Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Het is een omroep..... Geen zender...En kijk altijd, waarom niet? Soms erg banaal maar soms toch interessant. Lees ook Nature.... Hoe meer inzichten hoe beter je zelf een mening kan vormen... Maar on topic, was best triest. Als je een taxi naar Parijs neemt moet een ICE taxi ook stoppen om wat te eten/drinken/rusten. Hij kan dus gewoon bij een SuC ff bijladen...
Mits ie de SuC optie heeft natuurlijk...
 
Vrijdagmiddag witte Tesla taxi op Schiphol genomen (aantal wachtende diesel Mercedessen vooraan overgeslagen). De chauffeur vertelde dat hij niet op Schiphol oplaadt, maar in zijn eigen garage met 22kW. Binnenkort staan er steeds 4 witte Tesla's, 4 blauwe Tesla's en 4 diesels staan te wachten bij de taxi standplaats. Leuk!
2014-10-17 17.56.11.jpg
 
Een vriend van mij heeft een Subaru Impreza WRX STi, helemaal getuned, nu 550pk met allemaal speciale snufjes en hij wilde vandaag eens een dragrace doen tegen de Tesla Roadster (3.9 sec naar de 100).

Dus wij hebben in Vlissingen-Oost, het haven gebied, even een rustig stukje mooi asfalt gezocht en daar gingen we.

Tot de 120km/h moet de Subaru toch écht de Roadster voor zich houden. Prachtig om te zien dat hoe veel herrie die Subaru ook maakt hij geen kans maakt tegen het instant koppel en ook maar aanhoudende vermogen van een electromotor.

Blijft leuk :) Nu maar eens een P85D kopen.
 
Een vriend van mij heeft een Subaru Impreza WRX STi, helemaal getuned, nu 550pk met allemaal speciale snufjes en hij wilde vandaag eens een dragrace doen tegen de Tesla Roadster (3.9 sec naar de 100).

Dus wij hebben in Vlissingen-Oost, het haven gebied, even een rustig stukje mooi asfalt gezocht en daar gingen we.

Tot de 120km/h moet de Subaru toch écht de Roadster voor zich houden. Prachtig om te zien dat hoe veel herrie die Subaru ook maakt hij geen kans maakt tegen het instant koppel en ook maar aanhoudende vermogen van een electromotor.

Blijft leuk :) Nu maar eens een P85D kopen.

Als je een roadster kan rijden heb je geen P85D nodig....
 
Iets voor alle liefhebbers van elektrisch rijden: :smile:
RVO vraagt om input op deze enquete: http://tinyurl.com/omnd4me en als tegenprestatie maak je kans op een weekendje weg bij Van der Valk met een ZOE.

"Welke barrières komen de ‘first movers’ maar vooral ook de ‘fast followers’ tegen? De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland voert, in vervolg op het onderzoek van vorig jaar, samen met Natuur en Milieu, Accenture, GreenFlux en de Antea Group onderzoek uit naar de ervaringen van elektrische rijders.

Het doel van het onderzoek is inzicht krijgen in de zaken die goed gaan voor berijders van elektrische auto’s en de problemen die ze ervaren. Met de resultaten kunnen we elektrisch rijden aantrekkelijker maken voor huidige en toekomstige rijders.

De deelnemers aan de enquête maken kans op een geheel verzorgd weekend weg bij een Van der Valk hotel met een volledig elektrische Renault ZOE (ook leuk om weg te geven en vrienden en familie elektrisch rijden te laten ervaren!).

Doe zelf mee met de nationale enquête en/of verspreid hem onder uw collega’s of werknemers: http://tinyurl.com/omnd4me"

Duurde even voordat je post van vier dagen geleden geplaatst werd (omdat deze nog handmatig gevalideerd moest worden) dus zal hem even opnieuw onder de aandacht brengen. :)
 
Duurde even voordat je post van vier dagen geleden geplaatst werd (omdat deze nog handmatig gevalideerd moest worden) dus zal hem even opnieuw onder de aandacht brengen. :)

2 storende factoren in de vragenlijst....:

Aangegeven dat ik een EV heb, toch steeds weer PHEV vragen

Steeds weer vragen over werkgever.... terwijl ik net als vele anderen ondernemer ben.

Ja, de vragen zijn tot op zekere hoogte te vertalen, maar "houdt uw werkgever bij" ... ??? Of... heeft uw werkgever (opdrachtgevers?) een laadpunt? Nee (over het algemeen); later: hoe beoordeeld u het laadpunt bij de werkgever.... (belabberd dan maar?).

Wellicht is hier bij een volgende versie op te filteren?

Ik onderken het belang van onderzoek, dus ik ga de vragenlijst nu afmaken, maar niet helemaal van harte....
 
Last edited:
2 storende factoren in de vragenlijst....:

Aangegeven dat ik een EV heb, toch steeds weer PHEV vragen

Steeds weer vragen over werkgever.... terwijl ik net als vele anderen ondernemer ben.

Ja, de vragen zijn tot op zekere hoogte te vertalen, maar "houdt uw werkgever bij" ... ??? Of... heeft uw werkgever (opdrachtgevers?) een laadpunt? Nee (over het algemeen); later: hoe beoordeeld u het laadpunt bij de werkgever.... (belabberd dan maar?).

Wellicht is hier bij een volgende versie op te filteren?

Ik onderken het belang van onderzoek, dus ik ga de vragenlijst nu afmaken, maar niet helemaal van harte....

Ok, thanks. Heb je feedback gedeeld met de maker van de enquete.
 
Ik wel, ik heb bij de vraag voor de PHEV geantwoord dat ik een FEV heb.
Als je overigens wil gaan voor het van der Valk arrangement, dan moet je meedoen aan een vervolgonderzoek, je moet dan namelijk je email-adres invullen.

Inderdaad erg storend, alsof er niemand is die FEV rijdt. Hallo?? we hebben de Tesla, Zoe, Leaf, Mia, en nog een paar. Blijft toch altijd vervelend dat er mensen bij dit soort partijen zitten, die zelf niet elektrisch rijden. Ik probeer in mijn communicatie op mijn werk altijd zowel PHEV als FEV te noemen. Maar ja, wie ben ik.
 
Ze stond dan waarschijnlijk voor de spiegel toen ze het doorgaf ;-)

Dat denk ik niet.
Enquete is gemaakt door RVO (Rijksdienst Voor Ondernemend Nederland) en Pauline werkt voor de TU Delft. ;-)

Had de enquete zelf nog niet ingevuld, maar werd wel benieuwd na alle commentaar dus zojuist gedaan. Inderdaad heel irritant dat er vragen gesteld worden die niet van toepassing zijn, terwijl je wel een antwoord moet invullen... :mad: