Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zo te zien was de countdown voor het starten van de update al bezig, ben niet zo zeker dat hij niet daadwerkelijk gestart zou zijn tijdens het rijden (neem hier even aan dat Hans 'm met de hand gecanceled heeft ;-).

Ik heb het getest, rijdend op de parkeerplaats geprobeerd het updaten te starten maar dat ging inderdaad niet. Gaat ook niet vervolgens installeren zodra je in parkmodus gaat. So don't worry.

Wat me wel 'very much worries' is dat nu na de update laden op de Lolo nog steeds op 12A gaat in plaats van weer terug naar 16A.

Ik ben dat betuttelende Tesla-pas-op-voor-je-elektra-infrastructuur nu inmiddels wel erg ZAT!
 
Wat mij opvalt, is dat er laag op de voorruit wordt gespoten, is dat bij jullie ook zo? Mag wat mij betreft wel hoger, maar dit kun je zelf niet instellen.

Dat is gedaan omdat al bij vrij lage snelheden vloeistof naar boven wordt afgevoerd. Zouden de spuitmondjes te hoog op de ruit sproeien, dan zou de onderkant van de ruit droog blijven en de wissers daar geen effect hebben.
 
Vanavond naar de nieuwjaarsreceptie van Tesla club België geweest. Was gezellig en erg goed georganiseerd. Diverse forumleden gesproken en even praatje gemaakt met Kim van Tesla.
Mooie locatie, lekkere hapjes en drankjes, goede band, tombola met mooie prijzen en 2x22Kw laadstations. Complimenten aan de organisatie.
Oh, en een leuke goodybag met oa de 'ik ben zo terug' laadschijf!
ImageUploadedByTapatalk1391638426.748103.jpg
ImageUploadedByTapatalk1391638437.947079.jpg
 
Vanavond naar de nieuwjaarsreceptie van Tesla club België geweest. Was gezellig en erg goed georganiseerd. Diverse forumleden gesproken en even praatje gemaakt met Kim van Tesla.
Mooie locatie, lekkere hapjes en drankjes, goede band, tombola met mooie prijzen en 2x22Kw laadstations. Complimenten aan de organisatie.
Oh, en een leuke goodybag met oa de 'ik ben zo terug' laadschijf!
View attachment 42675View attachment 42676

Zo !
Dat doen ze daar toch wel even goed, dan. Jaloers op de Tesla polo (non-OEM) en Kim ziet er op het foto'je met jou stukken beter uit dan irl. :)
 
Vandaag bij tesla geweest voor de brom. Geluidsmeting van zeer hulpvaardige crew, en jawel. Over twee en een halve week wordt t gefixed. Uurtje met technische man rondgereden. Is 6.0 al een tijdje aan het bèta testen... Wilde niets loslaten over waze vs navigon, uiteraard, maar gaf wel aan dat we blij gingen worden. Aan zijn grijns op mijn vraag over Hill hold af te meten durf ik een fles wijn te verwedden dat die er ook bij zit... De laatste update is echt met name naar buiten geduwd omdat er een enorme hoop problemen zijn met laden... Zijn hiermee weg. Kan iedereen aanraden m erop te gooien, bij mij gelukt. Plus, klei ln geheimpje. Draai deze update, ga minimaal 120 rijden en zet je auto op low.... Doet ie en blijft ie doen tot je stilstaat... Hoef je m niet meer naar de 160 te trappen....
 
Helaas in de laatste update nog steeds geen ondersteuning voor "Smart" Charging, waarbij de auto altijd laadt met de stroom die het laadstation communiceert.
En dus niet blijft hangen op de laagste waarde, zoals nu.

Ik hoop toch echt dat dit in versie 6 zit, wacht er nu al meer dan 5 maanden op... Het rare is de roadster doet dit wel gewoon. Ik snap ook werkelijk niet waar het probleem zit.
 
Vanavond naar de nieuwjaarsreceptie van Tesla club België geweest. Was gezellig en erg goed georganiseerd. Diverse forumleden gesproken en even praatje gemaakt met Kim van Tesla.
Mooie locatie, lekkere hapjes en drankjes, goede band, tombola met mooie prijzen en 2x22Kw laadstations. Complimenten aan de organisatie.
Oh, en een leuke goodybag met oa de 'ik ben zo terug' laadschijf!
View attachment 42675View attachment 42676
Dank je voor het compliment, Gelden!
We hebben er met heel het team hard aan gewerkt en ook veel steun gekregen van verschillende vrijwilligers en forum leden: Steven Loyens, Bavo, etc.

