Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ben net aangekomen. Komt net een dame van Tesla naarbmij toe die met een glimlach zegt: u staat in onze boeken voor 23 december in Amsterdam.

Gelukkig heb ik alle correspondentie meegenomen. Ben benieuwd.

Had ze nog net niet tegen mij gezegd, maar toen ik afgelopen zaterdag mijn MS kwam ophalen in Tilburg, stond deze ook niet in de lijst van de afspraken....
Hebben ze een uitleg gegeven van 2 uur met een superaardige DS op een demoMS, terwijl ze mijn auto gingen poetsen, want stond nog buiten... Gelukkig wel gereed voor aflevering :wink:
 
ScreenShot291.jpg


Hey Jeroen,
den Tom laten rijden ?
 
Zo, vanochtend mijn eerste Black Screen of Death. Het grote scherm wilde niet aan en op het kleine scherm was de tijd blijven staan op 22.31 gisterenavond. Starten lukte uiteindelijk, ik moest weg. Daarna Tesla gebeld. Via een sms bericht naar mijn auto wisten ze hem uit de slaapstand te halen. Advies: zet energie saving modus maar uit. Prima voor nu, maar dit kan toch niet een bedoeld effect zijn.... Het was wel even schrikken en ook lastig, mijn ramen besloegen, kon de clima niet aanzetten, ook niet via het stuurwiel, dus maar met de ramen open gereden :(

ik heb gisteravond de "energie saving modus" uit gezet en zag deze morgen niet echt verschil in verdwenen km (4 stuks) nu staat hij reeds 8 uur buiten en zijn er 5 km verdwenen (dit is zelfs minder dan de andere dagen met de "saving energie" aan. bij mij blijft hij voorlopig uit staan.
de app is nu ook een stuk sneller (8 a 10 seconden) en anders soms enkele minuten of totaal niets.
 
Ben net aangekomen. Komt net een dame van Tesla naarbmij toe die met een glimlach zegt: u staat in onze boeken voor 23 december in Amsterdam.

Gelukkig heb ik alle correspondentie meegenomen. Ben benieuwd.

Harald, hoe is het afgelopen? Vanochtend met taart in de trein naar Tilburg, je auto was er niet ..... en toen was het stil! Wat een cliffhanger!! Hoe ons niet langer in spanning... :biggrin:
 
Vandaag om 12:00 de auto opgehaald in Amsterdam. Opzich prima aflevering, wel veel kleine krasjes die er bij aanbrengen lakverzegeling hopelijk uitgaan en een zwarte hand op het suede van de B-stijl (creme..). Ben daarna naar huis gereden (11km) om even een wat te eten en wilde daarna tripje door NL maken maar sedert staat de auto met een zwartscherm levenloos op aan de laadpaal. Resets gedaan doch niets hielp. Met mijn mobiel blijkt Tesla op hun 0800 en 013 niet te bereiken (KPN netwerk; mededeling 'U kunt van dit nummer geen begruik maken' lekker voor een 24-uurs roadside assistance nummer). Service nummer in Amsterdam waar ik hem net opgehaald had ook maar gebeld; konden niets voor mij doen. Om 16:00 eindelijk via de vaste lijn Tesla assist op het 013 kunnen bereiken. Blijkt dat de auto zonder te vragen de update van 5.6 naar 5.8 (?) a.h. is gaan doen. Zou binnen 30-60 minuten klaar zijn. Woon echter landelijk en G3 ontvangst is waardeloos. Nu 2 uur verder en nog immer zwart scherm. Had voor vandaag de hele dag vrij gepland om de auto te leren kennen en daarna met vrouw en kids naar vrienden en Opa te kunnen gaan. Die heb ik dus allemaal kunnen afbellen. Kreeg de opmerking 'ja wat had je dan verwacht met een elektrische auto'. Wat een K@#$% eerste dag.
 
Oh balen! Hopelijk ben je straks alles vergeten. De update kan enkele uren duren helaas... Zouden ze m getimed hebben voor je?

I.h.k.v. 'life-events' is het natuurlijk een natte scheet en onbelangrijk maar ik had me als een kind verheugd om vandaag lekker te gaan spelen, kinderen in de buurt even een rondje te geven en met de familie op pad te gaan. Sta echt voor lul nu. Je kent het wel, klein dorpje, iedereen kent iedereen dus ze komen vandaag allemaal toevallig even langs. Later natuurlijk leuk verhaal maar nu baal ik als een stekker. Vind het echt een blunder van Tesla. Stel je voor dat ik op de A2 even een broodje was gaan halen en de MS was daar begonnen met de update?
 
I.h.k.v. 'life-events' is het natuurlijk een natte scheet en onbelangrijk maar ik had me als een kind verheugd om vandaag lekker te gaan spelen, kinderen in de buurt even een rondje te geven en met de familie op pad te gaan. Sta echt voor lul nu. Je kent het wel, klein dorpje, iedereen kent iedereen dus ze komen vandaag allemaal toevallig even langs. Later natuurlijk leuk verhaal maar nu baal ik als een stekker. Vind het echt een blunder van Tesla. Stel je voor dat ik op de A2 even een broodje was gaan halen en de MS was daar begonnen met de update?

Wat een ellende!
Ik weet hoe het is om langs de weg te staan bij je eerste trip.
Houdt moed, de Tesla krijgt uiteindelijk alle lachers stil; zelfs mijn schoonvader...
 
Daar gaan we dan. Sorry voor het lange wachten maar telefoon was leeg dus kon niks meer posten. Ok. Die dame dus. Ik had mijn vin nummer gegeven welke ik can athlon had gekregen. Op dat vin nummer heeft de dame gezocht en daar kwam dus uit dat de wagen welke bij dit nummer hoorde dus pas 23 december zou worden geleverd, in Amsterdam!

