Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Eerlijk gezegd, dit stelt niets voor ten opzichte van onze S'sen.
De i8 is stukken duurder, oogt futuristisch (zal dus binnenkort gedateerd zijn) maar is m.i. afschuwelijk lelijk, straalt geen klasse uit zoals de Tesla S en is niet 100% elektrisch, dus fake.
Het is precies of het was BMW er enkel om te doen op te vallen. Daarin slagen ze wel met dit evenement.

Mmmm, ik blijf het toch een mooi design vinden.
Maar los daarvan gaat de vergelijking met een Model S uiteraard langs geen kanten op. Een hybride :scared:! Bach!
 
Notabene Autobild is nogal kritisch over de i8. De elektrische range is zeer geperkt, 30 km. Daarna neemt de 3 cilinder het over. In de praktijk blijkt die ook wat meer te verbruiken dan de officiële cijfers :).

Hybrid-Sportler im Test: Was kann der BMW i8 wirklich? - autobild.de

Niettemin zit er een hoop innovatie in, die ongetwijfeld nog verder verbeterd zal worden.
 
Last edited:
De opmerking over het warmhouden begrijp ik niet helemaal. 'Standkachel' is standaard op de MS.

Als een Tesla-taxi (vind het geen mooi woord, hoe komt dat toch? :confused: ) ergens in de winter staat te wachten op een klant, kost het warm houden van de auto natuurlijk stroom, die men liever gebruikt voor de ritten.
Ik zie zo gauw nog geen laadpalen verschijnen bij de wachtrij voor taxi's bij de aankomsthal (hoewel dat natuurlijk wel de oplossing zou zijn, ook om de batterij voldoende vol te houden voor de ritten).
Het is in ieder geval een punt van aandacht voor het Taxi-bedrijf dat het stroom gaat kosten om een Tesla warm te houden als het weer koud gaat worden (en natuurlijk ook om hem 's zomers koel te houden).
 
Net even naar Emsburen gereden, gewoon ff zondagochtendtripje met gezin. Even uitproberen hoe een "langere" rit gaat met de kleine erbij, ter voorbereiding voor een grotere trip ergens in september. Ging verder allemaal prima (lang leve de iPad). :)
Het ziet er goed uit daar in Emsburen, alles daar is vrij recent aangelegd.
Helaas was het tuincentrum nog niet open (vanaf 12u pas) maar bij de McD verderop hadden ze een koffiebar wat op zich ook prima was. Stukje gewandeld terug naar de auto en we konden weer op weg naar huis.
Nu nog de grotere trip plannen richting zuid FR of noord IT...

ImageUploadedByTapatalk1405253357.859232.jpg
 
Net even naar Emsburen gereden, gewoon ff zondagochtendtripje met gezin. Even uitproberen hoe een "langere" rit gaat met de kleine erbij, ter voorbereiding voor een grotere trip ergens in september. Ging verder allemaal prima (lang leve de iPad). :)
Het ziet er goed uit daar in Emsburen, alles daar is vrij recent aangelegd.
Helaas was het tuincentrum nog niet open (vanaf 12u pas) maar bij de McD verderop hadden ze een koffiebar wat op zich ook prima was. Stukje gewandeld terug naar de auto en we konden weer op weg naar huis.
Nu nog de grotere trip plannen richting zuid FR of noord IT...

View attachment 53570
Wat je er al niet voor over moet hebben om er weer eens in te kunnen rijden. Nu nog één of twee richting Flensburg en de weg naar Scandinavië ligt voor ons open.
 
IDD
as zaterdag is dit mijn laatste SC en dan zal ik nog twee keer bij moeten tappen tot aan Oslo (via de boot in Kiel ;-) )
OP de boot is me niet gelukt om bij te mogen laden ondanks diverse mailtjes ed.
Dit is allen maar voor de vrauchtautos bedoeld en niet voor EV's

Wat je er al niet voor over moet hebben om er weer eens in te kunnen rijden. Nu nog één of twee richting Flensburg en de weg naar Scandinavië ligt voor ons open.
 
