Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
we moeten allemaal eerlijk zijn, we zijn in zee gegaan met een bedrijf wat hard aan de weg timmert, haar stinkende best doet om ons tevreden te houden, maar waarvan t product nog niet helemaal "af"is. Of t nu t loslaten van bekleding is, uitvallen van auto's, we zijn early adopters met alle voordelen (lees 0% of 4% bijtelling, subsidie, fantastisch accelereren etc) maar ook nadelen afwerking (niet in lijn met de prijs van een 90 of meer K auto), beperktere aantal SUC's etc.

Keuzes , Keuzes :)

Maar ook andere bedrijven die al lang aan de weg timmeren kennen problemen. Zonder vervelend te willen doen maar dit is ook niet echt lekker.

Ook GM kent zo zijn problemen.

Ik zie het zo dat gaandeweg de onderdelen, zoals batterij en drivetrain, worden verbeterd (mede) aan de hand van de problemen die wij melden en dat nieuwe auto's op een gegeven moment dan die problemen niet meer hebben. Maar daar heb je nu natuurlijk niets aan als je stilvalt. Maar, Tesla is op een aantal punten uniek, alleen niet als het gaat om storingen of recall.
 
Ik zit op dit moment op 44.000km en haal met een full-charge (na de 1min balancing) nog maar 373 typical range. Zijn er misschien mensen met een zelfde hoeveelheid aantal km's en vergelijkbare waardes?

Ik charge iedere dag wel tot maar 80% overigens. Batterypack zal natuurlijk ook flink uit balans kunnen zijn. Heb wel een D-pack.
 
Ik zit op dit moment op 44.000km en haal met een full-charge (na de 1min balancing) nog maar 373 typical range. Zijn er misschien mensen met een zelfde hoeveelheid aantal km's en vergelijkbare waardes?

Ik charge iedere dag wel tot maar 80% overigens. Batterypack zal natuurlijk ook flink uit balans kunnen zijn. Heb wel een D-pack.

Zit op 47.000km en haal 386km bij een full charge en iets van 342 bij normal charge
 
Echt nog geen berichten hier over de aankondigingen van Apple? Met name de Apple watch is natuurlijk perfect in combinatie met de Tesla. Niets over gezegd (wel dat BMW er een app voor levert icm hun i modellen) maar met de API van Tesla verschijnt er vast in no-time een Tesla app voor op de Apple watch. Sowieso een geweldig apparaat, die watch. Ik denk dat ik er de Tissot en Tag Heuer voor ga inwisselen (ik blijf toch een beetje een nerd natuurlijk).
Maar ook in de auto kan het handig zijn. Filemeldingen op je horloge. En hij trilt als je een flitspaal nadert. De mogelijkheden zijn eindeloos.
 
Hi Harald,

Ik was op 27-8 op Kaageiland, kwam van de pont op weg naar mijn boot bij Hoogenboom en kwam toen een MS tegen. Wellicht was jij dat. Ik heb gegroet en we hebben naar elkaar geglimlacht. Of ik ben die stugge man tegengekomen............

Willem, je bent inderdaad mij tegengekomen. Toch veel leuker om elkaar te groeten dan een beetje nors achter het stuur te zitten. Toch wel grappig dat er op zon klein stukje land 2 Tesla's rijden. Je hebt nu in ieder geval meegemaakt hoe smal dat stukje eiland is (de flessenhals :scared:)
 
Zit op 47.000km en haal 386km bij een full charge en iets van 342 bij normal charge

Ik zit nu op 42.000 km en laad de Tesla vanaf 1 januari 4 keer in de week 100% op. Ik zit op dit moment voor een opdracht in Groningen. Bij een full charge geeft hij aan dat er 381 km typical kunnen worden gereden. Volgens mij heeft deze km-stand niet zoveel te maken met de staat van de batterij maar met mijn rijstijl. Ik rij veel snelweg (A4, A10, A6 en A7) op weg naar Groningen en terug en vaak zit mijn snelheid tussen de 130 en 160 (op de A6 en de A7). Volgens mij geeft mijn batterij dus deze km stand aan op basis van mijn niet echt zuinige rijgedrag (of heb ik dit helemaal fout :confused: )
 
Vanochtend op weg naar Breda de 25.000 km aangetikt. Toevallig hemelsbreed net een km van Tesla zelf hier in Tilburg. Redelijk gereden dus vanaf aflevering op 29 maart van dit jaar.

