Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat zou leuk zijn, me too!
Antwerpen is vanuit Randstad net even beter aan te rijden dan Brussel dus heb deze 4e juni ook in mijn agenda staan, moet ik nog iemand van Tesla Belgium verwittigen?

het is dinsdag 3 juni,
het zou vrij stom zijn om een First Tuesdays event te organiseren op een woensdag hé!:wink:
En het gaat uit van tesla club Belgium (is onafhankelijk van tesla) Tesla Club Belgium
je moet je dan hier aanmelden:Tesla Club Belgium First Tuesdays (3 June 2014) Tickets, Aartselaar - Eventbrite
 
het is dinsdag 3 juni,
het zou vrij stom zijn om een First Tuesdays event te organiseren op een woensdag hé!:wink:
En het gaat uit van tesla club Belgium (is onafhankelijk van tesla) Tesla Club Belgium
je moet je dan hier aanmelden:Tesla Club Belgium First Tuesdays (3 June 2014) Tickets, Aartselaar - Eventbrite

Maar natuurlijk, dank je Frank 'first tuesday' staat genoteerd op 03 juni. Dank voor de link en ga mij hier opgeven.
Groet Arnold

Het is gelukt, ik ben aangemeld voor de eerst volgende meeting in Antwerpen.
 
Last edited:
vandaag op Homepage: De Tijd

13.38 uur: Volgens een analist van Barclays is het
(elektrisch) rijk van Tesla uit. Het Duitse
BMW lanceert deze week zijn plug-in hybride i8-sportwagen, een
stevige concurrent voor het 'Model S' van het Amerikaanse Tesla. 'Tel daar bij
de stabilisering van de verkoop in de VS en Noorwegen en de omzetgroei komt
onder druk te staan', aldus de analist. 'BMW positioneert zich met de i8 en de
kleinere stadswagen i3 als technologisch leider en potentiële rivaal voor
Tesla.'

Barclays heeft voor Tesla een verkoopadvies en koersdoel van 220 dollar en
voor BMW (88,61 euro, +0,2%) een koopadvies en koersdoel van 116 euro.
 
vandaag op Homepage: De Tijd

13.38 uur: Volgens een analist van Barclays is het
(elektrisch) rijk van Tesla uit. Het Duitse
BMW lanceert deze week zijn plug-in hybride i8-sportwagen, een
stevige concurrent voor het 'Model S' van het Amerikaanse Tesla. 'Tel daar bij
de stabilisering van de verkoop in de VS en Noorwegen en de omzetgroei komt
onder druk te staan', aldus de analist. 'BMW positioneert zich met de i8 en de
kleinere stadswagen i3 als technologisch leider en potentiële rivaal voor
Tesla.'

Barclays heeft voor Tesla een verkoopadvies en koersdoel van 220 dollar en
voor BMW (88,61 euro, +0,2%) een koopadvies en koersdoel van 116 euro.

Barclays zou zich beter met zijn sigaretten bezig houden...
 
Uit Haarlems Dagblad:
hd.png
 
vandaag op Homepage: De Tijd

13.38 uur: Volgens een analist van Barclays is het
(elektrisch) rijk van Tesla uit. Het Duitse
BMW lanceert deze week zijn plug-in hybride i8-sportwagen, een
stevige concurrent voor het 'Model S' van het Amerikaanse Tesla. 'Tel daar bij
de stabilisering van de verkoop in de VS en Noorwegen en de omzetgroei komt
onder druk te staan', aldus de analist. 'BMW positioneert zich met de i8 en de
kleinere stadswagen i3 als technologisch leider en potentiële rivaal voor
Tesla.'

Barclays heeft voor Tesla een verkoopadvies en koersdoel van 220 dollar en
voor BMW (88,61 euro, +0,2%) een koopadvies en koersdoel van 116 euro.
Een hybride sportwagen die met Tesla kan concurreren. Krijg een beetje deja vu gevoel.. Hoe heette dat merk ook al weer.. Fiddler.. Fixer... Zoiets..
 
Ligt zeker aan mijn charmante uiterlijk. Als ik bij domino's kom voorneem kop koffie krijg ik een ... Die actie liep maar tot februari ... Weet iemand nou hoe het zit? Ik moet vrijdag weer naar Amsterdam. En een kop koffie kan beuinrje natuurlijk niet trekken na zo'n dure auto.
 
Voor NL

BMW i8: nieuwprijs rond € 160.000, 7% bijtelling

Tesla Model S: nieuwprijs € 110.000 (beetje 'dik' doen :)) en 4% bijtelling

I rest my case.

Ik vind de i8 wel een mooie / innovatieve auto overigens. Het enige probleem wat de Tesla in mijn optiek nog heeft is range; dat heeft de i8 niet!
 
Ondanks dat ik er zelf niet voor in de rij zou staan, vind ik het wel een goede ontwikkeling. Ook Tesla heeft er voordeel van als er meer fabrikanten een alternatief gaan ontwikkelen. En laten we eerlijk zijn, niet iedereen heeft dezelfde behoeften.

Over smaak wil ik niet twisten, maar ik vind de i8 in ieder geval beter gelukt dan de i3.
 
BMW i8: nieuwprijs rond € 160.000, 7% bijtelling

Tesla Model S: nieuwprijs € 110.000 (beetje 'dik' doen :)) en 4% bijtelling

I rest my case.

Volledig mee eens. 30 km elektrische autonomie als je die i8 vol oplaadt. 30 f*ckin' km!!!! En dat durven ze dan een concurrent voor Tesla noemen??? Dan denk ik dat er meer te vrezen valt van dat 100% elektrisch B-model van Mercedes, volgestouwd met Tesla technologie. Maar daar wordt Elon dus ook alleen maar beter van.

Vlug nog een paar TSLA aandelen gaan bijkopen, dus... :biggrin:
 
Ondanks dat ik er zelf niet voor in de rij zou staan, vind ik het wel een goede ontwikkeling. Ook Tesla heeft er voordeel van als er meer fabrikanten een alternatief gaan ontwikkelen. En laten we eerlijk zijn, niet iedereen heeft dezelfde behoeften.

Over smaak wil ik niet twisten, maar ik vind de i8 in ieder geval beter gelukt dan de i3.
Of je het uiterlijk nou mooi vind of niet (persoonlijk vind ik van wel), ik vind het in ieder geval heel gunstig dat dit qua ontwerp wel een échte BMW is, bedoeld om mensen die BMW's mooi vinden te behagen. Met de i3 had ik het gevoel dat er heel hard geprobeerd is om niet één potentiele 3-5-7 serie koper van die aanschaf af te houden, en alleen maar "alien" kopers te trekken (van die rare geitenwollen-sokken mensen die niets om auto's geven, alleen maar om het milieu).

Maar daarmee houdt het voor mij verder wel op. Ik begrijp niets van dat mensen/de pers uberhaupt een vergelijking trekken tussen de i8 en de MS. Het is gewoon een ICE met een ingebouwd belastingvoordeel. Een 5kWh accu, en dan het een "electrische auto" noemen??
 
Ik vind eerlijk gezegd de Porsche Panamera hybrid een serieuzere concurent dan de i8. Die mag dan misschien 14% bijtelling hebben ipv de 7% van de i8. Maar is wat betreft ruimte, prijs en gebruiksgemak veel meer vergelijkbaar. Daarnaast is de i8 natuurlijk ook gewoon een hybrid.. En ik vermoed dat je na twee stoplichtsprintjes door de capaciteit van de accu heen bent :tongue: