Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Net een brief van CJIB gekregen. Bekeuring 16 november.
Ik had toen precies 23 minuten de Tesla on mijn bezit!
Voor mij een nieuw record.
(23 euro valt gelukkig wel mee...)

Vrouwlief hier ook, de eerste avond had zij de auto mee naar een vriendin en hop meteen geflitst. Was maar paar tientjes gelukkig.
Ik zet zelf altijd Flitsmeister aan uiteraard ;)
 
Even een update, de auto is vanmiddag opgehaald, moet zeggen, ze stonden binnen 60 minuten voor de deur.
Heel fijn want dan konden we op pad met de 2e auto die achter de S staat geparkeerd.
De road side assistance medewerker die ik aan de lijn had bij de melding van de storing had denk ik nog geen idee van wat een Tesla model S is: 'is het een handbak of automaat meneer?'
Logisch natuurlijk want dit is natuurlijk door Tesla uitbesteed en de experts van Tesla Service zijn volgens mij alleen tijdens 'kantooruren' beschikbaar (er is dus geen remote analyse gedaan).
ImageUploadedByTapatalk1385933373.841403.jpg
.
Ter info, dit waren de foutmeldingen:
[
ImageUploadedByTapatalk1385933697.737396.jpg

Nu maar hopen dat het snel verholpen kan worden, na anderhalve dag toeren en bewonderen is het een groot gemis om geen S voor de deur te hebben :)
Bij oplevering afgelopen vrijdag deed de auto present functie (handgrepen) het overigens niet tot nauwelijks, kon niet verklaard worden en we hebben er verder niet meer bij stil gestaan, daar had ik gister ook last van, waarschijnlijk verband met een zwakke 12v accu denk ik nu. Ben benieuwd wat ze morgen ontdekken...
 
Lekker dan, 12v batterij probleem en dat voor een 2 dagen oude auto met slechts 200 km op de teller. Ik dacht dat ze deze problemen reeds verholpen hadden.
Kan de auto ook niet meer aan de oplader leggen... Roadside Assistance (logix of zo) komt haar zo ophalen.
Vervangend vervoer zou niet inbegrepen zijn, dus moeten we zo weer de Clio in, grrrr. Dit is heel slecht voor mijn humeur!

Bij een lege 12V accu kun je deze ook opladen door te "jumpen" net als vroeger. Eerst de nose cone verwijderen en daarachter vind je de + en - pool van de 12V accu.
Zie ook deze uitleg:
http://www.youtube.com/watch?v=DPUcUOd1r1w

Had vandaag ook een waarschuwing dat de 12V accuspanning laag was. Ook het opladen was mislukt en de auto ging niet vanzelf open met de keyfob op zak. De auto geopend door op het dak van de keyfob te drukken, laden herstart door de spanning van het laadpunt af te halen, spanning er weer op en toen laadde ie ineens weer. Vreemd allemaal.
Hopelijk was mijn zoontje de oorzaak die vandaag muziek aan het afspelen was in de auto...

- - - Updated - - -

Even een update, de auto is vanmiddag opgehaald, moet zeggen, ze stonden binnen 60 minuten voor de deur.
Heel fijn want dan konden we op pad met de 2e auto die achter de S staat geparkeerd.
De road side assistance medewerker die ik aan de lijn had bij de melding van de storing had denk ik nog geen idee van wat een Tesla model S is: 'is het een handbak of automaat meneer?'
Logisch natuurlijk want dit is natuurlijk door Tesla uitbesteed en de experts van Tesla Service zijn volgens mij alleen tijdens 'kantooruren' beschikbaar (er is dus geen remote analyse gedaan).
View attachment 36986.
Ter info, dit waren de foutmeldingen:
[View attachment 36988
Nu maar hopen dat het snel verholpen kan worden, na anderhalve dag toeren en bewonderen is het een groot gemis om geen S voor de deur te hebben :)
Bij oplevering afgelopen vrijdag deed de auto present functie (handgrepen) het overigens niet tot nauwelijks, kon niet verklaard worden en we hebben er verder niet meer bij stil gestaan, daar had ik gister ook last van, waarschijnlijk verband met een zwakke 12v accu denk ik nu. Ben benieuwd wat ze morgen ontdekken...