Als een Tesla-taxi (vind het geen mooi woord, hoe komt dat toch? :confused: ) ergens in de winter staat te wachten op een klant, kost het warm houden van de auto natuurlijk stroom, die men liever gebruikt voor de ritten.
Ik zie zo gauw nog geen laadpalen verschijnen bij de wachtrij voor taxi's bij de aankomsthal (hoewel dat natuurlijk wel de oplossing zou zijn, ook om de batterij voldoende vol te houden voor de ritten).
Het is in ieder geval een punt van aandacht voor het Taxi-bedrijf dat het stroom gaat kosten om een Tesla warm te houden als het weer koud gaat worden (en natuurlijk ook om hem 's zomers koel te houden).
Misschien een idee om een garagedeur in de aankomst en vertrekhal te maken.
 
Vandaag gesproken met de man die achter de ca. 100 Tesla taxi's op Schiphol zit. Hem allereerst maar even gefeliciteerd met het binnenhalen van de aanbesteding.
Het worden allemaal blauwe Tesla's en één rode, S85's. Worden afgegrensd op maximale snelheid en nog wat zaken, om het stroomverbruik binnen de perken te houden (en denk ik om ervoor te zorgen dat reizigers vanaf Schiphol naar Amsterdam hun vliegtuig-ontbijt binnen houden :wink:). Helaas voor mijzelf vooralsnog geen Supercharger op Schiphol; hetgeen er komt hebben ze hard voor de taxi's zelf nodig. Aandachtspunt zal nog het warm houden van de auto in de winter; dat ging natuurlijk gemakkelijk met een stationair draaiende ICE.
Banden worden in ieder geval 19 inch, maar mogelijk nog kleiner als dat lukt.

Ik ben heel benieuwd wat dit gaat betekenen voor het servicecenter in Amsterdam. Ze draaien daar nu al 2 shifts om al het werk aan te kunnen en maken naar mijn mening steeds meer fouten. Als daar een grote klant met 100 auto's bij komt dan neemt die druk alleen maar toe.
 
Ik kreeg deze mail naar aanleiding van de petition to The White House.
De enige reactie op de petition is dat er een 'Act off Congress' moet komen om de direct sales wetten tegen te gaan.
Maar er staat niet dat die er ook gaat komen.
Verder alleen het verhaal dat ze erg goed bezig zijn met vergroening van auto's...

T
The White House
[email protected]
Details verbergen

Aan:

Xxxx
Datum:
12 juli 2014, 01:30



Response to We the People Petition on Tesla Motors

By Dan Utech, Special Assistant to the President for Energy and Climate Change

Thanks for your We the People petition. We're excited about the next generation of transportation choices, including the kind of electric vehicles that Tesla and others have developed. These companies are taking steps to help spur innovation in the promising area of advanced batteries and electric automobiles. Vehicle electrification and other advanced technologies are vital components of President Obama's Climate Action Plan, and his commitment to addressing climate change and reducing carbon pollution, in addition to reducing our dependence on oil.

But as you know, laws regulating auto sales are issues that have traditionally sat with lawmakers at the state level.

We believe in the goal of improving consumer choice for American families, including more vehicles that provide savings at the pump for consumers. However, we understand that pre-empting current state laws on direct-to-consumer auto sales would require an act of Congress.

We are already making significant progress in promoting vehicle efficiency: new vehicle fuel economy has increased by 12% since 2008 and consumers now can choose from five times more car models with a combined city/highway fuel economy of 30 mpg or more, compared to just five years ago. In December 2013, the Environmental Protection Agency (EPA) announced that model year 2012 vehicles achieved an all-time high fuel economy, after increasing seven of the last eight years.

