Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bill, kan jij aangeven hoeveel de upgraden naar 32 amp heeft gekost. Mijn S gaat voor wat punten naar Tesla en ik wilde meteen een kabelboom (van 13 amp naar 16 amp free of charge) laten retroviten. Wellicht is het voordeliger om maar meteen een upgrade te doen als ze er toch mee bezig zijn.

Ik ga er eigenlijk van uit dat die upgrade naar 32A niets kost... Maar ik heb het ook niet gevraagd.
Vandaag de P85 terug gekregen. En inderdaad hij rijdt veel geruislozer. Ik ben er reuze blij mee.
Van binnen ook netjes gemaakt en gevraagd of ze hem door de wasstraat mochten halen.
Perfecte service, mijn complimenten aan Machiel.
 
Ik ga er eigenlijk van uit dat die upgrade naar 32A niets kost... Maar ik heb het ook niet gevraagd.
Vandaag de P85 terug gekregen. En inderdaad hij rijdt veel geruislozer. Ik ben er reuze blij mee.
Van binnen ook netjes gemaakt en gevraagd of ze hem door de wasstraat mochten halen.
Perfecte service, mijn complimenten aan Machiel.

Harald bedoelt waarschijnlijk kosten van een 2e lader (van 3x16A met 1 lader naar 3x32A met 2 laders).
 
Bij aankoop van de wagen getracht om de poortopener te programmeren.
Thuis lukte niet, op het werk onmiddelijk wel.
Nu, maanden later kwam ik toevallig de handleiding van de poort tegen en dacht, ik probeer nog eens.
Instructies gevolgd, je weet wel, een minuutje met de eigen afstandsbediening voor de neus van de Tesla zwaaien en....
Tesla herkent hem, geeft zelfs een afbeelding van m'n garageopener en de instructies die ik moet uitvoeren op de garageopener om hem te pairen met de Tesla.
Erg belangrijk is dit allemaal niet, maar in een of andere update zijn er blijkbaar ook aanpasssingen geweest aan de 'drivers' voor de poortopener.
Dus wie het lang geleden ook had opgegeven, toch nog eens proberen.
Succes!

- - - Updated - - -

De aanvraag van de "ecologiepremie" (bij mij een € 2.800, sedert 11 juni blijkbaar maar € 2.000 meer) moet gebeuren via www.agentschapondernemen.be
dan klik je op "kmo portefeuille" en daarna op "login kmo portefeuille"
dan aanmelden met ID-kaart enz.
In principe moet je eerst een persoonlijke login aanmaken en dan een vennootschap daaraan koppelen.
Heb je al een vennootschap in deze databank dan kan je deze makkelijk koppelen.
Maar als je een nieuwe vennootschap moet registreren (zoals ik), dan moet je eerst alle gegevens invullen van deze vennootschap en dan een 3-tal dagen wachten op een activeringslink die ze U zullen opsturen per post (!)(de digitale trein loopt nog niet op volle toeren bij de Vl. Gemeenschap).
Na ontvangst van deze activeringslink die je in je browser moet typen zal je de nieuwe vennootschap kunnen koppelen aan je persoonlijke login.
Als ik me niet vergis ga je dan ergens een knop zien voor de aanvraag van de premie.
Je moet nogal wat invullen (o.m. balanstotaal en omzet van vorig jaar), waaronder een investeringscode; dat is "641" (staat voor 'elektrisch voertuig')
Tussen haakjes: toen ik belde naar Tesla Zaventem om deze code te vragen, wisten ze daar van niets en hebben mij ook niet teruggebeld.
Op het einde zal je een bevestiging krijgen van je aanvraag en een dossiernummer.
Best print je dit blad uit voor je dossier.
Let wel de premie is beperkt tot een aankoop van € 40.000.

OPGELET: je kan de premie maar ontvangen als je factuur later gedateerd is dan je aanvraag!!!
Ik heb aan Tesla een nieuwe factuur moeten vragen met een latere datum; mijn afhaling van de MS heb ik daarom ook een week uitgesteld.
Ik vind het bijzonder jammer en oncommercieel dat Tesla Zaventem daar zelf geen uitleg over heeft verstrekt.
Ik heb van het bestaan van deze premie pas gehoord enkele dagen voordien, toevallig op een receptie waar een MS-eigenaar mij daarop wees.
De communicatie bij Tesla Zaventem kan dus veel veel beter.
Ze hebben me zelfs niet gezegd dat er een forum bestaat, noch een Tesla Club Belgium.
Ik heb dat allemaal toevallig op mijn computer gevonden.
En nu maak ik deel uit van deze grote Tesla-familie; ik voel mij daar heel happy bij.
Met dank ook aan Dirk Saenen, die mij op de goede weg geholpen heeft ivm opladen.