Sterkte Ruben.
Die melding:"12v-batterijniveau laag. Auto kan onverwacht uitschakelen" heb je die al eerder gezien? Ik had m vandaag ook.
 
Sterkte Ruben.
Die melding:"12v-batterijniveau laag. Auto kan onverwacht uitschakelen" heb je die al eerder gezien? Ik had m vandaag ook.

Bedankt Robbie,
Niet eerder gezien, stapte vanochtend in en toen kreeg ik deze meldingen.
Had de video ook bekeken, maar dat is niet de oplossing van het probleem, het is wel een goede methode om verder te kunnen rijden als je ergens gestrand bent. Probleem is wel dat als de root cause niet wordt aangepakt je straks wel langs de kant staat vermoed ik althans.
Road Side assistance had trouwens maar 1 keuze voor me: wegslepen.
Nu even over jouw ervaring, je hebt de 12v melding gehad tijdens het rijden maar je kon wel doorrijden tot de bestemming of heb je die jumpstart gedaan?
In ieder geval is dit een situatie die niet zou moeten voorkomen als je regelmatig laadt, ik zou het zeker melden bij Tesla.
 
Bedankt Robbie,
Niet eerder gezien, stapte vanochtend in en toen kreeg ik deze meldingen.
Had de video ook bekeken, maar dat is niet de oplossing van het probleem, het is wel een goede methode om verder te kunnen rijden als je ergens gestrand bent. Probleem is wel dat als de root cause niet wordt aangepakt je straks wel langs de kant staat vermoed ik althans.
Road Side assistance had trouwens maar 1 keuze voor me: wegslepen.
Nu even over jouw ervaring, je hebt de 12v melding gehad tijdens het rijden maar je kon wel doorrijden tot de bestemming of heb je die jumpstart gedaan?
In ieder geval is dit een situatie die niet zou moeten voorkomen als je regelmatig laadt, ik zou het zeker melden bij Tesla.

Ruben,
kreeg de melding niet tijdens rijden. Het ging zo:
Gisteren eerder op de dag wilde ik de auto even aftoppen om vandaag een volle accu te hebben. Laadkabel erin gestoken en weggelopen. Later op de dag dacht ik hij is nu wel klaar. Ingestapt en toen zag ik dat de accu niet was opgeladen. Daarna kwam ineens de melding "12V batterijspanning laag".

Nu is de accu weer opgeladen. Heb ergens gelezen dat alleen tijdens het laden de 12V accu wordt opgeladen. Misschien is het zo dat de 12V lader alleen op de laadstekker in de auto is aangesloten, en dat deze niet vanuit de hoofdaccu opgeladen kan worden.
Ga zo kijken of de melding weg is.
 
Morgen de auto ophalen in Tilburg. Nog 1 nachtje slapen. Verzekering is geregeld en het kenteken is binnen: 8-SPZ-50. Gelukkig geen SRV dus. Iemand nog suggesties voor de afkorting? Ik kan zelf niks verzinnen.

Ikzelf heb 5-SPZ-53, helaas weet ik nog steeds geen passende afkorting.
In ieder geval veel plezier bij de levering en met de auto zelf..

PS het is december, pulisie heeft nog een quota te halen voor 2013.. probeer je aan de snelheid te houden :)
 
Ikzelf heb 5-SPZ-53, helaas weet ik nog steeds geen passende afkorting.
In ieder geval veel plezier bij de levering en met de auto zelf..

PS het is december, pulisie heeft nog een quota te halen voor 2013.. probeer je aan de snelheid te houden :)

Bedankt. Ik woon maar op 15 minuten van de fabriek, dus ik weet heel goed waar ze staan, maar uiteraard zal ik me keurig aan de snelheid houden......
 
pdk, hoelaat moet je in tilburg zijn? ik kan je wel brengen met een tesla (als het in mijn agenda past) ik heb zo i zo nog wat dingen staan die ik in tilburg moet doen morgen en dan kom ik op 100 meter van tesla!? en van waalwijk naar tilburg vlieg je langs kaatsheuvel!
 
Vandaag ook mijn kenteken gekregen. Geen SRV, maar SRJ. Zaterdag mag ik hem ophalen. De rode adapter is helaas nog niet leverbaar evenals de levering van laadstation. Ben dus voorlopig even afhankelijk van Schuko en publiek of heeft er nog iemand een adapter te leen?