P85 tech pacakage geen Signature). Men had niet direct een antwoord en wou dit eerst intern afstemmen. De dag nadien kwam volgende mail:
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]"Heb ik bevestiging gekregen dat de
LED-mistlichten voor de Model S maar pas officieel worden aangeboden vanaf
november 2013.
[/FONT]
[/FONT]
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]Alle bestellingen voorheen werden en kunnen
niet meer ge-retro fit worden vrij van kosten.
[/FONT]
[/FONT]
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]De Signature versie is de enige waar deze
standaard op komen te zitten.
[/FONT]
[/FONT]

[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]Men kan ze in na-verkoop weliswaar plaatsen
maar dan met een meerkost.
[/FONT]
[/FONT][FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]Deze wordt geschat op +/- 1500 euro.
Officieel werden nog geen prijzen medegedeeld. Daar deze optie maar recentelijk
in het Tech package zit."

Jammer dus. Tenzij iemand andere info op mail heeft?

En tenslotte heb ik vastgesteld dat er twee LED-lichten vooraan (waar de mistlichten zouden komen) beginnen branden zodra je de wagen in achteruit zet. Ziet er leuk uit maar ik begrijp totaal de zin hiervan niet. Iemand enig idee.


Heb de wagen nu twee weken waarvan 1 zonder rijbewijs. Volgende week is het zover en kan ik terug rijden. Bijna even erg als wachten op de aflevering. Vrouwlief daarentegen is heel blij met haar tijdelijke wagen :) Ga er dus dinsdag helaas niet bij kunnen zijn.
[/FONT]
[/FONT]
 
Deze week 19" winterbanden laten wisselen bij Tesla in Zaventem (door mijn vrouw).
Brom vanaf 120 km/u
Tesla: Dat lag waarschijnlijk aan de nagel in uw banden. Zal nu wel verdwennen zijn. Resultaat nog steeds dezelfde brom. Ik ben heel benieuwd naar reacties van andere leden die dit met Tesla opnemen. Ik meen mij te herinneren dat er iets met de Inverter moest aangepast worden en de brom dan volledig weg zou zijn?

Ik heb een brom bij het optrekken: eerst nauwelijks hoorbaar maar dan rond de 50km toch behoorlijk duidelijk waarna het weer afneemt. Rond de 110 is er dan weer een soort gezoem te horen, niet hard maar toch wel aanwezig. Ook bij het regereren is er een brom te horen. Ik denk dat ik het Service Centrum in Amsterdam bel.
 
2 Weken trotse Model S rijder

Zo, we zijn nu zo’n kleine tien dagen aan het rijden. Heb er ondertussen 1200 km mee gereden. Zoals eerder al door diverse anderen gemeld, WAT EEN AUTO. Natuurlijk is er heus wel het een en ander aan te merken op de auto, maar overall ben ik echt tevreden.

De auto rijdt heerlijk rustig als je wil, en bruut als je kan. Ik heb toch zo af en toe zo’n gevoel van hoe kan het allemaal. Rij je lekker 110 km/h op de snelweg, denk je…. nu moet het even. Je raakt het gas aan en zoeeeeffffff there you go.

In het begin was ik erg bang voor de afmetingen van de auto, maar na de vuurdoop dwars door de binnenstad van Gouda te rijden, weet ik exact hoe groot de auto is. Ben wel echt super blij met de parkeersensoren voor en achter.

Afgelopen vrijdag was ik gevraagd om die middag op de nieuwe AutoSalon van Rotterdam te komen staan. Volgens afspraak heb ik de Model S pontificaal voor de ingang van de Ahoy gezet. Eenmaal binnen kwamen we met de standhouder tot de conclusie dat het wel zonde was dat de auto niet binnen stond. Dus daar gingen we, op zoek naar een beveiliger die de roldeur kon openen. Hij wilde dit eerst niet natuurlijk omdat je in een open gebouw met bezoekers niet met auto’s mocht rijden in verband met geluid en stank. Hmmmmm duidelijk iemand die niet weet wat een Tesla is, dus even uitgelegd. Geen herrie geen uitstoot. Dus daar gingen we met de Tesla, om de Ahoy heen, de roldeur open en stil en zonder stank door de Ahoy naar de stand. Direct waren er zo’n 30 mensen bij de auto. Want wat is dit? Wat een schitterende wagen! Is ie echt helemaal elektrisch? Waar zit de motor dan? Wat als je accu leeg is? Even een paar reacties van verrassende bezoekers.

Ook Tesla Motors stond op de beurs, maar ja een rijdende is altijd weer wat anders. Als je de Tesla ziet bij alle andere auto’s (hybride/plug-in) dan staat er wel wat. Ik heb de hele middag doorgebracht op de beurs en je ziet dat mensen steeds serieuzer kijken naar de elektrische auto’s en de ontwikkelingen daarom heen. Veel mensen hebben echt de zorg van een lege accu, maar als je ga doorvragen dan komt bijna niemand dit in de dagelijkse praktijk tegen. Via de Chargemap-app laten zien hoeveel laadpalen er alleen al niet rondom de Ahoy zijn.

Wat ik zelf nog steeds erg grappig vind is de gezichten van de mensen langs de straat. Eerst zie je ze kijken, wat een stoere gave bak zeg. Wat zal het zijn? Dan kijk je in de spiegel en zie een heel nieuw gezicht. Echt met zo’n uitdrukking van “Er kwam toch net een auto voorbij, heb ik hem nou echt niet voorbij horen rijden, hoe kan dat?” Ja, mensen moeten nog wel echt wennen aan dat elektrisch rijden echt sexy kan zijn.

Hieronder nog wat foto's van mijn bruine Tesla Model S 85 (pfff wat blijft het toch een schitterende aparte kleur :redface:)

foto 3.JPG
foto 1.JPG
foto 4.JPG
foto 2.JPG
foto 5.JPG
 
Last edited: