Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Tesla forum vrienden,

ik moet iets bekennen na de aflevering heb ik jullie ernstig in de steek gelaten. Ik zit nu al bijna twee aan stuk te lezen om alles weer een beetje bij te benen. Boontje komt om zijn loontje zullen we maar zeggen. Maar ja na zo lang wachten wil je natuurlijk gewoon genieten. Wat een gave car en ook die reacties. Staat er drie uur na je aflevering een vreemde vent om je auto te dansen terwijl je op je zoon staat te wachten. Raampje open wat kan ik voor u doen. Iiiiiisss diiiitttt eeeen Teeeessssllllaaaa. Dacht even dat hij straalbezopen was maar bleek toch verder normaal te reageren. Of de duimpjes omhoog op de snelweg ook leuk. Soms kom je nog azijnpissende petrolheads tegen maar dan is een proefritje genoeg om ze te overtuigen. Geen gekke dingen aan de auto die hier niet op het forum besproken zijn en moet aangeven dat we nog geen grote dingen tegengekomen zijn. Kortom helemaal happy.

En dan is er natuurlijk nog het avontuur met de taart:

He, eervolle vermelding voor fouk:
@teslamotors: Tesla fans are getting creative! Look at this cake they brought our team as a show of support! Twitter / TeslaMotors: Tesla fans are getting creative! ...

Twitter / TeslaMotors: Tesla fans are getting creative! ...

ik hoop in de eerste plaats dat ze hem bij Tesla gewoon lekker opgegeten hebben want ik ken de taarten van mijn vrouw en die zijn heerlijk. Inmiddels meer dan 2200 likes op Facebook. Tja ik hoop dat ik anderen weer kan uitdagen om ook iets creatiefs te doen.
 
Beste Tesla forum vrienden,

En dan is er natuurlijk nog het avontuur met de taart:

ik hoop in de eerste plaats dat ze hem bij Tesla gewoon lekker opgegeten hebben want ik ken de taarten van mijn vrouw en die zijn heerlijk. Inmiddels meer dan 2200 likes op Facebook. Tja ik hoop dat ik anderen weer kan uitdagen om ook iets creatiefs te doen.

I bow to the master. Tegen zo'n taart kunnen geen saucijzenbroodjes op! :biggrin:
 
Arme arme Fisker rijder toch. Hij ziet er zo snel uit, maar verbleekt volledig naast een Model S.

Ik ging net even nutteloos rond rijden met mijn buurman en we kwamen onderweg een witte Fisker tegen. Hij had de vaart er goed in zitten, totdat hij ons ineens achter zich zag. Toen had hij denk ik wel door hoe laat het was. Van een Model S ga je het écht niet winnen met je Fisker Karma. Bij het stoplicht deed hij ineens net alsof hij al de hele tijd keurig aan het rijden was.

En het lijkt wel Karma, want niet veel later spotten we ook nog een grijze Karma!
 
1. De MS kan met een klein beetje planning prima 1000 km op een dag rijden.
2. De vertraging door de laadtijden van Superchargers is 1,5 uur t.o.v. van de ICE.
3. Doordat de afstanden in Duitsland tussen de superchargers 200 tot 250 km is (relatief korte afstanden dus) kan je uitstsekend in 30 an 40 minuten een rated range laden van 380 - 400 km.
4. Daardoor kan je prima met de verkeersstroom mee rijden en je snelheid aanpassen tussen de 120 en 150 km per uur.

Dat is dus dikke prima. Want de keren dat je echt >150 kan rijden kun je tegenwoordig op één hand tellen. En die 1,5u pauze is natuurlijk een non-issue, want je moet ook rusten, benen strekken, koffie drinken, plassen, etc.

Efin,

Ik heb vandaag zelf een tripje gedaan Enschede - Eindhoven v.v. Ik ben met een Range Charge vertrokken (ok, bijna dan: 397km - wilde niet langer wachten) en heb doorgereden (~150 waar het kon, maar 105 in 100 stukken). Ik kwam met circa 128km Rated aan. Dus ~270 Rated verbruikt over 180km, factor 1.5x wat vrij normaal is met die snelheden. Mijn diesel verbruikte ook 1:11 met die snelheden ipv 1:16 bij netjes 120 (535d).

In Eindhoven <2u geladen aan 11kW en dus bijna 100km erbij. Met circa 200 rated vertrokken naar Zevenaar. Ik wilde ff Superchargen voor de statistieken en om vlot door te kunnen rijden. Met zelfde gangetje naar Zevenaar gereden. Kwam met ~60 Rated aan, dus 140km verbruikt in 100km rijden (factoor 1.4x).

Laden ging niet zo snel. Ik heb waarschijnlijk dubbel gestaan met een ander, er stonden diverse andere Tesla's. Heb 15min staan tappen en toen met 153 Rated vertrokken naar Enschede (circa 100km). Ook weer gang erin gehouden en met 12km thuisgekomen. Laatste 20km heb ik 130 op de cruise gereden omdat de wind invloed had.

Al met al een prima eerste road trip van enige afstand zonder met in te hoeven houden qua snelheden.
Morgen naar Drachten!

Wat me wel opvalt: rechtuitstabiliteit bij zijwind is matig t.o.v. mijn 5-serie. Dit is geen auto om 200+ mee te cruisen. Met de 535d kon je bij wijze van spreken met één hand 230+ doen.
Ik vermoed dat uitlijning hier nog wat aan kan verbeteren.
 
