Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nog maar een paar km en ik zit op de 50.000 km. En elke km ervan was een feest! :smile::smile::smile:
Toch gemengde gevoelens, ik wou dat ik nog maar 1000 km op de teller had. Maar ik kan niet afblijven van die auto. Waar gaan we naar toe vandaag? :redface:

Proficiat Maarten! Waar is het "range anxiety" probleem naartoe? Blijkbaar is het vervangen door "range addiction". :biggrin:
 
a6ypuga4.jpg
udy2uzy8.jpg

uza6e4yj.jpg

e6etaheg.jpg


De eerste 3 (4?) S taxi's bij laadpunt Zuidpark
 
Nog even over de afloop: zaterdag dus meegenomen door Tesla ivm melding dat koelvloeistof niveau te laag was. Ze wilden geen risico nemen. Vanmiddag terugbezorgd (netjes gewassen!) nadat koelvloeistof is bijgevuld. Er was geen lek, waarschijnlijk een luchtbel die nog in de leiding zat en door het rijden is vrijgekomen.

Ik had indertijd precies hetzelfde. Ben er toen zelf mee naar Tilburg gereden, en daar hebben ze m aan de Supercharger gehangen om m flink op temperatuur te laten komen. Daarmee zouden die belletjes er uit moeten komen. Ze hebben nu toch wel voldoende ervaring om dit nu in een keer goed te doen?
 
Ik had indertijd precies hetzelfde. Ben er toen zelf mee naar Tilburg gereden, en daar hebben ze m aan de Supercharger gehangen om m flink op temperatuur te laten komen. Daarmee zouden die belletjes er uit moeten komen. Ze hebben nu toch wel voldoende ervaring om dit nu in een keer goed te doen?
Hij heeft na vervanging van de accu wel aan de supercharger gehangen, en er is ook mee gereden (in ieder geval van Tilburg naar Breda) maar blijkbaar was er toch nog een belletje blijven hangen. Ze houden er dus wel rekening mee, maar is blijkbaar niet altijd te voorkomen.
(toont wel aan dat automatisch vervangen van de accu met een robot nog ver weg is in de dagelijkse praktijk).
 
ik wil geen roet in het eten gooien, maar in Japan hebben ze de US connector, dus kan het even duren voor we een Europese versie hebben.
Dat is zo, maar elektrisch gezien zijn de connectoren en het protocol gelijk.

Fysiek mag de connector anders zijn, maar alle signaling over de poorten is het zelfde. Dat is dus een 'kwestie' van een andere connector er op en klaar.
 
En hier gaat mijn Tesla....
t verbruik werd ineens super hoog, en toen viel mn vermogen weg..
Natuurlijk net als je in the middle van de rimboe staat...

Anyways tig keer de auto een stukje kunnen rijden (zachtjes), langs de kant zetten, helemaal uitzetten via t display...
en zo 19 km gereden in Belgie met de kids

Maar... binnen 1.5 uur sleepdienst, en vervangende Toyota Auris Hybrid... Dacht na een paar km dat die ook kapot was... maar dat schijnt t normale rijgedrag te zijn...
GRRRR......

tesla afgesleept.jpg
 
Wat mij een beetje tegenvalt is dat er, in ieder geval in Nederland, niet echt een Tesla gevoel is op de weg. De meeste bestuurders van de Tesla's welke ik tegenkom blijven strak voor zich uitkijken met als hoogtepunt vorige week op Kaag-eiland (daar woon ik). Ik reed richting mijn huis en had mij raam open want het was redelijk warm. Als je het eiland een beetje kent weet je dat je bij tegenliggers soms moet wachten om deze de kans te geven om op dezelfde weg te kunnen passeren. Tot mijn verbazing kwam er van de andere kant ook een Model S aan met ook zijn raam open. Er kon tijdens het stapvoets passeren nog geen glimlach af. De man bleef stijf naar voren kijken. Toch jammer, dat was in mijn Mazda MX 5 tijd toch wel anders.

Hi Harald,

Ik was op 27-8 op Kaageiland, kwam van de pont op weg naar mijn boot bij Hoogenboom en kwam toen een MS tegen. Wellicht was jij dat. Ik heb gegroet en we hebben naar elkaar geglimlacht. Of ik ben die stugge man tegengekomen............
 
En hier gaat mijn Tesla....
t verbruik werd ineens super hoog, en toen viel mn vermogen weg..
Natuurlijk net als je in the middle van de rimboe staat...

Anyways tig keer de auto een stukje kunnen rijden (zachtjes), langs de kant zetten, helemaal uitzetten via t display...
en zo 19 km gereden in Belgie met de kids

Maar... binnen 1.5 uur sleepdienst, en vervangende Toyota Auris Hybrid... Dacht na een paar km dat die ook kapot was... maar dat schijnt t normale rijgedrag te zijn...
GRRRR......

View attachment 58643
Ai :eek:
Sterkte! Krijg steeds meer de indruk dat ons allemaal zoiets moet gaan overkomen...
 
En hier gaat mijn Tesla....
t verbruik werd ineens super hoog, en toen viel mn vermogen weg..
Natuurlijk net als je in the middle van de rimboe staat...

Anyways tig keer de auto een stukje kunnen rijden (zachtjes), langs de kant zetten, helemaal uitzetten via t display...
en zo 19 km gereden in Belgie met de kids

Maar... binnen 1.5 uur sleepdienst, en vervangende Toyota Auris Hybrid... Dacht na een paar km dat die ook kapot was... maar dat schijnt t normale rijgedrag te zijn...
GRRRR......

View attachment 58643

Weet je al wat het probleem is?
 
Weet je al wat het probleem is?

nope, net nog gebeld met Tesla. Echt concreet was t niet. Ze konden t niet vinden. T zou iets softwarematigs kunnen zijn,vertelde de dame aan de lijn.
Via mijn app word ik vandaag ook al niet wijzer. Auto staat geparkeerd, en de locatie is ok, maar verder zie ik niets meer.

Ik ben super tevreden met de service, maar idd wel een beetje nerveus dat er wel relatief veel nieuwe auto's (tijdelijk hopelijk) stil vallen.
Alhoewel, liever nu, dan tijden mn trip naar Spanje:redface:

Als ik iets weet, laat ik t weten
 
Ai :eek:
Sterkte! Krijg steeds meer de indruk dat ons allemaal zoiets moet gaan overkomen...

Zijn er mensen die het vaker is overkomen, of is het een eenmalige actie? Ik blijf denken dat het voordeliger moet zijn om iedereen gepland even langs de garage te vragen, dan alle auto's eens weg te slepen, met alle kosten voor een vervangende auto, slepen en ergenis van dien.
 
Zijn er mensen die het vaker is overkomen, of is het een eenmalige actie? Ik blijf denken dat het voordeliger moet zijn om iedereen gepland even langs de garage te vragen, dan alle auto's eens weg te slepen, met alle kosten voor een vervangende auto, slepen en ergenis van dien.

Dit lijkt een ander probleem dan het probleem dat ik en anderen hadden (Ik kon echt niet meer rijden na de melding). Dan wordt het dus lastig om preventief terug te roepen.
 
Vanochtend op weg naar Breda de 25.000 km aangetikt. Toevallig hemelsbreed net een km van Tesla zelf hier in Tilburg. Redelijk gereden dus vanaf aflevering op 29 maart van dit jaar.

Tot nu toe uiterst tevreden. Wel wat gehad, zoals pano dat direct na de rally in mei niet meer open wilde maar dat, terwijl ik wachtte, werd gerepareerd na het weekend en de nodige updates en upgrades gehad (pantsermodule, 32 A fix, matjes e.d.). En anderhalve week geleden drivetrain vervangen na geluid, zowel brom als geluid op lage snelheid bij "gas" (heet dat nog zo?) geven tot zo'n 50 km/uur, vooral buiten de auto te horen. Sindsdien perfect stille auto. Ik hoop dat de fixjes wat de brom betreft er nu inzitten zodat het niet weer komt.

Was niet bedreigend, ben ermee naar Hongarije geweest zonder problemen. Niet stilgevallen (zoals pvh is overkomen) dus alle kilometers waren probleemloos.

Nooit meer terug naar een ICE!

foto 1-3.JPG


Zojuist dochtertjes van school gehaald en vriendinnetjes kwamen mee om hier te spelen. Tja, dan hoor maar één stuk "muziek" uit soundtechpack (waar ik best wel tevreden over ben, incl DAB+) te komen.
 
Last edited:
Dit lijkt een ander probleem dan het probleem dat ik en anderen hadden (Ik kon echt niet meer rijden na de melding). Dan wordt het dus lastig om preventief terug te roepen.

bij mij stopte de auto ook daadwerkelijk tig keer..
Iedere keer de auto uitgezet via t display en dan deed ie t weer eventjes.. Maar 1 keer perongelijk teveel t gaspedaal (you get the picture :) ) en t was weer opnieuw beginnen.

we moeten allemaal eerlijk zijn, we zijn in zee gegaan met een bedrijf wat hard aan de weg timmert, haar stinkende best doet om ons tevreden te houden, maar waarvan t product nog niet helemaal "af"is. Of t nu t loslaten van bekleding is, uitvallen van auto's, we zijn early adopters met alle voordelen (lees 0% of 4% bijtelling, subsidie, fantastisch accelereren etc) maar ook nadelen afwerking (niet in lijn met de prijs van een 90 of meer K auto), beperktere aantal SUC's etc.

Keuzes , Keuzes :)
 
we moeten allemaal eerlijk zijn, we zijn in zee gegaan met een bedrijf wat hard aan de weg timmert, haar stinkende best doet om ons tevreden te houden, maar waarvan t product nog niet helemaal "af"is. Of t nu t loslaten van bekleding is, uitvallen van auto's, we zijn early adopters met alle voordelen (lees 0% of 4% bijtelling, subsidie, fantastisch accelereren etc) maar ook nadelen afwerking (niet in lijn met de prijs van een 90 of meer K auto), beperktere aantal SUC's etc.

Troost u, om al die ongemakken te compenseren, gaat Elon op 't eind van 't jaar aan elke Model S eigenaar een pakketje TSLA aandelen uitdelen.
(Wacht, wie had mij dat nu weer gezegd? Ik kan er niet zo direct opkomen...)