Tot nu toe uiterst tevreden. Wel wat gehad, zoals pano dat direct na de rally in mei niet meer open wilde maar dat, terwijl ik wachtte, werd gerepareerd na het weekend en de nodige updates en upgrades gehad (pantsermodule, 32 A fix, matjes e.d.). En anderhalve week geleden drivetrain vervangen na geluid, zowel brom als geluid op lage snelheid bij "gas" (heet dat nog zo?) geven tot zo'n 50 km/uur, vooral buiten de auto te horen. Sindsdien perfect stille auto. Ik hoop dat de fixjes wat de brom betreft er nu inzitten zodat het niet weer komt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben onlangs ook bij Tesla geweest om de technische jongens daar te laten luisteren naar een geluid wat ik sinds kort hoor vanuit de drivetrain. Ik hoor het altijd maar echt goed als het geluid wordt teruggekaatst (bijvoorbeeld in een straat met aan beide zijden huizen). Het is een soort schurend geluid als ik "gas" geef. Voorheen was de motor fluisterstil. Rijden doet hij nog prima maar ik hoop niet dat dit het begin is van een probleem. Ze hebben meegereden en gaven aan dat dit geluid niet er hoorde te zijn. Hij gaat nu half oktober een dag (of langer) naar het Servicecenter Amsterdam en dan wordt er verder naar gekeken. Ben benieuwd. Morgen gaat de Tesla overigens naar Ellermeyer in Amsterdam Zuid Oost om de stoelen aan te pakken. Hans (Amsterdam), bedankt voor het pionierwerk. Aardige kerel trouwens, die eigenaar. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben onlangs ook bij Tesla geweest om de technische jongens daar te laten luisteren naar een geluid wat ik sinds kort hoor vanuit de drivetrain. Ik hoor het altijd maar echt goed als het geluid wordt teruggekaatst (bijvoorbeeld in een straat met aan beide zijden huizen). Het is een soort schurend geluid als ik "gas" geef. Voorheen was de motor fluisterstil. Rijden doet hij nog prima maar ik hoop niet dat dit het begin is van een probleem. Ze hebben meegereden en gaven aan dat dit geluid niet er hoorde te zijn. Hij gaat nu half oktober een dag (of langer) naar het Servicecenter Amsterdam en dan wordt er verder naar gekeken. Ben benieuwd. Morgen gaat de Tesla overigens naar Ellermeyer in Amsterdam Zuid Oost om de stoelen aan te pakken. Hans (Amsterdam), bedankt voor het pionierwerk. Aardige kerel trouwens, die eigenaar. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Dit snerpende geluid bij lage snelheden was bij mij ook de reden voor de vervanging van de drivetrain een paar weken geleden.

Een rangecharge levert bij mij nu circa 380 km op (na 36.000 km). Ik laad meestal op tot rond de 80% en weinig rangecharges.
 
We zijn nog de laatste aanpassingen aan het doen voor TeslaWorld.com
Onze Teaser Page zal normaalgezien live gaan op het moment dat Apple de nieuwe iPhone zal aankondigen... (9/9/2014)
Voor Twitter gaan we met @TeslaClubBE blijven werken met de hashtag #TeslaWorld

We gaan voor dit event ook 20 helpende handjes nodig hebben, wat het zal echt groooots worden. Dus als je zin hebt om je handen uit de mouwen te steken geef mij dan een seintje op [email protected]
Dit geld zeker en vast ook voor mensen die in Nederland wonen want ook zij zullen betrokken worden...

En zoals steeds zal er een extra bonus in zitten voor onze 916 Tesla Club Belgium leden.
De datum en exacte locatie zal pas op een later moment gecommuniceerd worden.

PS: Hou het nog even binnen onze Tesla familie want we willen met een (ecologische) big bang lanceren... ;-)

De iPhone 6 en Apple Watch zijn er... is TeslaWorld er ook bijna?
 
Vast al ergens opgemerkt, maar ik had het hier nog niet voorbij zien komen…

Ik keek zojuist naar de Supercharger pagina op de Tesla site en het viel me op dat er meer superchargers voor 2015 op leken te staan. Even de kaartjes van 2 weken geleden en vandaag over elkaar gelegd:

SuC_weg.jpg

Superchargers verdwenen/verlegd


SuC_bij.jpg

Superchargers toegevoegd/verlegd

Omgeving Maastricht is nu ook toegevoegd bij 'binnenkort'.