Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gewoon printscreen gedaan van de korte info van de site. Was akkoord. Voorts gaat het meen ik om de registratie in 2013 niet het op naam Zetten.

Interessant, maar het gaat hier wel om een BV en dus een rechtspersoon. Volgens de RDW site is dat alleen geldig met een papieren gewaarmerkt uittreksel: Uittreksel Kamer van Koophandel (KvK)


Of zit ik nu helemaal verkeerd te kijken?
 
Oef, de auto wordt hier a.s. maandag afgeleverd door een 3e partij (niet Tesla zelf). Voor de tenaamstelling heb ik een uittreksel van de KvK nodig alleen zie ik net dat een internet uittreksel niet geldig is.

Weet iemand toevallig of ik deze gewoon bij een KVK kantoor kan afhalen zonder afspraak? Anders wordt het wel erg spannend ivm de bijtelling!
Ja, kan, heb ik ook gedaan. Gewoon naartoe rijden en afrekenen. Althans, dat was Eindhoven, geen groningen...
 
Oef, de auto wordt hier a.s. maandag afgeleverd door een 3e partij (niet Tesla zelf). Voor de tenaamstelling heb ik een uittreksel van de KvK nodig alleen zie ik net dat een internet uittreksel niet geldig is.

Weet iemand toevallig of ik deze gewoon bij een KVK kantoor kan afhalen zonder afspraak? Anders wordt het wel erg spannend ivm de bijtelling!
Ja, kunnen ze bij de balie gewoon doen voor je, geen probleem.

Ik heb overigens Tesla gewoon een PDF gestuurd, dat was voor hen voldoende.
 
Oef, de auto wordt hier a.s. maandag afgeleverd door een 3e partij (niet Tesla zelf). Voor de tenaamstelling heb ik een uittreksel van de KvK nodig alleen zie ik net dat een internet uittreksel niet geldig is.

Weet iemand toevallig of ik deze gewoon bij een KVK kantoor kan afhalen zonder afspraak? Anders wordt het wel erg spannend ivm de bijtelling!
Via de site kun je een gewaarmerkt uittreksel laten faxen (wat, faxen? Ja, moderne Telex). Ik heb dat naar een virtuele fax laten doen, dan wordt het alsnog een PDF, maar dan wél geldig. Nutteloze zaken, ik zeg: weg met de KVK.
 
Dan zit EN Tesla ernaast, EN zijn ze willekeurig.

De RDW verlangt een gewaarmerkt uittreksel. De gefaxte is gewaarmerkt, itt de PDF versie.

Tesla heeft daarom mijn gewaarmerkte fax als PDF gewoon geaccepteerd. Als ze dat in een ander geval niet gedaan hebben, dan zijn ze dus niet erg consequent. (Plus dat ze dus de regels van de RDW niet snappen)

Ik heb in de afgelopen maanden nogal wat administratieve overschrijvingen gedaan (van zaak naar privé, van zaak vrouw naar mijn zaak en omgekeerd, Tesla op zaak, BMW i3 op zaak vrouw) steeds was de fax voldoende.
 
Dan zit EN Tesla ernaast, EN zijn ze willekeurig.

De RDW verlangt een gewaarmerkt uittreksel. De gefaxte is gewaarmerkt, itt de PDF versie.

Tesla heeft daarom mijn gewaarmerkte fax als PDF gewoon geaccepteerd. Als ze dat in een ander geval niet gedaan hebben, dan zijn ze dus niet erg consequent. (Plus dat ze dus de regels van de RDW niet snappen)

Ik heb in de afgelopen maanden nogal wat administratieve overschrijvingen gedaan (van zaak naar privé, van zaak vrouw naar mijn zaak en omgekeerd, Tesla op zaak, BMW i3 op zaak vrouw) steeds was de fax voldoende.

Ja klopt inderdaad mijn reactie was bedoeld op de gecertificeerde PDF. Deze is niet goed voor Tesla. Een getekende fax of gescand uittreksel wel.
 
Er moet een handtekening op staan. Ik zou denken dat een digitale handtekening ook een handtekening is, maar daar denkt de RDW anders over.
Heel vreemd, juist omdat op de site van kvk te lezen is dat RDW de eerste partij is die is aangesloten op het digitale informatiesysteem van de kvk....
 
Vandaag mijn tegoedbon ingewisseld voor wat goodies in de Tesla Store op de PC Hooft straat in Amsterdam. Was weer veel aanloop.

20131228_163425.jpg

20131228_163012.jpg
 

Attachments

  • 20131228_163009.jpg
    20131228_163009.jpg
    823.5 KB · Views: 362