- - - Updated - - -

Zo !
Dat doen ze daar toch wel even goed, dan. Jaloers op de Tesla polo (non-OEM) en Kim ziet er op het foto'je met jou stukken beter uit dan irl. :)
PaulusdB, we vragen geen lidgeld om lid te worden van de Tesla Club Belgium (ook voor Nederlanders) http://www.TeslaClub.be/membership . Je kan de club steunen door zo'n polo te kopen. Kan zelfs gepersonaliseerd met je naam, VIN en Twitternaam of Forumnaam op de rug.
DM me voor meer info.

- - - Updated - - -

Gaf Electrabel wat meer uitleg rond haar laadoplossingen ?
Maarten Van Aerde, Electrabel, [email protected] kan op al je vragen antwoorden. Wat wil je specifiek weten?
 
Last edited:
Wat mij opvalt, is dat er laag op de voorruit wordt gespoten, is dat bij jullie ook zo? Mag wat mij betreft wel hoger, maar dit kun je zelf niet instellen.

Je kunt ze verstellen hoor als je er last van hebt. Je hebt iets duns en sterks nodig, zoals een naald ofzo. Deze doe je in het spuitmondje en richt hem opnieuw. Volgens mij staat dit ook beschreven in de Delivery checklist bij de relevante lijstjes. Hoe dan ook, ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb.
 
Vanavond naar de nieuwjaarsreceptie van Tesla club België geweest. Was gezellig en erg goed georganiseerd. Diverse forumleden gesproken en even praatje gemaakt met Kim van Tesla.
Mooie locatie, lekkere hapjes en drankjes, goede band, tombola met mooie prijzen en 2x22Kw laadstations. Complimenten aan de organisatie.
Oh, en een leuke goodybag met oa de 'ik ben zo terug' laadschijf!

Het was inderdaad top-georganiseerd! Proficiat aan Byron en de rest van de ploeg!

En dan nog niet te vergeten wat er allemaal te winnen was met de tombola...
Ikzelf heb een zwarte Tesla-jacket meegekregen en Anke (m'n vrouw) een groot fleece deken.

De vangst van gisterenavond:
IMG_5464[1].JPG
 
Vanavond naar de nieuwjaarsreceptie van Tesla club België geweest. Was gezellig en erg goed georganiseerd. Diverse forumleden gesproken en even praatje gemaakt met Kim van Tesla.
Mooie locatie, lekkere hapjes en drankjes, goede band, tombola met mooie prijzen en 2x22Kw laadstations. Complimenten aan de organisatie.
Oh, en een leuke goodybag met oa de 'ik ben zo terug' laadschijf!
Ik weer wat moois gemist zo te zien. Onze Belgische vrienden weten hoe je een feest organiseert:cool:.
 
Je kunt ze verstellen hoor als je er last van hebt. Je hebt iets duns en sterks nodig, zoals een naald ofzo. Deze doe je in het spuitmondje en richt hem opnieuw. Volgens mij staat dit ook beschreven in de Delivery checklist bij de relevante lijstjes. Hoe dan ook, ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb.
Ja bij mij ook..... al vanaf begin. Heb Servicecenter even de tijd gegeven om alle auto's te leveren. Ik heb ze eergisteren gemailed en moet even langs A'dam rijden.

Ik heb daarnaast ook problemen met een kraak in de DAB ontvangst. Hebben meerdere dit? Vooral te horen als het er even niks uitgezonden wordt. Net of de versterker ruist/kraakt.....
 
Was helaas verhinderd anders was ik ook wel even de grens over gegaan gisteren :) TOP dat zoiets georganiseerd wordt!

Wat betreft DAB : ja dat gekraak (lijkt wel beetje op vinyl bijgeluid) hoor ik ook, denk dat dat met de decodering te maken heeft, klinkt zo iig. Zal hopelijk via software (betere decoder oid) op te lossen zijn.
 
Was helaas verhinderd anders was ik ook wel even de grens over gegaan gisteren :) TOP dat zoiets georganiseerd wordt!

Wat betreft DAB : ja dat gekraak (lijkt wel beetje op vinyl bijgeluid) hoor ik ook, denk dat dat met de decodering te maken heeft, klinkt zo iig. Zal hopelijk via software (betere decoder oid) op te lossen zijn.
Ja precies! Lijkt exact op vinyl bijgeluid....Ik verwacht bij slechte codering/slechte ontvangst eerder echt gekraak dan deze "ruis" die het meer is. Ik zal ze het in A'dam even laten beluisteren