Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Als je bestelling nog niet definitief is moet je zeker het 'peacemaker package' nog bijbestellen, erg handig als zo'n Audi niet opzij wil gaan.

mepu7ute.jpg
 
Zo gisterenavond laat de auto opgehaald bij Ride&Shine in Berkel en Roderijs, wat een plaatje is het geworden zeg. Wat een verschil. Strakke lak nu. Het bruin komt er nog mooier uit. Serge onwijs bedankt voor de kwaliteit.

Pebble, nu is ie van mij net zo mooi als ie van jou :tongue: :biggrin: (we zijn tot op heden bij Serge de enige bruine Tesla's geweest)

Zal vandaag of morgen even wat mooie pics posten.
Congrats!! :)
 
Ik leer elke dag wat nieuws. Ik had het scherm van de acculading openstaan en zag ineens dat je daarop de status van de verlichting voor én achter kunt zien (die laatste info ontbreekt in het control screen). Zo kon ik zien dat je ook achterlicht voert wanneer je alleen de leds (stadslicht) aan de voorzijde aan hebt staan (bij mijn vorige auto's was dat niet zo). Je kunt ook zien wanneer het rechtlicht aangaat bij regenerative braking.

Anderen wisten dit waarschijnlijk al.

Hmm, en nu (pas) ontdek ik dat er verschil is tussen stadslicht in de automatische stand en in de manuele stand. Als in de automatische stand het stadslicht (de leds aan de voorzijde) aan is, dan zijn de achterlichten uit. Als je manueel het stadslicht (de leds aan de voorzijde) aan zet, dan zijn de achterlichten wel aan!
 
Hmm, en nu (pas) ontdek ik dat er verschil is tussen stadslicht in de automatische stand en in de manuele stand. Als in de automatische stand het stadslicht (de leds aan de voorzijde) aan is, dan zijn de achterlichten uit. Als je manueel het stadslicht (de leds aan de voorzijde) aan zet, dan zijn de achterlichten wel aan!

Het eerste is de dagrijverlichting, de achterlichten branden dan niet. Het tweede is het stadslicht of de verlichting om te parkeren. Bij de Tesla komt dit vrijwel op hetzelfde neer, los van de achterlichten dan. Er is veel verwarring over, maar volgens mij mag je overdag beide voeren.
 
Ligt vast niet aan update vannacht maar vandaag en vooral zojuist met winterbandenset 20inch en gevoelig accelereren driften paar keer lange bochten op- en afritten genomen. Frappant want traction control, die aan staat, grijpt niet in en kan lekker dwars bocht nemen alsof het kinderspel is, iemand al eens zelfde gevoeld?
 
De Detailer had het al over zwarte puntjes op de achterkant van de auto die er gelukkig gemakkelijk vanaf gingen. Toen ik gisteren thuis kwam zag ik weer dat de hele achterkant van de auto onder de zwarte puntjes zat. Omdat het vochtig was waren deze er gemakkelijk af te vegen. Rond de middag toen het wat droger werd werden ze hard. Ik heb de auto meteen gewassen en alles ging er gemakkelijk af. Zou dat teer van een weg zijn geweest of heeft iemand meer dit ook gehad?
 
Hang hier al langere tijd rond - en kom daarbij het nodige nuttige tegen waarvoor dank - en post - door drukke werkzaamheden - maar weinig. Hoop dat het volgende aardig is voor een aantal lezers.
Heb mijn Tesla nu een week. Kom uit een VW Phaeton V8 4.2 dus had het al goed ;). Enkele bulletpoints;-


-rij niet veel dus opladen met 220V is voorlopig geen probleem;


-afwerking is voor een US auto meer dan goed maar haalt niet het (hoge) niveau van de Duitse merken;


-appje werkt bij mij - i.t.t. wat ik hier zo lees - perfect d.w.z. geen vertraging ongeacht de afstand (heb een Iphone 5);


-thuis in de Wifi hangen ging ook probleemloos;


-acceleratie is absoluut top. Hele goede wegligging. Breekt achter uit als je de max zoekt maar dat kan ook niet anders;


-vindt de auto en bediening intuitief heel prettig. Na twee dagen was eigenlijk alles wel helder;


-de Tesla is inderdaad stil - merk dat voetgangers je niet horen - maar men moet niet overdrijven. Hard rijdend hoor je de banden rollen en het windgeruis is dan sterker dan bij mijn Phaeton (dubbel glas houdt een hoop herrie buiten);


-kreeg ook dat bericht van die update maar daar wacht ik even mee nadat ik die onheilspellende berichten hier las;


-heb nog geen enkele reset moeten doen of andere malheur meegemaakt;


-ben 1,87 maar heb geen probleem met de stoel;


-ben me nog aan het beraden wat met het middenconsole te doen. Mis toch wat opbergruimte;


-s’ochtends naar de (op afstand voorverwarmde) auto toelopen waarop de handgrepen naar buiten komen: onbetaalbaar;


-laatst bij de stoplichten een motor eruit getrokken die me bij de volgende stoplichten kwam vragen “what the **** is dat?”.


Heerlijke auto! Hoop dat jullie er net zo van genieten als ik dat doe!



-