Voordeel van lang wachten op je speeltje is dat je ook genoeg tijd hebt om je voor te bereiden. Ik had dus mijn "Tesla-map" (op zich best wel suf maar nu erg handy) meegenomen en kon meteen de email van mijn DS laten zien met data, tijd en plaats. Vervolgens nam ze mijn map mee en is aan de hand van het kenteken naar mijn wagen gaan zoeken. Wat blijkt: Athlon heeft mij dus ook nog een verkeerd Vin-nummer gegeven. Mijn "echte" nummer was in de 19000 en van Athlon had ik nr. 24488 (of zoiets) doorgekregen. Eind goed al goed dus.

Toen dit duidelijk was is alles snel gegaan. Mijn DS Youri
heeft ruim de tijd genomen en alles uitgelegd. In principe wist ik alles al door mijn vele uren op het forum (zo handig medium) maar kon geen kwaad. Vervolgens alles getekend want de wagen was picco bello.

Geen rode stekker (zoals bekend) maar wel een bon van € 300,-. Volgens Youri zouden de stekkers er zeker voor het einde van het jaar zijn. (Jaja!!!).

Jullie hadden het al gezegd maar beleven is pas geloven! Wat een sensatie! Snel, stil en ruim. Morgen ga ik nog 1 keer in de Audi rijden en zal dan het verschil wel meteen voelen. Ik ben in ieder geval verkocht.

Met dank aan Yoda888 kon ik met een gerust hart mijn auto aan de lader aansluiten (wel na enige hulp van yoda :biggrin:) maar hij heeft al staan laden.

Al met al niets aan te merken op Tessy en op de service van Tesla. @Sofasogo; laat ze maar lachen, nadat je problemen zijn verholpen hou jij de "grin". Het gaat goed komen! En iedereen nog bedankt voor het meeleven en het wachten :tongue:

Bijgaand nog een fotootje;

20131210_132726.jpg

20131210_131716.jpg
 
Last edited:
Daar gaan we dan. Sorry voor het lange wachten maar telefoon was leeg dus kon niks meer posten. Ok. Die dame dus. Ik had mijn vin nummer gegeven welke ik can athlon had gekregen. Op dat vin nummer heeft de dame gezocht en daar kwam dus uit dat de wagen welke bij dit nummer hoorde dus pas 23 december zou worden geleverd, in Amsterdam!

Voordeel van lang wachten op je speeltje is dat je ook genoeg tijd hebt om je voor te bereiden. Ik had dus mijn "Tesla-map" (op zich best wel suf maar nu erg handy) meegenomen en kon meteen de email van mijn DS laten zien met data, tijd en plaats. Vervolgens nam ze mijn map mee en is aan de hand van het kenteken naar mijn wagen gaan zoeken. Wat blijkt: Athlon heeft mij dus ook nog een verkeerd Vin-nummer gegeven. Mijn "echte" nummer was in de 19000 en van Athlon had ik nr. 24488 (of zoiets) doorgekregen. Eind goed al goed dus.

Toen dit duidelijk was is alles snel gegaan. Mijn DS Youri
heeft ruim de tijd genomen en alles uitgelegd. In principe wist ik alles al door mijn vele uren op het forum (zo handig medium) maar kon geen kwaad. Vervolgens alles getekend want de wagen was picco bello.

Geen rode stekker (zoals bekend) maar wel een bon van € 300,-. Volgens Youri zouden de stekkers er zeker voor het einde van het jaar zijn. (Jaja!!!).

Jullie hadden het al gezegd maar beleven is pas geloven! Wat een sensatie! Snel, stil en ruim. Morgen ga ik nog 1 keer in de Audi rijden en zal dan het verschil wel meteen voelen. Ik ben in ieder geval verkocht.

Met dank aan Yoda888 kon ik met een gerust hart mijn auto aan de lader aansluiten (wel na enige hulp van yoda :biggrin:) maar hij heeft al staan laden.

Al met al niets aan te merken op Tessy en op de service van Tesla. @Sofasogo; laat ze maar lachen, nadat je problemen zijn verholpen hou jij de "grin". Het gaat goed komen! En iedereen nog bedankt voor het meeleven en het wachten :tongue:

Bijgaand nog een fotootje;

View attachment 37753
View attachment 37755




fijn dat het allemaal goed is afgelopen!
 
Wat een ellende!
Ik weet hoe het is om langs de weg te staan bij je eerste trip.
Houdt moed, de Tesla krijgt uiteindelijk alle lachers stil; zelfs mijn schoonvader...

Merci. Hij doet het nu. Kreeg keurig een belletje van Tesla dat de update klaar was. Iedereen als een stier naar buiten en een rondje gereden. Net voor bedtijd van de kiddo's. Kwam terug met een gemiddeld verbruik / km van 425kw/km :cool:. Zal het morgen rustiger aandoen anders kan je volgens mij per week een nieuwe set banden monteren.
 
Merci. Hij doet het nu. Kreeg keurig een belletje van Tesla dat de update klaar was. Iedereen als een stier naar buiten en een rondje gereden. Net voor bedtijd van de kiddo's. Kwam terug met een gemiddeld verbruik / km van 425kw/km :cool:. Zal het morgen rustiger aandoen anders kan je volgens mij per week een nieuwe set banden monteren.

Met dit verbruik doe je nog geen 100 meter met je banden! Neem aan dat je Wh/km bedoeld?:biggrin: