Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De bestaande grilles hebben natuurlijk de functie om lucht te happen voor de erachter liggende ICE.
Bij de Tesla is dat niet het geval, het lastige is iets te vinden dat (beter dan bij het huidige ontwerp) een combinatie is van het feit dat er geen lucht meer gehapt behoeft te worden, maar toch zorgt voor het gevoel van hoe de neus eruit moet zien om een estetisch geheel te verkrijgen en de luchtweerstand geen (al teveel) kwaad aan te doen, ook rekening houdend met de kentekenplaat, sensoren e.d.

Lastig uitgangspunt, maar terugvallen op een klassieke grille vind ik eigenlijk een te gemakkelijke, hoewel ik het plaatje uit de posts boven ook wel al een stuk fraaier vind.
Maar ik ben er nog niet helemaal uit of dat komt door mijn vooringenomenheid over hoe een neus er vanuit het verleden uit zou moeten zien.

Procesmatig: is het een idee om studenten Industrieel Ontwerp er eens naar te laten kijken? Iemand die contacten heeft in Delft bij IO wellicht?
 
Wat vinden jullie eigenlijk van de neus van de Saleen FourSixteen?

Nose Saleen FourSixteen.jpg
 
De bestaande grilles hebben natuurlijk de functie om lucht te happen voor de erachter liggende ICE.
Bij de Tesla is dat niet het geval, het lastige is iets te vinden dat (beter dan bij het huidige ontwerp) een combinatie is van het feit dat er geen lucht meer gehapt behoeft te worden, maar toch zorgt voor het gevoel van hoe de neus eruit moet zien om een estetisch geheel te verkrijgen en de luchtweerstand geen (al teveel) kwaad aan te doen, ook rekening houdend met de kentekenplaat, sensoren e.d.

Lastig uitgangspunt, maar terugvallen op een klassieke grille vind ik eigenlijk een te gemakkelijke, hoewel ik het plaatje uit de posts boven ook wel al een stuk fraaier vind.
Maar ik ben er nog niet helemaal uit of dat komt door mijn vooringenomenheid over hoe een neus er vanuit het verleden uit zou moeten zien.

Procesmatig: is het een idee om studenten Industrieel Ontwerp er eens naar te laten kijken? Iemand die contacten heeft in Delft bij IO wellicht?

Ik heb het voorgelegd aan een docent van IO van de TU Delft. Mocht ik een reactie krijgen, zal ik het laten weten
 
Zo, mijn TMC account doet het eindelijk weer! Ik kon de afgelopen twee weken nog wel inloggen maar niet meer reply/posten of profiel wijzigen. Contact formulier van TMC werd helaas slecht/niet gelezen, Uiteindelijk via mail aan Michael opgelost.

Blijkbaar zijn er met een servermigratie van TMC wat accounts van rechten ontdaan. Voor eventuele meelezers in een vergelijkbare Metallica "One" situatie, probeer eens via [email protected]

Om te vieren dat mijn account weer bruikbaar is heb ik maar eens een signature aangemaakt. :smile:
 
Ik zag vandaag dat de regen begrensd is. De batterij is half leeg dus dat kan het niet zijn. Iemand een idee?


Als je 's ochtends met een koude accu vertrekt wordt de regen inderdaad begrensd. Na een paar kilometer verdwijnt het lijntje.
Het is klaarblijkelijk niet goed om een koude accu bij te laden.
Als het straks gaat vriezen kruipt het lijntje nog meer naar de nul regen.