You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maarten, helder, kun je dat navragen bij CB of bij Tesla?
Bedankt voor je verslag. Altijd leuk en leerrijk om zo'n ervaringen te lezen.Vervolg van het verslag van de rit naar Oostenrijk via de Superchargers:
We hebben nog een deel van het verslag van de rit naar Oostenrijk te vertellen, we waren gebleven in Bad Rappenau op weg naar Jettingen Scheppach.
Om 13.15 komt de familie aan in Jettingen en kan weer met 640 km/uur de MS bijladen. Zelfs als deze 80% vol is is de laadsnelheid nog steeds rond de 500 km /uur.
Als de auto opgeladen is tot 480km gaan de familie op weg naar Salzburgerland (270 km). Helaas zijn rond Munchen meer mensen op de weg en komen ze 2 uur vast te staan.
en zijn ze dus uiteindelijk pas om 17.15 in Salzburgerland.
Conclusies:
1. De MS kan met een klein beetje planning prima 1000 km op een dag rijden.
2. De vertraging door de laadtijden van Superchargers is 1,5 uur t.o.v. van de ICE.
3. Doordat de afstanden in Duitsland tussen de superchargers 200 tot 250 km is (relatief korte afstanden dus) kan je uitstsekend in 30 an 40 minuten een rated range laden van 380 - 400 km.
4. Daardoor kan je prima met de verkeersstroom mee rijden en je snelheid aanpassen tussen de 120 en 150 km per uur.
De verzekeraar is uiteindelijk degene die uitkeert en dus bepaald lijkt me.Maarten, helder, kun je dat navragen bij CB of bij Tesla?
Vervolg van het verslag van de rit naar Oostenrijk via de Superchargers:
We hebben nog een deel van het verslag van de rit naar Oostenrijk te vertellen, we waren gebleven in Bad Rappenau op weg naar Jettingen Scheppach.
Om 13.15 komt de familie aan in Jettingen en kan weer met 640 km/uur de MS bijladen. Zelfs als deze 80% vol is is de laadsnelheid nog steeds rond de 500 km /uur.
Als de auto opgeladen is tot 480km gaan de familie op weg naar Salzburgerland (270 km). Helaas zijn rond Munchen meer mensen op de weg en komen ze 2 uur vast te staan.
en zijn ze dus uiteindelijk pas om 17.15 in Salzburgerland.
Conclusies:
1. De MS kan met een klein beetje planning prima 1000 km op een dag rijden.
2. De vertraging door de laadtijden van Superchargers is 1,5 uur t.o.v. van de ICE.
3. Doordat de afstanden in Duitsland tussen de superchargers 200 tot 250 km is (relatief korte afstanden dus) kan je uitstsekend in 30 an 40 minuten een rated range laden van 380 - 400 km.
4. Daardoor kan je prima met de verkeersstroom mee rijden en je snelheid aanpassen tussen de 120 en 150 km per uur.
Bedankt voor je verslag. Altijd leuk en leerrijk om zo'n ervaringen te lezen.
Ik hoor wel als je hulp nodig hebt. Ik ken het trucje inmiddels :wink:
Misschien een domme vraag maarrrrr..... Als ik het dak van de keyfob ingedrukt houd dan gaan alle ramen open. Tot zover geen probleem maar hoe krijg ik ze nou weer dicht met de fob? Wederom op het dak drukken lijkt niet te werken.
Dat heb ik idd ok het Tesla forum ook al gelezen. Vooral omdat het verschillende keren per ongeluk gebeurd was in de regen. Ze zaten lekker in een restaurant te eten met de fob in de zak. Die werd per ongeluk ingedrukt. Met natte stoelen als gevolg. Bij mijn Benz werkte het andersom, als ik daar vergeten was mijn raam te sluiten hield ik gewoon de key ingedrukt dan sloot hij alles. Veel handiger en veiliger...
Misschien een domme vraag maarrrrr..... Als ik het dak van de keyfob ingedrukt houd dan gaan alle ramen open. Tot zover geen probleem maar hoe krijg ik ze nou weer dicht met de fob? Wederom op het dak drukken lijkt niet te werken.
Veiligheidsvoorziening? Volgens mij staat in de handleiding dat dit handig is bij warm weer om snel af te koelen.Dit is een veiligheidsvoorziening van de tesla bij een ongeval. Een keer op de bovenkant drukken en alles gaat open ...
Heeft iemand interesse om mijn velgen over te nemen?
19" met all weather banden. Uiteraard als nieuw. 2500 km mee gereden.
Bedenk dat ik dit ook op het velgen draadje kan zetten.
Met de fob kun je alleen maar de ruiten openen. Sluiten kun je slechts vanuit de auto. Is wat mij betreft een manco en onhandig. Zou liever zien dat je de ruiten van afstand kunt sluiten of natuurlijk liefst beide..Misschien een domme vraag maarrrrr..... Als ik het dak van de keyfob ingedrukt houd dan gaan alle ramen open. Tot zover geen probleem maar hoe krijg ik ze nou weer dicht met de fob? Wederom op het dak drukken lijkt niet te werken.
Ik op zich wel! Hoe kan je een PM sturen via het forum?