Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Na anderhalve week de auto in bezit te hebben, beginnen de eerste problemen nu serieuze irritaties te worden:

- Motor bromt bij 100+ (probleem onderkent door Tesla)
- Trilling linksvoor (geluid komt naar binnen)
- Sunroof trilt (zeer storend, vanaf 30+)
- Wielen zijn niet goed gebalaceerd, vanaf 110 trilt de hele auto

Enkele andere problemen die veel minder storend zijn:

- Frunk naden zijn enorm scheef
- Raamrubbers zitten niet strak

Alle punten zouden op 7 januari worden opgelost. Maar gevraagd of het eerder kan, want ik zit nu in een enorme rammelbak. Beschamend gewoon!
 
- Wielen zijn niet goed gebalaceerd, vanaf 110 trilt de hele auto
Dat zijn geen items waar een auto van EUR100k trost op moet zijn, maar bovenstaande klinkt als oorzaak van alle andere trillingen (lv+sunroof).
Even langs de lokale euromaster, profile, etc en een uur later hebben ze dit opgelost. Ja, kost je EUR 40,- gok ik maar daar heeft Tesla vast wel antwoord op.
 
Dat zijn geen items waar een auto van EUR100k trost op moet zijn, maar bovenstaande klinkt als oorzaak van alle andere trillingen (lv+sunroof).
Even langs de lokale euromaster, profile, etc en een uur later hebben ze dit opgelost. Ja, kost je EUR 40,- gok ik maar daar heeft Tesla vast wel antwoord op.

Hoeft niet per se aan balancering te liggen, mijn achterbanden (op de 20" zomer velgen) hadden een zg "hoogteslag" dus de balancering was wel perfect in orde maar toch trilde de auto enorm boven de 110-120km/h (stuiterde bijna, was niet mee te rijden), die banden zijn retour leverancier ivm fabricagefout, wacht nog op nieuwe. (Rij nu op 19" winterset)
 
black headliner

Helaas geen af fabriek optie... Nu het chroom nog aanpakken, tegen zwart aan, en de ruiten donkerder.

sig225 p85+

foto 1.JPG
foto 2.JPG
 
HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY Crap. Wat een bak!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gaat nog even duren 'before i can wrap my braines on this'. Angst aanjagend snel, heerlijk stil en rustig als je je kan inhouden. Wat een feest. Geen trillingen, geen brom, geen fluitend dak. Zal voorlopig niet meer klagen. Zal wel serieus mijn rijstijl moeten gaan aanpassen 'otherwise this car is gonna kill me'. Kontje breekt wel heel makkelijk uit.
 
HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY Crap. Wat een bak!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gaat nog even duren 'before i can wrap my braines on this'. Angst aanjagend snel, heerlijk stil en rustig als je je kan inhouden. Wat een feest. Geen trillingen, geen brom, geen fluitend dak. Zal voorlopig niet meer klagen. Zal wel serieus mijn rijstijl moeten gaan aanpassen 'otherwise this car is gonna kill me'. Kontje breekt wel heel makkelijk uit.

Fijn dat jij nu ook kan rijden, met versie 5.8 ;-). Je verwoordt PRECIES waarom ik de P of P+ niet heb genomen. The car is gonna kill me. Ik heb het nu al dat ik uitbreek in rotondes waarin ik even wat wil bijgassen.... eh, bij.... hoe noem je dat?
 
Feli aan iedereen weer die zijn auto heeft gekregen!

Ik kom net terug uit Antwerpen, oh, oh, wat leuk. Naast me een gozer in een Audi S3 die even stoer wilde doen. Ik met 5 personen in de auto en hij alleen.

Raad eens wie er langzamer was? Juist, de S3! :)

Hij moest schakelen en ik niet, tja!
 
HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY Crap. Wat een bak!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gaat nog even duren 'before i can wrap my braines on this'. Angst aanjagend snel, heerlijk stil en rustig als je je kan inhouden. Wat een feest. Geen trillingen, geen brom, geen fluitend dak. Zal voorlopig niet meer klagen. Zal wel serieus mijn rijstijl moeten gaan aanpassen 'otherwise this car is gonna kill me'. Kontje breekt wel heel makkelijk uit.
Kijk, zo mag ik het lezen! Heel mooi dat hij het nu goed doet, maar wel even zorgen dat je hem heel houdt hè? Ik spreek je nog wel!
 
Nou gisterenmiddag was het zover 1600 Amsterdam de auto zag er erg goed uit perfecte afwerking, voor zover mijn brein nog logisch kon nadenken. Overweldigend die auto. Prima uitleg gegeven aan ons en het laden meteen ook daar uitgeprobeerd. Toen naar huis in de file heerlijk zuinig maar als je een gaatje laat vallen wat een power. Eenmaal thuis gekomen wat proefritjes gereden met wat buurtjes niets dan lof. Kan niet wachten om onze zoon naar school te brengen hij is er ook vol van, van wie zou hij het hebben:wink: eerst maar even het Tesla ontbijtje afmaken.
Afbeelding.jpg
 
Nou gisterenmiddag was het zover 1600 Amsterdam de auto zag er erg goed uit perfecte afwerking, voor zover mijn brein nog logisch kon nadenken. Overweldigend die auto. Prima uitleg gegeven aan ons en het laden meteen ook daar uitgeprobeerd. Toen naar huis in de file heerlijk zuinig maar als je een gaatje laat vallen wat een power. Eenmaal thuis gekomen wat proefritjes gereden met wat buurtjes niets dan lof. Kan niet wachten om onze zoon naar school te brengen hij is er ook vol van, van wie zou hij het hebben:wink: eerst maar even het Tesla ontbijtje afmaken.View attachment 37793


Haha had je nog moeten spieken voor je kunstwerk of zat die al zo in je hoofd :biggrin:
 
Feli aan iedereen weer die zijn auto heeft gekregen!

Ik kom net terug uit Antwerpen, oh, oh, wat leuk. Naast me een gozer in een Audi S3 die even stoer wilde doen. Ik met 5 personen in de auto en hij alleen.

Raad eens wie er langzamer was? Juist, de S3! :)

Hij moest schakelen en ik niet, tja!

:cool: Te leuk om dat elke keer mee te maken. Dan te bedenken dat je (net als ik) "maar" een normale 85kw hebt.

Vanmorgen een BMW 5 series eruit getrokken. Stond bij het stoplicht en meneer wilde persé vooraan.... helaas... Kon het niet laten om wat te pesten. Voorsprong gegeven en dan nog eens inhalen Road Runner-style. Goed dat er geen flitsers waren trouwens....
 
Feli aan iedereen weer die zijn auto heeft gekregen!

Ik kom net terug uit Antwerpen, oh, oh, wat leuk. Naast me een gozer in een Audi S3 die even stoer wilde doen. Ik met 5 personen in de auto en hij alleen.

Raad eens wie er langzamer was? Juist, de S3! :)

Hij moest schakelen en ik niet, tja!

LOL.....
@Wido(h) de mijne "normale" 85 wordt morgen geleverd......