Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was op Assen zondag en dacht ook ff een paar rondjes met de S te draaien.
Daarvoor moest ik echter wel even bijladen om ook weer naar huis te kunnen.
Overal mooie rode krachtstroompluggen dus geen probleem dacht ik.
Maar passen op onze adapter, ho maar!
Ons plugje is alleen voor 16A weet ik nu, en niet voor 32A...
Ging het feest dus mooi niet door. Dat onderdeel althans;-)
Ik had jullie graag deelgenoot gemaakt van de eerste circuittest met een Model S, incl. mooie beelden van mijn Go-Prootjes.

Duuuus.....zijn er ook 32A plugjes???
:smile:
View attachment 48949

Hebben ze op Assen een 5 polige 32A stekker of 4 polig?

Voor de liefhebbers heb ik wel een 5polig verloop van 32A naar 16A (deze past dan op de Tesla umc) voor 25 Euro

pm maar indien interesse.
 
[rant mode on] Ik vind de i8 echt een aanfluiting. Gericht op slappingen die innovatie niet durven te omarmen en die door 100 jaar vormentaal in autodesign niet meer in staat zijn om onbevangen naar een ontwerp te kijken. De i8 is onpraktisch, duur, traag en qua uiterlijk ouderwets. Dat moet ook wel, want er moet een benzineslurper in de frunk en batterijen eronder, oh hoe innovatief. Als ik er een tegenkom op een laadplek dan beschouw ik dat als ICEn en krijgt hij een stikker met het verzoek zijn 150.000 euro kostende penisverlenger te verplaatsen. [rant mode off]
To further prove my point: BMW i8 Louis Vuitton Luggage Priced At $20,000
 
Ik heb nu in de auto een 25m verlenghaspel liggen van 1.5mm dik maar die is eigenlijk te dun (stopt met laden). Weet iemand of als ik een 2.5mm kabel koop of dat altijd goed werkt of moet ik nog op andere dingen letten?

Ik heb nu deze kabel op het oog Vetec verlengkabel 25 meter namelijk maar ik wel in één keer de juiste kopen.
Heb laatst zelf een 25 m kabel inelkaar gezet van 2,5 mm2, werkt perfect!
 
Ik heb nu in de auto een 25m verlenghaspel liggen van 1.5mm dik maar die is eigenlijk te dun (stopt met laden). Weet iemand of als ik een 2.5mm kabel koop of dat altijd goed werkt of moet ik nog op andere dingen letten?

Ik heb nu deze kabel op het oog Vetec verlengkabel 25 meter namelijk maar ik wel in één keer de juiste kopen.

Let goed op dat de stekker van de 220V aansluiting op de UMC goed past in de contrastekker van je verlengsnoer. Bij een mede-forumlid bleef de UMC-stekker niet goed zitten. Met name de verdikte rand die vaak op verlengkabelstekkers zit, gooit roet in het eten.
Ik heb de spullen aan mijn elektriciën gegeven en deze heeft een uitstekend passende verlengkabel, wel met 2.5 mm2 dikte, gemaakt.
De 25 meter kabellengte heeft wel invloed op de snelheid van laden. Met 218 Volt komt er bij maar 9 tot 10 km/u lading bij. Zonder de verlengkabel 11 km/u.
 
Let goed op dat de stekker van de 220V aansluiting op de UMC goed past in de contrastekker van je verlengsnoer. Bij een mede-forumlid bleef de UMC-stekker niet goed zitten. Met name de verdikte rand die vaak op verlengkabelstekkers zit, gooit roet in het eten.
.

klopt! het stuk waar het afsluitkapje in past (op het vrouwelijke deel) heb ik ook moeten afzagen;
 
Ik heb nu in de auto een 25m verlenghaspel liggen van 1.5mm dik maar die is eigenlijk te dun (stopt met laden). Weet iemand of als ik een 2.5mm kabel koop of dat altijd goed werkt of moet ik nog op andere dingen letten?

Ik heb nu deze kabel op het oog Vetec verlengkabel 25 meter namelijk maar ik wel in één keer de juiste kopen.


Ik heb er zelf voor gekozen 2 stuks 2,5 mm2 verlengkabels van elk 10 meter te kopen in plaats van een hele lange.

- Vaak maar een nodig, lichter & makkelijker hanteerbaar
- Minder kans dat het totale spanningsval bij 13A te groot is. De UMC zal ook de spanningsval van de kabel tot aan de aansluiting 'zien'. Pas in de meterkast .

N.B. waarschijnlijk ten overvloede, maar toch maar : altijd een verlengkabel op haspel helemaal uitrollen. Zeker bij deze continue hoge stromen heel belangrijk.
 
vraagje aan de organisatoren van de e-rally,

ik kan er helaas niet mee rijden/eten/drinken, maar ben wel in de gelegenheid om bij de veiling/borrel in de avond te zijn.
kan ik ook alleen voor dit deel inschrijven of kan ik daar bij aanwezig zijn?
ik zou het toch wel weer leuk vinden om wat mensen van het forum weer te zien :)
 
Voor 60 Euro inclusief btw en verzendkosten heb ik deze gekocht:
NEOPREEN VERLENGSNOER 3X2.5MM 25METER H07RN-F ZWART | Verlengkabels e.d. | Kabelhaspels en snoeren | Geerdink BV Doetinchem
Was dacht ik een tip van Maurice

Mijn verlengkabel hierboven past perfect op de UMC.
Het beste zoek je een WandContactDoos in de meterkast, als je namelijk een WCD verder van de meterkast neemt zit je verder van de 'bron' en kan er ook een stuk dunnere draad tussen zitten.
Laatst had ik met de 25 meter verlengkabel in een huisje op de veluwe 12km/u laadsnelheid, dat ligt natuurlijk vooral aan het voltage van de aansluiting in de meterkast.

- - - Updated - - -
Iets heel anders, hebben jullie ook van ene Wiebe een mail gekregen waarin hij toegeeft voor de ICE olieboeren te werken?!
 
net telefoontje van Tesla Zaventem. Of ik de auto wil binnenbrengen voor een update. Ze hebben de wagen 2uur nodig. Geen verdere uitleg. Ook gingen ze iets nakijken en eventueel vervangen en dan een update doen? Deze vrijdag nog of volgende week.

Ben ik de enige? Krijg ik nu sowieso een vervangwagen voor die 2uur en kan ik op het gemak iets gaan eten? Worden andere dingen (versterkingsplaat onder de wagen, lekkend raampje in de carwash ook nagekeken?) Dit laatste vroeg ik en werd meteen bevestigd dat ze ernaar keken. Maar voor de rest geen uitleg. Was een beetje uit mijn lood geslagen vandaar dat ik niet zo spraakzaam was.



Iemand eenzelfde ervaring