Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De aanvraag van de "ecologiepremie" (bij mij een € 2.800, sedert 11 juni blijkbaar maar € 2.000 meer) moet gebeuren via www.agentschapondernemen.be
dan klik je op "kmo portefeuille" en daarna op "login kmo portefeuille"
dan aanmelden met ID-kaart enz.
In principe moet je eerst een persoonlijke login aanmaken en dan een vennootschap daaraan koppelen.
Heb je al een vennootschap in deze databank dan kan je deze makkelijk koppelen.
Maar als je een nieuwe vennootschap moet registreren (zoals ik), dan moet je eerst alle gegevens invullen van deze vennootschap en dan een 3-tal dagen wachten op een activeringslink die ze U zullen opsturen per post (!)(de digitale trein loopt nog niet op volle toeren bij de Vl. Gemeenschap).
Na ontvangst van deze activeringslink die je in je browser moet typen zal je de nieuwe vennootschap kunnen koppelen aan je persoonlijke login.
Als ik me niet vergis ga je dan ergens een knop zien voor de aanvraag van de premie.
Je moet nogal wat invullen (o.m. balanstotaal en omzet van vorig jaar), waaronder een investeringscode; dat is "641" (staat voor 'elektrisch voertuig')
Tussen haakjes: toen ik belde naar Tesla Zaventem om deze code te vragen, wisten ze daar van niets en hebben mij ook niet teruggebeld.
Op het einde zal je een bevestiging krijgen van je aanvraag en een dossiernummer.
Best print je dit blad uit voor je dossier.
Let wel de premie is beperkt tot een aankoop van € 40.000.

OPGELET: je kan de premie maar ontvangen als je factuur later gedateerd is dan je aanvraag!!!
Ik heb aan Tesla een nieuwe factuur moeten vragen met een latere datum; mijn afhaling van de MS heb ik daarom ook een week uitgesteld.
Ik vind het bijzonder jammer en oncommercieel dat Tesla Zaventem daar zelf geen uitleg over heeft verstrekt.
Ik heb van het bestaan van deze premie pas gehoord enkele dagen voordien, toevallig op een receptie waar een MS-eigenaar mij daarop wees.
De communicatie bij Tesla Zaventem kan dus veel veel beter.
Ze hebben me zelfs niet gezegd dat er een forum bestaat, noch een Tesla Club Belgium.
Ik heb dat allemaal toevallig op mijn computer gevonden.
En nu maak ik deel uit van deze grote Tesla-familie; ik voel mij daar heel happy bij.
Met dank ook aan Dirk Saenen, die mij op de goede weg geholpen heeft ivm opladen.

Veel succes ermee. Steeds tot Uw dienst voor verdere info.
Je kan ook altijd bellen naar de Vlaamse infolijn (nr. 1700) maar bij mijn eerste oproep wisten ze daar van niets....
Pas bij mijn tweede oproep werd ik wel geholpen (er was iets mis met mijn browser; ik werk op een iMac met Safari en op een PC met Explorer; geen van beide systemen kon mijn aanvraag voortzetten. Ik heb eerst Firefox moeten downloaden om vooruit te geraken).
Ze waren er wel zeer behulpzaam.

Fantastisch ! Echt zalig !
Je bent super !
Mega bedankt voor deze volledige duidelijke heldere informatie ! Ik ga direct aan de slag en ik zal ook mijn boekhouder informeren alsook Tesla Zaventem bellen hierover om zeker te zijn.

Als ik je eens tegenkom trakteer ik een pint !
 
Mijn eigen Tesla is weer terug. Keurig netjes thuis afgeleverd.

Het defect zat in de grote batterij, en die is dus compleet vervangen. Tegelijkertijd is ook de underbody protection geplaatst en de junction box aanpast zodat er weer op vol vermogen geladen kan worden. En dat alles binnen een tijdsbestek van 48 uur.

Ze vertelden dat ze nog 150 auto's moeten afleveren voor het einde van Q2. Of dat alleen voor NL is, weet ik niet. In ieder geval was iedereen in Tilburg erg druk!

Wat een perfecte service!!


Fijn dat je de auto weer zo snel terug hebt.
Heb je voorafgaande aan de storing wellicht iets gemerkt, gezien of gehoord aan de auto waarvan je nu achteraf zegt dat het op het begin van dit defect duidde ?
 
Mijn eigen Tesla is weer terug. Keurig netjes thuis afgeleverd.

Het defect zat in de grote batterij, en die is dus compleet vervangen. Tegelijkertijd is ook de underbody protection geplaatst en de junction box aanpast zodat er weer op vol vermogen geladen kan worden. En dat alles binnen een tijdsbestek van 48 uur.

Ze vertelden dat ze nog 150 auto's moeten afleveren voor het einde van Q2. Of dat alleen voor NL is, weet ik niet. In ieder geval was iedereen in Tilburg erg druk!

Wat een perfecte service!!