Wat me wel opvalt: rechtuitstabiliteit bij zijwind is matig t.o.v. mijn 5-serie. Dit is geen auto om 200+ mee te cruisen. Met de 535d kon je bij wijze van spreken met één hand 230+ doen.
Ik vermoed dat uitlijning hier nog wat aan kan verbeteren.

Realiseer je wel dat een voorwerp met een goede aero-dynamische vorm, ongeacht of dit een boot, vliegtuig of auto is, zich een weg zoekt naar de minste luchtweerstand. In een vliegtuig word je tijdens turbulentie ook heen en weer gegooid. Onze 'vorige' auto's, jouw 535D en mijn Audi S6, hadden een veel mindere aero-dynamische vorm en ragden de lucht gewoon aan flarden.
De remedie is niet sturen. Nadat de MS ogenschijnlijk uit de rechte lijn wordt geduwd, is ie een seconde later weer in het verwachte spoor.
De P85+ heeft uiteraard een strakker weggedrag maar kan de wetten van de aërodynamica ook niet wijzigen.
 
Zaterdag 14 december heb ik mijn Tesla op mogen halen. Sindsdien heb ik er al ruim 1.500 km mee gereden. En dat met ontzettend veel plezier.
Ik vind het geweldig als de auto mij 's morgens 'begroet' door de handgrepen naar me uit te steken :love: , hoe ik daarna in volledige stilte wegrijd, gevolgd door die ongelofelijke acceleratie als ik de snelweg oprijd en onderweg heerlijk om zo soepel te kunnen versnellen bij het inhalen.
En dat allemaal zonder problemen, zonder brom of wat dan ook. Ja, de stoel had ik liever ietsje lager geplaatst gezien, en ik heb vandaag ook kunnen merken dat de zijwindgevoeligheid wat hoger is dan bij Audi.
Maar verder: he-le-maal ge-wel-dig !! Ik krijg die brede smile tijdens het rijden inderdaad niet van mijn gezicht af :biggrin::biggrin::biggrin:
Begin januari krijgt mijn droom een Opti-Coat Pro behandeling. Ik ben heel benieuwd hoe hij er daarna uitziet.
 
Zojuist de Tesla thuis aan de lader gelegd. Laden gaat prima, maar wel een voor mij onbekende melding. Iemand dit al eens gezien?

Gebruik laadpoort hendel.jpg
 
Grr! Je hebt van die debielen (Ja, dat zijn het!) die met hun sleutelbos in handen vrolijk tussen de auto's door lopen en dan hun armen een beetje laten slingeren.

Vervolgens krassen ze per ongeluk langs een auto en het enige wat er uit komt: "Oops!"

Het lijkt inderdaad wel of de auto asos aantrekt
. Ik heb in de week dat ik hem heb al 3 deuren tegen de zijkant gesmeten gekregen en iemand aan de voorzijde tegen de bumper geparkeerd. Is iedereen jaloers, is de auto zo groot of let ik zelf nu meer op dat soort dingen???

- - - Updated - - -

Ik bespeur toch een verbetering, ik heb exact hetzelfde meegemaakt (2 weken geleden, zie mijn eerdere posts) en kreeg in eerste instantie niet eens vervangend vervoer.
Wel jammer dat ze bij de anwb nog niet getraind zijn, hier zouden ze aan werken werd mij verteld.
Bij mij duurde de reparatie 6 dagen, ik hoop dat je de auto wat eerder terug hebt, sterkte!

Ik heb vandaag eenzelfde probleem. De UMC aangesloten zoals elke dag eind van de dag even bijladen. Ik krijg de melding dat de kabel niet goed is aangesloten, check kabel aansluiting. Bij 220V adapter en gewoon op schuka aansluiten krijg ik de melding "kabel defect" of zo...
Wat was jullie probleem? Ligt dit aan de kabel of aan iets van elektronica in de auto?? Ik hoop niet dat ik de auto 6 dagen moet missen of in een A-klasse moet rijden met mn familie, want ik wil de auto graag showen met kerst aan de familie natuurlijk....:redface:
 
Ik had net as jij/jullie in eerste instantie zilverkleurige wielmoeren en heb deze snel laten vervangen door zwarte, persoonlijk vind ik dat mooier.

Dat is wel een ideetje.
Heb je een foto voor mij? Ik ben wel benieuwd.
Heb gisteren mijn 19" verkocht omdat ik deze zomer dezelfde set ga kopen. Voor mijn gevoel maken deze zwarte velgen mijn MS net af. Ik vond de lichte 19" net iets te vriendelijk.
 
Dat is wel een ideetje.
Heb je een foto voor mij? Ik ben wel benieuwd.
Heb gisteren mijn 19" verkocht omdat ik deze zomer dezelfde set ga kopen. Voor mijn gevoel maken deze zwarte velgen mijn MS net af. Ik vond de lichte 19" net iets te vriendelijk.
Heb ik voor je.
autogespot_R'dam.jpg
velgen.JPG

Oeps, de foto met zwarte wielmoeren is wel erg donker, net zelf even gemaakt met smartphone en het weer werkt ook niet erg mee vandaag voor mooie belichting.

PS. Dank nog aan 'pjhartog', ben blij met de uiteindelijke keuze voor Corniche velgen daar waar ik in eerste instantie voor Schmidt zou kiezen.