The President has taken historic action to spur more consumer choice -- saving consumers money at the pump and reducing our dependence on oil. Here are some of the ways we're helping to encourage the future generation of energy-efficient cars:

In 2012, the Obama Administration finalized groundbreaking standards that will increase fuel economy to the equivalent of 54.5 mpg for cars and light-duty trucks by Model Year 2025. These standards will save consumers more than $1.7 trillion at the gas pump and reduce U.S. oil consumption by 12 billion barrels. And this spring, we also released standards for medium- and heavy-duty trucks, a move that will save vehicle owners and operators an estimated $50 billion in fuel, and save a projected 530 million barrels of oil. You can learn more about that here.
The Department of Energy (DOE) has a loan program to help spur the kinds of innovation needed to create the future of transportation. In fact, Tesla's electric car won the 2013 Motor Trend Car of the Year while repaying its DOE loan 9 years early and earning the taxpayers about $17 million in profit. And DOE's loan to Ford Motor Company to upgrade 13 factories across six states and to upgrade the fuel efficiency of a dozen popular vehicles has supported 33,000 jobs across the United States.
In September 2013, DOE awarded $45 million in funding for 38 new projects that to improve fuel efficiency, lower transportation costs, and protect the environment. The 38 new projects support the goals of the EV Everywhere Grand Challenge, a public-private initiative to make EVs as affordable and convenient to own and drive as gasoline-powered vehicles within 10 years. Also as part of EV Everywhere, DOE has launched the Workplace Charging Challenge , with a goal of achieving a tenfold increase in the number of U.S. employers offering workplace charging for plug-in electric vehicles in the next five years.
As these initiatives show, the Administration is in favor of fostering competition in the market to help spur the kinds of innovation needed to support ongoing U.S. leadership in vehicle manufacturing and a potential range of new technologies.

Again, thank you for your petition.

Tell us what you think about this response and We the People.

Stay Connected

Stay connected to the White House by signing up for periodic email updates from President Obama and other senior administration officials.

FacebookTwitterYouTubeFlickrGoogle+


Sign Up for Updates from the White House
Unsubscribe | Privacy Policy
Please do not reply to this email. Contact the White House

The White House • 1600 Pennsylvania Ave NW • Washington, DC 20500 • 202-456-1111
 
Vandaar misschien dat ze levering van nieuwe auto's alleen nog vanuit Tilburg doen?

Dat maakt de druk op service niet minder hoog ben ik bang. Die van mij heeft in de 9 maanden dat ik hem heb op 2 dagen na een maand bij Tesla binnen gestaan los van upgrades (bodem en lader) of schade.

Als die auto's echt de hele dag rijden is de kans op problemen nog net iets groter. We zullen zien.
 
Op het strand van Knokke (B), ter hoogte van het Casino, staat sinds gisteren tot 31/8 een BMW Beach Lounge Bar, waar men kan eten/drinken + de nieuwe BMW4 en i8 kan 'bewonderen'. Men kan er ook testritten mee maken.
Eerlijk gezegd, dit stelt niets voor ten opzichte van onze S'sen.
De i8 is stukken duurder, oogt futuristisch (zal dus binnenkort gedateerd zijn) maar is m.i. afschuwelijk lelijk, straalt geen klasse uit zoals de Tesla S en is niet 100% elektrisch, dus fake.
Het is precies of het was BMW er enkel om te doen op te vallen. Daarin slagen ze wel met dit evenement.

artikel in Knack:[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, serif] "[/FONT]BMW heeft het fier over een normverbruik van 2,1 l/100 km maar in de praktijk kom je uit op een gemiddeld verbruik van zo'n 7,5 l/100 km"
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, serif]en nog een aantal andere dooddoeners... [/FONT]http://www.knack.be/nieuws/auto/bmw-zet-puntje-op-de-i/article-opinion-265303.html?utm_source=Newsletter-15/07/2014&utm_medium=Email&utm_campaign=Newsletter-RNBKNAUTO&M_BT=6786589312053
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, serif]
Geen woord over model S...

[/FONT]