You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Is aan de Ariënsstraat. Kan niet missen. Bij de afrit Tegelen bij de stoplichten rechtdoor.., uiteraard vanuit richting Eindhoven.Morgen naar Düsseldorf, onderweg deze evbox even testen.... scheelt toch weer op weg naar winter berg, kunnen we tenminste normaal doorrijden...
Bij een daily charge haal ik een typical range van 337km. Is dit normaal? Ik vondt het aan de lage kant. Na een retourtje Eindhoven - Amsterdam was ik zo goed als leeg en heb zelfs in Amsterdam ca. 45 minuten bijgeladen op 13A. Onderweg rustig gereden (aangegeven snelheid) en slechts een keer of 2 de acceleratie geprobeerd.
Bij een daily charge haal ik een typical range van 337km. Is dit normaal? Ik vondt het aan de lage kant. Na een retourtje Eindhoven - Amsterdam was ik zo goed als leeg en heb zelfs in Amsterdam ca. 45 minuten bijgeladen op 13A. Onderweg rustig gereden (aangegeven snelheid) en slechts een keer of 2 de acceleratie geprobeerd.
In zoverre normaal dat ik dat ook elke dag zie. tussen 337 en 340. Weet niet precies hoe het berekent wordt, maar is niet op basis van de enkele voorafgaande rit.
Verschilt een beetje, staat bij mij nu op 342 maar heb ook wel al eens 339 gezien. Zal wel met temperatuur en balancing van het pack te maken hebben.
Als ik goed in de energy grafiek kijk is dit gebaseerd op 200 what per km! Of zo iets er zijn er maar een paar op het forum die dit halen :biggrin:
Toen het in september nog een stuk warmer was haalde ik typical range met een beetje beleid vrij makkelijk. Nu niet meer...
Bij mij was dat ongeveer 6 weken. Productie eind oktober, levering begin december..Yihaaa! Hij is in productie!
View attachment 38873
Vraagje aan de steeds talrijker wordende ervaringsdeskundigen op dit forum: hoelang is het nu nog wachten?
Kan het niet zijn dat de batterij al een beetje "versleten" is?
De vermindering in capaciteit loopt wellicht niet recht evenredig lineair met de leeftijd maar kan in het begin een drop hebben om dan langer constant op een bepaald peil te blijven.
BMW is duidelijk in zijn garantiebepalingen over de batterij: 70% capaciteit is gegarandeerd.
Bij mijn tweede proefrit met de Tesla (in St.-Stevens-Woluwe), 14 dagen geleden, heeft de aanwezige productspecialist Lasse Baaring toegegeven dat de garantievoorwaarden van Tesla nogal onsympathiek kunnen overkomen.
Er staat immers geen woord in hoeveel van de oorspronkelijke capaciteit gegarandeerd wordt. Alle rechten om de garantie te laten gelden houdt Tesla voor zichzelf.
Voeg daarbij dat de 'bijna 500 km' reikwijdte in de praktijk eerder 230 km blijkt te zijn. Met een spiksplinternieuwe batterij wel te verstaan.
Voeg daarbij de gevreesde brom-perikelen.
Voeg daarbij de meest kortbije dealer op 100 km..
Daarnet bij de mountainbike start in Ossendrecht een BMW I3 zien staan.
sorry voor de liefhebbers, maar ik vindt hem in het echt nog lelijker dan op foto:scared:
ieder zijn smaak zeker!