Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vervolg van het verslag van de rit naar Oostenrijk via de Superchargers:

We hebben nog een deel van het verslag van de rit naar Oostenrijk te vertellen, we waren gebleven in Bad Rappenau op weg naar Jettingen Scheppach.
Om 13.15 komt de familie aan in Jettingen en kan weer met 640 km/uur de MS bijladen. Zelfs als deze 80% vol is is de laadsnelheid nog steeds rond de 500 km /uur.
Als de auto opgeladen is tot 480km gaan de familie op weg naar Salzburgerland (270 km). Helaas zijn rond Munchen meer mensen op de weg en komen ze 2 uur vast te staan.
en zijn ze dus uiteindelijk pas om 17.15 in Salzburgerland.

Conclusies:
1. De MS kan met een klein beetje planning prima 1000 km op een dag rijden.
2. De vertraging door de laadtijden van Superchargers is 1,5 uur t.o.v. van de ICE.
3. Doordat de afstanden in Duitsland tussen de superchargers 200 tot 250 km is (relatief korte afstanden dus) kan je uitstsekend in 30 an 40 minuten een rated range laden van 380 - 400 km.
4. Daardoor kan je prima met de verkeersstroom mee rijden en je snelheid aanpassen tussen de 120 en 150 km per uur.
 
Vervolg van het verslag van de rit naar Oostenrijk via de Superchargers:

We hebben nog een deel van het verslag van de rit naar Oostenrijk te vertellen, we waren gebleven in Bad Rappenau op weg naar Jettingen Scheppach.
Om 13.15 komt de familie aan in Jettingen en kan weer met 640 km/uur de MS bijladen. Zelfs als deze 80% vol is is de laadsnelheid nog steeds rond de 500 km /uur.
Als de auto opgeladen is tot 480km gaan de familie op weg naar Salzburgerland (270 km). Helaas zijn rond Munchen meer mensen op de weg en komen ze 2 uur vast te staan.
en zijn ze dus uiteindelijk pas om 17.15 in Salzburgerland.

Conclusies:
1. De MS kan met een klein beetje planning prima 1000 km op een dag rijden.
2. De vertraging door de laadtijden van Superchargers is 1,5 uur t.o.v. van de ICE.
3. Doordat de afstanden in Duitsland tussen de superchargers 200 tot 250 km is (relatief korte afstanden dus) kan je uitstsekend in 30 an 40 minuten een rated range laden van 380 - 400 km.
4. Daardoor kan je prima met de verkeersstroom mee rijden en je snelheid aanpassen tussen de 120 en 150 km per uur.
Bedankt voor je verslag. Altijd leuk en leerrijk om zo'n ervaringen te lezen.
 
Vervolg van het verslag van de rit naar Oostenrijk via de Superchargers:

We hebben nog een deel van het verslag van de rit naar Oostenrijk te vertellen, we waren gebleven in Bad Rappenau op weg naar Jettingen Scheppach.
Om 13.15 komt de familie aan in Jettingen en kan weer met 640 km/uur de MS bijladen. Zelfs als deze 80% vol is is de laadsnelheid nog steeds rond de 500 km /uur.
Als de auto opgeladen is tot 480km gaan de familie op weg naar Salzburgerland (270 km). Helaas zijn rond Munchen meer mensen op de weg en komen ze 2 uur vast te staan.
en zijn ze dus uiteindelijk pas om 17.15 in Salzburgerland.

Conclusies:
1. De MS kan met een klein beetje planning prima 1000 km op een dag rijden.
2. De vertraging door de laadtijden van Superchargers is 1,5 uur t.o.v. van de ICE.
3. Doordat de afstanden in Duitsland tussen de superchargers 200 tot 250 km is (relatief korte afstanden dus) kan je uitstsekend in 30 an 40 minuten een rated range laden van 380 - 400 km.
4. Daardoor kan je prima met de verkeersstroom mee rijden en je snelheid aanpassen tussen de 120 en 150 km per uur.

mooi om om te horen! Nu nog een vakantiekiekje. Met de MS prominent in beeld uiteraard :)
 
Misschien een domme vraag maarrrrr..... Als ik het dak van de keyfob ingedrukt houd dan gaan alle ramen open. Tot zover geen probleem maar hoe krijg ik ze nou weer dicht met de fob? Wederom op het dak drukken lijkt niet te werken.

Dat heb ik idd ok het Tesla forum ook al gelezen. Vooral omdat het verschillende keren per ongeluk gebeurd was in de regen. Ze zaten lekker in een restaurant te eten met de fob in de zak. Die werd per ongeluk ingedrukt. Met natte stoelen als gevolg. Bij mijn Benz werkte het andersom, als ik daar vergeten was mijn raam te sluiten hield ik gewoon de key ingedrukt dan sloot hij alles. Veel handiger en veiliger...
 
Dat heb ik idd ok het Tesla forum ook al gelezen. Vooral omdat het verschillende keren per ongeluk gebeurd was in de regen. Ze zaten lekker in een restaurant te eten met de fob in de zak. Die werd per ongeluk ingedrukt. Met natte stoelen als gevolg. Bij mijn Benz werkte het andersom, als ik daar vergeten was mijn raam te sluiten hield ik gewoon de key ingedrukt dan sloot hij alles. Veel handiger en veiliger...

Zou een goede feature voor de app zijn. Window open/close en ook de huidige stand kunnen zien.
 
Misschien een domme vraag maarrrrr..... Als ik het dak van de keyfob ingedrukt houd dan gaan alle ramen open. Tot zover geen probleem maar hoe krijg ik ze nou weer dicht met de fob? Wederom op het dak drukken lijkt niet te werken.
Met de fob kun je alleen maar de ruiten openen. Sluiten kun je slechts vanuit de auto. Is wat mij betreft een manco en onhandig. Zou liever zien dat je de ruiten van afstand kunt sluiten of natuurlijk liefst beide..
Oh,
zie dat ik niet de eerste ben met een reactie..:wink: