Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De stoelen van de Tesla.



Nou ja, dit is echt het enige dat me niet bevalt aan de auto, verder is ie echt fantastisch. Dus als dit nou ook nog opgelost kan worden zou dat echt helemaal top zijn.

Amen! De stoel/zit is ergonomisch echt een drama.Was voor mij bijna de showstopper geweest. Zit 2,5 uur per dag op die stoel en dus is het eigenlijk het belangrijkste ding van de hele auto (heb wel een rechte rug, maar niet de beste/sterkste).

Heb om de door jou genoemde reden de CCI (Teslaccessories) gekocht, maar helaas is die alsnog te laag om je been tegenaan te leggen.

Verder is naast de stoel ook de middenarmsteun voor verbetering vatbaar. Dat ding is echt veel te hoog. Als ik de stoel zo hoog zet dat mijn arm 'natuurlijk' op de armsteun ligt, zit ik met mijn hoofd in het dak. Met de stoel naar beneden ben je je schouder aan het overbelasten en/of ga je scheef zitten of moet je je arm binnen de stoel naast de armsteun laten hangen. Dat is ook niet comfortabel. En om op die plek bekers te willen neerzetten is helemaal een maf idee
(heb al gedacht aan het customizen van de middenconsole/armsteun)

Nu ben ik lang (1,95) maar volgens mij is het voor korte mensen niet beter.
En als die ver naar voren moeten zitten (om met de korte pootjes bij de pedalen te komen) dan zit de armsteun te ver naar achteren lijkt me.

Zal de eerste zijn om de nieuwe stoel te kopen (als het tenminste een verbetering is; durf ik met de huidige Tesla ervaring nog niet te hopen).
 
Amen! De stoel/zit is ergonomisch echt een drama.Was voor mij bijna de showstopper geweest. Zit 2,5 uur per dag op die stoel en dus is het eigenlijk het belangrijkste ding van de hele auto (heb wel een rechte rug, maar niet de beste/sterkste).

Heb om de door jou genoemde reden de CCI (Teslaccessories) gekocht, maar helaas is die alsnog te laag om je been tegenaan te leggen.

Verder is naast de stoel ook de middenarmsteun voor verbetering vatbaar. Dat ding is echt veel te hoog. Als ik de stoel zo hoog zet dat mijn arm 'natuurlijk' op de armsteun ligt, zit ik met mijn hoofd in het dak. Met de stoel naar beneden ben je je schouder aan het overbelasten en/of ga je scheef zitten of moet je je arm binnen de stoel naast de armsteun laten hangen. Dat is ook niet comfortabel. En om op die plek bekers te willen neerzetten is helemaal een maf idee
(heb al gedacht aan het customizen van de middenconsole/armsteun)

Nu ben ik lang (1,95) maar volgens mij is het voor korte mensen niet beter.
En als die ver naar voren moeten zitten (om met de korte pootjes bij de pedalen te komen) dan zit de armsteun te ver naar achteren lijkt me.

Zal de eerste zijn om de nieuwe stoel te kopen (als het tenminste een verbetering is; durf ik met de huidige Tesla ervaring nog niet te hopen).

Idem voor mij. Zo'n BMW comfortstoel zou het helemaal zijn. Van de armsteun heb ik overigens geen last. Niet perfect, maar oke.
 
Toch is het moeilijk. Enkele jaren geleden moest iedereen een volledig Arbo verantwoord op maat gemaakte bureaustoel en bureaublad hebben. Nu blijkt dit volledig niet te helpen bij het tegengaan van klachten. Men moet gewoon wat vaker opstaan en lopen. Al die aanpassingen hebben handen vol geld gekost en bijna niets opgeleverd.
Ik zit echt prima in mijn Tesla. Maar zit er dan ook niet uren per dag in.
 
Toch is het moeilijk. Enkele jaren geleden moest iedereen een volledig Arbo verantwoord op maat gemaakte bureaustoel en bureaublad hebben. Nu blijkt dit volledig niet te helpen bij het tegengaan van klachten. Men moet gewoon wat vaker opstaan en lopen. Al die aanpassingen hebben handen vol geld gekost en bijna niets opgeleverd.
Ik zit echt prima in mijn Tesla. Maar zit er dan ook niet uren per dag in.

+ 1
ik zit minimaal 2 uur per dag in de wagen.
 
Even onze Carros vriend gedist
u8e4ama7.jpg

Beetje overdreven, maar dat kunnen ze bij Carros ook
 
Ik ben ca. 1.80m en mijn rechter knie rust tegen de linkerkant van het scherm, onderaan. Ik zit prima, ook 2+u achter elkaar.

Natuurlijk is een comfortstoel van BMW als een handschoen. Dus het kan nog beter.

In mijn Audi S6 zaten Recaro stoelen. Door 15.000 km ligfietsen per jaar werden mijn dijen te breed voor deze stoelen, ik zat teveel klem. Remedie een 3 cm dik matje erin.
Ik vreesde, na negatieve commentaren op het US forum, dat de Tesla stoelen rampzalig zouden zijn.
Dat blijkt heel erg mee te vallen. Het zitcomfort is best goed, al is de zijdelingse steun matig.
 
Amen! De stoel/zit is ergonomisch echt een drama.Was voor mij bijna de showstopper geweest.

Zal de eerste zijn om de nieuwe stoel te kopen (als het tenminste een verbetering is; durf ik met de huidige Tesla ervaring nog niet te hopen).

Als er een mogelijkheid komt om binnenkort de stoelen aan te passen, waar zou volgens jou de vering aangepast moeten worden? Onder het zitvlak harder of zachter? Onder de bovenbenen, harder of zachter?
 
Heeft iemand al negatieve ervaringen met alloygators?
Mijn bandenspecialist was niet zo happy dat er "iets" tussen de band en de velg moest.
Hij gaf aan dat er wel een risico is op lekken.

Kan me er wel iets bij voorstellen. Afgelopen dagen regelmatig melding over te weinig druk en ook het resetten hielp niet. Alle bandjes na laten lopen en overal weer 1 of 2 tienden laten vullen. Melding is nu weer weg.
Eerste maal waren ze bij mij niet helemaal goed gemonteerd, waardoor meerdere reacties van mede-weggebruikers dat ze dachten dat mijn banden er af liepen.
 
Tja,

Ik had uit voorzorg twee setjes gekocht (zwarte en grijze)
De grijze hebben er twee weken opgezeten en er toen afgehaald.
tussen plastic ring en velg zat best veer rotzooi/zand en remvuil.
Je kon al zien dat deze ringen iets kunnen bewegen .
Ik durf het niet aan met een periode van eventueel strooizout en deze schurende situatie.

Of dit echter komt door niet juiste montage en dat de rest van ons Alloygator rijdens geen slijtage vaststellen over enkele maanden.........
 
Heeft iemand al negatieve ervaringen met alloygators?
Mijn bandenspecialist was niet zo happy dat er "iets" tussen de band en de velg moest.
Hij gaf aan dat er wel een risico is op lekken.

Ik wilde het ook laten doen nadat ik een stoepje had meegepakt, maar heb er uiteindelijk ook maar vanaf gezien.
Inderdaad hetzelfde verhaal bij mijn bandenleverancier. Ze waren ook bang dat omdat je de band iets moet laten leeglopen om de alloygators te installeren, er bij het aanbrengen een lichte verschuiving van de band zou kunnen optreden, en dan de velg+band weer opnieuw moeten worden gebalanceerd...

Heb nu een extra velg met band liggen, mocht het nodig zijn, dan kan die er op, en laat ik de beschadigde wel weer repareren.
 
Binnenkort wil ik met de Tesla naar Oostenrijk. Gezien de ervaringen van anderen op dit forum, verwacht ik tot St. Anton geen problemen. Maar ik moet naar Gerlos.
Van St. Anton naar Gerlos is het ongeveer 175 km. En dat is natuurlijk echt alleen maar berg-op-berg-af. Op hoeveel extra verbruik moet ik dan rekenen? Heeft iemand dit stuk al eens gereden?
En het belangrijkste: ik moet natuurlijk ook weer van Gerlos terug naar St. Anton. Retour is het 350 km, dus dat haal ik niet.
Weet iemand of er in Gerlos inmiddels fatsoenlijke laadpunten zijn? Op de verschillende websites kan ik er geen vinden.