Veel succes ermee. Steeds tot Uw dienst voor verdere info.
Je kan ook altijd bellen naar de Vlaamse infolijn (nr. 1700) maar bij mijn eerste oproep wisten ze daar van niets....
Pas bij mijn tweede oproep werd ik wel geholpen (er was iets mis met mijn browser; ik werk op een iMac met Safari en op een PC met Explorer; geen van beide systemen kon mijn aanvraag voortzetten. Ik heb eerst Firefox moeten downloaden om vooruit te geraken).
Ze waren er wel zeer behulpzaam.
Ik ben blijkbaar wat laat met het 'bijlezen', maar toch nog even mijn ervaring met ecologiepremie (België)
Ik heb m'n premie vorig jaar aangevraagd. 2013.
Inderdaad Investeringscode 641. Werd aanzien als meerkost van de investering 20% en hiervoor een subsidie van 35%, maakt dus netto 7%. Er was geen maximumbedrag. Wel aanvraag indienen voor de start van de investering.
'k weet niet of deze dus werd gewijzigd, zoals hierboven beschreven, maar hopelijk blijft de info toch behulpzaam.
Voor de laadpalen (thuis en werk) ook een premie aangevraagd in januari 2014.
Hiervoor werd forfaitair € 1.500,00 aanvaard, en dan € 375,00 premie per laadpaal.
Heb er twee gezet, blijkbaar is er geen beperking in aantal! premie ontvangen... €750,00
 
[/QUOTE]Ik ben blijkbaar wat laat met het 'bijlezen', maar toch nog even mijn ervaring met ecologiepremie (België)
Ik heb m'n premie vorig jaar aangevraagd. 2013.
Inderdaad Investeringscode 641. Werd aanzien als meerkost van de investering 20% en hiervoor een subsidie van 35%, maakt dus netto 7%. Er was geen maximumbedrag. Wel aanvraag indienen voor de start van de investering.
'k weet niet of deze dus werd gewijzigd, zoals hierboven beschreven, maar hopelijk blijft de info toch behulpzaam.
Voor de laadpalen (thuis en werk) ook een premie aangevraagd in januari 2014.
Hiervoor werd forfaitair € 1.500,00 aanvaard, en dan € 375,00 premie per laadpaal.
Heb er twee gezet, blijkbaar is er geen beperking in aantal! premie ontvangen... €750,00[/QUOTE]

Zie thread:
http://www.teslamotorsclub.com/show...elektrische-wagen-voor-vennootschap-in-België

Vanaf 11 juni aangepast:
premie vr auto max. 2000 euro ipv 2800
Premie vr laadpunt max. 150 ipv 375
 
Neem toch aan dat je vrouw dit zelf regelt en aan jou niets anders dan advies vraagt...? :tongue:

Mijn vrouw is ook aan het denken over een elektrische auto en twijfelt over Zoë, Leaf of toch afwachten op 3rd gen Tesla of meer aanbod van andere merken. Best nog moeilijk en particulier op dit moment eigenlijk nog niet rendabel t.o.v. een zuinige benzineauto als je maar weinig kms rijdt. :-(
Mijn vrouw twijfelt niet over Zoë, Leaf of 3rd gen. Ze wil graag een Model X ....
 
Mijn vrouw twijfelt niet over Zoë, Leaf of 3rd gen. Ze wil graag een Model X ....

Heb ik ook aangedragen.
En weet je wat haar antwoord was !

Zij : Nee, ik houd niet zo van grote dingen !
Ik : Ahh dank je. Ik zal zo meteen ook maar een oranje vlaggetje ophangen aan het huis !
Zij : Jij denkt ook altijd maar aan 1 ding !
Ik : Geef me een reden !
Hierna werd er niet meer over auto gesproken.

Schijnbaar wilt ze een klein wagentje hebben, zodoende de Zoe.
Maar ach, heeft nog tijd. Misschien als ze de Gen III van Tesla ziet dat ze zegt .. Yup, ik wacht ! :biggrin:
 
Bij aankoop van de wagen getracht om de poortopener te programmeren.
Thuis lukte niet, op het werk onmiddelijk wel.
Nu, maanden later kwam ik toevallig de handleiding van de poort tegen en dacht, ik probeer nog eens.
Instructies gevolgd, je weet wel, een minuutje met de eigen afstandsbediening voor de neus van de Tesla zwaaien en....
Tesla herkent hem, geeft zelfs een afbeelding van m'n garageopener en de instructies die ik moet uitvoeren op de garageopener om hem te pairen met de Tesla.
Erg belangrijk is dit allemaal niet, maar in een of andere update zijn er blijkbaar ook aanpasssingen geweest aan de 'drivers' voor de poortopener.
Dus wie het lang geleden ook had opgegeven, toch nog eens proberen.
Succes!

Yep, dit had te maken met het niet ondersteunen van 'rolling codes' en is met de komst van 5.11 opgelost.
 
Deze weken weer even op benzine ( met de camper langs de westkust vd vs). Bijgaand de bonnetjes van mijn eerste tankbeurt sinds lang. Het ging niet in een keer tot vol . Kijk uit naar een camperverhuurder die superchargers ondersteunt
IMG_5381.jpg
 
Deze weken weer even op benzine ( met de camper langs de westkust vd vs). Bijgaand de bonnetjes van mijn eerste tankbeurt sinds lang. Het ging niet in een keer tot vol . Kijk uit naar een camperverhuurder die superchargers ondersteunt
Zal wel een flinke camper zijn met zo'n grote tank. Zo goedkoop zou benzine in NL ook zijn als er net als in de VS geen tax op zit!
 
