Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Even de laadkabel afkoppelen, in de auto gaan zitten en op de rem drukken, dan zal hij wss (binnen enkele minuten) weer aanspringen en de 12V gaan bijladen, daarna kan de laadkabel weer aangesloten worden. Deze instructie kun je doorgeven aan de parkeerheren. Meerdere mensen (incl mijzelf) hebben iets vergelijkbaars al eens meegemaakt. (Ging er van uit dat dit inmiddels opgelost was door software update, blijkbaar niet helemaal dus)

Bedankt voor de info, mailtje de deur uit.
 
Laatste info, auto is dood, gaat niet open en kan Tesla assistance niet bereiken want het keuzemenu werkt niet (is dat omdat ik vanuit het buitenland bel??) Wordt nog een spannend dagje op deze manier :mad:. Ook beetje vreemd dat ze nog niet gereageerd hebben via de mail, neem aan dat ze de ernst van de situatie toch wel inzien.
 
Laatste info, auto is dood, gaat niet open en kan Tesla assistance niet bereiken want het keuzemenu werkt niet (is dat omdat ik vanuit het buitenland bel??) Wordt nog een spannend dagje op deze manier :mad:. Ook beetje vreemd dat ze nog niet gereageerd hebben via de mail, neem aan dat ze de ernst van de situatie toch wel inzien.
Hoofd koel houden lijkt me. Straks eens met de sleutel rond de auto lopen en eens op de doorhandles duwen als ze niet direct opengaan.
Als de 12V plat is gaat je wagen nog open, en kan je er in gaan zitten, eens op je rempedaal duwen en even wachten wat er gebeurd.
Je hoofdbatterij zal dan je 12V terug opladen. En dan kan je aan de hand van je range nog zien wat je moet doen (bijladen of niet).

Ik zou niet weten wat Tesla assistance nu al kan doen? Zorgen dat hij warm staat als jij geland bent?
 
Hoofd koel houden lijkt me. Straks eens met de sleutel rond de auto lopen en eens op de doorhandles duwen als ze niet direct opengaan.
Als de 12V plat is gaat je wagen nog open, en kan je er in gaan zitten, eens op je rempedaal duwen en even wachten wat er gebeurd.
Je hoofdbatterij zal dan je 12V terug opladen. En dan kan je aan de hand van je range nog zien wat je moet doen (bijladen of niet).

Ik zou niet weten wat Tesla assistance nu al kan doen? Zorgen dat hij warm staat als jij geland bent?

Klopt, voet op de rem en dan kan het wel vele minuten duren alvorens er beweging in komt, dit kan eventjes duren...
 
Even de laadkabel afkoppelen, in de auto gaan zitten en op de rem drukken, dan zal hij wss (binnen enkele minuten) weer aanspringen en de 12V gaan bijladen, daarna kan de laadkabel weer aangesloten worden. Deze instructie kun je doorgeven aan de parkeerheren. Meerdere mensen (incl mijzelf) hebben iets vergelijkbaars al eens meegemaakt. (Ging er van uit dat dit inmiddels opgelost was door software update, blijkbaar niet helemaal dus)


je geloof je uiteraard wel, je spreekt uit ervaring; en die heb ik (gelukkig :wink:) niet in deze

Maar ik vind het vreemd dat de hoofdbatterij de 12V batterij kan opladen als de 12V batterij dood (Plat) is.
Ik had begrepen dat -om de hoofdbatterij te koppelen- een contactor ingeschakeld wordt... die door de 12V batterij wordt gevoed.
(vandaar de noodzaak aan die kleine 12V batterij)

Weet jij hoe dat zit ?

Bedankt !
 
Tweet van @jan1laan:
Jammer dat #HansWiegel niets van EV begrijpt.Even over fossiele horizon heen kijken, vraag maar aan uw kleinkinderen
Twitter / jan1laan: Jammer dat #HansWiegel niets ...
Eens!

Ook eens! En wat deze grumpy old man over windenergie schrijft in hetzelfde artikel is nog grotere onzin dan over ev. Je kunt het de man niet eens aanrekenen, maar dat NRC niet ff een factcheck gooit over ingezonden artikelen... Ook al zijn ze van ene Wiegel.
 
Gisteren voor het eerst een zwart scherm gehad tijdens het rijden en een korte rode melding: auto heeft onderhoud nodig.
Bij de volgende rit ging het scherm gewoon weer aan en was de opmerking verdwenen.
Ik wacht het nog even af en anders toch maar eens bellen..

Advies: noteer het tijdstip dat dit gebeurd is!!!!! Dan kunnen ze hem altijd terug vinden in het log bestand
Of meteen melden met tijdstip erbij
 
Heb nu sinds een aantal dagen ook dat het even duurt voordat het scherm van zwart aanspringt als ik wil wegrijden, zoals anderen al hebben gemeld.
Maar.... er is mij wel iets vreemds opgevallen. Als ik eerst de achterdeur linkerzijde opentrek om mijn jas weg te leggen, gaat het scherm wèl direct aan!
Achterdeur dicht: scherm gaat weer uit - voor gaan zitten: duurt weer even voordat hij aanspringt. Wellicht heeft de elektronica van de bestuurdersstoel tijd nodig?
Heb nog geen combinaties van deuren geprobeerd. Ben benieuwd of anderen hetzelfde hebben.....
 
Ja, maar...bij mijn hotel kan ik niet laden, dus dan moet ik vertrouwen op dat ene laadstation van RWE in Winterberg, want de supercharger in Wilnsdorf (~70km over heuvelachtig terrein) ga je dan niet meer halen. Dus misschien heen- en terugweg via Wilnsdorf.

Heb jij die lader van RWE geprobeerd?

Nee ik heb bij mijn eigen huis kunnen laden met 13 km per want we zijn het gehele weekend gebleven.
Ik wilde de RWE paal nog testen maar het was erg glad door ijzel die zondag dus dat durfde ik niet aan met mijn gloednieuwe MS .:biggrin:
 
Heb nu sinds een aantal dagen ook dat het even duurt voordat het scherm van zwart aanspringt als ik wil wegrijden, zoals anderen al hebben gemeld.
Maar.... er is mij wel iets vreemds opgevallen. Als ik eerst de achterdeur linkerzijde opentrek om mijn jas weg te leggen, gaat het scherm wèl direct aan!
Achterdeur dicht: scherm gaat weer uit - voor gaan zitten: duurt weer even voordat hij aanspringt. Wellicht heeft de elektronica van de bestuurdersstoel tijd nodig?
Heb nog geen combinaties van deuren geprobeerd. Ben benieuwd of anderen hetzelfde hebben.....
Bij mij exact hetzelfde. Links eerst open om jas weg te leggen, scherm aan. Deur dicht, scherm uit. Dan instappen en 30 sec wachten.
 
Bij mij exact hetzelfde. Links eerst open om jas weg te leggen, scherm aan. Deur dicht, scherm uit. Dan instappen en 30 sec wachten.

Dat is simpel op te losssen lijkt me:

- Linker achterdeur open
- jas wegleggen
- deur open laten
- linker voordeur open
- Instappen
- Linkervoordeur dichtdoen
- Vol de accelerator in
- Voila! Deur gaat automatisch dicht.

Voor mensen met een garage is dit niet aan te raden! ;) :p