Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
dat is worst case, maar je hebt geen 320kW nodig om constant 216 te rijden.


For both the Roadster and the Model S, you lose 45 miles in full-tank flat-road range for every additional 10 mph speedup (http://www.teslamotors.com/nl_BE/forum/forums/speed-10mph-lose-45-miles-range).

TESLA S 85Kwh
Snelheid Bereik
96 km/u = 456 km
112 km/u = 384 km
128 km/u = 312 km
144 km/u = 240 km
160 km/u = 168 km
176 km/u = 96 km
192 km/u = 24 km
200 km/u = -48 km

Stemt toch tot nadenken...
 
Die -48 stemt zeker tot nadenken - of de berekening wel klopt.
Natuurlijk klopt de berekening bij deze snelheid niet. Want dan zou de auto de topsnelheid nooit kunnen bereiken!
Een schatting maken is niet zo moeilijk: een gemiddelde middenklasser met topsnelheid 215km/u heeft ongeveer 150pk oftewel 110kW. Hetzelfde vermogen zal de MS ongeveer nodig zijn om die snelheid vast te houden. Als je dan met geheel volle accu direct op top gaat rijden, en we gaan ervan uit dat je 60kWh kunt verbruiken totdat het vermogen teveel begrensd wordt, dan zou je zo'n 33 minuten op topsnelheid kunnen rijden en dat komt overeen met een afstand van ca. 115km.
 
zupa3y2y.jpg


Iemand dit gehad? Ik kreeg het wanneer ik teveel gas gaf... Toen op een gegeven moment gestopt, uitgestapt, ingestapt en toen werkte het weer goed. Daarna opnieuw extra gas gegeven, helaas gebeurde het toen weer... Hoe kan dat?

Na een paar uur de auto geparkeerd te hebben, nog steeds dit probleem. Ik bel maandag wel naar Tesla.
 
Interesting day with the MS, today. Maarheeze - Amsterdam with a tailwind, 185 Wh/km @ 100kph. Amsterdam - Scheveningen with cross headwind (ladies wanted to walk on the beach...), 235 Wh/km @ 100kph. I guess one could estimate the average headwind component from these figures...

Topped off for an hour or so at a 11Kw charge point in Scheveningen. Then to Tilburg via SC @ Oosterhout, then home. 406km, 96.5kWh consumed. Tanked around 40kWh at the SC , so the total energy cost to me is what? € 12,-? Gee...

Although I have 1300 hours as a pilot, I've never stopped to think that the wind could have such an effect on the energy consumption of a car. Suppose I'd always assumed that cars were operating in ground effect or something...

I guess there's not an ICE driver on the planet who's aware of the reality of their energy consumption.
 
Natuurlijk klopt de berekening bij deze snelheid niet. Want dan zou de auto de topsnelheid nooit kunnen bereiken!
Een schatting maken is niet zo moeilijk: een gemiddelde middenklasser met topsnelheid 215km/u heeft ongeveer 150pk oftewel 110kW. Hetzelfde vermogen zal de MS ongeveer nodig zijn om die snelheid vast te houden. Als je dan met geheel volle accu direct op top gaat rijden, en we gaan ervan uit dat je 60kWh kunt verbruiken totdat het vermogen teveel begrensd wordt, dan zou je zo'n 33 minuten op topsnelheid kunnen rijden en dat komt overeen met een afstand van ca. 115km.

Hear hear!