Zooo, da's weinig... Zouden wij dan wel Tesla's rijden:confused:

Dat valt te betwijfelen. Neem als voorbeeld een BMW 3-serie (las net toevallig de verbruiksmonitor op AutoWeek, dus verbruik daarvandaan ). Deze rijdt 1:21,5, ofwel 4,65L per 100km. 100km rijden met die prijzen kost dus 4,65*0,97=$4,51

Een Tesla rijdt (ideaal) 200Wh/km. Bij mij is dat in de praktijk 220Wh/km. Op 100km is dit dus 22.000Wh, ofwel 22kWh. Een kWh kost bij mij €0,2125 (gemiddeldenprijs met verbruik boven 10.000kWh op aansluiting niet meegerekend). 22*0,2125 = €4,68

PUUR naar verbruik gekeken is, met die benzineprijzen, rijden op benzine toch een stuk aantrekkelijker. Ik heb dingen als onderhoud, rijplezier etc. niet meegenomen. Ook de prijs van electra boven een verbruik van 10.000kWh is niet meegenomen, dus zal het nog wat goedkoper worden op jaarbasis. Ook dingen als bijtelling, belastingvoordelen etc. heb ik niet meegenomen, maar je snapt het punt


Bron: Verbruik BMW 320d EfficientDynamics Edition High Executive (2012) | Verbruiksmonitor - AutoWeek.nl
 
Dat valt te betwijfelen. Neem als voorbeeld een BMW 3-serie (las net toevallig de verbruiksmonitor op AutoWeek, dus verbruik daarvandaan ). Deze rijdt 1:21,5, ofwel 4,65L per 100km. 100km rijden met die prijzen kost dus 4,65*0,97=$4,51

Een Tesla rijdt (ideaal) 200Wh/km. Bij mij is dat in de praktijk 220Wh/km. Op 100km is dit dus 22.000Wh, ofwel 22kWh. Een kWh kost bij mij €0,2125 (gemiddeldenprijs met verbruik boven 10.000kWh op aansluiting niet meegerekend). 22*0,2125 = €4,68

/QUOTE]


Je vergelijkt de Amerikaanse benzineprijzen $$$$$$ met de Nederlandse stroomprijzen €€€€ .
Die BMW 320d rijdt trouwens op diesel. Er staat bij dat de brandstof kosten voor de BMW € 7,05 per 100 km zijn. De Tesla is dan dus flink goedkoper.
 
Dat valt te betwijfelen. Neem als voorbeeld een BMW 3-serie (las net toevallig de verbruiksmonitor op AutoWeek, dus verbruik daarvandaan ). Deze rijdt 1:21,5, ofwel 4,65L per 100km. 100km rijden met die prijzen kost dus 4,65*0,97=$4,51

Een Tesla rijdt (ideaal) 200Wh/km. Bij mij is dat in de praktijk 220Wh/km. Op 100km is dit dus 22.000Wh, ofwel 22kWh. Een kWh kost bij mij €0,2125 (gemiddeldenprijs met verbruik boven 10.000kWh op aansluiting niet meegerekend). 22*0,2125 = €4,68

PUUR naar verbruik gekeken is, met die benzineprijzen, rijden op benzine toch een stuk aantrekkelijker. Ik heb dingen als onderhoud, rijplezier etc. niet meegenomen. Ook de prijs van electra boven een verbruik van 10.000kWh is niet meegenomen, dus zal het nog wat goedkoper worden op jaarbasis. Ook dingen als bijtelling, belastingvoordelen etc. heb ik niet meegenomen, maar je snapt het punt


Bron: Verbruik BMW 320d EfficientDynamics Edition High Executive (2012) | Verbruiksmonitor - AutoWeek.nl

Da's dure stroom. Dat kan een stuk beter. Reken ook de belastingkorting mee voor gebruik tot 10.000. En nachtstroom helpt ook.
 
Woensdag kreeg ik het 12V accu probleem, waarbij de auto aangaf dat hem langs de kant moest zetten, aangezien de auto uitgeschakeld ging worden. Dat werd toen net voor het viaduct op de vluchtstrook bij splitsing A12/A20. Tesla gebeld, auto netjes opgehaald en een leenauto gekregen. Alles verder goed geregeld. Vanavond krijg ik mijn Model S weer terug, met vervangen battery pack. Nu is het zo dat het een 'refurbished' battery pack betreft. Daar ben ik niet zo blij mee, aangezien ik altijd erg zuinig ben met het opladen van de batterij. Bijvoorbeeld niet de auto met een 100% lading een tijd laten staan, etc. Wie weet wat er allemaal met het refurbished pack is gebeurd. Hebben anderen hier al ervaring mee?