Nice !
150 auto's ? Das toch behoorlijk wat, zeker gezien dat de wagen niet "goedkoop" is. Goed bezig Tesla !

Moet ook maar eens bellen. Sinds de 5.11 update heb ik enkel 336km range met 90%. Weet niet of dat normaal is, of dat er toch iets fout is...
 
Fijn dat je de auto weer zo snel terug hebt.
Heb je voorafgaande aan de storing wellicht iets gemerkt, gezien of gehoord aan de auto waarvan je nu achteraf zegt dat het op het begin van dit defect duidde ?

Nee, helemaal niets!

- - - Updated - - -

Nice !
150 auto's ? Das toch behoorlijk wat, zeker gezien dat de wagen niet "goedkoop" is. Goed bezig Tesla !

Moet ook maar eens bellen. Sinds de 5.11 update heb ik enkel 336km range met 90%. Weet niet of dat normaal is, of dat er toch iets fout is...

En naar ik hoor waren we ook 15 auto's onderweg naar Rusland. Wat daarmee gind gebeuren was verder niet bekend. Er is ook nog geen service center..

Overigens schrijf ik dit vanuit Tilburg, kreeg toch nog een foutmelding over het koelsysteem. Bij het vervangen van de accu krijg je ook ineens een rare afwijking in de statistieken. Een ENORME piek in het energieverbruik, en een average van 582 Wh/km

IMG_1634 (3).jpg
 
Last edited:
Fantastisch ! Echt zalig !
Je bent super !
Mega bedankt voor deze volledige duidelijke heldere informatie ! Ik ga direct aan de slag en ik zal ook mijn boekhouder informeren alsook Tesla Zaventem bellen hierover om zeker te zijn.

Als ik je eens tegenkom trakteer ik een pint !

Daarvoor dient het Forum.
Daar heb ik zelf al heel wat op geleerd.
Misschien zien we mekaar dinsdag a.s. op de First Tuesday happening van de Tesla Club Belgium in Antwerpen?
 
Moest laatst even snel wat halen in de plaatselijke supermarkt, vlak voor sluitingstijd.
Even snel voor de deur geparkeerd.
Staat zo'n l*l blijkbaar in de buurt. 5min, 97€.
Belachelijk.
Rechtvaardigheid? Ver te zoeken. Zeker om 20.45 s'avonds

Enne waar was dat? Van simpelveld tot Gulpen is een ordebewaarder die erom bekend staat dat hij dat doet! Hij heeft Zelfs zijn eigen vrouw bekeurd....
 
Enne waar was dat? Van simpelveld tot Gulpen is een ordebewaarder die erom bekend staat dat hij dat doet! Hij heeft Zelfs zijn eigen vrouw bekeurd....

In Voerendaal. De volgende keer dat ik hem zie zeg ik hem recht in het gezicht dat ik vind dat hij zijn tijd eens nuttig moet besteden in plaats van burgers pesten en dat ik vind dat het jammer is dat ons belastinggeld zo wordt verspild aan pest-acties die niks bijdragen aan de maatschappij.

Goed dat we in Nederland vrijheid van meningsuiting hebben (Natuurlijk heb ik wel mijn telefoon op record staan).

Ohh man, hier kan mij nu nog kwaad over maken !!:cursing:
 
Ik ga dit weekend met m'n schoonfamilie naar een huisje in de Katjeskelder in Oosterhout. Moet ik dan een verlengsnoer meenemen of weer iemand een plaats daar in de buurt waar ik een beetje rap kan laden

LOL!!

Leuk plekje, de katjeskelder. Je valt daar wel wat minder op met een Tesla ;)

Voor noodgevallen kan ik Brasserie Woods aanbevelen (voorheen het Brabants Bontje). Die hebben een oplaadpaal voor fietsen. Mag je vast wel even aanleggen. :)
 
Oke eerst goed nieuws: gisteren de 32A lader gehad!

jegy6equ.jpg


Dan het slechte nieuws: ik zit nu in Amsterdam en mijn MS staat afgesloten op het parkeerterrein van Ford in Utrecht (ik had daar een afspraak).
Ik liep naar de auto, hendels kwamen er uit, tas met laptop, jas, sleutels en bril etc. er in. Ik loop naar de andere kant en de hendels zijn nog uit maar ik kon er niet aan trekken. Weglopen, 2x keyfobben en achterklep handmatig proberen mocht niet helpen. Schermen binnen ook helemaal op zwart. Poging gedaan om de auto te open of sluiten via de app mocht niet helpen want de auto is niet bereikbaar.

Tesla kon ook niet bij de auto via sms etc. En gaat nu ter plekken kijken of ze er bij kunnen en anders afslepen.

Gelukkig mijn volgende afspraak gehaald door een fiesta te huren maar geen super indruk gemaakt zonder jasje, laptop en info :)

Ik roep altijd dat ik niet zo'n spannende baan heb maar met een Tesla is toch redelijk zweten zo ;)

aguvy6ev.jpg